Gothic rules,
Nee, je komt aan met een zeer gekleurde bron. Net zoiets als een boek over Hitler lezen geschreven door een NSB'er, of een boek over Nelson Mandela geschreven door een Zwarte Afrikaan.
Als je dan ook nog zegt dat je niks met de site te maken hebt stel ik voor dat je een dergelijk bron niet aanhaalt. Jij pretendeerd zelf ook alles te weten, ik zeg slechts dat jouw bronnen niet kloppen en dat je in een dergelijk site alleen maar bevestigd ziet wat je dacht. Ook zie je elk klein berichtje als bevestiging van het beeld dat jij je al lang gevormd had. De zogenaamde self-fulfilling prophecy; je hebt al een mening en je gebruikt elke futiliteit als bevestiging.
Ik kijk zonder bril naar allochtonen. Ik ben niet gek op allochtonen, maar ik heb ook niks tegen ze. Het kan me eigenlijk geen ruk schelen wie mijn buurman of buurvrouw is. Of ze nou Koos Alberts draait of Tarkan, het kan me niks schelen. Ik heb net zoveel raakvlakken met de gemiddelde allochtoon als met de gemiddelde bewoner van mijn straat.
Wat me wel stoort is de houding van veel mensen waarbij ze de waarheid helemaal uit het oog hebben verloren en alleen maar in cliché's praten. Natuurlijk beantwoorden er mensen aan die cliché's maar dat hoeft niet te betekenen dat je blind wordt voor de meerderheid die dat niet doet.
Als ik mijn hoofd in het zand steek zie ik de individuele korrels inplaats van de selectie die jij met je schepje maakt.
Leven en laten leven is een beter motto.
Even een sidenote:
Grappig trouwens, lichaamstaal en non verbale boodschappen geven aan alles betekenis (hoe iemand iets opvat wordt voor 90% bepaald door nonverbale communicatie). Een afkeurende blik, zei het onbewust, waarop iemand reageert met: "Wat kijk je nou?" heeft waarschijnlijk een veel diepere meta boodschap dan je denkt.
Als ik over straat loop, en ik kom een neger tegen, (nee, ik zie dan niet alleen zijn tanden, ik draag een zaklamp) zeg ik gewoon hallo, geldt ook voor turken, en in bijna alle gevallen krijg ik dan een vriendelijk woord terug.
Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2003