Na dat zinnetje kom ik met een heel verhaal waarin ik uitleg wat ik bedoel en waarom je Makaay op zulke momenten beter kunt gebruiken dan v Nistelrooy.
Nou onderzoek heeft bewezen dat Makaay het het beste doet van de vier spitsen (1 of andere optelsom van een universiteit).
En dat Makaay net zo nutteloos is slaat nergens op.
Als je hem lang genoeg volgt weet je dat het een speler is met een veel beter schot dan v Nistelrooy, dat hij zichzelf vrij kan spelen, dat hij buiten de 16 kan opereren omdat hij een geweldig schot heeft en sneller is dan Ruud.
v Nistelrooy kan alleen van dichtbij scoren.
Intikkertjes/inkoppertjes zoals tegen Tsjechië en Letland, mooie goals van dichtbij zoals die tegen Duitsland.
Dat is zijn kwaliteit, werkt goed als de vleugelspitsen er langs komen.
Als het vleugelsysteem lekker draait heb je dus veel (ik ga geen meer zeggen omdat ik er van overtuigd ben dat Makaay OOK met vleugelspitsen beter dan Ruud is, maar Makaay is nou eenmaal niet populair in NL dus ik denk er als enige zo over) aan v Nistelrooy, maar op het moment dat
vd Meyde en Robben moeite hebben met het voorbij komen van hun tegenstander heb je meer aan Makaay,
die niet eeuwig voorin gaat blijven hangen, hij verdedigt zelfs mee
als dat nodig is (maakte een nodige overtreding op een Zweed waarvoor hij een gele kaart kreeg).
Die goal die hij maakte tegen Letland, 1 op 1. De manier waarop hij de bal aan nam, zette zn tegenstander voor lul voordat ie de bal had aangenomen, keeper kansloos.
Ruud straalt gewoon wat uit, speelt bij een "mooiere" ploeg en is bij PSV groot geworden, waar Makaay bij Tenerife groot werd.
Hij is daardoor automatisch populairder en krijgt meer aandacht vd Nederlandse pers.
Is Hasselbaink btw geblesseerd?
Ik snap namelijk niet waarom je Pierre meeneemt als Hasselbaink beschikbaar is.
Laatst bewerkt: 29 jun 2004