1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp de nut niet van invoeren van Turks als een verplichte vak. Alleen maar omdat de Turkse gemeenschap geen Nederlands
    wil leren, moet HEEL Nederlands Turks leren. Wat een bullshit.
    En dan letters wijzigen, dat is wel èèn van de domste ideeën.
    In Engeland wonen heel veel pakistanen/hindoestanen ik zie ze daar ook niks veranderen. Of in de VS chinezen. dit is gewoon een groot hoop shit.

2. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, wat de VS of Engeland doet, hebben wij natuurlijk geen boodschap aan.....:{

dat betekent niet dat ik voor turks als verplicht vak ben, nee zeker niet, dit slaat namelijk helemaal nergens op

Van volwaardige nederlanders zou ik toch verwachten dat nederland ook het vaderland is???:confused:

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  4. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Whaha, erg sterk opgemerkt! _O_

5. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmmmm (kijkt bezorglijk)...............Nederland wordt een beetje teveel tolerant.

Maar ik denk niet dat het zo ver zal komen, dat ze Turks als verplicht vak gaan stellen.(tenminste dat hoop ik voor jullie)

Gelukkig zit ik niet meer op school.:)

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Je hoort elke week wel een aantal dingen in het nieuws over turken, laatst ookal die zwerfster die dood was getrapt door een groepje turken omdat ze dachten dat ze wat gestolen had. Wat dus niet zo was :{ Het word gewoon steeds gekker, ik denk dat we hier als volk wat tegen moeten doen! :mad:

7. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    Nederland is altijd al te tolerant geweest...en nu word het allemaal heeeel erg vind ik...ik las in de spits dat er per jaar zoveel procent nederlanders verhuizen naar het buitenland vanwege zaken zoals dit.

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wij, Nederlanders, moeten ons aanpassen.
    In ons land, omdat zij het weigeren onze taal te spreken.

Ik dacht van niet.

Turks als verplicht vak?
    Ga toch fietsen (jatten) man.

Ik word zo heel gigantisch strontziek van onze multi-maar-niet-onze-cultuur-culturele samenleving.

Pas je aan, of donder op.
    Klaar.
    :mad:

9. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Gaat steeds meer de goede kant op met Nederland.....

* gaat naar Turkije en vraagt daar Nederlandse lesjes aan voor de Turkjes die daar zitten, dan begrijpen ze mij ook een keer.

Zie je het al voor je??? Ze schieten je eerder een paar kogels door je reet voordat ze daar ook maar 1 seconde serieus over na gaan denken.

Willen ze eindelijk weer wat geld extra uitgeven aan 't onderwijs voor beter opgeleide mensen. Gaan ze Turks bij de lessen ingooien :{, ik wordt steeds somberder hier in mijn eigen landje.

10. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is de teruglopende economie niet volledig toe te schrijven aan de allochtone bevolking.

Irrelevant is het echter niet. Wat gewoon feitelijk bewezen is:
    - de allochtone bevolking is over het algemeen lager geschoold dan de autochtone bevolking.
    - de allochtone bevolking (met uitzondering van de Surinamers) participeren minder op de arbeidsmarkt (zowel bruto als netto) en het werkloosheidspercentage is onder de allochtone bevolking aanzienlijk hoger dan bij de autochtone bevolking.

Ik dacht dat speciale tekens in namen van buitenlanders verboden was, zo was er ook ophef over de trema van Máxima.
    (correct me if i'm wrong, please) Trouwens: het is geen probleem om in word een teken toe te voegen of dat als keuzetoest te maken dus: what's wrong?:confused:

Dat wij VERPLICHT de Turkse taal moeten leren is niets anders dan BELACHELIJK.
    Dat het een keuzevak was kon ik begrijpen, maar dat wij Turks zullen moeten leren is echt belachelijk en verwerpelijk.

Zíj moeten zich aan óns aanpassen, wíj zijn de gastheer, zíj hebben óns nodig, wíj hen niet en als het ze niet bevalt gaan ze maar lekker terug.
    Zo vind ik ook dat allochtonen zonder verblijfsvergunning die een strafblad krijgen direct teruggestuurd moeten worden.

Nogmaals: ik ben niet extreem rechts, ik oordeel niet op huidskleur of afkomst, wél op gedrag.

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Het speciaal aandacht geven aan eenn bepaalde taal, in dit geval turks, gaat mij te ver. Wat vinden de marrokanen hier bijvoorbeeld van? Door dit soort domme ideeen scherp je de problematiek alleen maar aan.

Wat het taalgebruik betreft schijnt het wel zo te zijn dat er onder invloed van diverse bevolkingsgroepen in ons land er een nieuwe Nederlandse taal aan het ontstaan is. Daar moeten we wel oog voor hebben.

Overigens wordt het tijd dat we een "wereld taal" invoeren. Dan hebben we al dat gezeur niet meer. Mag van mij engels of spaans zijn.

12. OddGirl

OddGirl I'm Odd

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat we er al 1 hadden : Engels :{

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Neeee, alsjeblieft niet! ;)

Nederlands is zo'n prachtige taal!

14. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    of de taal die je er onder staat 'Wat nou makkelijk praten? Waarom heb ik nou weer makkelijk praten? Ik heb helemaal niet makkelijk praten. Hier! Kwgolf kneumbo wfylisbrk ztrotsfkl! Hwap! Gjoerdrsjezket koemloefja trnok! Rzzzhnfkt! Glglglglgrzja! Wgoroftgblvt...mou web ig oow wog wijw huiwg vewstruikt....'

hoop niet dat we deze taal krijgen :D

15. OddGirl

OddGirl I'm Odd

Leuk Bevonden:
    0
    ja,maar moeilijk om te leren, dat blijkt wel weer :p

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha. Ik ga gelijk mijn 'sig'(of in het Nederlands, 'mijn handtekening') veranderen! 8)

17. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Zou ik naar Turkije gaan en daar vraag om aub Nederlands in te voeren als verplicht vak, zodat mensen mij kunnen begrijpen, dan lachen ze je midden in je face uit en geven ze je een schop terug naar Nederland. Gaat echt de verkeerde kant op hier!

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Verplicht vak is van de ratte besnuffelt,
    keuze vak vind ik ok, als ik er maar niet geconfronteerd mee word. En dus dat het niet betaalt word met belastingsgeld maar met een bijdrage van de kinders die het zo graag willen volgen.

even iets anders,

Ik denk dat 50% van alle Allochtonen in Nederland geen woord Nederlands spreken, Nja misschien Ja/nee/ ik heb niet/ dat ik niet hebben gedaan:eek:/amen

Ik vind dat bar slecht(natuurlijk maar goed), Als ik naar Turkije zou verhuizen dan zou ik dus echt wel die taal binnen een week willen leren(hoe wil je anders niet hoeven afdingen:D).

zo.:{

19. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    De buitenlandse mensen komen hierheen voor een nieuw begin ofzo. iig ze willen graag hierheen, MAAR dan moeten ze zig ook aanpassen aan onze levenstijl en niet raar gaan doen dat wij onze levensstijl aan dat van hun moeten aanpassen. Dus als wij nederlands spreken dan moeten hun dat maar leren en als hun niet tevreden zijn over het alfabet, dan hebben hun een probleem en wij niet.

20. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Engels is geen wereldtaal :{ Spaans als het goed is.

Deel Deze Pagina