1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland aangeklaagd om neerschieten Irakees

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 11 jan 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist, Amerika doet ook niet aan bleodwraak omdat honderden militairen zijn gestorven door laffe aanslagen terwijl ze voor de vrede in irak vechten. bah

2. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind ik ook XboxruleZ, boeie van die ene en al gaan er nog 100 achteraan.
    Breek de wet leef met de gevolgen.
    Plunderaar over het leed van anderen.

Ik heb er geen medelijden mee.
    Ik vind het hooguit klote dat die soldaat gezeik heeft terwijl hij gewoon zijn werk deed.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is het oorlog, raakt er per ongeluk iemand door een kogel om plunderaars uit elkaar te halen, doen ze alsof hele wereld vergaat, klagen ze nederlander nog aan ook, als het zo gaat kunnen ze beter meteen een bom daar gooien, als het toch nooit goed is en je alleen maar stank voor dank krijgt.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En ja hoor, hier gaan we. Nog meer ongefundeerd geblaat van mensen! Als een enkel hier iemand ook maar een heeeel klein beetje het nieuws had gevolgd, dan hadden jullie kunnen wetend dat er ooggetuigen zijn geweest! En op basis van die verhoren is die militair opgepakt. En terecht. Als wij als vredebewaarders de vrede NIET kunnen bewaren dan moeten wij daar maar weg (vraag me sowieso al af wat we daar uberhaupt doen!!)

@Xboxrulez: toevallig héb ik onderzoek gedaan ja! Iets wat jij ook beter had kunnen doen alvorens iedereen naar hun mond te praten.

@Hordo: ten eerste zijn er geen honderden amerikanen gedood. Ten tweede sterven er 30 irakezen per dag (!!) door vuur van de amerikanen. Blijkbaar betekend een mensenleven voor jou niet zoveel aangezien je er zo makkelijk over praat. Laffe aanslagen? Wat zou jij doen als je land overhoop word gehaald, je geen eten en geen vers drinkwater hebt! Ik zou aardig gek worden. Ik zou in ieder geval proberen mijn familie in leven te houden en als dat middels plunderen moet, het zij zo!

Laatst bewerkt: 11 jan 2004
  5. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Met da-z eens. Of je komt daar om een land te helpen en laat zien dat je niet boven de bevolking staat, maar op 1 lijn, of je zegt gewoon in het openbaar "he, luister eens goed. Jullie kunnen ons niets maken!".

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ow oogetuigen? Dat is idd wel zwaar bewijs om iemand te berechten en een schadevergoeding te vragen! Was die gast niet vrijgesproken door de rechter? Zegt dat niet al genoeg?

Waar haal je die cijfers vandaan? 30 Irakezen per dag door vuur van Amerikanen? Of haal je dat van zo'n anti Amerikaanse cijfers site? Het enige dat ik hoor zijn die aanslagen met mortieren en aanslagen om hun eigen moskees.

Je land wordt overhoop gehaald? Je land wordt bevreid hoor. ik denk dat als je in Irak woonde, dat je blij was geweest dat Saddam weg was. Eten drinken is er wel, hulptroepen zijn er, en ze zijn aan het opbouwen. Lijkt me juist DAN niet snugger om shit te gaan plunderen en je eigen spullen op te blazen. Dan vernietig je dus je eigen toekomst en maak je het alleen maar moeilijk.

En wij zijn daar om de meerderheid van de bevolking te beschermen tegen dit soort laffe misdaden en hun een kans te geven op een beter leven. Maarja dat is dus niet in 1 maandje gebeurt zoals sommige denken. Regering moet er komen, grondwet, alles moet weer opgebouwd worden. Gaat aardig goed hoor als ik zo hoor. politie komt langzaam weer op gang, scholen gaan weer open met hulp van het buitenland.

Lijkt me duidelijk dat de irakezen het nu beter hebben dan toen Saddam aan de macht was.

7. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Ze zijn inderdaad beter af dan bij saddam, maar dat staat er toch los van?

Het gaat erom dat je je zelf ook houdt aan de regels die je de mensen daar wilt opleggen. Rechtvaardigheid en gerechtigheid.
    Als een Nederlander daar een Irakees doodschiet, moet dat behandeld worden. Het is welliswaar geen moord waarschijnlijk, maar doodslag.
    Doodslag kan per ongeluk zijn, zonder bedoelingen en zonder verdere gevolgen. Handelde de marinier echter compleet verkeerd door als een gek waarschuwingsschoten te lossen gericht richting massa mensen, ja, dan moet je hem berechten.

De hele Irak kwestie (Saddam, bomaanslagen etc) staat hier compleet los van, heeft er helemaal niets mee te maken.

Verder, zaak technisch gezien... een kogel die je afvuurt in de lucht komt gemiddeld 20km verder op terecht. Dat hij de man in de rug treft van 100m afstand is wel een groffe fout.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Voor de 5de keer, waar is het bewijs dat hij die kogel afvuurde? Lichaam is al begraven volgens islamitische traditie en er is dus geen enkel bewijs dat hij het heeft gedaan. Hij zegt zelf waarschuwingsschoten te hebben gelost. De man is een proffesional dus die weet ECHT wel wat hij doet. Ik geloof dus liever hem dan dat ik wat ooggetuigen geloof.

Als ze echt iemand willen berechten in irak mogen ze eerst meer onderzoek doen. Ons recht heeft al geoordeeld en de man heeft niks gedaan, simpelweg omdat er geen bewijs is. Hadden ze maar niet die gast zo snel moeten begraven :confused: dan had er nog een odnerzoek kunnen plaatsvinden.

Ten tweede weet je niet wat voor situatie het was ook. Was er sprake van dreiging? Niemand weet iets, en dus kan er niemand veroordeeld worden. Zo werk het strafrecht, we gaan niet zomaar een proffesional in de cel zetten of een schadeclaim betalen als er niet eens duidelijk is dat de man het heeft gedaan. Dat je liever gelooft dat hij het schot heeft gelost geeft al aan wie jij het liefst vertrouwd. Onze eigen troepen of een stel Irakezen en een op geld beluste advocaat zonder bewijzen..

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt in principe gelijk dat het niet mag, de marinier heeft de regels dus overtreden, voorzover wij kunnen weten.

Maar wat een ongelofelijke aandacht deze man toch krijgt; zoals je zelf al aangeeft sterven er zo'n 30 Irakezen per dag -of dat ook echt zo is weet ik niet- , en voor dit ene incident wordt de marinier meteen teruggehaald en behandeld alsof hij een doodzonde heeft begaan. Hij wordt behandeld alsof het in Nederland is gebeurt, maar dat is dus niet zo. De situatie is niet duidelijk, en als er dan één keer iets fout gaat, het zij zo, ook al kost het een mensenleven...

Veel te veel (media)gedoe om een incident vind ik...

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... twee keuzes...

1: Je moet je bek houden! Hier heb je te eten en je moet elke dag twee keer zeggen dat ik een goed mens ben en verder je mond dicht of ik schiet je dood.

2: Hier heb je je vrijheid! Je mag elke dag zeggen dat je me niet aardig vindt en dat je scheit aan me hebt. Maar je krijgt niets te eten en als je zelf voor eten gaat zorgen schiet ik je dood.

Tsja... welk alternatief is er nou beter? Als ik mag kiezen dan heb ik toch liever even wat te eten en dan houd ik mijn mond wel. Als iemand van jullie 's ochtends een broodje vrijheid voor z'n ontbijt eet dan geef ik mijn ongelijk toe. Tot dan blijf ik van mening dat de stumpers in Irak er bepaald niet op vooruit zijn gegaan sinds de komst van de Amerikanen (10 jaar geleden, dus).

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wat een onzin, het is toch een (eenmalig) incident. Bovendien werd hij werd niet doodgeschoten omdat hij voedsel zocht voor z'n familie (bijv.), maar omdat hij zat te roven.

Je kan alles zo mooi en romantisch schrijven als je wilt, maar of het de werkelijkheid was/is betwijfel ik.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nee, je gaat voedsel stelen omdat je niks beters te doen hebt... :{

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Tuurlijk zit er een reden achter, maar om stelen direct te rechtvaardigen omdat er een (misschien wel goede) reden achter zit is ook belachelijk.

/Die waarschuwings schoten werden heus niet zonder reden gevuurd. :{

Laatst bewerkt: 12 jan 2004
  14. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is het punt? Je kunt toch op zijn minst voor je eigen rechtstaat vast stellen dat er sprake is van doodslag? Hoeft geen gevolgen te hebben hoor.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zo is dat maar net. iemand heeft vele tienduizenden Irakezen vermoord onder valse voorwendselen van "Er liggen massavernietigingswapens" (die vreemd genoeg niet gevonden worden) en die schietgrage meneer loopt ook nog steeds vrij rond ondanks dat zijn daad volgens ons rechtsbestel "massamoord met voorbedachte rade" heet...

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het is nieuw voor mij dat Saddam als een heilige eten aan de armen uitdeelde.

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het veel te ver gaan om het massamoord te noemen... moord was niet het doel van de oorlog... het veroveren van Irak wel...

kijk, ik ben ook tegen de oorlog, maar om het massamoord te noemen vind ik onzin

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mmmm, ik noem het gebruik van clusterbommen op Bagdad wel degelijk massamoord. Eerst een contract ondertekenen waarbij je aangeeft dat clusterbommen een misdaad is, en het vervolgens bewust gebruiken...

En wat erger is, nu lopen duizenden Irakezen vol haat jegens de VS rond omdat familieleden gestorven wegens die bommen. Ja, echt een strakke actie om terrorisme uit te bannen

19. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze lopen in die landen toch wel met haat tegen westerse landen rond, dat wordt met de paplepel ingegoten.

Ik denk niet dat het midden-oosten conflict hier opgelost gaat worden.

De zachte hand is iets wat men totaal niet begrijpt in die landen, hier trouwens ook niet.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ken jij het woord ge-ne-ra-li-se-ren...? Is een moeilijk woord, zoek het eens op in een woordenboek...:{

Deel Deze Pagina