1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat leven op de straat is hier ook hoor.. :): In mindere maten, maar het is er wel degelijk..
     
  2. Victor

    Victor Guest

    Straatleven is hier ook, wijken als de Bijlmer zijn echt geen pretje om in te leven. Je moet trouwens niet altijd denken aan de VS met straatleven, dezelfde problemen bestaan hier, in Portugal of in China ook, maar door de media denk je dat het alleen maar in de VS zo is.
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom voor de grap eens naar hoorn, we hebben hier 5 wijken, waarvan er in 3, echt grote problemen zijn..
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind yes-r juist erg maitg, maar over dat hele ik ben gangsta en shit gedoe. Ik vind het zo nep, geloof er geen hol van dat Nino echt een "gangsta" was, vrijwel geen 1 nederlandse rapper was dat denk ik, drom vind ik Nega zo goed, hij lult niet van, ik heb guns in de club enz, en hij heeft ook geen boodschap in zijn nr's, gewoon laue beats, en ja vette en soms hilarische nr's
     
  5. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans dat een nederrapper echt een gangsta was, is groter dan je denkt.. kijk, het lijkt alsof jij denkt dat er geen kut leven in Nederland is, maar dat is er echt wel..
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Zou je denken joh!?
    ik heb er gewoond en trust me het valt allemaal best wel mee hoor.
    Tuurlijk gebeurde er wel is wat.

    Maar sommige mensen denken dat je daar met een 9mm op straat moet rondlopen wil je veilig erdoor heen komen.

    ps: is geen aanval op je hoor,maar wilde het even duidelijk maken :)
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het nou over amerika? (d'r staan drie landen in die quote ;))

    tuurlijk is het er niet een groot horror verhaal, maar door de getto verhalen, het welbekende Compton in LA + de verhalen van de talloze rappers, wordt er gewoon een beeld geschept.. en ik neem aan, dat je daar gewoond hebt in een suburb ofzo? Maar er zijn echt wel veel lower-class wijken daar, waar het leven niet prettig is. Hier in Nederland is dat gewoon veel minder, maar ze zijn er echt wel.. de 3 wijken hier in hoorn, waar ik het over had, als je daar in je eentje loopt 's nachts, voel je je echt niet geheel veilig hoor..
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Suburb wijk!? :lol:

    ehh.. nee in de flats egeldonk en dennerode gewoont.

    Verder geloof ik je best dat het in hoorn ook niet allemaal even prettig is.
    ik ken het niet dus dat geloof ik verder wel.
    Woon nu in utrecht,en ik kan je ook 2 wijken opnoemen waar ik s,avonds liever niet kom om me geld te pinnen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  9. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik kan echt NIKS uit die post opmaken.. post is duidelijk gap..
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    never mind....

    Zal je wel verkeerd begrepen hebben.
    maar ik heb m,n zegje gedaan.
     
  11. Victor

    Victor Guest

    Kanaleneiland, Zuilen, Ondiep en delen van Overvecht zeker?
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    precies :b:
     
  13. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongen, weet je wel waar je het over hebt. Ik heb 5 jaar in de Bijlmer op school gezeten en niks meegemaakt, 's nachts vaak genoeg doorheen gefietst en nooit iets gehad. In Nederland is er gewoon bijna geen straatleven en het is hier gewoon erg veilig in vergelijk met landen als China en Portugal enzo, het is alleen wel zo dat veel van die mensen denken dat ze hier een straatleven leiden maar het gewoon erg goed hebben :emo:. Volgens mij ben je zelf ook nooit in de Bijlmer geweest want het is al een tijd helemaal opgeknapt en in goede staat. Ik zou er niet willen wonen, maar het is er echt niet zo slecht als je denkt.
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijlmer is idd best goed te doen tegenwoordig.. Maar voor de rest, klopt het gewoon niet wat je zegt. Er is echt meer dan je denkt, hier in hoorn, wat ik al meerdere malen heb gezegd, is het echt wel kut. Ik heb dan het geluk dat ik er niet tussen woon, en gewoon een goed leven heb, maar er zijn heel veel mensen, zowel bekende als onbekenden van mij, die echt niet zo'n tof leven hebben, en niet de kans hebben om lekker te chillen achter een PC zoals wij met z'n allen doen..
     
  15. EenGespierdeOma

    EenGespierdeOma Organized Konfusion!

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet ook wel dat het niet overal even goed is. Kijk maar naar Amsterdam west en in die buurten daar. Maar je kan het gewoon niet vergelijken met het buitenland. En het is nog altijd een verschil tussen het niet breed hebben en elke dag een pistool mee moeten om veilig te zijn.

    Om maar even de VS als voorbeeld te nemen, Harlem is gewoon een ontzettend gevaarlijke buurt. Je bent daar letterlijk je leven niet zeker en dat is dus totaal niet zo in Nederland, ok mensen hebben het moeilijk maar daar kan je zelf voor zorgen dat je het beter krijgt, hier leef je in een verzorgingstaat en kan je een uitkering krijgen, daar niet. Ik blijf er dus bij dat je in Nederland niet echt gevaarlijke buurten hebt, wel een beetje onveilig, maar niet gevaarlijk. Maarja das mijn mening he.
     
  16. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, laat me niet lachen man. Wat is gangster volges jou? neej de enige die een beetje street creds heeft is Kempi de rest zijn echt te triest voor woorden (de rappers die gangsta doen) vooral die THC kutjes.
     
  17. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, beetje overdreven. Zoals Eengespierdeoma zegt. Hier moet je echt geen pistool op zak hebben om je veilig te voelen. Tenzij je zelf problemen gaat opzoeken of in de business stapt. Ik heb ook maten van 18/19 jaar die in de dikste gloednieuwe Mercedesen rijden. En ik chill ook wel een bij gasten met pipas. Maar die doen echt niks zolang je er geen ruzie mee zoekt.

    In Amerika hebben zoveel aspecten nog een rol die hier niet van toepassing zijn, dat het helemaal niet nodig is om wapens bij je te dragen. Je hoeft je hier echt geen zorgen te maken, zolang je geen problemen zoekt of de business niet instapt.
     
  18. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben toch wel eens met de meeste hier, tuurlijk wordt er veel overdreven in heel veel tracks, THC'ers lopen echt niet (dagelijks) met een Glock of Smith & Wesson rond, tuurlijk zal 50 Cent best wel straat zijn (het feit dat hij wordt beschoten als bewijs) maar waar hij over rapt klopt ook echt allemaal niet. Ik vind dat de muziek er echt niet minder op wordt.

    Dat er hier geen echte gangsters zijn, vind ik ook weer overdreven. Iemand zoals Kempi kan je toch makkelijk wel 'straat' noemen, heeft sinds z'n 13e meer cel gezien dan buiten lucht. Zo iemand als Kempi zit echt wel in het wereldje waar hij heel moeilijk uit kan komen, hij heeft nooit een opleiding afgemaakt. Denk je dat iemand als Kempi nog ergens aangenomen wordt? Tuurlijk heeft hij het zelf ver***** maar hij kan heel moeilijk die fouten terug draaien, zeker als hij weet dat hij goed is in hosselen en het ook goed verdiend.

    Nederland heeft niet echt hele slechte wijken, maar dat komt vooral omdat ze het in Amerika fout hebben zien gaan. Veel goedkope huizen in 1 buurt heeft als effect dat er een ghetto ontstaat, veel mensen met een lage opleiding en weinig loon. Nederland heeft dit slimmer aangepakt en heeft het meer verspreid (lang niet allemaal hoor), hierdoor zijn er in nederland niet echt hele slechte wijken maar zeker wel 'gangsters' naar de nederlandse "waarden".

    Ik heb er geen problemen mee dat rappers veel meer 'gangster / straat' doen dan als ze echt zijn, het is gewoon een onderwerp dat mij erg aanspreekt.



    Ogri Ai & Makka - Even alleen

    Klinkt een beetje amateur maar ik vind Ogri Ai wel lekker flowen en het luisterd gewoon lekker.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede post, zo komen we meer terug op het Hiphop aspect van 'straat'!
    Ik heb er zelf ook geen problemen mee als een rapper zich meer gangster voordoet dan hij eigenlijk is, maar niet in het nederlands.. Waar deze discussie eigenlijk begon, met die link naar die stroptrekkers ofzo, stoer hoor, maar het past gewoon niet bij deze taal.. Vind ik dan.. Daarom vind ik nederlands ook een mooiere taal om in te rappen, omdat je hierin veel meer naar het gevoel moet rappen dan in het engels.
     
  20. Victor

    Victor Guest

    Ik twijfelde zeer de Bijlmer te zeggen, mijn gevoel was juist. :+

    Valt wel mee, het schijnt minder erg te zijn dan 20+/- jaar geleden, als ik mensen uit New York moet geloven. Het gangbangen is volgens hen ook zeer te betwijfelen. Geen idee of ze gelijk hebben, maar zou kunnen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina