1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Hij heeft het over de denigrerende foto's van irakeze gevangenen.

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6

volgens mij bedoelt hij met dat filmpje het filmpje van nick berg hoor....om te laten zien dat zij nog erger zijn...dat maak ik er iig uit op.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    SyKeS1 heeft gelijk. TheWalrus oppert een gedachte waarbij de amerikanen een fimpje in elkaar hebben gedraaid om de aandacht van de foto's af te leiden.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    da z, ik weet dat wij het niet bepaald altijd eens zijn, maar wat vind jij nou van het naar buiten brengen van zon stelling? gewoon nieuwsgierig ;)

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit is een hele smerige oorlog die gevoerd word op het moment waarbij propaganda een enorm belangrijk middel is. Je kon er op wachten dat een dergelijke stelling zoals TheWalrus die doet naar buiten zou komen. Deze oorlog brengt zoveel emoties teweeg dat ik het naar buiten brengen van deze stelling best voor kan stellen (alhoewel ik het een niet realistische veronderstelling vind).

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het echt een domme ondoordachte opmerking. Hoezo zouden ze dit doen wanneer ze van te voren in dat filmpje aan lopen te kondigen dat de hell nu echt gaat losbarsten. Daar wordt bush zijn positie in het kandidaatschap niet sterker op, op die manier willen steeds meer Amerikanen hun jongens terug halen. Ik vind het walgelijk dat je amerikanen alleen maar verdenkt van zon beesten streek. Het is mnij duidelijk dat je een bepaald soort allah extremisten nodig hebt wil je dat flikken. Als je daar anders over denkt dan kun je mioj niet anders overtuigen, dan ben je gewoon niet wijs.

7. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Het is toch gewoon een mogelijkheid, ik denk dat je hem nu wel ontkracht heb, maar je hoeft egt niet zo dom te doen...

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou, als je zulke acties echt verwacht van amerika dan kan ik me voorstellen dat je ze niet zo aardig vind. Maar dit is net zo'n realistische stelling als 1 die ik laatst hoorde en welke stelde dat Bush wel een alien moest zijn.

9. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het wel met je eens (in deze hele thread liggen we al zo'n beetje op 1 lijn) maar ik ben het in 1 ding met de walrus eens: je moet niet alles af doen als onzin. Je kan het er niet mee eens zijn, dat gebeurt vaker in een discussie ( ;) ) maar als jullie zo van mening verschillen, laat hem dan. Jouw mening is niet altijd hetzelfde als die van iedereen.

10. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet terug trekken, dan kan weer dezelfde fout gemaakt worden. Amerika wil daar gewoon een pro-amerikaanse staat hebben. Israël is er een, maar Amerika wil gewoon veel troepen hebben in het midden oosten. Begrijpelijk, want het is een brandhaard....

Ach ja, redens vind je altijd wel. Goed zoeken desnoods

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Jongens lees dat stukje goed. Die Theorie geloof ik zelf belsist NIET!!! Maar hij wordt wel geopperd.

Ik gebruik die theorie niet als argumentatie. Ik zeg namelijk telkens dat ik geschokt ben door de menselijke wreedheid in het algemeen. De Irakezen en Amerikanen die dergelijke streken uithalen zijn beiden even erg.

Ze zitten in een situatie van oorlog en dan gebeuren er zulke dingen. Omdat we nu het internet hebben en de communicatie veel verder is wordt het alleen maar heel erg duidelijk en openlijk.

De afslachting van Nick Berg is gruwelijk, de intimidatie van de Irakezen door Amerikaanse soldaten ook. En denk eens aan de wreedheden die wij niet zien.

Simpele psychologische verklaring is dat de mensen die strijden in irak de tegenstander niet als menselijk beschouwen maar als de meest verwerpelijke wezens op aarde. Als je vergeet dat al deze mensen van vlees en bloed zijn, en eigenlijk helemaal niet zo van je verschillen (ook kinderen hebben, ook verliefd worden, ga zo maar door) dan besef je pas hoe wreed de daden zijn.

Er bestaan geen mensen die uitgesproken goed of slecht zijn, er bestaat geen vleesgeworden vijand, er bestaat niet een soort Moslim, of een soort Amrikaan.

Juist door die blinde haat, en het onbegrijpelijke onbegrip voor de medemens onstaan zulke dingen.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2004
  12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Charles Manson? Adolf Hitler? Bin Laden? Zijn dat geen slechte mensen? En ik vraag niet of ze wel eens geld overgemaakt hebben aan een goed doel of dat ze misschien een zus hebben waar ze heel aardig tegen zijn/waren. Deze mensen zijn de verpersoonlijking van het kwaad

13. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Daar sluit ik me volledig bij aan. Mensen zijn denk ik wel degelijk slecht. Zij vinden zelf waarschijnlijk van niet, maar als de rest van de wereld dat wel denkt, en als ze vele andere mensen pijn doen, of doden, en andere mensen opstoken om hetzelfde te doen, dan ben je denk ik slecht.

En bij de personen die Jajojo noemde denk ik zeker dat ze echt slecht zijn.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Natuurlijk, door jou genoemde figuren kun je slecht noemen, maar uitgesproken slecht? Geestelijk gestoord zou ik zeggen, met een chronisch gebrek aan empathie. Maar waardoor werden die mensen gevormd?

Je begrijpt mijn punt niet helemaal en daarom zal ik het verduidelijken. De Duitser waren tijdens de tweede wereldoorlog niet allemaal slechte mensen. Nazi's noemden joden als duidelijke eeuwige vijand, ze hadden daar in hun eigen ogen goede argumenten voor en vergaten de menselijkheid van hun vijand. En daar zit hem het venijn. Die vuile terroristen die iemand de keel doorsneden zouden dat nooit gedaan hebben als ze ook maar enigzins het gevoel hadden gehad dat ze met iemand van de eigen soort te maken hadden, iemand met een familie, een leven, net als ieder ander.

Ik ben niet christelijk, maar de gedachte van de vijand liefhebben spreekt mij zeker aan. Vooral de verhalen van Sykes geven mij het idee dat hij vergeet dat het gros van de moslims een even burgerlijk gezinnetje hebben als de meeste Nederlanders, hard werken, en helemaal geen belang hebben bij religieuze oorlogsvoering.

Ik vind het vooral gevaarlijk dat mensen in de westerse wereld de Islam beschouwen als achterlijk en dat de mening gebaseerd is op de slechtse uitwassemningen ervan. Ik vind het net zo erg dat moslim fanatici de westerse wereld als des duivels afdoen.

1 persoon vindt dit leuk.
  15. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    tja wat onze Pim al zei _O_ , de Islam is een achtelijke godsdienst, nou helemaal mee eens hoor :cool: die mensen denken net zoals "wij" dachten bij de kruistochten vreemde gedachtengang dus ;)
    Ik was vandaag in Six Flags maar daar liepen nogal veel van die hoofddoekjes rond die keihard in het Turks of zo liepen te lullen nou ik verstond er geen &%*(^ van beetje irrant net alsof ze over jou lullen daar in die rij |:- (maar dat is weer een ander onderwerp he:))

16. gerjan

gerjan Guest

Er zijn honderden foto's...

En iedereen de persoonlijk tegen mij werd...

Je merkt vanzelf wel waarom ik anti bush, anti patriotisme ben.

Bush sr heeft trouwens al die wapens en zooi naar Irak gebracht, dat was al net zo'n al dan niet ergere cowboy...
    Bush: 152 executies laten uitvoeren toen hij govener van Texas was..

~Clinton 4 president~

Maarja je kan hier niet fatsoenlijk voor je mening uit komen zonder dat je helemaal "verrot gescholden" wordt.

Ohja ff over die mogelijke theorie, dat het filmpje nep was ( niet dat ik dat durf te zeggen na het filmpje te hebben gezien) maar je begint te twijfelen als je dat allemaal leest.

http://www.infowars.com/print/iraq/berg.htm

6) Tape obviously spliced together and heavily edited. Goes from a) Berg
    sitting in chair talking about family, to b) Berg sitting on floor with
    hooded "militants" behind, to c) blurry camera movement, to d) almost
    motionless Berg on floor as head cut off.

Allemaal waar.

Two things are for sure: ​

http://www.kyw1060.com/news_story_detail.cfm?newsitemid=37563

torture and more war

http://www.nypost.com/postopinion/editorial/20645.htm

Zeer mee eens

1 persoon vindt dit leuk.
  17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haantje, leuk is dat generaliseren, of niet soms? De Islam is veel meer dan die idiote fundamentalisten. De uitspraken van Pim Fortuijn waren ook zonder nuancering, omdat dat voor geestelijk minder bedeelden nu zo makkelijk is. Geen middenweg, geen nuancering, niks meer dna een simpele leus. Jammer dat mensen zo makkelijk te verleiden zijn met uitspraken die nergens hun weerslag vinden.

Die terroristen denken (een klein percentage) even stigmatiserend over westerlingen als sommige westerlingen over de Islam. Dat is misschien wel lekker makkelijk, maar beslist niet waar. Ik ben het helemaal eens met hetgene Da-Z in het citaat hierboven zegt.

Clichématige beeldvorming is het hele probleem. Niet iedere Moslim slaat zijn vrouw, heeft een baard en haat Amerika net zoals niet elke Amerikaan alleen maar aan geld denkt, zakenman is, in een hummer rijdt en het meest houdt van zijn geweer.

18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het voor de verandering met je eens, die post slaat nergens op.

19. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ja hoor, Pim Fortuyn schreef een heel boek over zijn mening over de islam waarin hij zijn mening gaf zonder nuancering. Of wist je soms niet dat hij daar een boek over had geschreven? :{

Ik ben het niet helemaal met Haantje eens ofzo, zeker omdat dit heel ergens anders over gaat dan Nick Berg, maar aangezien ik absoluut voor Pim Fortuyn was wil ik dit misverstand graag uit de wereld helpen.

Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gerjan, ik ben het zeker met je eens. Ik vind de theorie over het fimpje interessant, daarom verwees ik er ook naar, maar ik ben er vrij zeker van dat hij ecvht is. Je kunt op verschillende manieren redeneren na het zien van de beelden.

A.Amerika's acties gerechtvaardigd noemen omdat de terroristen dergelijk acties uitvoeren. Dit bewijst de legitimiteit van de strijd tegen het terrorisme.

Dit is de Sykes verklaring, en klopt in zoverre dat de terrorsiten wreedheden uithalen. In mijn ogen slaat deze verklaring de plank mis, deze actie is immers een reactie op het beleid van de Verenigde state en de gedragingen van de Amerikaanse soldaten.

Ook vind ik dat de walgelijke moord op Nick Berg, hoe vreselijk hij ook moge zijn, anderen geen vrijbrief geeft om gelijksoortige acties uit te voeren.

B.De dood van Nick Berg is een direct gevolg van de Amerikaans inval in Irak. Als Amerika geen zakelijke belangen in Irak zou hebben had deze man er nooit gezeten. Was Amerika niet binnengevallen was het filmpje er niet eens geweest. De afhandeling door de Amrikaanse autoriteiten was verkeerd en vergeet niet dat er waarschijnlijk sprake was van mogelijkheden tot het uitwisselen van gevangenen. De terroristische daad is dus het ultieme bewisj dat Amerika het verprutst in Irak

Ik ben vooral bang voor de gevolgen van het Amerikaanse beleid op langere termijn. Het moslimfundamentalisme was reeds een reactie op de Westerse (Amerikaanse) invloeden en dominantie over de Oosterse wereld. Nu de Westerse bemoeienis dat gebied in de vorm van oorlog bereikt wordt het fundamentalisme en antiwesterse gedachtengoed steeds meer aangewakkerd en worden er nieuwe Bin Ladens geschapen, die nog vele verder gaan.

Deel Deze Pagina