1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    dat had ik dus niet verdedigd... letters toevoegen in het nl alfabet enz.
    het is ook dom...
    (zie 1st post van mij in dit topic)
    maar als iemand graag 'rare' letters op z'n toetsenbord wilt, kan hij dat denk ik zelf ook wel regelen.. en ook is het dan voor hem handiger voor zn werk...
    verplicht invoeren is weer iets stupid...:{

2. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan had ik misschien wat duidelijker moeten zijn?
    Het ging mij erom dat turken hier de gelegenheid aangrijpen om zich provocerend te gedragen zodra dat kan.
    Zeg nou zelf, jij bent zelf turks, als je het mij vraagt moet je dan toch zelf ook wel merken dat over het algemeen turken niet geliefd zijn in NL door hun eigen gedrag, plus het feit dat over het algemeen nederland veel te tolerant is t.o.v. de turken, en een hoop mensen zich daaraan gaan storen.
    Ik heb geen problemen met turken zolang ze zich normaal gedragen, en inburgeren.
    Feit is dat ik en vele anderen gewoon last ondervinden van marokanen en turken.
    Als ik hier discussies aanga met oudere turken (dus rond de 40) geven ze me gelijk, en schamen ze zich voor het gedrag van de turkse en marokaanse jongeren (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedereen zich zo gedraagt.)
    Om een klein verschil op te noemen, aan antilianen stoor ik me bv totaal niet, zijn vriendelijke gasten over het algemeen.
    Als ik in het winkelcentrum loop, en er staat een groepje turken, voelen ze zich vrijwel meteen geroepen om ruzie met je te zoeken.
    Een behoorlijk opgefokte houding vind ik dat, en dat is niet prettig.
    Nu kun je wel zeggen dat ik generaliseer, maar in de 1e plaats als ik 80 keer zoiets meemaak dan word je het wel zat op een gegeven moment, daarbij wonen we hier in nl en vind ik het niet gepast dat turken zich hier zo provocerend gedragen, wat betreft die vlaggen terwijl ze weten dat mensen dat niet leuk vinden.
    Als wij massaal in turkije zouden komen wonen, en wij misdragen ons daar, en gedragen ons provocerend, nemen een opgefokt houdinkje aan e.d. dan worden dat soort dingen ons ook niet bepaald in dank afgenomen. Dat lijkt me niet meer dan logisch.

3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Dentist, ik begrijp wel wat je wil zeggen maar vraag me het volgende af.
    Je draaide deze redenatie al om (nederlanders in turkije, hoe zou dat zijn) maar draai de rest ook eens om: hoeveel nederlanders maken zich niet schuldig aan provocerend gedrag IN nederland zelf? Mijn punt is, stoor je je aan opgefokte kloothommels, of stoor je je aan turken.
    Misschien is het onderwerp Nederland Verkloothommelt net zo belangrijk...

4. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een punt, maar ik vraag me af waarom ik dan zoals ik al eerder zei van bv antilianen geen last onvervind, en van marokanen en turken wel.
    Daar ging het me om.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik leef niet in een happy joy wereldje. Maar ik ben realistisch genoeg om me niet druk te maken over zaken de lang niet zo ernstig zijn als een aantal van jullie claimt. Wat hier telkens weer gebeurt is het oprakelen van futiliteiten en deze omvormen tot grote problemen. Een voorbeeldje:

Eerst ging het over een school die Turks misschien wel als verplicht eerstejaars vak wilde instellen. De school deed dit niet. Maar nu gaat het al over turken die onze cultuur omver werpen en Turks als verplicht vak op elke school. Kom op, wees realistisch en maak van een muis geen olifant.

Gothic,
    Mijn verhaal over veertien jarig meisjes was bedoeld om jouw manier van redeneren weer te geven. Jij baseert jouw mening telkens op de meest slechte uitwasemingen in plaats van op het gros. Degene die over eerwraak moorden begint doet dit overigens wel heel erg. Dat Marc Dutroux een kinderverkrachter is betekend niet dat elke Belg niks anders doet dan kinderen aanranden.

Dat er vrouwen zijn die onderdrukt worden, daar heb je gelijk in. Maar dat gebeurt in de meeste islamitische gezinnen helemaal niet. Dat is slechts het beeld dat veel mensen in hun hoofd hebben. Bijna alle allochtonen in ons land komen uit landen waar godsdienstvrijheid is en de Islam heel anders beleden wordt dan in Iran. De meeste Soenieten belijden hun geloof net als Nederlandse christenen dat doen. Vele islamitische vrouwen zijn gelukkig met hun cultuur. En wij doen dan niks dan oordelen, want zo’n hoofddoek moeten dragen is zo zielig.

Xguus, je hebt mij verkeerd begrepen.

Ik zeg niet dat we die mensen nu nodig hebben. Ik zeg dat toen het goed ging, dat de meeste Nederlanders de lat hoger legden. Vroeger weigerden heel veel mensen met een VBO of Mavo diploma te werken als caissière. Laat het pubertje dat maar doen was het credo. Toen was het niet erg dat Ali vuilnisman was. Maar nu wordt Ali gezien als een baantjespikker.

We hebben echt niet meer laag opgeleiden nodig. Ik had daar in plaats van hebben hadden moeten plaatsen. We hebben nu juist een overschot aan lager opgeleiden en gezien we liever een laag opgeleide autochtoon aannemen dan een allochtoon denk ik dat we meer allochtonen werklozen gaan krijgen. Kortom, nu zijn ze volgens veel mensen een sta in de weg in plaats van de handige hulp.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

We komen nu trouwens bij een bepaalde essentie terecht. Die ik in mijn eigen, wat vreemde bewoordingen aldoor al duidelijk wil maken.

Captain Vimes vraagt het op een heel goede manier. Stoort men zich nu aan kloothommels of aan allochtonen?

Nu dan maar eens in volkse taal:

Veel mensen staan er niet bij stil dat we allemaal mensen zijn. Het percentage slechte allochtonen zal vrijwel gelijk liggen aan het percentage slechte autochtonen. Al zou die verhouding niet kloppen dan zijn er altijd nog veel meer autochtonen klootzakken in ons land dan allochtone klootzakken.

Maar als een allochtone klootzak iets doet dan krijgen alle allochtonen direct een extra eigenschap toegekend.

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik denk dat hier even een misverstand is aangezien het nu alleen maar over moorden gaat. De instanthouding van de o zo belangrijke familie eer in de Islamitische cultuur hoeft uiteraard niet op moord uit te draaien. Verstoting, mishandeling of gedwongen uithuwelijking zijn vaker het geval. Ook hoeft het niet altijd het meisje/vrouw te zijn die slachtoffer wordt van een eerwraak moord, deze kan ook gericht zijn op de jongen/man met wie het meisje of vrouw was.

Edit: Helaas kan het ook excessief zijn. Een voorbeeld. Weet je wat de op een na grootste doodsoorzaak van vrouwen in Libanon is? Juist ja, moord door eerwraak.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  8. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Op die fiets. Ik ben het nu wel met je eens maar het was toen voor mij niet geheel duidelijk dat je het had over de crisis in de jaren 80 (of was dat nu '60?), toen we te maken hadden met extreme krapte op de arbeidersmarkt.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat een kul.. Onderzoeken hebben al uitgewezen dat er meer criminele allochtonen dan autochtonen zijn..

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Aaahhh, maar je hebt toch zelf ook wel door dat de discussie zich gewoon verder ontwikkeld. Misschien niet voor iedereen, maar ik vind niet dat je uitspraken van anderen moet projecteren op mijn posts of die van een ander. Mijn posts (of het nu gaat om deze of gerelateerde threads) gaan vrijwel altijd over allochtonen in het algemeen. En dan met name de Islamitische allochtonen.

En hier verschillen we dus blijkbaar van mening. Van wat ik hoor, zie en lees is het dus anders. Ook het feit dat de meeste vrouwen zeggen dat wel gelukkig zijn komt doordat ze niet beter weten. Natuurlijk wordt het er niet altijd met geweld ingestampt om het zo maar even cru te zeggen. De onderdrukte rol is immers al eeuwenlang zo ingeprent dat men het al vanaf jongs af aan als normaal is gaan beschouwen. En omdat het hier blijkbaar nogal nodig is in dit soort threads zal ik er maar weer eens bij zetten dat natuurlijk niet bij iedereen zo is, maar het is wel meer wijdverspreid dan jij zegt. Maar zoals gezegt verschillen wij hier dus over van mening.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gothic Rulez,

Dat eerste stukje daar kan ik inkomen. Ik richte me eerst tot jou om daarna vrij algemene uitspraken te doen. Wel denk ik dat jij heel erg generaliseert, en dat je de rotte appel jouw mand laat bederven.

Dat niet beter weten impliceert dat je wel heel laagdunkend denkt over mensen met andere opvattingen dan jijzelf. Geen enkel gezin heeft dezelfde opvattingen in ons land. Geen enkel autochtoon gezin denkt hetzelfde, en hetzelfde geld voor allochtone gezinnen. Het is echt niet zo dat jonge meisjes helemaal in elkaar geslagen worden, totdat ze luisteren.

Voor mijzelf geldt altijd het beginsel van de antropologie; Geen enkele cultuur is gelijk maar alle culturen zijn gelijkwaardig. Het is echt niet zo dat die mensen dom zijn, en niet beter weten. Wie zegt dat het beter is? Kan ik oordelen over de manier waarop jij leeft? Ik kan wel roepen dat jij niet beter weet en dat het daardoor komt dat jij niet zo leeft als ik, maar wat voormij goed is hoeft voor jou niet goed te zijn.

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Met het niet beter weten bedoel ik natuurlijk niet te zeggen dat ze daarom dom zouden zijn. Wel dat het zo gewoon is in die cultuur dat men het als "normaal" is gaan beschouwen. Ik had wellicht een wat overdreven zin gebruikt met het instampen, maar zaken als lijfstraffen, maar ook psychische mishandeling zijn wel degelijk meer voorkomend en geaccepteerd in de Islamitische cultuur dan de onze. Sterker nog, in Nederland zou je zelfs kunnen zeggen dat wij te ver zijn doorgeschoten in het vrij laten laten van onze kinderen, maar dat is weer een andere discussie. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat wij onze kinderen meer moeten gaan slaan.

Wat betreft die laatste zin heb je helemaal gelijk. Desondanks ben ik persoonlijk dus wel van mening dat de Islamitische cultuur barbaars en achterhaald is. En ik wens dan ook niet dat deze vermengd wordt met de onze en ik ben dan ook meer een voorstander van assimilatie dan integratie.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  13. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb geen zin om die opeens zo snel achter een volgende posts te gaan lezen maar:

feit is.. buitenlanders (en vooral de islamieten) zijn steeds minder welkom in nederland.. en dat voel je overal..

ik zelf krijg ook steeds meer het gevoel van onvrede.. als ik kijk naar het plaatselijke winkelcentrum.. wat zie ik... turken die daar macho zich gedragen, oude vrouwtjes zowat omverduwen.. geen plaats maken voor mensen met kinderwagens of rolatoren.. naar je kijken met de uitdrukking van.. "wat moet je bleekscheet, als je nog 1 sec langer naar me kijk heb je een mes tussen je ribben" en al dat soort non (laat ik zeggen) lichamelijke provocatie (in de zin van dat het niet direct zeer doet.. maar in je onderbewust zijn wel)
    zij verpesten het voor de gemeenschap...

toen ali hier kwam om te werken... mooi.. ali mag hier werken.. goed zelfs prachtig.. misschien heeft ali ook zijn best gedaan om zich aan te passen.. prima gast.. maar ali heeft door al dat gewerk zijn kindertjes niet zo goed kunnen opvoeden.. en dat stoort me..

(note.. ik heb een beetje overdreven.. in de zin van dat ik min of meer zeg dat alle turken zo zijn.. dat is zeker niet zo.. keep that in mind)

over 40/50 jaar ben ik in de vut... en wat ik vrees is dat dit dan geen nederland meer is zoals ik het wil zien.. :
    met het nederlandse alfabet
    met de nederlandse taal
    met de nederlandse cultuur
    met de nederlandse eerlijkheid en nuchterheid
    met het nederlandse gevoel van eenheid
    met het gevoel, YES ik ben nederlander

nee..

ik zie nederland als een ruine over 50 jaar.. van jaren burger oorlog.. een oorlog die gaat over die eerder genoemde ali.. omdat ali zich niet goed genoeg heeft aangepast.. of mischien wel omdat ali's kinder zich niet goed hebben aangepast..
    Rechts maakt een opmars.. nu... nederlanders worden radicaler.. uit on tevredenheid over het bleid.. (feit)...
    ik verwacht dat, misschien vandaag niet... ook morgen niet.., maar zeer zeker in de nabije toekomst de bom barst.. en er echt wat vrij komt uit de nederlanders.. en dan blijft het niet bij netjes vragen.. nee... dan denk ik dat we de nieuwe krilstal nacht krijgen.. in al zijn fascetten..

Hoe bedoel ik dit? niet in de zin van dat ik een rassist ben.. want dat ben ik niet.. ik bedoel dit in de zin van dat de tijd op raakt voor de buitenlanders om zich aan te passen.. waarom koos ik de kristalnacht als benaming? niet omdat dat een uitting was van de irritatie van de duitser tegen de onaanpassing van de joden (note.. joden hadden zich wel aangepast..) maar in de zin van dat de nederlanders niet meer zullen kijken naar of ze nu wel of niet het recht hebben dit te doen... in de zin van een plotselinge uitbarsting van emoties.. waar we waarscheinelijk later spijt van krijgen..

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Kane

Je zegt het precies zoals ik mij ook voel en ik denk niet dat er nog veel aan je tekst valt toe te voegen. Nu staan we nog toe te kijken met een gevoel van machteloosheid en verontwaardiging, maar de bom zal eens barsten. Misschien moet het maar zo.

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

Dit spoort niet met cijfers die niet zo heel lang geleden op dit forum voorbij kwamen, cijfers zoals: 60% van de marokaanse jongeren is crimineel en dergelijke

het enige moment dat nederlanders zich nu nog een voelen is als oranje moet spelen (en als je allochtonen tot nederlanders rekent, zelfs dan niet :{)

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Diep in ons hart nog wel, daar ben ik van overtuigd. En ik kan alleen maar hopen dat het weer bij ons boven komt.

17. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ja, en onderzoeken hebben ook uitgewezen dat allochtonen door hun afkomst minder kans krijgen op een goede steady baan of zelfs een degelijke opleiding wat bijvoorbeeld ook weer kan komen door taalproblemen. Cijfers uit onderzoeken hebben altijd 2 kanten!

Sinds mensheugenis is het al zo dat mensen met minder kansen op een goed (betaald) leven sneller naar criminaliteit neigen.
    Dit praat natuurlijk zeker niet ieder gedrag goed, en geeft al helemaal geen vrijbriefje om dan de criminaliteit in te gaan, maar zou wellicht wel het een en ander aan voorbarige conclusies in een perspectief kunnen plaatsen.

Natuurlijk snap ik ook wel dat het niet zomaar rechtgetrokken is wat gelijke kansen betreft, en ik denk dat dat juist het probleem is. Het lijkt wel dweilen met de kranen open... De nederlandse politiek mag dan wel zijn best doen op dit vlak, maar makkelijk is dit niet. Een inburgeringscursus alleen kan niet opboksen tegen al die jaren die geleid hebben tot de huidige situatie. Niet qua investering, niet qua nazorg en niet qua mentaliteit in onze samenleving. En dat soort structurele veranderingen zijn gewoon het moeilijkst (kijk maar naar feminisme en homosexualiteit, hoe lang dat geduurd heeft en nog steeds niet 100% geaccepteerd is).

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het zegt wel iets dat mensen die de nederlandse cultuur vrezen te verliezen uiteindelijk niet eens weten wat cultuur is.

Ik vind het beeld dat door Kane geschets wordt buiten alle proporties. Een burgeroorlog? Hoeveel allochtonen denk je dat er in Nederland zijn?

Ongeveer drie miljoen. De helft daarvan is niet Westers, kortom er zijn ongeveer 1,5 miljoen keurige blanke westerlingen allochtoon, vieze belgen, Australiers en ga zo maar door, bah!!!!

Er wonen hier zo'n 300 000 Marokanen en 340 000 Turken. Daarnaast wonen er 320 000 surinamers. Hebben we direct de grootste groepen gehad.

Die zijn vast binnen de korste keren in de meerderheid, en dan kopen ze tanks van het geld dat ze van ons stelen en beginnen ze een burger oorlog. Net als de Amerikanen dat ook gedaan hebben met hun Burgerking en MacDonalds.

Kijken we trouwens even naar Marokanen. Er zijn verleden jaar 12000 vonnissen uitgesproken tegen mensen met een Marokaanse afkomst. Stel dat zich hier geen recidivisten onder bevonden is dat geen 50% maar ongeveer 4 procent.

Ook het algemene beeld dat er 50% of zelfs meer van de allochtonen crimineel zijn raakt kant noch wal;

Van de 3 miljoen allochtonen waren er ongeveer 62000 die een delict begingen. Dat is ongeveer 2,1 procent.

Alweer zijn procenten overdreven en uit de context getrokken. Dit zijn de feiten, CBS. Dus zorg er eerst maar eens voor dat je fictie en feiten gescheiden houdt. Ik word stilaan een beetje moe van het gehannes met cijfers en het opblazen van de zaken.

Oké, procentueel zijn er meer mensen die delicten begaan onder de allochtonen, maar de manier waarop sommigen de zaken interpreteren is buiten proportie.

Ga liever even doemdenken in je eigen brein. Of emigreer en sticht je eigen klein Nederland, daar hebben ze in China miljoenen mee verdiend.

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @TheWalrus

Ik heb vandaag "toevallig" ook de site cbs.nl bezocht.

Daar kun je alles vinden, een aanrader. Het valt allemaal best mee. En in 2050 is het ook niet zo erg als we denken.

De massa laat zich wat aanpraten, terwijl de informatie gewoon te vinden is op het intranet.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sorry, maar ik moest een beetje lachen om je post...

Mijn God, en met jou moeten we de nederlandse taal gaan verdedigen....? Man, je gebruikt engelse woorden en je schrijft veel nederlandse woorden verkeerd. Wellicht een beetje flauw van me, maar je verhaal wordt op deze manier nog lachwekkender dan de toekomst die jij voorspelt...:{ :{

Deel Deze Pagina