1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederlanders : Islam grote bedreiging ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lol, 26 mrt 2008.

1. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Hiermee ben ik het in dat opzicht mee eens. Dat bijvoorbeeld het spaarvarken moet verdwijnen omdat ik er een moslim mee zou kunnen beledigen is belachelijk, ik kan net zo goed de redactie van de Gaykrant in de fik steken...Ook het feit dat ze van het Suikerfeest een officiële feestdag wouden maken is belachelijk.

Het is niet alleen die Islam hoor, dat er ineens gekleurde pieten zijn is ook belachelijk. Negerzoenen die verdwijnen, Turken die ik geen turken kan noemen (vul welke een willig keurige nationaliteit in).

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon niet meer in utrecht. maar ik kwam er tot voorkort nog met enige regelmaat, woonde in oog in al. De klas op de basisschool was volledig gemixt, zelfde geld voor de voetbal club. Er zaten zowel ettertjes als vriendjes tussen. Dit zelfde gelde trouwens voor de autochtone kant. Nooit ergens last van gehad, ook niet als ik naar kanalen eiland ging ofzo (mijn beste vriendje woonde daar)

Waar ik nu naar school ga zijn ook veel allochtonen. Met het gros is echt helemaal niks mis, er lopen er ook rond waar je twijfels bij kan hebben.

Punt is : ja er is idd een groep die vreselijk onbeschoft is, daar moet ook zeker in gegrepen worden. Maar dit is geen excuus voor de totale over belichting die al jaren aan de gang is in de media. Net zo min als dit een rede is tot generalisatie. ( en ik zeg niet dat jij dit doet, maar het is wel de algehele tendens).

Ik denk dat dit los staat van links of rechts zijn trouwens politiek gezien. Alleen de oplossingen die worden aangedragen verschillen.

@ Tsux, omdat het niet zoveel te maken heeft met geloof/opvoeding als wel het vreselijk irritante macho groeps gedrag.

3. MIWB

MIWB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het allemaal onzin..
    De Islam is eigenlijk helemaal niet zo extreem .. Als tegen jou wordt gezegd je bent geen christen en als jou de les wordt gelezen wordt je ook boos toch? Zoals The Only Ego al zei er is een groep die echt dom bezig is..
    Maar dat betekent ook weer niet dat iedere mens die in de islam gelooft zo is.
    Alleen is het ook weer jammer dat de Islamieten ook weer zo opgefokt daarop reageren. Ik vindt dat de moslims hier in nederland de meeste geloven moeten respecteren. Dus vindt ik dat ook de andere mensen die niet gelovig zijn de islam moeten respecteren. Niet alleen die geloof, maar eigenlijk allemaal. Het is niet zo een groot probleem als je steeds naar de minpunten gaat zoeken..
    Het is eigenlijk allemaal best interessant!
    Ik zou zeggen als je er niet van houdt laat het dan gewoon lekker naast je liggen .. Maak niet van een mug een olifant :p

Greetz MIWB ;)

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Tja, hier in belgie heeft men er politiek gezien weer een mooie uitleg aan gegeven...Het eerste wat ter sprake kwam is dat er veel allochtonen in de werkloosheid zitten en het tweede punt was dat er veel allochtone jongeren spijbelen in plaats van naar school toe te gaan...Die twee groepen zouden dus op straat rondhangen en zich oeverloos vervelen...En dit feit zou volgens onze politici een oorzaak zijn waarom die bussen na een controle-actie van de lijn worden beschoten,bekogeld met stenen en molotov-cocktails en bewerkt worden met koevoeten...
    De vraag is dan kennen die gastjes echt het woord respect niet meer voor bezittingen die van iemand anders zijn...Wij mochten ons destijds soms ook tijden lang vervelen en gepakt worden door ijverige controleurs die ook maar hun werk doen...Dit was dan alvast voor ons géén reden om de grote vandaal te gaan uithangen en andermans goederen opzettelijk te beschadigen of te vernielen...Zo het kunnen dat die gastjes helemaal géén respect hebben voor onze cultuur en samenleving en zich daardoor verliezen in baldadig gedrag..
    Hier in belgie wentelen ze zich graag in de slachtofferrol en roepen steeds dat omdat ze allochtoon zijn ze géén goede job kunnen bemachtigen....
    En daarbij vergeten ze maar graag dat als je een goede job wil,je eerst je best moet doen op school en je diploma's behalen...Wij belgen krijgen onze goede job ook niet gratis, daar hebben wij destijds ook voor moeten studeren.En dan actief op zoek naar een geschikte job gaan,en niet urenlang doelloos op straat rondhangen..

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Woon zelf in Gouda en zit op school in Rotterdam. Heb in beide steden last van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn gewoon wijken in Gouda en Rotterdam waar ik liever niet kom. Het loopt hier soms echt de spuigaten uit.
    Snap ook de gemeentes totaal niet. Zo heeft de gemeente in Gouda een Islamitische basisschool midden in een ''blanke'' wijk geplaatst. Is vragen om ellende, en die ellende is er ook. Na schooltijd lopen er allerlei wat oudere jongeren te hangen van Islamitische afkomst die alleen maar lopen te kloten. Als je er langs loopt of fietst, dan krijg je allerlei zaken naar je hoofd. Uitspraken zoals blanke christen hond etc, zijn vrij normaal als je langs loopt.

Dit is dezelfde groep die autoruitjes eruit tikken op het parkeerterrein bij het winkelcentrum en mensen beroven van geld of andere zaken. In Rotterdam zijn dit soort zaken ook aan bod, in een veel grotere mate zelfs! Het zijn vooral twee bevolkingsgroep waar je last van hebt in beide steden. Je hebt nagenoeg totaal geen last van Chinese mensen, Surinaamse mensen, Indonesische mensen etc. Het zijn vooral de Marokkaanse en Turkse mensen (een gedeelte van de jongeren dan he) waar je last van hebt.

Heb echt helemaal niks tegen mensen van een andere komaf of geloof, maar stoor me wel echt kapot aan deze bepaalde groep Islamitische jongeren. Deze groep verpest het voor het merendeel van de wel goede Islamitische mensen in Nederland. Deze bepaalde groep dient wat mij betreft echt aangepakt te worden. Ze verzieken het niet alleen voor de Nederlanders, maar ook voor de normale Islamitische mensen in ons land en dat maakt me pissig.

De Islam vormt geen bedreiging voor Nederland. Het is een bepaalde kleine extreme groep binnen de Islam die een bedreiging vormt voor het land, voor zowel de Nederlanders als voor de overige Islamitische mensen.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  6. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    100% mee eens, amen:thumbs:

In die mening kan ik mij wel vinden. Niets aan toe te voegen verder*)

7. Ztefann

Ztefann Do we Care

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het ook wel mee eens ja.

8. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0

Helemaal met je eens! Misschien komt het onbegrip van beide kanten (moslim tegenover niet-moslims) door juist dat wat je hier aanhaalt: de moslims hebben een duidelijke, vaak orthodoxe omlijning van hun identiteit, die veelal wordt bepaald door een groep namelijk: de andere moslims. Dat past niet goed in het huidige Nederland, waar de identiteit per individu juist heel erg verschilt. Wellicht is de groepsidentiteit van een relatief nieuwe religie als de islam voor een aantal nederlanders beangstigend. Immers als door iemand van die groep een moord wordt gepleegd op Theo Van Gogh, dan kun je impliceren dat die moord een deel van de groepsindentiteit is, waarmee je direct elke lid van die groep als potentiele moordenaar bestempelt. En dat is precies wat Wilders constant doet.

9. relax1989

relax1989 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zuilen waar de motorscooters huilen :")

10. NoLimit

NoLimit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ben het hier volkomen mee eens.
    Ik heb geen last van de meeste, maar met die marrokanen loopt het echt uit de hand.
    Hebben overal scheit aan, en daar wordt ik een beetje moe van.
    Beetje stoer buiten hangen, en iemand even voor de ''grap'' een knal verkopen.
    Stuur ze maar meteen terug, hebben wij er geen last meer van.

11. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    wie zijn jullie om te zeggen dat iemand die hier geboren is maar een ander nationaliteit heeft dat ze weg moeten.......hoeso heb jij meer rechten dan een iemand van bv marokaanse afkomst die hier ook is gebeuren....jullie praten alleen bullshit.....

12. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Typisch...

13. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad typisch ja, en dan nog gebeuren ipv geboren zeggen. =(

Ikzelf ben het helemaal eens met het idee dat je één kans krijgt om het goed te doen, als je die verpest dan moet je maar weggaan.

14. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje naïef om te denken dat je elke crimineel maar het land uit kunt zetten.
    Wat denk je? Dat andere landen wél op die parasieten zitten te wachten. In die gevallen mogen ze van mij 1 regel invoeren, blank of zwart maakt niet uit. 1 stukje lood.

Maar goed wie zijn wij om over andermans leven te oordelen, dat maakt ons even slecht.

15. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo, typisch? Typisch in verhouding tot wat? Hij formuleert het een beetje vreemd ('jullie praten alleen bullshit') maar heeft wel gelijk, natuurlijk. Stel je voor zeg:

Pieter, 17 jaar, geboren in amsterdam, steelt een autoradio en krijgt een taakstraf en 1 jaar voorwaardelijk

Achmed, 17 jaar, geboren in amsterdam, steelt een autoradio, wordt het land uitgezet en zijn paspoort wordt ingenomen.

Hoe absurd wil je het hebben? Los van het feit dat achmed heus wel weer het land binnenkomt, alleen dan illegaal waarmee je hem zeker de criminaliteit induwt. Dus inderdaad: bullshit, ondoordachte domme bullshit.

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het liefste zou ik zien dat Pieter en Achmed allebei voor een geld gingen werken en als dat niet zou gaan dat ze dan op een soort van Alcatraz elkaar maar of gingen maken. Werk voor je spullen of val dood... en geen enkele uitzondering!

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    helemaal mee eens!
    Blijf gewoon met je gore klauwen van andermans spullen af,ongeacht wat voor nationaliteit je hebt.

Als ik elke dag 5 dagen in de week vroeg mijn nest uit moet om de hele dag te werken en mijn geld te verdienen,kan iemand anders dat ook.

18. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap veel van jullie niet. Bijna alle "buitenlandse" mensen die in Nederland wonen hebben gewoon een Nederlands paspoort en bezitten ook de Nederlandse nationaliteit.

Je kunt een staatsburger niet zomaar uit het land zitten, dit slaat natuurlijk nergens op en bewijst dat jullie onvoldoende nadenken en maar wat blerren net als Wilders en consorten.

Wilders komt nooit met oplossingen, hij roept alleen wat er allemaal mis is in Nederland. Zo kan ik het ook. Als politicus dien je met oplossingen voor problemen te komen. Tuurlijk is er een groot integratie probleem, maar dit hebben we enigzins aan onszelf te danken.

Wij hebben de mensen hier zelf heen gehaald om ze te laten werken in sectoren waar we ons zelf te goed voor voelen. We hebben altijd gedacht dat deze mensen weer terug zouden gaan, maar dit is niet gebeurt. Vervolgens zijn we zelf te slap geweest in het integratie beleid. We moeten nu de problemen goed aanpakken en wie weet is het dan over enkele generaties verholpen.

Het zou fijn zijn als jullie wat meer nadenken en niet beginnen te blerren over mensen het land uitzetten of dergelijke. "Nederlandse" (daar onder verstaan vele van jullie waarschinlijk blanken) criminelen gooien we toch ook niet in de Noordzee?

Gegroet!

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  19. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, de schuld van het foutlopen van de intergratie ligt niet alleen bij de overheid.
    In taloze landen zijn Nederlanders gaan wonen in het verleden en nu, zij hadden ook integratie problemen en nóg veel minder geld en leefomstandigheden dan vluchtelingen nu. Die Nederlanders hebben zich niet ontwikkeld tot kanslozen in hun nieuwe land, hard en eerlijk werken was hun oplossing voor een betere toekomst! Er zit gewoon veel in cultuur gebakken, de italianen die naar Amerika gingen vluchten zijn wel in de criminaliteit beland. Nederlanders in Amerika niet, goh raar en ze hadden dezelfde kansen!

20. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Kun je me een voorbeeld geven van een land die massaal Nederlanders heeft binnengehaald om daar te gaan werken? Ook zijn de mensen die hier heen zijn gekomen geen vluchtelingen.

Dat het in de cultuur zit ingebakken is complete onzin. Typisch weer een voorbeeld van stigmatiseren.

Tevens denk ik dat je iets teveel films kijkt. Als je denkt dat alle Italianen in de criminaliteit zijn beland heb je het goed mis.

Je moet ook eerlijk zijn dat minderheden vaak minder kansen krijgen. Wanneer mensen een islamtische naam hebben bij sollicitatie brief worden ze op voorhand al afgewezen. Raar of niet?

Deel Deze Pagina