Onze lieve Pim. Kom op, dat was een volksverlakker pur sang. Hij riep wat veel mensen wilden horen, zowel linkse als rechtse dingen. Denk je dat hij voor jullie ook maar iets zou kunnen betekenen? Het enige wat die man intereseerde was zichzelf zien op TV.
Ik vind zelf dat het geven van Turks binnen de school geen verkeerd idee is. Het vak verplicht stellen gaat me te ver.
Door het Turks als vak in de school te halen bereik je twee dingen:
1.Integratie, nu hoeven ze hun onderwijs niet in aparte scholen of in cultuurcentra te organiseren maar is er sprake van degelijke lessen die voldoen aan alle Nederlandse normen. Verkeerde invloeden kunnen zo geen grip krijgen op dergelijke lessen.
2.De lessen worden gegeven door een docent die het Nederlands goped beheerst en waarschijnlijk dragen deze lessen bij het nederlands van de Turkse kinderen.
Het aanpassen van het alfabet vindt ik nogal een dom voorstel. We gaan toch ook geen mensen dwingen om hun namen aan te passen. Dan blijf je bezig, er zijn genoeg vreemde namen die je op een heel rare wijze uitspreekt.
Oguzhan spreek je uit als Ozan. Is de naam Frances, nu gewoon Frances of Frences ?
De mensen van zo'n stichting kunnen beter hun klep dicht houden omdat ze een wel heel vreemde induk geven en mensen doen geloven dat alles helemaal fout gaat.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003