Een krachtterm als donder op maakt jouw verhala niks sterker. Het toont alleen jouw onzekerheid over je eigen argumenten. leuk dat je deze edit maate trouwens, geeft er blijk van dat je alsnog mijn post hebt gelezen. Je noemt mij direct ene hippie, hetgeen weer jouw cliché matige denken weergeeft. Mijn opmerking zijn niet ongenuanceerd, terwijl jij telkens feitelijk alleen maar zegt dat degene waarmee je discussieert een idioot is vergeet je vaak gedegen argumenten te geven.
Als je ook maar enigzins iets weet van de Islam kun je een dergelijke uistspraak niet doen. Je zegt zelf steeds dat alles gekleurd is en als je objectief naar een cultuur wil kijken moet je toch echt zorgen dat je loskomt van je eigen cultuur. Pim Fortuijns argument over onderdrukking van vrouwen is in mijn ogen afgezaagd en bovenal onjuist en subjectief. Daarbij zal zijn geaardheid in verband gebracht met uitspraken van extremistische moslims ook wel iets met pim Fortuijns uitspraken van doen hebben gehad.
De Islam is een andere cultuur, sterker nog de Islam is een geloof en geen cultuur. De Turkse aanhangers van het geloof hebben een vrijwel westerse houding, en na de komst van de Ataturk is dat een redelijk progressief land. Ook de positie van de vrouw inde Islamitische wereld wordt heel erg onderschat, ze is de spil in het gezin en bepaalt veel meer dan je denkt.
In de westerse wereld is de onderdrukking van de vrouw in naam weg, maar vrouwen krijgen nog steeds minder betaald voor dezelfde functies, hebben steeds meer te kampen met problemen als stress en burn out. Ook worden vrouwen nog steeds aangenomen voor banen die zogezegd "typisch vrouwelijk" zijn en veelal afgewezen voor "typisch mannelijke" banen.
Daarbij komt nog dat nederlandse vrouwen net zo goed mishandelt kunnen worden door hun man als Islamitische vrouwen. Dat is iets dat met persoonlijkheid te maken heeft en niks met religie. Je zou zowel uit de Bijbel als de Koran argumenten kunnen halen om het wle en niet te doen. Het gaat daarbij dus om eigen interpretatie.
Je spreekt niet over feiten. Dit is al eerder voorbij gekomen in een andere thread. Van de 1,6 miljoen niet westerse allochtonen in ons land zijn er ongeveer 60.000 crimineel. Dat zijn ook mensen die delicten begingen als door rood licht rijden en degelijke. Van de 340 0000 Turken in ons land zijn er 12 000 ooit met justitie in aanraking geweest. van de meer dan 300 000 Marokanen zijn het ongeveer 20 000. Feitelijk gezien zijn allochtonen niet crimineler dan autochtonen.
Heel interessant is overigens onderzoek in belgië waaruit bleek dat allochtonen en autochtonen procentueel gezien evenveel delicten begaan, maar dat allochtonen vaker aangehouden worden en er bij allochtonen minder door de vingers wordt gezien in bijvoorbeeld het verkeer.
Ik heb reeds gezegd dat ik denk dat de video echt is omdat je twee kanten op kunt redenern. inplaats van daar inhoudelijk op te reageren laat je nu weer je gevoel spreken. Het was een theorie, waarmee ik het niet eens ben. Dat er nu bewijs voor die theorie naar voren komt neem ik met een korrel zout. Maar als objectief buitenstaander vind ik de werking van de propaganda machine wel interessant. Vraag is, hoe ver gaan beide partijen?
Ik noem jou geen minder bedeelde, maar een geestelijk minder bedeelde
Nee, ik bedoelde jou niet. Een deel van de mensen, die geestelijk minder bedeeld zijn loopt graag achter een leider ana die geen middenweg kent.
Als je het over argumenten hebt; Je hebt nog nooit getracht argumenten van mij, of een ander te weerleggen. Je past je mening hier nu welaan, door te zeggen dat je enigsinds achter het Amerikaanse beleid staat, hetgeen al een stuk minder radicaal klinkt dan je eerdere posts.
Klik om te vergroten...