1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik reageer op wat hij zei. Ik zeg niet dat alles beter zou zijn geweest, ik zei dat ie minister president was geworden. Volgens mij was het dan ook beter geworden, maar goed er komt nog wel een keer iemand zoals hij. mensen blijven dit niet voor eeuwig pikken.

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    nogmaals, het gaat hier niet over Pim...

maar dit slaat natuurlijk nergens op...

De Islam is een andere cultuur, en naar onze maatstaven erg onrespectvol voor vrouwen e.d....
    van de andere kant wil ik wel horen waarom jij het zo'n achterlijke cultuur vind...

en bedenk er dan bij dat het Katholicisme (van vroeger iig, tegenwoordig wordt het amper meer 'geloofd') ook een ongelofelijk achterhaald iets is, elke zondag naar de kerk in je nette pak, om maar goed over te komen voor de buitenwereld, pausen en kardinalen die in het goud zwemmen en maar prediken dat je voor je medemens moet zorgen, het Katholieke geloof is het enige goede, etc, etc, etc...

ikzelf ben geen Christen, geen Moslim, niets... maar ik wil hiermee maar even aangeven dat je niet meteen een cultuur die anders is als achterlijk moet bestempelen...

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel eens verhaal gehoord over een landje waar miljoenen mensen stemden op iemand die dood was, over achterlijke culturen gesproken. Maar even on-topic. Ik ben niet voor het verplicht invoeren van turks. Maar als keuzevak mag het van mij wel ingevoerd worden, graag zelfs.

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    het is redelijk simpel. Kijk aan plaatsen waar de islam het voor het zeggen heeft. Allemaal achterstand en leven nog in wat voor ons ongeveer het stenentijdperk is met geen rechten voor vrouwen en onmenselijke straffen. De islam is niet mee ontwikkeld met de rest van de moderne wereld, en daarom noemen we het achterlijk.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    En dat vind jij raar? Denk zelf maar eens ff na want dat ga ik echt niet uitleggen.

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik niet raar. Dat vind ik achterlijk, oerdom, stupide, etc, etc.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ugamer,

Jouw reactie is typerend en een drogrede. Een politicus heeft doorgaans een ideologie die hij verkondigt. Pim Fortuijn had geen ideologie, hij wilde slechts stemmers achter zich krijgen door te roepen, wat een DEEL van het volk wilde horen.

Pim Fortuijn zei letterlijk: "Als ik de liefde van mijn leven hier nog had was nooit aan dit politieke avontuur begonnen". Hij werd naar eigen zeggen gedreven door eenzaamheid. Op het eind twijfelde hij heel vaak aan zichzelf.

Zijn eerste optredens waren slim in elkaar gezet, en daaruit bleek dat hij een getalenteerd spreker was. Hij zei zo vaak dat hij deed en zei wat het volk wilde horen dat men er in ging geloven. Vraag was hoeveel verwantschap deze man eigenlijk met dat gewone volk had. Als je naar zijn persoon keek heel weinig. Het enige volkse aan zijn beleid was het geschreeuw over allochtonen. De rest was voor veel mensen dan ook niet belangrijk.

Zeggen dat de Islam een achterlijke cultuur is, vlak na 11 september is wel heel erg makkelijk scoren.

Ik zeg niet dat Balkenende een goede president is. Pim Fortuijn was veel te eigenzinnig om een goed premeir te zijn. Als hij echt premeir was geworden zou hij compromissen moeten sluiten, een rots in de branding moeten zijn, altijd op moeten komen dagen, en kleur moeten bekennen. Hij zou of zijn stemmers uit de waan helpen door een degelijke politicus te worden of hij zou doorgaan met hetgeen hij al deed en een politieke crisis teweeg hebben gebracht, zoals de LPF dat nu gedaan heeft.

Droom liever van een toekomst dan over de voltooid verleden tijd.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003
  8. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste reageer ik op iemand die wat tegen mij zegt.
    Ten tweede
    De islam vind ik een achterlijke cultuur omdat vrouwen zoals jij al zegt totaal geen rechten heeft ten opzichte van de man.
    Een man mag 5 vrouwen hebben, een man mag zijn vrouw slaan wanneer nodig, en vrouwen hebben totaal niks te vertellen.
    Verder die onzin dat vrouwen hun lichaam helemaal moeten bedekken, met hoofddoek en al, en vrouwen worden altijd uitgehuwelijkt.

Ik vind dit allemaal behoorlijk hypocriet, naast dit alles zijn al die moslims een enorm opgefokt volkje, en voelen zich bij het minst geringste aangevallen.
    Als ik met m'n vriendin over straat loop en we lopen langs een groepje turken, en je kijkt hun even aan is het meteen "wat moet je, wat kijk je"
    En dat HAAAT ik gewoon.
    Ze zoeken zonder aanleiding gewoon ruzie met je, en daar word ik gewoon strontziek van.

Al met al heb ik gewoon een hekel aan die islamcultuur, vooral door het gedeelte dat vrouwen gewoon geen enkel recht hebben, dat vind ik nog het ergste.
    Daarnaast heb je zeker nooit gehoord van de Grijze wolven?
    Dat is een moslimorganisatie die nog wel wat erger is dan dan alles wat hier extreem rechts is, en daar zijn heeeeel veel turken lid van, en dat is een zeer gevaarlijke ontwikkeling.

Dus ik bestempel echt niet zomaar iets, ik heb daar wel duidelijke redenen voor.
    Zelf ben ik ook niet gelovig, en als ik al die oorlogen om me heen zie door geloven, dat lijkt me dat in ieder geval het verstandigste..

"killing for religion, something i don't understand" (dave mustaine 1990)

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Pim had zijn ideeën, die hij ook werkelijk uit wilde voeren.
    Kijk nou naar Balkenende met z'n standaard praatjes, en Bos met z'n geruststellende glimlach. Maar wat uitvoeren? Ho maar.

'T is goed geweest met al dat praten, laten we wat gaan doen. Misschien had Pim wat overdreven ideeën. Maar als elke politicus voortaan z'n luie reet optilt trekt dat uiteindelijk allemaal wel bij. Je moet gewoon ergens beginnen.

Dit heb ik ook, ik fiets uit school. Staat daar zo'n donkergekleurde op z'n maar te wachten ofzo. Ik kijk hem gewoon even aan. En meteen: 'wat kijk je nou, mongool'. Heel erg onnodig en vervelend voor mij.
    Discussies over dit onderwerp hadden er eigenlijk nooit mogen zijn, want dit conflict had er nooit mogen zijn.
    Discriminatie komt nu veel minder voor als vroeger. Maar het moet wel van beide kanten komen. Als alochtonen zo maar door blijven gaan, dan heeft het geen zin.
    Pfff, ik ben al bang om later kinderen te krijgen uit angst dat ze wat overkomen :{ <--- te gek voor woorden toch?

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    niemand hier zegt dat het katholicisme erg slim is.....en je zegt het goed, iets van vroeger, wat nu dus achterhaald is.....logisch, toch???

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Vrouwen geen enkel recht binnen de Islam. tja, van oudsher was dat wel anders, dan waren de westerse vrouwen minderwaardig. Maar hebben die vrouwen het wel zo slecht? Wie zegtdat elke turkse man losse handjes heeft? Zijn er ook niet veel Nederlandse kerels die hun vrouw slaan? Vrouwen krijgen nog altijd minder salaris en dat ze aan het werk moeten, is dat wel zo'n verrijking?

Je generaliseerd, spreekt een cultuur aan die gene cultuur is maar een religie en komt met een argument aan dat zodanig cliché is dat ik er bijna van moet lachen.

Geen enkele cultuur is achterlijk. Geen enkele cultuur is gelijk maar elke cultuur is gelijkwaardig. Als we elke cultuur alleen afrekenen op slechte uitwassemingen dan is elke cultuur achterlijk.

Discriminatie is er nog steeds veel, zei het onzichtbaar. Die zwarte man kreeg van jou misschien wel een andere blik toegeworpen dan je zelf doorhad biscuitje.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003
  12. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dus ook niet de enigste... Laatst ik haal met een kameraad wat chinees op. Ik hou die tas onder m'n trui voor de warmte want 't was wat koud buiten en ondertussen lullen we wat. We lopen richting huis en ik zie ineens een servetje tegen m'n kameraad z'n hoofd worden gegooid. En kijk naast me en er lopen 2 zwarten langs ons heen..... ik me inhouden en normaal beginnen te praten en stilstaan. Waarom doe je dat en vind je dat normaal? What te fuck had je dan man (je kent dat wel en dan ondertussen van dat slowmotion lopen en dat heel langzame gewankel). Zeg nog een keer: Leg mij nou eens uit wat voor nut dat heeft? en ik bleef dat soort dingen maar herhalen....De 1 gaf het op en liep weg de ander zij nog eens heel stoer van kom dan hier bla bla.

Aan de ene kant dacht ik van waarom heb ik 't in vredesnaam pratend gedaan zoiets ram je er alleen maar in. Maar aan de andere kant als ik het erin had geramd dan had dit nog een hele lange nasleep gehad en nog veel meer ellende. Maar kan je wel vertellen dat ik me eerdaags niet meer ga inhouden, want dat volk maakt gewoon alles kapot.

Dit bericht gaat trouwens weer ver offtopic

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat jij deed, Flamingo, was briljant.

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen idee wat hier nou gebeurt, hoor :{
    mss eens duidelijk uitleggen ofzo

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    goed gezegd, geen commentaar verder..

owja, ik heb 2 nationaliteiten.. een nederlandse en een belgse.. als ze turkse letters in ons alfabet gaan zetten (en misschien ook wel al als ze turks gaan geven bij ons op school) zeg ik m'n nederlandse nationaliteit op.. ik wil geen deel uit maken van een land dat geregeerd wordt vanuit een of ander gesticht in den haag..

16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Nee, goed zo, beargumenteer vooral niet je meningen. :{

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja sorry, ik heb niet zo veel tijd en ik vindt het bovendien niet echt zo'n leuke discussie om eerlijk te zijn..

mijn standpunt is al vaak genoeg beargumenteerd in dit topic lijkt me.. wil je een persoonlijke variant? komtie:

ik ben geen racist en heb niks tegen buitenlanders, ik kots echter op het feit dat nederland zo mongoliede is om zichzelf aan hen aan te passen ipv zij aan ons.. dat is het enige wat ik van een buitenlander verwacht: nederlands praten en hagelslag eten om maar even kort door de bocht te gaan..

en nederland vindt het eigenlijk best wel leuk, die turkse lessen op scholen en die letters in het alfabet... echt, ik hou het gewoon niet meer, bij zo'n land wil ik niet horen iig.. (ok ok, cynisch gezeik jaja.. vink leuk ;))..

nee, maar het gaat gewoon te ver.. Nederland moet gewoon wat relativeren en kijken hoe ze het in andere landen fatsoenlijk aanpakken.. geef ons heden ons dagelijks gedoogbeleid..

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    In dat geval heb je compleet gelijk imho.
    Tuurlijk, niemand kan binnen korte tijd perfect ingeburgerd zijn, dat is gewoon te veel gevraagd aan iemand die ook werk moet zoeken en kinderen moet opvoeden. Zolang men maar zijn best doet, een klein groepje weigert dat pertinent.
    Dit gaat mij ook een stap te ver, nu gaan wij door onze knieen voor dat groepje, in plaats zij voor ons.

Ik reageerde alleen zo, omdat het net leek dat je geen turken in Nl wilde, en te beroerd was om daar nog wat argumenten voor te geven. ;)

19. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen als je het zo goed weet, vertel jij mij/ons dan maar eens waarom volgens jou de islam zo geweldig is.
    Mijn mening is dat ik de islam een kutcultuur vind, en ik heb ook uitgelegd waarom.
    Iedereen praat uit uit eigen ervaringen, en als jij mijn argumenten cliche vind dan kan dat.
    Maar reken maar dat je nog wel op je mening terug komt, zodra je zelf nare ervaringen krijgt.
    Maar goed, jij leeft ergens in het noorden, ik woon in dordrecht in de randstad, en dat is wel een heel verschil, hier zijn 200 keer zoveel buitenlanders als bij jullie, dan vind ik het niet gek dat je zulk soort dingen luchtiger bekijkt.

Enne... wat dat lachen om mijn argumenten betreft, beetje dimmen he tinus, je kent mij niet eens.

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    je maakt een beetje rare redeneringen; omdat allochtonen in Nederland anderen lastigvallen (ben ik met je eens, is een moordschande), heeft NIETS te maken met de Islam in het algemeen... Je kan dan beter zeggen dat je de 'Nederlandse' allochtonen achterlijk vind, maar er is niets achterlijks aan die cultuur...

vanuit ons Westerse, vrouwen-geemanicipeerde samenleving lijkt het wel zo vreselijk dat die vrouwen een meter achter de man lopen en alleen lijken te bestaan om voor kinderen en eten te zorgen...

maar wist je dat binnenshuis de vrouw de baas is? buitenshuis heeft de vrouw geen rechten, binnenshuis mag de vrouw veel en veel meer rechten, ook ongesluierd rondlopen...
    en ja, soms worden die vrouwen geslagen, maar wou je soms zeggen dat dit nooit in Nederland voorkomt?

en waarschijnlijk baseer jij je mening alleen op subjectieve verhalen die je ergens gelezen hebt.... daarom wil ik zeggen; verdiep je eerst een beetje in een cultuur voordat je het veroordeelt. Kijk, ik heb me er ook absoluut niet in verdiept, maar ik veroordeel het ook niet...

/edit: en TheWalrus zegt nergens dat hij de Islam zo geweldig vindt :{

Deel Deze Pagina