1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vroeger veel met turken omgegaan, dus of ik ik het in bladen heb gelezen? als jij dat denkt prima, maar ik heb me meer in die cultuur verdiept dan jij denkt.
    Als een overgroot deel van de marokanen en turken nederlanders lastig vallen of niet in willen burgeren heb ik het over moslims in nederland ja.
    Dat is het algemene beeld waar je dagelijks mee te maken hebt, dus daar heb ik het over.
    En uiteindelijk komen die dingen wel naar buiten via hun oorsprong, en dat is de islam, en daarom vind ik het een kutcultuur, cultuur en samenleving maakt mensen tot wat ze zijn.
    Blijkbaar heeft onze samenleving daar niet genoeg aan gedaan.
    Voor m'n werk kom ik regelmatig met turken in contact, en ik weet hoe ze zijn, en ik uit alleen m'n mening, en praat over dingen die ik zelf mee heb gemaakt, dat zei ik in vorige posts ook al duidelijk.
    Ik heb overigens ook niet gezegd dat Nederlanders geen vrouwen slaan, het komt bij turken meer voor omdat hun cultuur anders is dan de onze.
    Ik vind zoiets gewoon heel erg, en daarom geef ik m'n mening
    Als iedereen hier z'n schouders ophaalt en denkt "ach who cares" daar kom je ook niet ver mee.

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Als we allemaal ook turks en marrokaans spreken weten we ook eens wat er om ons heen gezegd wordt. Het heeft dus ook een groot voordeel. Verder is de tegenprestatie dat ook de turken en marrokanen nederlands als verplicht vak krijgen.

Het resultaat.. we kunnen eindelijk een dialoog aangaan.

Laat frans en duits maar direct vallen en daar voor in de plaats komen turks, marrokaans en doe er maar voor de zekerheid ook chinees bij.

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zat me zo te bedenken. Eigenlijk moeten ze gewoon de alochtoon verplicht stellen om zijn ABN binnen X-aantal jaar op een bepaald niveau te brengen. En dat het na die periode (schriftelijk; om fraude/medelijden te voorkomen) getest wordt. En wanneer het niet voldoende is dat de persoon het land uitgezet zal worden.

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dat is er al :D
    Laatst op tv gezien, meeste krijgen gewoon een certificaat/diploma in hun handen geschoven terwijl ze amper verstaanbaar zijn :confused: :mad:

5. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is duidelijk dat iedereen nu weer begint te gooien met Pim.
    Maar het is zo dat ook niet al zijn ideeen zo heeel erg goed waren voor Nederland naar mijn mening.
    De goede ideeen die hij had tja had ik zoiets<hoe wil ie dt doen>

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Waarom zou ik in mijn eigen land moeite gaan doen om met hem te gaan praten. Hij moet gvd de moeite doen om zichzelf verstaanbaar te maken. Dat is toch de omgekeerde wereld ! :{

edit/: Als je dit niet zo serieus bedoelde moet je dit berich onbetypt zien, en zal ik het weghalen :)

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, volgens mij zijn alle "Nederlandse" allochtonen er ook op tegen dat hun taal een verplicht vak wordt.. kunnen ze ons niet meer verrot schelden zonder reden.. en kunnen ze zich ook niet meer van de domme houde als ze door de politie op fucking heterdaad worden betrapt..

weet je wat.. IK BEN VOOR!!

8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Over generaliseren gesproken.... net of alle Nederlandse criminelen wel zondere enig verzet meegaan met de pliesie.
    En dan nog eens, die rellen van gister, ik heb er geen een allochtoon bij gezien, vrijwel allemaal blanken, waarom hoor ik daar niemand over?

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, en onderwijl word je door een van de vriendjes van de persoon waarmee je zo geweldig dialoog mee aangaat gerold. Liever jij dan ik.

10. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Minister: school mag Turks verplicht stellen

Uitgegeven: 10 november 2003 13:06
    Laatst gewijzigd: 10 november 2003 15:28

DEN HAAG - Scholen mogen het vak Turks verplicht stellen in de brugklas. De wet biedt hen vrije ruimte om zelf een vak aan te bieden. Dat is de reactie van onderwijsminister Van der Hoeven op het plan van de St. Gerardus Majella Mavo in Utrecht om Turks voor alle leerlingen verplicht te stellen in het eerste jaar. Een woordvoerster van het departement heeft dat maandag laten weten. De Tweede Kamer heeft dit weekeinde afwijzend op het voornemen gereageerd.

De woordvoerster wijst erop dat de vrije ruimte op andere scholen ook benut wordt, maar dan met andere vakken, zoals Spaans, Russisch of godsdienst. Als de ouders ook hun woordje hebben mogen doen, staat de school verder niets in de weg.

Turks

De voornaamste aanleiding om Turks te gaan geven op de mavo in Utrecht is de toestroom van een aantal Turkse leerlingen van twee scholen die door een gebrek aan leerlingen dichtgingen. Nu is ruim de helft van de scholieren St. Gerardus Majella Mavo van buitenlandse afkomst.

Volgens directeur T. van Vught vragen ook andere leerlingen of ze Turks kunnen krijgen of Arabisch kunnen gaan volgen. De directeur zegt ook die laatste taal te willen invoeren. Van belemmering van integratie is volgens hem geen sprake. Dat argument gebruik je volgens hem ook niet bij Duits of Frans.

Onderwijsbonden AOb en de Onderwijsbond CNV willen zich niet het lesprogramma van een school inlaten. Ze stellen dat scholen heel goed zelf kunnen bepalen hoe zwaar hun onderwijs wordt. Verder vindt de Onderwijsbond CNV dat Turks gewoon een moderne Europese taal is als Turkije lid van de EU is geworden. "Dan is het logisch dat je het de leerlingen ook aanbiedt als een van de moderne vreemde talen", vindt CNV-bestuurder E. de Jong.

Het CDA heeft minister Van der Hoeven inmiddels vragen over de invoering van Turks op de Utrechtse mavo gesteld.

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt me dat Turken wel een redelijk woordje turks spreken, toch? Waarom krijgen ze dan ook de grammatica ingestampt onder het mom van integratie. Totaal loos naar mijn mening.

Wel lachen dat die marokkanen turks moeten gaan leren.

12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    En what the hell wil jij in één jaar leren? Kijk, engels en duits zijn germaanse talen, frans lijkt er nog enigsinds op. Maar arabisch, dat is iets heel anders! Andere grammatica, andere letters, ander alfabet, andere klanken, etc etc. Dan kun je na een jaar zeggen hoe je heet en hoe oud je bent.
    Hoihoi:{

13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    idd, en leuk argument van die directeur dat het de integratie niet belemmert, omdat frans en duits dat ook niet doen.. Maar mag ik hem erop attenderen dat er weinig Fransen en Duitsers in ons land rondlopen zonder zakelijke/toeristische bedoelingen? ^^

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

The Dentist,

Ik zeg niet dat de Islam geweldig is. Ik respecteer de Islam als religie, evenals het jodendom, het christendom en het boedhisme.

Jij baseert jouw oordeel op vooroordelen en veronderstellingen. Als een blonde vrouw uit haar mond stinkt dan hoeven ze dat nieta llemaal te doen. Mensen die problemen maken komen alleen in beeld en dus basseer je het beeld op het kleine deel dat zich niet comformeert. Elke blanke verkeersovertreder, winkeldief of junk overtuigen je er toch ook niet van dat alle blanken crimineel zijn?

Jouw argument, dat ik uit het Noorden kom zegt niks. Ik heb lesgegeven op een school waar 80% van de leerlingen allochtoon was. Ik ken mijn culturen, en ik ken de problematiek. Maar naast een enkele slecht Nederlands pratende moeder ontmoette ik vooral ouders die hun best deden om hun kinderen zo op te voeden dat ze goed binnen ons Nederlands systeem kunnen functioneren. De meeste allochtonen zijn hard werkende mensen, soms goede ondernemers soms mensen die werk doen waarvoor de gemmiddelde blanke Nederlander twee jaar geleden nog niet wilde doen (leve de economische situatie).

Als cliché's tot waarheid worden gebombardeerd doe ik het gordijn liever dicht en leef ik verder in mijn eigen schijnwereld waarin ik de eerste onder de gelkijken ben.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2003
  15. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    - ik zie ook weinig mensen latijn spreken..
    -neeh want anders zouden al die namen niet allemaal verkeerd getypt zijn ;)
    jah ok mss kán het wel, maar gebeurt gewoon niet...

dat waren marrokkanen :{

anyway, mijn mening:
    het moet idd niet ingevoerd worden, het is idd onzin...
    als de turken naar nl komen, is dat volgens mij (als het tenminste goed bdoelt is) omdat ze een betere leven willen hebben... en dat die je in een ander land, waar anders word gesproken, beland... ik vind dat jij je dan moet aanpassen, als je dat niet wilt hoef je sowieso niet te komen.. dat betekent gewoon dat je er nix voor over hebt.. :{

over die letters op je toetsenbord:
    ik vind dat er zoiets moet komen alleen niet officieel in het alfabet van het nederlands... das weer dikke onzin...
    dan vind ik dat er speciale toetsenborden ervoor worden gemaakt... dus bijv. bij de gemeente... als dat plaatsen zijn waar veel mensen komen voor weet ik veel wat, een naam hebben met een rare letter.. waarom niet???:confused: het maakt je werk makkelijker..!
    en ergens anders zou t dan ook niet hoeven...;)

ik ben trouwens nl/tr

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Eerlijk gezegd wordt ik altijd een beetje moe van het idee dat mensen hebben, dat allochtonen hier naar toe kwamen om hard te werken om zo een betere toekomst voor zichzelf te creeeren. Om vervolgens te beweren dat we ze hier nog dankbaar voor moeten zijn ook omdat ze een economie omhoog hielpen. Persoonlijk noem ik het meer parasiteren.

Niet eerder in de geschiedenis vestigden zich in korte tijd zo veel buitenlanders in Nederland als de afgelopen decennia. De overgrote meerderheid komt uit arme landen en heeft weinig opleiding. Elke tien, twaalf jaar neemt de Nederlandse bevolking met één miljoen mensen toe. Driekwart van die toename komt voor rekening van niet-westerse allochtonen. Dat veroorzaakt een grote druk op de samenleving in Nederland, veruit het dichtstbevolkte land van Europa.

Het minder zichtbare beslag op het sociale stelsel is minstens zo groot. De ondernemende, ambitieuze migranten niet te na gesproken: ook van de economische integratie komt niet veel terecht.
    Allochtonen zijn gemiddeld drie tot vier keer zo vaak werkloos als de traditionele bevolking. De Raad voor Werk en Inkomen constateert dat het werkloosheidspercentage onder de tweede generatie allochtonen even hoog is als onder de eerste generatie. Werkende allochtonen melden zich meer ziek en belanden drie keer vaker in de WAO dan andere werknemers, Turkse vrouwen zelfs 4,5 keer zo vaak. Er zitten verhoudingsgewijs zeven keer meer allochtonen dan autochtonen in de bijstand.

Ook als de overmaat aan criminaliteit onder jonge allochtonen, het gegeven dat de Blijf van mijn Lijf-huizen voor 60 procent door allochtone vrouwen worden bevolkt en de allochtone overconsumptie van medische voorzieningen buiten beschouwing blijven, valt de balans al verregaand negatief uit.
    Nederland Immigratieland kent voornamelijk verliezers. Niet alleen wordt de samenhang in de samenleving ondermijnd, de gevolgen voor de samenleving zijn ook in geld uitgedrukt vrijwel uitsluitend negatief. De jaarlijkse kosten lopen in de miljarden euro's - minstens enkele procenten van het nationaal inkomen. Zonder de aanhoudende immigratie van kansarmen zou de Nederlandse staatsschuld een overzichtelijk probleempje zijn.

Zonder dit type immigratie had ook het royale Nederlandse verzorgingssysteem het met wat ingrepen nog wel even kunnen volhouden. Maar zoals het nu gaat, ontkomt de verzorgingsstaat Nederland er niet aan het systeem versneld te saneren en de toegang goeddeels te beperken tot wie heeft bewezen een bijdrage aan de samenleving te kunnen en te willen leveren.

INKOMEN

Het kan geen toeval zijn dat het begin van de massale immigratie naar Nederland samenviel met de voltooiing van de verzorgingsstaat zoals wij die nu kennen. In 1963 kwam de Algemene Bijstandswet tot stand, in 1967 trad de Wet op de arbeidsongeschiktheidsverzekering (WAO) in werking. De verzorgingsstaat Nederland garandeerde al zijn inwoners een inkomen en verzekerde alle werknemers tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid.
    In diezelfde jaren zestig begon het Nederlandse bedrijfsleven met instemming van de overheid werknemers aan te trekken uit Turkije en Marokko, om, zoals dat heet, zwaar en onaantrekkelijk werk op zich te nemen dat Nederlanders niet meer wilden doen. Wat vaak onvermeld blijft, is dat er voor Nederlanders ook geen noodzaak was om dat werk nog te doen -juist omdat via overheidsregelingen altijd wel een inkomen werd verstrekt.

In de jaren tachtig en negentig zou niet-werken door aanvullende uitkeringen, gemeentelijke bonussen en huursubsidies financieel zelfs aantrekkelijker worden dan het aannemen van een laagbetaalde baan. Veel Nederlandse ingezetenen geven inmiddels de voorkeur aan een uitkering - gastarbeiders uit de jaren zestig en zeventig, hun kinderen en hun partners nog vele malen vaker dan autochtonen.

De gastarbeid rekte hooguit het leven van ten dode opgeschreven bedrijven met een paar jaar. Maar de samenleving kreeg de rekening, in de vorm van uitkeringen, zorgkosten en een enorme volgmigratie. Van de kinderen en kleinkinderen van de gastarbeiders haalt 80 procent hun veelal ongeschoolde huwelijkspartner uit de traditievaste land- en bergstreken waar hun vaders en grootvaders ooit vandaan kwamen. Jongens halen gedienstige, verzorgende meisjes, en meisjes worden met zachte of harde dwang aangespoord via een huwelijk neven of dorpsgenoten een bestaan in Nederland te bieden.

De Nederlandse verblijfsvergunning is zo veel waard, dat mannelijke huwelijkspartners die zich in Nederland willen vestigen, bereid zijn te betalen voor een huwelijk-annex-verblijfsvergunning om zich zo de toegang te verschaffen tot de Nederlandse arbeidsmarkt en in veel gevallen tot de Nederlandse verzorgingsstaat. Eenvijfde van de Turken en Marokkanen in Nederland bestaat uit tieners. Als ook zij in vier van de vijf gevallen een partner uit het herkomstland halen, zullen de komende tien jaar meer dan honderdduizend huwelijkspartners naar Nederland komen.

Bron: http://www.democrates.net/multikul/migratiemagneet.htm

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    dus jij wilt dat ............. ?

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Daar gaan we weer, je wordt moe van mensen die zeggen dat we dankbaar moeten zijn? Dat zeg ik niet eens man.

Die lager opgeleiden hebben wij nodig omdat we in Nederland nu eenmaal allemaal hoog opgeleid zijn. En als het goed gaat met de economie weigert de gemiddelde Nederlander werk omdat hij te hoog opgeleid is. We zitten met een groot probleem namelijk met niet werkende mensens die claimen dat ze geen passende baan kunnen vinden omdat hun opleiding te hoog is.

Allemachtig, die site is echt heel ernstig. Dit soort zaken zijn ronduit belachelijk. Jouw bron is zo betrouwbaar als een schapenwolk. Kijk naar die hele site. Het is net het stormfront. En lees die telegraaf achtige koppen. Ze presenteren leugens als feiten, en het klootjesvolk slikt het wel. Zie dat logo, ben jij zo'n schijnintellectueel die een dergelijk cubje achternaloopt? Gebruik een fatsoelijke bron, zoals de maker van deze thread, en niet de malle propaganda.

Ik zeg niet dat alle allochtonen engeltjes zijn, maar ik zeg wel dat dit wel heel erg overdreven is.

Ik denk wel dat allochtonen in deze tijd werkloos zullen worden? Dat heeft niets met luiheid te maken. Wie zou jij aannemen als vuilnisman, een allochtoon, of die aardige blanke man ?

Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2003
  19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Lijkt me niet echt zinvol dat Turks leren.
    Maargoed, het is ook alleen maar omdat in die buurt veel Turken leren.
    Zou wel ironisch zijn. Iedereen daar jaar bezig met Truks leren- ondertussen beslist de regering dat er meer spreiding moet zijn- hebben ze alles voor niks gedaan...
    Bovendien is Turks niet echt een wereldtaal. Dan is Spaans nog zinvoller.

20. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    the walrus,

Ik baseer alles echt niet op vooroordelen en veronderstellingen.
    Ja, wel op een hoop eigen ervaringen maar er zijn tevens ook genoeg feiten die bewijzen dat het allemaal geen hosanna is.
    En jij hebt het over een klein deel????
    Nou dan zou ik toch maar je roze bril even af doen en wat beter kijken..
    Natuurlijk zijn er ook turken en marokanen die wel goed intergreren en helemaal geen problemen veroorzaken, dat is dan toch prima?
    Als iedereen dat zou doen is dat probleem opgelost wat mij betreft.
    Maar bepaalde ontwikkelingen in dit land, zoals het (verplicht) invoeren van turks, en turkse letters op een toetsenbord?
    Ja sorry hoor...
    Maar dat vind ik gewoon niet kunnen, en die mening mag ik hebben en daar hoef jij het niet mee eens te zijn.
    Ik vind gewoon dat als je in nederland komt wonen, je verplicht goed in moet burgeren ( wat daar dan ook allemaal onder verstaan word) NEDERLANDS moet leren, de Nederlandse normen en waarden hanteren, en zodra ze herhaaldelijk in crimineel gedrag blijven vervallen, moet daar hard tegen opgetreden worden.
    Verder heb ik het hier gewoon over problemen die hier dagelijks aan de orde zijn, en als jij dat slechts cliche's wil noemen dan ben ik met jou snel uitgepraat.

Deel Deze Pagina