1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wat betreft het idee dat islamitische meisjes het goed doen op school. Dit is waar, maar kijk ook eens naar de reden hiervoor en wat er daarna meestal gebeurd. Het is nu eenmaal zo dat de meeste islamitische meisjes nog steeds te maken hebben met de last van de traditionele opvoeding in het islamitisch gezinsleven. Zij worden daar gewoon erg kort gehouden met als reden dat zij "beschermd" moet worden. Dit heeft alles te maken met de familie eer die hoog moet worden gehouden door met name de vrouwen in het gezin. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, maar het is helaas wel een feit voor ze dat dit vandaag de dag nog steeds een normale gang van zaken is in hun cultuur (Of is dit weer een cliche The Walrus ;)). Zaken als uitgaan zijn al helemaal uit den boze en school is dan voor de meesten dan ook een belangrijk iets. Hier kunnen ze tenminste even "vrij" zijn. Wat je echter na school heel vaak ziet is dat men niets met de behaalde opleiding doet (of mag) omdat men toch weer in die traditionele rol wordt geduwd van het zorgen voor het gezin, waarbij de man echt de baas is en zij vrijwel niets te zeggen heeft. Gedwongen uithuwelijken na de schooltijd is helaas ook nog steeds aan de orde van de dag.

En nee deze info heb ik niet van een of andere vage extremistische site hoor ;), maar heb ik uit boeken, kranten- en tijdschriftartikelen, tv programma's e.d. waar islamitische vrouwen zelf dit vertellen. Nogmaals dit geldt uiteraard niet voor allen, maar het is nog wel steeds een wijdverbreid gebruik in de islamitische samenleving.

2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit gaat me echt te ver hoor met die verplichte vakken en dat andere gedoe...

Als wij daar (Turkije,Marroko enz...) komen wonen moeten wij ons aanpassen aan hun en daar hebben ze groot gelijk in.

Ik vind dat het zo ook in Nedeland moet, zij moeten zich aan ons aanpassen en wij niet aan hun...het is teslotte Nederland en geen Turkije...
    En als het hun niet bevalt zoals je steeds meer hoord zoeken ze maar een andere plek om te wonen...

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gothic,

Dat Islamitische meisjes goed presteren op school kun je wel iets negatiefs noemen maar ik vraag me dan wel iets af. Die bescherming binnen het gezin, de sterke band die ze meestal hebben met hun moeder en vader zie ik niet als negatieve dingen.

In Nederland zijn we inmiddels zo ver dat meisjes van 14 die naar bed gaan met mannen van in de twintig als normaal gezien worden. Meisjes die amper weten wat er in de wereld speelt gaan uit terwijl het verboden is. Meisjes van 13 dronken van de Bacardi Breezer. Tjonge, wat een verworvendheden.

De meeste allochtone meisjes zijn heel normaal opgevoed. Vaak net zo als veel kinderen uit autochtone arbeidersgezinnen. Er zijn overigens ook genoeg nederlandse meisjes die niks mogen.

Dat je direct de familie eer erbij haalt en alles door een heel negatieve bril bekijkt vind ik wederom ietwat ver gaan. De allochtone meisjes die ik ken zijn helemaal niet ongelukkig. Jouw beeld is denk ik wederom bepaald door dat kleine groepje dat helemaal vastgeroest is en vergelijkbaar is met de Christenunie als het conservatieve uiteinde van het Nederlandse spectrum.

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Oh my god, waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik het goed presteren van Islamitische meisjes iets slechts zou vinden? Ik had het toch duidelijk over de reden waarom ze goed presteren op school. Iets wat uiteraard niet voor alle meisjes opgaat, maar wel voor velen.

Dit zijn maar excessen verworven door de vrijheden die wij onze kinderen geven. Over het negatief kijken door een bril gesproken. Het is nog altijd beter dan het tegenhouden van een kind haar ontwikkeling door haar zo kort te houden.

Mijn info komt, zoals al aangegeven in mijn vorige post, van Islamitische vrouwen zelf. Wie zal ik eerder geloven denk je? En kom nu niet aanzetten met persoonlijk contact met deze meisjes/vrouwen aangezien ik dat ook heb gehad. Vaak is het ook zo dat ze buiten de schijn ophouden, maar in hun hart niet gelukkig zijn met hun situatie. Nogmaals dit komt van de vrouwen zelf af, maar doe maar gerust alsof je het weer allemaal beter weet. Ik door een negatieve bril kijken? Het zal wel, in ieder geval ben ik van mening dat jij totaal geen reeele kijk op het leven hebt en alleen maar in je Happy Happy Joy Joy wereldje leeft.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  6. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat de discussie ondertussen al ergens anders beland is, maar ik wilde toch even reageren op deze gepresenteerde onjuistheid.

The Mega Walrus zegt dat Nederlanders hoog opgeleid zijn. Daar moest hij bij zeggen dat we relatief gezien (met andere, armere landen) veel hoogopgeleid personeel hebben. Gemiddeld hebben we nog steeds het meeste laagopgeleid personeel, hoe kan het anders dat kranten als De Telegraaf (en bladen als de Fancy/Privé etc.) de best verkopende zijn van Nederland?

Wél is het zo ons lager opgeleid personeel gemiddeld altijd nog betere scholing heeft gehad dan het lager opgeleide personeel van armere landen, o.a. die uit het Midden-Oosten.

Wat van je bewering nu verder volledig onjuist is, is dat we nog meer lager opgeleid personeel nodig hebben omdat wij alleen hoger opgeleid personeel zouden hebben, en dat die hoogopgeleiden geen passende baan zouden kunnen vinden omdat het werk te 'laag' is.

Hoe verklaar je dan dat er (vrijwel alleen maar) laag opgeleid personeel werkloos is? Of hoe verklaar je het anders dat er op mijn school met een paar duizend leerlingen slechts een paar honderd op VWO zitten (VWO6 hier is een groep die zelfs minder groot is dan 40 personen) Nee, laagopgeleid personeel hebben we genoeg, er is minder vraag naar laaggeleid personeel dan dat er aanbod is. Bij hoogopgeleid personeel is juist het omgekeerde het geval. Er is meer vraag naar hoger opgeleid personeel dan er aanbod is. Dat verklaart meteen een deel van onze kwalitatieve structuurwerkloosheid.

We hebben dus eigenlijk geen extra lager opgeleid personeel van andere landen nodig.

Kortom: voor economische hebben we allochtonen al helemaal niet nodig.

7. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijd geleden toen ik nog op school zat, en er hier nog kweet niet hoeveel gabbers rondliepen waren dr zat van die gasten die een nederlands vlaggetje op hun bomber hadden.
    Op een gegeven moment kwamen daar problemen discussies en weet ik veel wat nog meer van.
    Waarom?
    Omdat het provocerend en rascistisch bedoeld zou zijn.
    Ik kan niet zeggen dat dat niet zo is, maar die turken en marokanen liepen toen destijds (of dat nu nog zo op scholen is weet ik niet) met jassen rond waar een turkse vlag en het woord turkije zo groot als hun rug opstond.
    Turken zijn hier gehaat, dat is gewoon zo, en als die lui hier (naar mijn mening) met honderden tegelijk met hun vlaggen rond gaan zitten rijden na een overwinning van het turkse elftal, dan vind ik dat behoorlijk provocerend.
    Jij mag dat onzin noemen, ieder z'n eigen mening.

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    OH???? waar haal je dat vandaan? :eek:

dus ze mogen niet blij zijn??? blijdschap mag je tonen, en naar mijn mening is vrijheid van meningsuiting een van de mooiste dingen die wij hebben...

9. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt

10. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Nou.. ik leef he.. dus je hoort wel es wat van mensen...
    Ze mogen van blij zijn, maar zodra vrijheid van meningsuiting riching provocatie gaat word het erg storend, en vrijheid van meningsuiting is idd 1 vd mooiste dingen die wij hebben dat klopt.
    Ik kan het natuurlijk ook niet verbieden wat ze doen, want het mag helaas wel.
    Maar ik mag dus ook mijn mening daarover geven, daar hoef jij het niet mee eens te zijn.

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Wat me zo maar opvalt in de discussie die gevoerd wordt... incidenten worden als algemeenheden neergezet en als argument gebruikt om elkaar de oren te wassen.

Wordt het niet eens tijd dat we niet zomaar aannemen wat we op internet tegenkomen of wat de pers ons voorschotelt?

Spreek uit eigen ervaring...

12. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe... ik doe niet anders.

13. Pimboy

Pimboy Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    word het nou uiteindelijk WEL of NIET ingevoerd de standaard taal op scholen, de ene krant zegt van wel, de andere krant weer van niet :confused: ik weet nie meer.....beter gebeurt het niet , als ze turks willen spreken, ga dan naar turkije of leer NL!!!

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik verder niet oordeel over andermans persoonlijke ervaringen zijn er nu eenmaal zaken die gewoonweg waarheid zijn of iig een belangrijke kern van waarheid hebben. Wordt het trouwens ook niet eens tijd dat sommige mensen eens ophouden met het bijna op het paranoia afdoen van de zogenaamd manipulerende media? (Niet persoonlijk op jouw gericht overigens)

Ik ook.

15. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    uhm jij wilt zeggen dat als nederland bijv. met een uitwedstrijd winnen... de supporters dan stilletjes het land verlaten en het pas in nederland uitschreeuwen??

you dont get it either do you?? :{
    het is in de islam juist verboden om mensen te vermoorden/doden, om wat voor reden dan ook!!
    jij wilt ze gelijk als 1 groep zien, die gekke vaders of broers... of weet ik veel wat, die totaal domme dingen doen....
    :{

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Uhm... de familie eer zit zo diep ingeworteld in de Islamitische cultuur dat deze boven de wet en zelfs boven de Islam staan. En nee daarmee zeg ik niet dat dit voor iedereen geldt. Het is een reactie op jouw opmerking dat de Islam ermee te maken heeft.

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    |:- zeg eerlijk... een mens dat goed kan nadenken, iemand niet vermoord, ook al is het de ergste wat je kan doen, dood niet iemand zomaar... of wel?

laatst van die indische man die zijn vrouw had gedood en had opgegeten/bereid, ik zeg nu toch ook niet dat het bij alle mannen daar zo zijn????????????

trouwens dan gaat het nog wel om die ene man, als dat voor het familie eer is, dan betekent het dat de islam daar nix over zegt.. en dat familie eer verschilt per mens natuurlijk, de 1 kan het dikke onzin vinden, de 1 neemt het (te) serieus aan, en de ander houd er alleen rekening mee... dan vind ik het toch om 1 man gaan (die dus blijkbaar niet kan nadenken|:- )

edit:
    dat was ook mijn bedoeling... het heeft nix met de islam/turken/arabieren/marrokanen te maken...
    iemand zegde vaag van wel ;)

18. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is heel wat anders.
    Ik heb het hier over turken die hier al dan niet geimmigreerd zijn, en (vooral hier in dordrecht) bepaald geen geliefd volk zijn, die hier dus WONEN.
    En niet over een land die een uitwedstrijd speelt en zich daar in dat land gaat uiten terwijl ze daar even langs komen om een wedstrijdje bij te wonen.

19. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    maar jij had het wel over vlaggen wapperren enzovoorts of niet:eek: en niet over wonen, bij jouw in de buurt......

20. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Wat betreft familie eer en dergelijke: er zit een verschil tussen religie en cultuur. Die twee lopen flink door elkaar heen, maar zijn absoluut niet zomaar hetzelfde.
    Neem Kerstmis... Tegenwoordig is het qua cultuur een kerstboom, kadootjes en lekker eten, maar qua religie hoort dat er niet echt bij. Erg versimpeld voorbeeld welliswaar, maar ik denk dat je snapt wat ik bedoel..?

Over die letters toevoegen: dit is weer echt iets nederlands... Het moet in uitersten, ipv logisch.
    Voor zover ik weet was de reden dat op paspoorten en dergelijke de namen niet goed gespeld kunnen worden. In plaats van ons nationaal alfabet aan te passen, is het niet veel makkelijker en effectiever om de ambtenaren walt alt-codes op hun toetsenbord te leren?

Deel Deze Pagina