1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nederlanders : Islam grote bedreiging ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lol, 26 mrt 2008.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Plus, het idee dat buitenlanders als enige verantwoordelijk zijn voor hun integratie en de Nederlanders waar ze nabij wonen niet, is natuurlijk ook verwerpelijk.

Precies wat Boomer zegt. Je kunt met de beste wil in een land gaan wonen en proberen te integreren, maar als mensen je niet willen hebben en je niet accepteren simpelweg omdat je ergens anders bent geboren of een ander kleurtje hebt, dan is het echt jouw fout niet als je het op een gegeven moment opgeeft.

Niemand kiest waar hij of zij geboren wordt. Geeft dit mensen minder recht op gelukt, veiligheid en liefde? Dacht ik niet. Daar moeten mensen maar eens over nadenken als ze het hebben over integratie.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Canada? Ik kan me zoiets herrineren dat onze boeren vertrokken zijn, en hun handeltje maar al te graag daar mochten starten.

Hoezo zijn wij niet goed geïntegreerd? Wij zorgen wel voor onze centjes en voor werk...

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Lompste vergelijking ooit, dat is het zelfde als een zoon die zijn oma in huis haalt. Natuurlijk gaat dat goed werken als je hele cultuur het zelfde is gezien je pas een paar honderd jaar 'gescheiden' bent van elkaar.

Wat een kortzichtig argument! Canadese families ZIJN van oorsprong Frans, Brits, Nederlands, etc.

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Doe is rustig zeg...=(

"Kun je me een voorbeeld geven van een land die massaal Nederlanders heeft binnengehaald om daar te gaan werken? "

Daarnaast gaat het hier om een periode oftewel een periode waar Nederlanders 'massaal' (in aantal van boeren idd massaal) weg zijn getrokken vanuit Nederland omdat Canada hun wel graag wou. ;) Voortaan wat volwassener reageren a.u.b, we zijn even oud dus dat moet lukken.

5. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    No worries, ik zeg het heel rustig hoor. :) Is alleen een argument zonder relevantie met het onderwerp waarover we praten.

Overduidelijk bedoeld hij niet een 'Nederland 2' waar die Nederlandse mensen gaan werken, maar een land wat zo veel verschilt als Nederland en bijvoorbeeld Marokko of Turkije, waar totaal andere cultuur heerst. :)

Plus, wij zijn zo'n beetje het centrum van de wereld (naja, niet egoistisch bedoeld), wij hebben ervaring met het aannemen van andere culturen en het onderdrukken ervan. Een ander land, minder ontwikkelt en minder in de spotlight als Nederland, heeft die capaciteiten misschien niet in zijn cultuur zitten. Dat betekend niet dat we die mensen moeten straffen of moeten uitzetten, dan betekend dat je die mensen de kans en mogelijkheden geeft om zich aan te passen.

Als onze overheid dat slecht doet, dan moeten we dat verbeteren, maar wat NIET helpt, is mensen uitzetten die even veel rechten hebben als ons. De wereld is niet van iemand, een land is niet van iemand, het recht op een vrij, gelukkig en veilig leven is WEL een recht dat iedereen in mijn visie heeft, dus nooit kun je dat iemand weigeren.

Volgens die logica, moeten we Nederlanders die zich niet kunnen aanpassen ook uitzetten. En dan? Zadel je andere landen op met de problemen die jij niet kunt oplossen?

Dat is wat Wilders wil, de makkelijke, maar oneerlijke weg. En dan ook nog specifiek gericht op Moslims in zijn uitingen. Dat heet racisme/discriminatie. Dat is verboden in de grondwet.

Jammer dat hij niet vervolgt wordt voor polarisatie en haatzaaierij... (zal best aardige man zijn in persoon hoor, dat weet ik niet).

Vrijheid van meningsuiting is een mythe. Moreel handelen en communiceren en het helpen van zwakke zou een hoger doel moeten zijn. Dat godsdienst een probleem is in de wereld, lijkt me duidelijk en is de afgelopen 10.000 jaren al zo geweest.

Dat is het probleem dat we moeten aanpakken.

6. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik kan meerdere voorbeelden geven: Australie, USA, Canada, Zuid-Afrika.
    Niet een-op-een te vergelijken met elkaar maar toch landen waar Nederlanders massaal naartoe trokken/werden gehaald om daar een nieuw en beter leven op te bouwen, destijds armoede-vluchtelingen. Pak eens een Wiki voordat je zo fel begint te blaten. :b:
    Natuurlijk waren de westerse culturen 'vergelijkbaar' echter intergratieproblemen waren er zat; taal, voedsel, klimaat, werkwijze etc.

In feite waren de gastarbeiders ook armoedevluchtelingen zij hadden in hun eigen land (Turkije, Marokko, Spanje etc) geen werk meer.

Dat over cultuur en de italianen ben ik niet met je eens maar daar wil ik geen discussie over aanzwengelen.

Nederlanders kregen in die nieuwe landen ook eerst minder kansen, toen eenmaal bleek dat hollanders goede fatsoenlijke hardwerkende lui waren kregen ze alle kansen en banen, iedereen zal zich eerst moeten bewijzen.

Blijkbaar hebben 'de allochtonen' een beeld over zichzelf afgeroepen waar mensen liever niet meer worden geassocieerd.

7. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Zuid-Afrika, dat is een goed voorbeeld van integratie door de jaren heen, zelfs nederlandse woorden zoals 'apartheid' zijn daar blijven hangen, wat wil je nog meer?

De andere voorbeelden: Australie, U.S.A & Canada zijn qua cultuuropvattingen te vergelijken met noord-west europa. Omdat de bevolking, zoals Mirik al tevergeefs opmerkte, van oorsprong grotendeels noord-europees is en dus afkomstig is uit de cultuur die wilders graag als vaststaand gegeven opvoert: christelijk/joods/humanistisch. Engels is een combinatie van de twee grote west- europese taalgroepen: Latijns en Germaans, dus voor een nederlander veel makkelijker te leren dan, bijvoorbeeld, nederlands voor een arabisch sprekende gastarbeider (nederlands is sowieso een moeilijke taal om te leren)
    Aanpassingen aan het klimaat zijn vrij irrelevant in deze discussie, of denk je dat de integratie problemen zijn veroorzaakt omdat sommige mensen het hier koud vinden? Werkwijze is in amerika, canada en australie helemaal niet zo verschillend als in west-europa, sterker nog, die is vrijwel identiek in alle beroepsgroepen. (natuurlijk, sommige details zullen vast verschillen, maar echt niet groter zijn dan de verschillen tussen pakweg, nederland en noorwegen.)

8. NoLimit

NoLimit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk niet, maar dat geeft ze niet het recht om dan maar niet te werken, of andere dingen.
    Nederlanders zijn hier geboren dus als ze wat fout doen gaan ze hier de cel in.
    Buitenlanders willen hier wonen/werken/whatever, dan moeten ze dat ook doen, en niet gaan leven van een uitkering of wat dan ook.
    Houden aan de regels, en de gewoontes die we kennen.
    Doe je dit niet, kan je linearecta weer terug naar je eigen land.
    We geven ze een kans, en wat ze ermee doen moeten ze zelf weten, maar dan ligt de fout niet bij ons.
    Ze kunnen het hier goed hebben etc. maar dan wel aan de regels houden.

En als er iemand solliciteert met de naam ''achmed'' wordt daar nu wel anders op neergekeken ja, maar dat kunnen ze zichzelf wel een beetje aanrekenen.
    De meeste Nederlanders staan open voor die dingen, maar door vele conflicten hier in nederland(met vooral marrokanen) is het vertrouwen in de buitenlanders ver gezakt.

Tuurlijk zijn er wel goede moslims, ken er zat, maar er zijn er zoveeeel die extremistische ideeen hebben.
    En er is zo'n ophef over Wilders, omdat hij haat zou zaaien, maar over al die extremisten in het buitenland hoor je niks.
    Ik heb vaak zat gehoord, over hoe slecht het jodendom en het christendom wel niet zouden zijn. Is dat geen haatzaaierij?

Laatst bewerkt: 9 apr 2008

Deel Deze Pagina