1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland moet demonstratief uit de EU stappen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 9 nov 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Frankrijk lapt het al jaren aan zijn laars. Echt onnodig die EU, we moeten ons eens ff hard opstellen en tegen die gaten ingaan want dit kan echt niet, een beetje afspraken maken waar je jezelf niet aan houd? Sancties, lekkere boete van 60 miljard euro, kan me me reet roesten dat ze dan alleen maar meer schuld hebben, ze doen er maar lekker wat aan , mafkezen.

2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is dit de eerste keer dat Ugamer en ik het eens zijn!!

Nederland en de overige landen moeten hun stem durven laten horen in de EU, frankrijk en duitsland spelen hetzelfde spel wat amerika op internationaal niveau speelt, terwijl ze daar zelf zo'n grote mond over hebben.

Hoe gaat dat verder met de europese grondwet, gaan de grote landen in europa bepalen dat wij onze liberale regelgeving ten aanzien van homohuwelijk, euthanasie en drugsbeleid moeten aanpassen, dat zie ik niet zitten.

Frankrijk en Duitsland zijn al vaak gewaarschuwd om het begrotingstekort niet te ver op te laten lopen, wie niet horen wil moet nou maar voelen.

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Daar sluit ik me volledig bij aan.

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    stem laten horen.. ok... mee eens.. maar niet uit de eu stappen.. dat heeft alleen maar negative gevolgen voor ons op economisch gebied...

5. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Dát is echt een goede opmerking! Als je dat tegen ze zegt staan ze met een mond vol tanden, gegarandeerd.

Goed, toch vind ik niet dat Nederland uit de EU moet stappen. Vergeet niet dat wij als één van de oprichters al bijna 50 jaar bezig zijn met de opzet ervan.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  6. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Duitsland en Frankrijk zijn ook voor uitbreiding van de EU met oud oostblok landen.
    Zoals het er nou voor staat gaat het gewoon door, terwijl landen zoals polen niet aan de kwaliteitseisen voor consumptiegoederen kunnen voldoen.

Dat betekent dat er grote financiele injecties nodig zijn om dit soort landen te helpen met het niveau op peil te brengen.

wie dat gaat betalen, frankrijk en duitsland niet!

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Mag ik je er even op wijzen dat een hoge boete, die ze overigens wel verdienen, ook jou in de portemonee zal treffen. Als ze door die boete een nog hoger begrotingstekort hebben, zal de inflatie van de euro alleen maar toenemen, en dat treft alle eurolanden en zijn inwoners. Uit de eu en de euro stappen is de doodsteek voor de nederlandse economie. Een voorbeeld hiervan is de haven van Roterdam, de poort naar de rest van Europa. Vele goederen die hier binnenkomen worden verder vervoerd naar andere Europese landen. Als Nederland uit de EU stapt, moeten bedrijven steeds vergunningen e.d. regelen van nederland. Meeste bedrijven zullen hier geen trek in hebben en zullen uitwijken naar Antwerpen, want als de goederen daar eenmaal binnen zijn, dan kunnen ze meteen naar andere EU-landen. Dit is dus het einde van de Rotterdamse haven, zoals we die nu kennen, en de vele bijbehorende banen. En dit was slechts 1 voorbeeld. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat dit niet getolereerd kan worden, maar door uit de EU te stappen of een megaboete zijn we alleen maar slechter af.

8. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het eens met Ugamer, punt.

9. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    gedeeltelijk meeeens, Nederland heeft voordelen, door lagere import en export heffingen.
    Nadeel, volgend jaar 10 plattelands landen erebij, die allemaal subsidie moeten krijgen.
    we hebben net bij ak uitgerekend dat de EU dan FAILLIET gaat!!
    dus we zouden het wel kunne doen om onzo boeren te beschermen.

vergeet niet dat Nederland 1 van de oprichters is van de EU (samen met Belgie en Luxemburg)

ik heb geen echte mening

Deel Deze Pagina