Op zich kan ik Advocaats wissel nog wel een beetje begrijpen: omdat Robben de beste man van het veld was wou hij zuinig zijn op zijn speler. Maar zet er dan een andere vleugelspeler in (Overmars of Zenden bijv.) maar niet een verderdigende middenvelder. Maar het meeste zijn wij gewoon genaaid door de scheidsrechter: Van Nistelrooy had 2x een penalty moeten hebben en beide gele kaarten van die arme Heitinga waren volstrekt onterecht. Bah, wat heb ik een naar gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Ik kijk de wedstrijden altijd op de BBC (Nederlands commentaar en analyse is namelijk klote) en de Engelsen noemden dit 'de beste wedstrijd van het EK' en vonden dat 'deze twee ploegen in de finale moesten staan.'
Maar sowieso vond ik dat iedereen uitstekend speelde: Seedorf en Davids als een machtig tandem op het middenveld, Van der Meyde en Robben die allebei gevaarlijk waren, Van Nistelrooy die goed ballen klaarlegde voor opkomende middenvelders en natuurlijk Heitinga en Bouma die goed doorschoven. En dan heb ik het nog niet eens over de andere spelers gehad waaronder Van der Sar die echt fantastisch keepte en de ballen uit zijn doel ranselde. De enige speler die echt tegenviel was Cocu die aanvallend weinig bracht en verdedigend die enorme blunder maaktwe waaruit het 2-1 werd....
Nu zijn wij dus afhankelijk van de Duitsland-Tsjechie en het zit er dik in dat Tsjechie met een veredeld B-elftal gaat spelen dus dat werkt niet in ons voordeel. Gelukkig is Duitsland niet bepaald in grootse vorm en ontbreekt het ze aan scoringsvermogen (laatste vijf wedstrijden 1 goal, die frummelgoal tegen Nederland) dus wat dat betreft zie ik nog wel mogelijkheden als Oranje van Letland wint. En bovendien; Duitsland verdient het helemaal niet om door te gaan....
Laatst bewerkt: 20 jun 2004