1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    En toch spreken er veel meer mensen engels dan spaans:{

2. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    En toch weet ik best veel :)
    Klik
    Er zijn idd wel meer wereldtalen (engels, chinees, etc) maar Spaans is nog altijd de eerste, en dat is mij geleerd bij aardrijkskunde (m'n frans leraar had het er ook al over).

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Doed... Engels geen wereldtaal? 8)
    Engels is zo wereldtaal als dat de paus nog maagd is.

Maar letters toevoegen en Turks verplichten als vak op school gaat me iets te ver. Wat krijgen we dan later? Dat je kinderen je ook al voor de gek gaan houden in 't Turks :{
    Vind dit wel erg dom. Omdat Turken weigeren/te-stom-zijn om Nederlands te leren moeten wij ons maar aanpassen. Van die letters in 't alfabet is ook dom.. Moet je maar een language-pack downloaden, dan kan je elke letter typen die je wil.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee, stelletje rekels, Engels is inderdaad een wereldtaal, Spaans en Frans ook, maar vraag je eens af aan welke taal we het meest hebben binnen onze westerse samenleving.

Als het om het aantal mensen zou gaan dan moeten we allemaal chinees leren.

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    edit
    't was de bedoeling om m'n bovenstaande berichtje aan te passen, maar 't ging verkeerd

6. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    De hele wereld 1 taal laten spreken wil sowieso al niet, al zou ik er wel een voorstander van zijn. Ik noem alleen de Italianen en de Fransen nog maar, als je het over een paar landen hebt die het verdommen om elkaar verstaanbaar te maken tegen buitenlanders....Engels hohohoho maar. Maar wereldtaal, Engels, Spaans, Frans of niet rot me ook niks.

Maar waarom er nou weer 3 wereldtalen zijn begrijp ik dan ook weer niet, ik dacht altijd dat het alleen engels is. Maar voor vakantie's is het wel handig als iedereen een beetje engels beheerd, maar als je gaat wonen in ander land! Je past je maar aan anders flikker je maar op. Je kunt geen hollandse jongens Turks gaan leren om elkaar later in de maatschappij beter te leren verstaan. En als die Turk het met sommige NL'se woorden een beetje moeilijk heeft dan wil ik me ook nog wel aanpassen om het in 't Engels op te lossen. Maar Turks leren? MWOEHAHAHAHAHAHA

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Met het onderste deel ben ik het grotendeels eens, als ik zie dat iemand zijn best doet om redelijk Nederlands te leren spreken, maakt het me geen ruk uit dat hij bepaalde Nederlandse woorden niet kent. Dan wil ik ook best helpen aanvullen, of een Engels woord gebruiken.
    Maar waar slaat dat 'je past je maar aan anders flikker je maar op' op? Dan kun je alle alto´s die zich weigeren zich aan te passen aan de norm van de meeste nederlanders ook wel op laten flikkeren. Of al die Nederlandse wiggers die half Nederlands, half Turks praten? Weg ermee! Wat maakt het uit!

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    :{

9. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    En wat zijn in vredesnaam Nederlandse Wiggers? weer een nieuw ras of mensen die zich weer anders voor moeten doen als de anderen?

10. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    @Graveheart: ik was sarcastisch, tuurlijk moet dat niet, maar dat was een extreme variant van mensen die zich niet gedragen volgens de norm van de meerderheid, en dat ook niet willen, en dus moeten oprotten.

@Flamingo: ik bedeol die gasten die met van die dikke jassen met een nep-bontkraag lopen, en roepen dat ze een pimp zijn.
    Zij moeten ook het land uitgeschopt worden, aangezien ze zich niet aanpassen aan de norm van de meerderheid, en weigeren normaal te praten.
    En ja, ik ben nog steeds sarcastisch... :{

11. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, maar dan worden we natuurlijk uitgemaakt voor rascist, maar eerlijk gezegd , I DON'T GIVE A FUCK
    Ik heb op Pim fortuyn en daarna op de VVD gestemd omdat ik TEGEN al die moslimontwikkelingen hier en overal ben .
    OPZOUTEN ERMEE!!
    Langzaam maar zeker krijgen die turken hier steeds meer voor elkaar, en dat gaat dalijk helemaal fout.
    En als we dan zo'n kneus als balkenende als premier hebben die altijd mooi om alle antwoorden heen weet te lullen gebeurt er helemaal niks tegen.
    Grootste moskee v europa in rotterdam, turks als verplicht vak, turkse letters op toetsenborden...
    Jezus man, ipv iets tegen het probleem te doen, gaan we lekker tolerant doen as usual waardoor het probleem nog veel groter word!
    Nog even en we moeten allemaal verplicht een hoofddoek dragen..

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Onze lieve Pim. Kom op, dat was een volksverlakker pur sang. Hij riep wat veel mensen wilden horen, zowel linkse als rechtse dingen. Denk je dat hij voor jullie ook maar iets zou kunnen betekenen? Het enige wat die man intereseerde was zichzelf zien op TV.

Ik vind zelf dat het geven van Turks binnen de school geen verkeerd idee is. Het vak verplicht stellen gaat me te ver.

Door het Turks als vak in de school te halen bereik je twee dingen:
    1.Integratie, nu hoeven ze hun onderwijs niet in aparte scholen of in cultuurcentra te organiseren maar is er sprake van degelijke lessen die voldoen aan alle Nederlandse normen. Verkeerde invloeden kunnen zo geen grip krijgen op dergelijke lessen.
    2.De lessen worden gegeven door een docent die het Nederlands goped beheerst en waarschijnlijk dragen deze lessen bij het nederlands van de Turkse kinderen.

Het aanpassen van het alfabet vindt ik nogal een dom voorstel. We gaan toch ook geen mensen dwingen om hun namen aan te passen. Dan blijf je bezig, er zijn genoeg vreemde namen die je op een heel rare wijze uitspreekt.

Oguzhan spreek je uit als Ozan. Is de naam Frances, nu gewoon Frances of Frences ?

De mensen van zo'n stichting kunnen beter hun klep dicht houden omdat ze een wel heel vreemde induk geven en mensen doen geloven dat alles helemaal fout gaat.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003
  13. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    weet iemand of dit voorstel al is besproken in de 2e Kamer, en of dit gekke idee ingevoerd wordt??

14. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij leef jij een beetje met oogkleppen op en oordoppen in...

Ten eerste was Pim fortuyn al geruime tijd actief in de politiek, en schreef tevens voor het blad Elsevier, dus volksverlakker?
    Dacht het niet..
    Ten tweede wat voor linkse dingen riep Fortuyn dan volgens jou?
    Daar ben ik wel benieuwd naar..

Ten derde Intergratie bereik je volgens mij niet door nederlanders de turkse taal te leren, volgens mij is het nog steeds andersom, want in welk land wonen we hier nu???
    Precies niet in Turkije!
    Ten vierde, ook over het intergratieprobleem, het goed intergreren gaat nog altijd fout bij de ouderen, en (jongere)criminele moslims, en natuurlijk zijn er turkse schoolgangers die wel goed intergreren,
    Maar als je meerdere oudere turken op straat aanspreekt, spreekt het grootste gedeelte echt geen nederlands, en door turks op scholen te gaan geven... denk nou es even na, wat voor gevolg zal dat later hebben?
    Juist dat die ouderen helemaal zullen denken "laat dat nederlands maar zitten, over 15 jaar spreekt iedereen hier turks"
    Zo lijkt het er meer op alsof wij in ons eigen land moeten gaan intergreren, en dat lijkt me niet de bedoeling!

15. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Politiek Den Haag tegen verplicht Turks op school

Uitgegeven: 8 november 2003 21:29
    Laatst gewijzigd: 8 november 2003 21:30

UTRECHT/DEN HAAG - Politiek Den Haag heeft zaterdag afwijzend gereageerd op het plan van de rooms-katholieke St. Gerardus Majella Mavo in Utrecht om vanaf volgend jaar Turks verplicht te stellen voor de eersteklassers. “Onbegrijpelijk”, zei VVD-Tweede Kamerlid Visser voor het NOS Journaal. Lambrechts (D66) noemde het “bizar” om in het eerste jaar vijf talen te geven.

Directeur Van Vught van de Utrechtse school besloot juist Turks als vak in te voeren nadat de regering had besloten geen subsidie meer te geven voor het onderwijs in allochtone levende talen. Ruim de helft van de driehonderd leerlingen op zijn school is van allochtone afkomst.

”Turks en Arabisch zijn volwaardige moderne vreemde talen”, aldus Van Vught. Kennismaken met een andere taal betekent kennis maken met een andere cultuur. Ook is er een economische reden: Turkije is een toekomstig lid van de Europese Unie. Van Vught bestrijdt dat invoering van Turks de integratie beperkt. Dat argument gebruik je volgens hem ook niet bij Duits of Frans.

Kamerlid Visser vraagt zich af waarom de school zich niet op het Nederlands oriënteert. Lambrechts hoopt dat de school te bewegen is van dit ‘onzalige plan’ terug te komen.

Volgens J. ten Brinke van de Onderwijsinspectie heeft de Gerardus Majella Mavo de vrijheid dit te doen, als de school zich maar aan de wettelijke bepalingen houdt

Dan wordt het dus maar eens tijd om de wet wat aan te passen....

16. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    lol.. nog ff over die moskee in rotterdam he... dat word de grootste van europa.. heeft iemand er al over na gedacht dat turkeye ook tot europa hoord?

maarhum

idd.. dit kan zo niet verder.. wanneer is het afgelopen? wanneer keert de politiek eens terug naar de wereld en ziet wat er aan de hand is? wanneer kapt de islamitisering van nederland?

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zelf had ik niet moeten herbeginnen aan de Pim discussie. Pim Fortuijns boeken voor de puinhopen van acht jaar paars hadden vaak een totaal andere inhoud. Alles wat Pim Fortuijn zei was rechtstreeks gericht op het winnen van de kiezer. Eerst riep hij zaken over de grens dicht gooien, een generaal pardon kwam voorbij, sociale dienstplicht, weet ik veel wat.

Zegt het niet iets dat hij in een politieke partij sprong, die als extreem midden betiteld is door de grondlegger? Werd hij daar niet uitgezet omdat hij populistische dingen riep?Zei hij niet onmiddelijk: Ik wordt minister president? Zat hij niet in de politiek omdat zijn persoonlijke leven hem niks meer te bieden had? Wat zegt het over de partij dat deze eigenlijk alleen gebaseerd was op een persoon? Hoe kwam het dat hij altijd op TV was, dat lag zeker niet aan het feit dat hij de media briljant bespeelde?

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Whahaha hoor je wat jezelf zegt? Noem me een politieke woordvoerder die geen dingen zegt waar hij kiezers mee wil winnen? Hoe in hemelsnaam weet jij nou dat ie in de politiek zat omdat ze eigen leven niks meer had? Echt verzinsels. Hij zei dat ie minister president werd omdat hij geloofde in zichzelf en wat hij te vertellen had. Als hij nog geleefd had was hij het geworden ook.

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ach, hou nou toch eens op over het eeuwige 'als Pim er geweest zou zijn zou Nederland perfect geweest zijn'....

ik niet wat er van geworden zou zijn, jij niet, niemand niet, want hij is DOOD...

dus genoeg over Pim Fortuijn... bespreek liever de Islamitisering van Nederland...

20. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is uit die partij gezet omdat hij dingen riep die volgens leefbaar nederland niet door de beugel konden zoals dat hij de islam een achterlijke cultuur noemde, waar ik het trouwens volledig mee eens ben!

Hij zei dingen als ik word minister president juist omdat hij wist wat er speelt in dit land, dat er zoveel kiezers achter hem aanlopen kan je nooit van te voren weten.
    Wat riep Janmaat allemaal niet 10 jaar geleden, die was wat extremer, maar een hoop dingen die fortuyn zei, zei janmaat excact hetzelfde en werd toen door iedereen uitgelachen.
    De media vond Foruyn interressant, omdat hij dingen zei die niemand anders durfde te zeggen, eindelijk iemand die wel zei waar het op stond ipv overal omheen te draaien met die fantastische struisvogelpolitiek in dit land, waar balkenende nu weer een mooi voorbeeld van is.

ALS fortuyn nog had geleefd, en ALS hij minister president was geworden, denk je dan werkelijk dat hij het veel minder had gedaan dan Balkendende die ronduit een belachelijke vertoning is voor dit land?
    Dit vanwege zaken als de rechtszaak die tegen 2 leden van het koningshuis was ( kan even niet meer op de naam komen) en Balkenende continu advies moest vragen aan Donner in de trant van "wat vragen ze nu eigenlijk, en wat moet ik antwoorden"
    Verder nog de fantastische indruk die balkenende achterliet in het witte huis bij Bush...

Kom op zeg, wou je dan echt zeggen dat we nu een fantastische minister president hebben, die de meest geweldige beslissingen neemt?

Deel Deze Pagina