The Dentist,
Ik zeg niet dat de Islam geweldig is. Ik respecteer de Islam als religie, evenals het jodendom, het christendom en het boedhisme.
Jij baseert jouw oordeel op vooroordelen en veronderstellingen. Als een blonde vrouw uit haar mond stinkt dan hoeven ze dat nieta llemaal te doen. Mensen die problemen maken komen alleen in beeld en dus basseer je het beeld op het kleine deel dat zich niet comformeert. Elke blanke verkeersovertreder, winkeldief of junk overtuigen je er toch ook niet van dat alle blanken crimineel zijn?
Jouw argument, dat ik uit het Noorden kom zegt niks. Ik heb lesgegeven op een school waar 80% van de leerlingen allochtoon was. Ik ken mijn culturen, en ik ken de problematiek. Maar naast een enkele slecht Nederlands pratende moeder ontmoette ik vooral ouders die hun best deden om hun kinderen zo op te voeden dat ze goed binnen ons Nederlands systeem kunnen functioneren. De meeste allochtonen zijn hard werkende mensen, soms goede ondernemers soms mensen die werk doen waarvoor de gemmiddelde blanke Nederlander twee jaar geleden nog niet wilde doen (leve de economische situatie).
Als cliché's tot waarheid worden gebombardeerd doe ik het gordijn liever dicht en leef ik verder in mijn eigen schijnwereld waarin ik de eerste onder de gelkijken ben.
Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2003