1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Weetje ik ben niet rascistisch ofzow. Maar als ik zeg dat er hier te veel buitenlanders zijn ben ik een rascist... Het ís gewoon zo. Ik kan nix kritisch zeggen over buitenlanders of ik ben meteen een vuile rascist. Het is toch geen beschermd diersoort ofwel soms! Als ik eerlijk ben, vind ik dat er veels te veel buitenlandse invloeden in onze cultuur komen. Dat is op zich niet erg, als het niet zo zou storen. Laten we eerlijk zijn. Wij Nederlanders hebben in honderden jaren een cultuur opgebouwd waar we trots op mogen zijn (dat wordt meestal onderschat). Nog geen 300 jaar geleden waren wij de machtigste staat ter wereld. Dat heeft een hoogstaande cultuur met zich meegebracht. Met name onze taal wordt wereldwijd gewaardeerd. In de poezie is er geen mooiere taal dan Nederlands. Nu zeg ik niet meteen dat de buitenlandse culturen minder zijn, maar ze moeten niet met onze cultuur gaan vermengen! Wat de turken nu doen is ronduit storend. Ze mogen blij zijn dat wij hen accepteren in onze maatschappij. Er heerst wantrouwen idd. En waarom? Omdat wij bang zijn dat zij hun cultuur bij ons gaan doordrukken. En dat is niet ongegrond blijkt nu! Kom op he, ons alfabet veranderen voor hun! Dat is te gek voor woorden. Wie moet zich nu aanpassen aan wie??? Laten zij hun achternamen maar veranderen. Dat noem ik integreren. Zolang mensen zich aan onze cultuur aanpassen vind ik het best, maar andersom is het geen intergreren meer! Dat is het ongewenst verspreiden van een cultuur!

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat met die turkse letters dat gebeurt denk ik echt niet. Maar als er een apart toetsenbord komt met extra optie svoor mensen die in een bepaalde taal willen mailen vind ik dat best. Het invoeren van turks op een bepaalde school betekend nog niet dat het overal een verplicht vak wordt. Ik bedoel, uiteindelijk is het nutteloos om dat in te voeren, kost alleen veel tijd en moeite.

En dan komen we weer bij een essentieel punt. Een school, op een miljoen scholen. En daar gaat alle aandacht naar uit.

Ik vind ook dat mensen de Nederlandse taal moeten leren. Ik vind het echter ook belangrijk dat we samen verder komen. Maar ik sluit me niet af van allochtonen en klamp me niet vast aan verhaaltjes die op het internet gepleurd zijn door een wel heel typerende organisatie en vooroordelen.

Natuurlijk, inburgering is belangrijk. Maar wat verstaan we daaronder? Ik vind het eigenlijk alleen belangrijk dat ze de taal leren beheersen, want onze zeer open cultuur is nu ook niet bepaald een hoogstaand stukje van goed voorkomen.

In Nederland hebben we godsdiesnstvrijheid, en ik vind gereformeerden net zo gevaarlijk als moslims of katholieken. Laat ze lekker hun geloof beleiden.Ze hoeven echt niet aan de haring. En de maniervan behandelen van de vrouw? Ik denk dat conservatieve CDA'ers en leden van Christenunie dan ook achterlijk genoemd kunnen worden.

Sommige mensen laten zich opruien door een dergelijke storm in een glas water. De genoemde voorbeelden kun je natuurlijk ook zien zoals ze zijn, uitzonderingen. En daarom lezen we er graag over.

Er komt amper een allochtoon meer binnen in Nederland en nog wordt er gesproken over de teloorgang van onze cultuur. Die teloorgang schuilt hem eerder in het wegvallen van de verzuiling en het ontbreken van saamhorigheid omdat iedereen denkt dat hij/zij belangrijker is dan de rest van de wereld.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2003
  3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm CDA vrouwen mogen heus wel op straat komen hoor. En ze worden niet geslagen hoor!

4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    jullie hebben weer een algemeen beeld van de moslims met dat slaan en weet ik veel wat :{....
    t is dus niet zo!!

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, wat weet jij nu van hetgeen er achter de gordijnen gebeurt. Er worden meer autochtone Nederlandse vrouwen geslagen door hun autochtone mannen dan je denkt. En dan zwijg ik nog over vrouwen die hun man slaan.....

Wie ben jij om schande te spreken van een bepaalde cultuur? ben je antropoloog? Die Nederlandse welvaart van de zestiende eeuw, die slavendrijverij, de ineenstorting die erop op volgde,dat was me een tijd.

Nederland is een klein landje, en ik ben dol op Sinterklaas, maar laten we niet overdrijven. Nederlands, heeft helemaal geen mooie klanken en is betreffende poezie een taal die mensen obver het algemeen niet roemen.

En die cultuur van ons, zal die niet gebaseerd zijn op vermenging van culturen? Weet je eigenlijk wel wat het woord cultuur omvat?
    (en nee, dat van Sinterklaas was cynish bedoelt)

Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2003
  6. TheWalrus

TheWalrus Guest

ja Badkiller, maar Ali, Achmed en Oeroeboroe, die maken shoarma, slaan hun vrouwen, die in een Burka lopen, hebben een snor, een uitkering, een criminele zoon, een harige dochter, maken altijd ruzie, stelen alles wat los en vast zit, hebben een villa in Turkije stelen banen en zijn te lui om te werken. DUH!!!!

(Sorry ik kon niet meer cliché's bedenken,)

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dacht je nu werkelijk waar dat ik mijn beeldvorming alleen maar van zulke sites haal? Dan ken je mijn posts blijkbaar niet zo goed. Wat in dat stuk naar voren komt wist ik over het algemeen al langer, alleen vond ik stomtoevallig deze site waar het allemaal al netjes bij elkaar stond. Vandaar dat ik het even over nam. Als jij het echter allemaal maar weer als leugens wil afdoen dan is dat prima. Waar ik mij echter zeer aan erger is dat dit altijd alleen maar wordt gezegd omdat (in dit geval) deze site behoorlijk rechts is. Overigens staan er ook gewoon links naar linkse/extreemlinkse partijen e.d. Het is maar net waar je op georienteerd bent dat bepaald wat je wenst te geloven. Je doet net alsof jij alle wijsheid van de wereld hebt en dus maar gelijk hebt. Ik zie echter weer een persoon met z'n kop in het zand.

8. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha :)
    ik zeg niks:)

9. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Het enige voordeel aan al die allochtonen is dat je lekker gevarieerd kan eten. Verder moeten ze eens gaan doen waar we ze voor gehaald hebben ooit als gastarbeiders gewoon de kutklusjes doen waar ze hier in nederland meer mee verdienen dan met een bovengemiddelde baan in hun eigen land. Laat ze lekker wc's schoonmaken ofzo.

10. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Die site loopt over van het rechts-extremisme, er wordt over gesproken over de clownen van links, dat Pim is vermoord door links, en de mensen die reageren op de stukjes, noemen zich zelf 'B-skin' en spreken over zandratten en tuig m.b.t. asielzoekers. Dan ga jij me niet wijsmaken dat die site niet rascistisch is.... :{

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Uhm... wat heb ik verder met de inhoud van die site te maken? Ik heb er alleen maar dat stuk vandaan gehaald meer niet. Ik had hem even vluchtig bekeken en het is een rechtse site ja, maar geven daar voor de rest iedereen hun plek voor een mening. Rechts, centrum-rechts en ja ook extreem rechts.

Of gaat er nu weer een discussie komen over de inhoud van de site wat voor de rest totaal irrelevant is. :{

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  12. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik walg van je:{ ik walg serieus van je :{

dat gun ik jouw ook maar.. :{
    dan zie jij de mensen kennelijk niet even als alle andere...

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Die mensen mogen hier best komen. Maar je merkt gewoon dat ze zich niet aan willen passen (en ja, d'r zijn idd uitzonderingen).
    Ik zie bij ons op school geen groepje gemengd staan. Alleen maar allochtone groepjes, en nederlandse groepjes. En dat ze constant arabisch zitten te lullen. Ze kunnen toch nederlands?

Waarom past men zich niet aan?

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ohja.. Als ik me ergens erger dan is het aan dat buitenlands gezever. Werd je vroeger altijd geleerd dat je niet mag smiespelen in 't openbaar doen hun het hard op :mad: Gelukkig heb ik nu leraren die er wat van zeggen op school, in de klas en buiten.
    Door dat Turks op sommige scholen verplicht word krijg je dit soort achter/voor-de-rug-gelul-gezever nog meer en daar gaat de sfeer in Nederland niet echt op vooruit.

15. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al zovaak gezecht; als ze zich gewoon aanpassen dan is er niks aan de hand. Die allochtonen staan gezellig met z'n allen in één groepje een beetje turks met elkaar te praten en ons Nederlanders aan te vallen zonder reden. Zouden ze zich meer 'mengen' in de bevolking zou het al een stuk beter gaan. Dit is ook een van de redenen waarom ik vóór verspreiding van de allochtonen ben. Zouden ze meer over het gehele land verspreid zijn dan zouden er minder 'groepen' ontstaan en zou de integratie een stuk beter gaan. Nu is het een soort 'wij en hun' gemeenschap.

Dit is trouwens wel een heel rascistische opmerking zeg! Wat minder kan ook wel. :)

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, maar eigenlijk is dat de reden dat ze hier zijn (gekomen). Onder die voorwaarden zijn ze hier gekomen.

Maar inderdaad, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu nog steeds zo moet.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gothic rules,

Nee, je komt aan met een zeer gekleurde bron. Net zoiets als een boek over Hitler lezen geschreven door een NSB'er, of een boek over Nelson Mandela geschreven door een Zwarte Afrikaan.

Als je dan ook nog zegt dat je niks met de site te maken hebt stel ik voor dat je een dergelijk bron niet aanhaalt. Jij pretendeerd zelf ook alles te weten, ik zeg slechts dat jouw bronnen niet kloppen en dat je in een dergelijk site alleen maar bevestigd ziet wat je dacht. Ook zie je elk klein berichtje als bevestiging van het beeld dat jij je al lang gevormd had. De zogenaamde self-fulfilling prophecy; je hebt al een mening en je gebruikt elke futiliteit als bevestiging.

Ik kijk zonder bril naar allochtonen. Ik ben niet gek op allochtonen, maar ik heb ook niks tegen ze. Het kan me eigenlijk geen ruk schelen wie mijn buurman of buurvrouw is. Of ze nou Koos Alberts draait of Tarkan, het kan me niks schelen. Ik heb net zoveel raakvlakken met de gemiddelde allochtoon als met de gemiddelde bewoner van mijn straat.

Wat me wel stoort is de houding van veel mensen waarbij ze de waarheid helemaal uit het oog hebben verloren en alleen maar in cliché's praten. Natuurlijk beantwoorden er mensen aan die cliché's maar dat hoeft niet te betekenen dat je blind wordt voor de meerderheid die dat niet doet.

Als ik mijn hoofd in het zand steek zie ik de individuele korrels inplaats van de selectie die jij met je schepje maakt.

Leven en laten leven is een beter motto.

Even een sidenote:

Grappig trouwens, lichaamstaal en non verbale boodschappen geven aan alles betekenis (hoe iemand iets opvat wordt voor 90% bepaald door nonverbale communicatie). Een afkeurende blik, zei het onbewust, waarop iemand reageert met: "Wat kijk je nou?" heeft waarschijnlijk een veel diepere meta boodschap dan je denkt.

Als ik over straat loop, en ik kom een neger tegen, (nee, ik zie dan niet alleen zijn tanden, ik draag een zaklamp) zeg ik gewoon hallo, geldt ook voor turken, en in bijna alle gevallen krijg ik dan een vriendelijk woord terug.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2003
  18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De reden dat ik de bron aanhaalde was puur uit netheid. Ik had ook net kunnen doen alsof ik de tekst had bedacht, maar zo ben ik dus niet. En wat betreft de inhoud lees ik gewoon dingen die naar mijn weten al lang bekend zijn. Jij en gelijkgestemden kunnen nu wel zeggen dat het niet waar is en ik weer van wel, en zo blijf je natuurlijk bezig. En wat betreft het laatste gedeelte van je tekst. Mijn realiteit van de dag is toch echt anders en ik zie dingen dus zoals ik erover lees. Of jij het nu onzin vind of niet.

19. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Mavo in Utrecht ziet af van verplicht Turks

Uitgegeven: 10 november 2003 23:23

DEN HAAG - De St. Gerardus Majella Mavo in Utrecht ziet af van verplichte lessen Turks in de brugklas. Het vak wordt nu een van de drie moderne vreemde talen waaruit de leerling er twee moet kiezen. Dat zei directeur T. van Vught maandagavond in het televisieprogramma Nova. Uit financiële overwegingen zei hij de verplichting van Turks in het eerste jaar voor volgend schooljaar te hebben geschrapt.

De Tweede Kamer reageerde afgelopen weekeinde afwijzend op het plan van de mavo. Minister Van der Hoeven van onderwijs wees er maandag op dat de wet scholen de ruimte laat zelf een lesprogramma te kiezen. Als de ouders ook hun woordje hebben mogen doen, staat de school verder niets in de weg.

De voornaamste aanleiding om Turks te gaan geven op de mavo in Utrecht is de toestroom van een aantal Turkse leerlingen van twee scholen die door een gebrek aan leerlingen dichtgingen. Nu is ruim de helft van de scholieren St. Gerardus Majella Mavo van buitenlandse afkomst.

Volgens Van Vught vragen ook andere leerlingen of ze Turks kunnen krijgen of Arabisch kunnen gaan volgen. Van belemmering van integratie is volgens hem geen sprake. Dat argument gebruik je volgens hem ook niet bij Duits of Frans.

Onderwijsbonden AOb en de Onderwijsbond CNV willen zich niet met het lesprogramma van een school inlaten. Ze stellen dat scholen heel goed zelf kunnen bepalen hoe zwaar hun onderwijs wordt. Verder vindt de Onderwijsbond CNV dat Turks gewoon een moderne Europese taal is als Turkije lid van de Europese Unie is geworden. "Dan is het logisch dat je het de leerlingen ook aanbiedt als een van de moderne vreemde talen", vindt CNV-bestuurder E. de Jong.

20. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het toch maar weer mooi gelukt om de discussie op gang te houden!!! Op naar het volgende idee.

Het voordeel is dat we zo kunnen toetsen hoe onze overheid met het integratie probleem omgaat.

Ik heb de indruk dat men zich drukker maakt over de oranje-soap dan over de groeiende tegenstelling tussen culturen in onze samenleving.

Overigens zag ik gisteren een documentaire van de ncrv waarin te zien was hoe imams een integratie cursus volgden. Hier was niks mis mee.. ik denk dat het een goede start kan zijn om de rest van onze allochtone medeburgers te kunnen bereiken.

Als je zo eens wat positiefs ziet.. denk ik dat wee ook van de cultuur (en met named hoe men met elkaar omgaat) kunnen opsteken.
    De Nederlander, in het algemeen, dreigt toch wel een erge "solist" te worden (even wat zelfkritiek).

Laatst bewerkt: 11 nov 2003

Deel Deze Pagina