1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland, een ontwikkelingsland in wording...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 20 mrt 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Ja, maar diezelfde internationale-student-Chinezen in ons land mogen blij zijn dat de onderwijsinstellingen hier zo happig zijn op geld, anders zouden ze nooit aan de normen voldoen die eigenlijk gelden...
    Ik heb het niet alleen over de economische zin. Het is al een tijd geleden dat ik er een reportage over zag, maar mensen die gemiddeld 14 uur per dag werken branden op. Dat kun je gewoon als 'volk' niet lang volhouden toch?
    Daarnaast krijg ik ook een beetje de kriebels van die clip van Moby. Machines die de macht hebben?

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Iedereen hier op dit forum is gewoon rotverwend , en ze hebben dus allemaal schrik dat ze het in de toekomst misschien met minder moeten doen en vergeten daarbij wat een geluk ze hebben dat ze hier geboren zijn en niet in afrika of elders waar het héél veel slechter is dan hier.
    Wat mij het meeste zorgen maakt is niet de snelle chinese groei op zich zelf ,maar de extra belasting van de uitstoot van de vele fabrieken die in china door die economische groei zijn bijgekomen en waar ze nog nooit van millieumaatregelen hebben gehoord ziet het er bijzonder slecht uit voor het millieu .
    Amerika is nu al de grootste milieuvervuiler ter wereld samen met rusland ,dus als daar nog china enz bijkomt , dag millieu , klimaat , en mooie schone wereld , en zullen we binnen 100 jaar de dijken met 5 meter moeten ophogen om de zee uit nederland en belgie te houden.
    Mooi einde dan voor onze landjes , " verdronken in naam van de vooruitgang".

3. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is je punt?

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Kijk bij je thuis eens goed om je heen naar wat je allemaal hebt , wat je allemaal zoal koopt aan niet levensbelangrijke zaken , luxegoederen dus.
    Schrijf eens op wat je per week zoal nodig hebt aan eten en drinken , al die kledingstukken die je koopt en vergelijk het bedrag dat je hebt maar eens met het gemiddelde afrikaans maandinkomen per gezin , en dan ga je je ogen pas opentrekken .
    Als je een land zoals zimbabwe neemt , wel daar is het gemiddelde maandinkomen per gezin 50 euro .
    Neem nu dat je dit vermenigvuldigd om de levensduurte in europa te kompenseren met de factor 10 .
    Dus probeer maar eens met 500 euro per maand je leven hier op het peil te houden dat je nu hebt , succes _0/

Laatst bewerkt: 22 mrt 2005
  5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat wordt erg lastig, maar wat wil je hier nu allemaal mee zeggen?

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Door altijd maar meer te willen en vooral direkt te willen wordt er volop geproduceerd al die fabrieken met hun schadelijke uitstoot voor het millieu , de miljoenen auto's en vrachtwagens die er rondrijden duizenden vliegtuigen in de lucht .
    Momenteel is het zo dat het millieubeleid in de wereld er niet al te best voorstaat.
    Maar nu er grotere landen zoals china hun economisch beleid versterken , en door de komst van de vele fabrieken daar die nog gestookt worden met kolen wat voor een grotere vervuiling zorgt zou het proces van de opwarming van de aarde wel eens onomkeerbaar kunnen worden.
    Kortom door zijn hang naar luxegoederen en altijd maar betere levensomstandigheden te willen hebben is de mens stilaan opweg om deze planeet voor zichzelf onleefbaar te maken.

7. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hier toch om de vergelijking van ontwikkelings landen? Dat probeerd Svennies te zeggen. En er komt een onderwerp bij over het milieu dat betrekking heeft op dit onderwerp.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Inderdaad , jij snapt het , die industriele inhaalactie van china en andere onderontwikkelde regio's , waardoor er niet alleen meer geproduceerd wordt maar ook veel meer geconsumeerd wordt zal op langere termijn gewoonweg rampzalig dreigen te worden voor het millieu .
    Vooral als je de europese regio neemt met zijn vele millieuvriendelijke voorschriften die de regeringen aan de bedrijven opleggen en je dan weet dat daar tegenover op het amerikaanse en aziatische continent gewoonweg geen rekening gehouden wordt met het millieuaspect.
    De chinese fabrieken draaien daar allemaal op kolen , wat zowieso een zware belasting voor het millieu is , wie gaat daar de regels laten toepassen die hier in europa gelden , en om welke de amerikanen eens moeten lachen.
    Laatst nog gelezen dat amerika in alaska olie wil gaan opboren , met name in een beschermd natuurgebied dat tot een van de laatste ongerepte gebieden op aarde blijkt te zijn.

9. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou, inderdaad, eerst eens beginnen met Amerika aan te spreken. Je kan moeilijk van China verwachten dat ze iets aan het milieu doen als Amerika al jaren het milieu vervuild. Toen China nog grotendeels een agrarische samenleving was, waren Europa en Amerika al behoorlijk aan het vervuilen. Europa zit nu (na jaren) pas op de goede weg, Amerika nog lang niet.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach jongens, nederland word een ontwikkelingsland door topmanagers. Net verschenen op de volkskrant.nl. Het is echt weer te schandalig voor woorden hoeveel geld sommige mensen verdienen terwijl andere mensen ontslagen worden omdat er geen geld is :mad:

11. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk weer. Laat er een wet komen waar gezegd wordt dat een topmanager van een bedrijf een bepaald percentage hoger mag zitten dan mensen van zijn eigen leeftijd in dat bedrijf. En de bonussen ook een bepaald percentage, maar dan wel aan te tonen bonussen. Ik vraag me trouwens af wie die dingen verstrekt :mad: en vooral ook idd wie er op het idee komt om mensen te ontslaan.

Misschien is dit nog niet bij Nuon gebeurd (weet het niet) maar laat ze dan investeren in dingen zodat ze later minder banen kwijt zijn, of pot het op ofzo (ook al is dat weer niet goed voor de algemene economie in Nederland, geld moet rollen. als het stil staat heb je er ook niets aan) Maar in ieder geval iets. heb geen tijd om een oplossing te bedenken :p

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we nu niet gaan doen of dat alleen in Nederland gebeurt. Het is vrij normaal in het internationale bedrijfsleven, daarom nog nog niet minder verwerpelijk, maar wel iets wat niet als typisch Nederland beschouwd kan worden, of als Nederlands probleem.

Edit: Kijk je wel eens naar MTV? Daar heb je ook zo'n programma de fabelous life of...., (alleen die titel al) verschrikkelijk programma. Absurde hedonistische levenstijllen worden 'stoer' gemaakt door opmerkingen als: als je een mooie auto hebt dan tel je dus echt niet mee mee, met tien mooie auto's dan heb je het pas gemaakt. Daar kan ik me nog meer aan ergeren dan aan de managers, eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2005
  13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ja, in het internationale bedrijfsleven ja. Maar we hebben het hier over een manager van de provincie gelderland (of all places 8)) die contact heeft met de managers van de andere districten. Topmanager van Sony? Ok. Topmanager van Shell? Ok. Manager van Nuon (who?), afdeling Gelderland....? |:-

14. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Schijnt trouwens vaak nep te zijn
    Ik hoorde of las laatst ergens dat mensen speciaal voor die show of voor " the Cribs" auto's huren om hun autopark iets indrukwekkender te maken. Zodat ze echt cool overkomen enzo haha. Weet niet of het waar is maar zal me niets verbazen.

15. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de verhoudingen bekijkt (bekijk eens wat een topmanager van shell verdiend.) klopt het wel. Daarom zeg ik: het is geen Nederlands probleem.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Als je het mij vraagt is een manager van Nuon Gelderland niet meer dan een omhooggeschaalde ambtenaar. Het bedrag wat hij verdient is imo onrealistisch en belachelijk

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij meet jij met twee maten. Het bedrag is misschien wel onrealistisch en belachelijk, maar niet belachelijker of onrealistischer dan het bedrag dat een Manager van Shell verdiend. Nuon is overigens een particulier bedrijf en dus heeft het weinig meer met ambtenaren meer maken en een manager bij Nuon dezelfde verantwoordelijkheden als een manager bij Shell. Ik blijf erbij: het is een probleem, maar geen typisch nederlands probleem. (Ik durf zelfs te stellen dat in de verenigde staten er meer een graaicultuur heerst dan in nederland)

Laatst bewerkt: 24 mrt 2005
  18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    oh, witte boorden criminaliteit viert overal hoogtij. Laat ik het anders stellen, ik stond er gewoon versteld van dat er zulke hoge bedragen aan zulke kantoorklerken worden uitgegeven. Natuurlijk geeft die man ook van te voren aan dat hij zo'n bedrag wil verdienen, en Nuon gaat in zee met hem. Ik blijf me alleen altijd afvragen of de beloning niet te hoog is. Energiebedrijven moeten elkaar beconcurrreren, en ik vraag me of zo'n kostenpost dan gelegitimeerd is. Maarja, ondertussen zit ook lekker stroom te trekken van Nuon, dus Nuon maakt zich niet druk :{

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb ik iets over het hoofd gezien. We denken altijd in de eerste plaats aan geld. Mijn zwager die zelf zakenman is heeft me op het verkeerde been gezet.

Nederland is altijd eigenzinnig geweest in het vinden van oplossingen voor taboe's.
    Drugsbeleid, euthenasie, het homo huwelijk om maar wat te noemen. We gaan altijd onze eigen weg en dagen de hele wereld uit. We verleggen de morele grenzen. Misschien is dit wel onze rol die we moeten vervullen. Een bijzonder volk.. dat zijn wij!!!

En maar praten om geen keuzes te moeten maken. Elkaar de ruimte geven, waardoor we creatieve oplossingen vinden.

Verder zijn we een zorgzame samenleving. We hebben wat over voor elkaar. Onze gezondheidszorg is van topniveau. En natuurlijk willen we alles verzekeren. We houden niet verassingen.

Niet alles zelf uitgeven, maar ook wat voor de ander over hebben. Al is het dan wel vanuit het gevoel van zekerheid... voor het geval dat.

Helaas zien we de laatste tijd wel wat scheuren ontstaan. De verzakelijking slaat toe.. en dat is nu net iets wat we niet moeten hebben. Daar kunnen we niet tegen. Het zit niet in onze genen.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dit is overal gangbaar hoor , ook in belgie .
    Hier heb je een bedrijfje picanol in ieper , zul je waarschijnlijk nooit van gehoord hebben , die hadden een manager die nu op de keien is gezet.
    Wel die man verdiende miljoenen euro's op enkele jaren , dank zij de bonussen die hij zichzelf toekende en dit allemaal met instemming van de raad van bestuur die ook allemaal een vorstelijk loon opstreken om 1 maal per maand te vergaderen.
    Sommige grote aandeelhouders hiervan wentelden hun totale onkosten van hun prive zaken aan reizen , auto's en andere superluxe zaken gewoon af op het bedrijf.
    Met jaarlijks uiteraard nog dividentenuitkeringen aan de aandeelhouders waarbij zij uiteraard als grote aandeelhouder weer op de eerste rang zaten om zich te verrijken .
    En de arbeider , die moest inleveren , besparen en mocht geen opslagen krijgen en veel harder werken opdat hun bazen toch maar genoeg extra's per jaar kunnen bijeenschrapen
    Nu hebben zij dus een nieuwe manager , eerlijke man zegt men in de krant , en die gaat een eerlijk loon krijgen , namelijk 645.000 euro's per jaar . |:-

Deel Deze Pagina