1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland aangeklaagd om neerschieten Irakees

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 11 jan 2004.

1. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    da -Z-

Kun jij mij redenen geven waarom het niet zo zou zijn?

Volg jij de laatste 20 a 25 jaar ook een beetje het nieuws.

Dat zachte hand niet werkt weet ik uit ervaring, waar spreek jij uit?

Waarom wordt jij beledigend naar mij toe als zijnde dat ik een moeilijk woord niet zou begrijpen?

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hallo, je bent aan het generaliseren! ALLE mensen "in die landen (lopen) toch wel met haat tegen westerse landen rond, dat wordt met de paplepel ingegoten".

Dat ís een domme generalistische uitspraak. Je scheert gemakkelijk een paar miljoen mensen over één kam puur om je verhaal dramatisch te maken zonder met voorbeelden aan te komen. Makkelijk he, maar dat is je betoog ook...

3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn daar echt niet pro westers hoor.
    Ze hebben geleerd dat het westen slecht is vanaf jongs af aan.
    Propoganda machine draait daar op volle toeren.
    Ik zeg niet dat het slechte mensen zijn, ik zeg niet dat ze er iets aan kunnen doen.
    Het is gewoon een feit dat ik aanhaal.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ten eerst weet je niet of die voorwenselen vals waren. Als straks die wapens worden gevonden wat dan? Het gaat erom dat ze die mensen daar hebben bevreid omdat Irak gewoon alles aan zijn laars lapte. Duizenden regels zijn er gemaakt om irak te beheersen maar het mocht niet baten. Eens is de maat vol en daarom is er aangevallen. Wapens was er een onderdeel van, en werd gebruikt als de druppel die de emmer deed overlopen.

Ik denk dat de irakezen toch wel blijer zijn dat Saddam weg is. Als ie was gebleven waren er ongetwijfeld meer mensen dood gegaan dus wat wil je nou? Dat mensen worden doodgemarteld of dat er een paar om het leven komen tijdens de bevreiding? Zijn wij nog boos over die paar doden die zijn gevallen tijdens de bevreiding van Nederland?

Massamoord, dat heet dus demoniseren wat jij doet. Alsof ze expres die mensen hebben doodgebombardeerd. :{

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik snap jou niet hoor. Wat wilde je nou? Dat het daar zo bleef met Saddam? Dan was er echt wel MEER haat jegens de VS dan nu. En waar haal je het "feit" vandaan dat clusterbommen zijn gebruikt?

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij staat daar dat het niet op burgerdoelen is gebruikt, die ze zowieso niet hebben willen raken maar goed. Staat dat het alleen is gebruikt tegen militaire doelen en wanneer het echt nodig was. Die ooggetuigen kan natuurlijk wel van alles zeggen... :{ Kan ook een andere bom zijn geweest. En dan nog is het nooit de bedoeling geweest om bewust brugers te doden.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Denk nou na....

Je wil een land bevrijden, je komt erachter dat Saddam in steden allemaal militaire wapens heeft neergezet. Je hebt laser geleide raketten die precies terecht kunnen komen op de plek waar nodig. En waar kies je voor....clusterbommen???:mad: Sorry hoor, noem mij een idioot maar is het raar om te vragen dat dit misschien een beetje heeeeeel erg lompe actie is....

9. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zegt juist dat er geen clusterbommen zijn gebruikt op doelen waarbij onnodig burgerslachtoffers zouden vallen.

Amerika heeft er ook geen belang bij om onnodig burgerslachtoffers te maken.

In Irak gebruikte men steeds beelden van ziekenhuizen met burgerslachtoffers om Amerika in discrediet te brengen.
    Er zijn wel burgerslachtoffers gevallen maar dat staat niet in verhouding met de hoeveelheid mensen die Saddam heeft vermoord tijdens zijn regime.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zo, moet ik hier alles tien keer herhalen ofzo. In die artikelen staan dat Saddam mogelijke militaire doelen midden in steden had gezet om amerikanen uit de tent te lokken. Fout van Saddam. Inderdaad.

Maar waarom vervolgens met clusterbommen een kwart van Bagdad platleggen terwijl je laser guided missiles hebt waar je zo prat op gaat...??? Waarom clusterbommen gebruiken terwijl je weet dat 20% van de bommen niet afgaat die vervolgens op straat komen en mensen het oppakken om vervolgens wél te exploderen.

Deze link geeft het allemaal weer eens goed aan wat de US niet had moeten doen: http://hrw.org/press/2003/12/us-iraq-press.htm
    Titel: 'U.S.: Hundreds of Civilian Deaths in Iraq Were Preventable '

Deel Deze Pagina