1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Waar is het dan goed voor om dit soort beelden te publiceren, "zien wat de ander doet" :confused: Waar slaat dat op, het is allemaal propoganda!

    Het tonen van dit soort beelden voegen niks toe aan het al zo mediageile Irak, zoals werd opgemerkt sensatie misschien niet helemaal gepast maar dit lokt slechts reacties uit! Ik weet niet of jij bevredigd wordt tijdens het zien van die beelden maar het lijkt erop dat je toestemt met het tonen ervan! Waarom is mijn vraag...?!

    Het is kansloos, smerig en voornamelijk compleet onterecht ook namens de nabestaanden, de oorlog leek zo mooi, het standbeeld van "Saddam" dat viel, het volk dat wordt bevrijdt en de arrestaties. Ook deze beelden vondt ik compleet onterecht, het toont ons het mooie van "Owh, kijk ons eens..!" Dat wil nog niet zeggen dat ook de mindere kanten van de oorlog moeten worden getoont! Media smult van dit soort beelden en het lokt niks anders dan reacties uit!

    Kortom; Waarom zou je in "godsnaam" dit soort beelden willen zien, te kijken watdaar gebeurd? Oorlog is niet leuk en het lijkt erop dat het steeds meer een atractie begint te worden voor buitenstaanders!
     
  2. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    En precies deze zin geeft dus precies de sfeer aan wat ik de laatste tijd hier al zoveel bespeur, namelijk een van 'ach oorlog, lekker vechten, leuk joh'. Begin dat heel erg hinderlijk te vinden. Het is verdomme geen aflevering van 'Robot Wars'. Hier sterven mensen voor een reden die eigenlijk nog niet eens goed duidelijk is. Maarja, waar maken we ons eigenlijk druk om, we zitten toch lekker veilig achter ons computertje te internetten en te zeggen hoe fout die Irakezen/Amerikanen wel niet zijn. Lekker makkelijk :{
     
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat is absoluut niet zoals ik erover denk. Ik schrok me echt weer wezeloos toen die nederlander om het leven was gekomen, deze hoorde bij een relatief kleine gevechtseenheid war een maatje van mij ook zit. Ik weet oorlog is gruwelijk en is iets wat je niet zomaar moet gebruiken. Ik geloof echter niet op censuur op media. Wanneer je beelden achterhoud dan kan dit een vertekend beeld opleveren en dan spreek je in mijn ogen over propoganda. Die terroristen die dit hebben gepubliceerd komen bij westerlingen nou niet echt positief over.... Idd, misschien dat dit een soort van respect afdwingt bij sommige moslims. Dan is dit idd fout en gebruiken ze internet idd als een soort propogada middel.

    Wat ik wil zeggen is dat er idd mensen zijn die op sensatie uit zijn. Echter vind ik het onthouden van beelden aan mesnen die wel een serieus beeld willen vormen van een situatie niet goed. Juist bij dit soort afschuwelijke beelden. Zoals ik al zij moeten mensen die dit niet willen zien en kinderen beschermd worden.
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    daar gaat het echt niet over. alles is gewon al 4 keer besproken, en nu ga je weer voor de 4e keer zeggen dat ik niets onderbouw en gaan we weer verder etc etc. Ik vind zon discussie best leuk hoor, en ga wel verder met het onderwerp over 'censuur', echter merkte ik uit de laatste discussies tussen ons dat we soms echt totaal over de situatie denken. Wannner we het bijvoorbeeld over vrouwenonderdrukking hebben dan komt het geeneens bij me op dat het lager uitbetalen van vrouwen onderdrukking is. Dat vind ik gewoon nieyt te vergelijken met de situatie zoals je die in het middenoosten vind, terwijl je natuurlijk wel een punt hebt.

    Ten tweede wordt ik aardig sjaggerijnig van het aantal doodsbedrijgingen en krijg de ****** verwijzingen die ik via dat CP systeem krijg. Beetje jammer gewoon.
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Die theorie blijkt meer in zich te hebben dan we dachten, maar als dit zo is, dan denk ik niet dat het van hogerhand afkomstig is. Het kan zijn dat een paar "slimmerikken" in de beruchte gevangenis dachten zo hun daden gerechtvaardigd te laten lijken. Ik weet niet meer wat ik er van moet denken....

    Ik denk dat het gespeculeer over de band net zo realistisch is als de foto's van Bert die kwaadaardig is met Adolf Hitler. Kortom het is gewoon een ouderwetse conspiracy theory.

    Mocht ik het fout hebben dan gaat het pas echt fout.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2004
  7. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik dacht ook dat het onzin was (de nepheid van de tape) maar er zijn een aantal punten dat gewoon niet klopt of gewoon heel verdacht is, zoals dat hij gearresteerd was door de amerikanen, waarom? hij heeft een oranje overall aan, dat duidt dat hij idd in de gevangenis heeft gezeten. Experts zeggen ook dat het raar is dat er zo weinig bloed stroomt als zijn hoofd eraf wordt gesneden, normaal moet het zeg maar van bloed 'spuiten'.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  8. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb zojuist het gehele artiekel gelezen enk moet zeggen dat het enigzins overtuigend overkomt echter heb k een aantal aanmerkingen over deze volgensmij veelste snel getrokken conclusies.




    • Wat heeft dat ermee te maken, zulke stoelen worden over het algemeen veel in gebruik genomen, het zijn simpele modelen en zijn practischeoveral vekrijgbaar. Tevens zijn ze erg goedkoop, daarnaast is het een vreemde assosciatie om te trekken tussen die CIA agenten en de moord op Nick Berg
    • Het lijkt me vrij gebruikelijk om kogelvrijevesten te dragen, hetis vrij normaal er is namelijk altijd gevaar! Des al niet te min is het vreemd dat de terroristen blank zijn, ookhiervoor heb ik een verklaring, het is helemaal niet duidelijk zichtbaar dat de terroristen blank zijn ze dragen namelijk bivakmutsen, en dan nog ze kunnen toch blank zijn, wie weet? Daarom hoeven het nog geen Amerikanen te zijn!
    • De geluidskwaliteit van de video laat nogal aan de wensen over, het is dan wel heel simpel te zeggen dat ze slecht verstaanbaar zijn! Er wordt vrij weinig gesproken alleen tijdens het lezen van dat schrift! Vervolgens alleen maar gejoel en geschreeuw waar duidelijk verstaanbaar is het woord: "Allah Akbiem" of terwijl: Allah is Groot! Dit alles wijst niet op Amerikanen!
    • Of die er confortabel bij zit? Denk t toch echt niet, hij geeft zich over aan de terroristen echter valt er niks meer te redden, verzet is zinloos. Acteren is volstrekte onzin zoals deze zin doet vermoeden!
      Jah tuurlijk speelt hij een rol, en je rustig laten vermoorden? Dacht het toch niet. Deze zin doet vermoeden dat Berg is uitgeleverd aan het Amerikaanse leger, maar werd vreemd genoeg al tijden vermist. Waarom is Berg opgepakt vraag ik mij nu af...!

    Kortom volstrekte onzin, dezebeelden berusten op de waarheid, tragisch genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  9. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Normaal ben ik niet een persoon die snel misselijk wordt of zo, maar ik kon hier bijna niet tegen. Ik werd er kei misselijk van, hoe halen die mensen het in hun hoofd om zoiets te doen. Tuurlijk ik weet wel dat er zoveel dingen gebeuren die echt slecht zijn, maar dit, dit slaat echt alles. Iemand onthoofden, op tv, voor miljarden mense en dan ook nog de hele tijd Allah roepen. Stelletje schijnheiligerds. Een zieke wereld waar we in leven
     
  10. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het filmpje nog niet gezien, en ben eigenlijk ook niet van plan om hem wel te gaan bekijken. Beelden die je hebt gezien, krijg je moeilijk/onmogelijk ooit weer uit je gedachten, zeker niet dit soort beelden die een enorme impact op je hebben...

    Omdat ik het filmpje niet heb gezien, kan ik dus ook niet echt meepraten over of het wel of niet nep zou zijn. Wel ben ik van mening dat de situatie erg uit de hand aan het lopen is. Ookal ben ik het wel van mening, ik ga niet zover in deze post de handelingen naar 1 bevolkingsgroep te schuiven.

    Verder wil ik nog even 1 ding kwijt. Mensen denk ook een beetje aan de mening van anderen! Ik las namelijk op de 3e pagina (ik heb dit topic zojuist pas ondekt, vandaar!) een post van iemand die zegt: 'ik geloof niet in die god bullshit, dit is de oorzaak van alle probs in de wereld, geloof in jezelf en niet in een god' (of zoiets).

    Kijk uit met deze uitspraken! Ik kon deze post namelijk niet echt respecteren/waarderen en ik denk anderen misschien ook niet. Als jij zelf zo'n extreme gedachtengang hebt, is het beter die voor jezelf te houden of anders het in iets 'mildere' termen te uitten! Het is namelijk jouw MENING, en niet een bewezen feit...

    Het feit dat sommige geloofsgroeperingen/stromingen de naam van god besmeuren, hoeft niet te betekenen dat god niet bestaat...

    Zo, ik ga nu de rest eens lezen van dit topic en mijn achterstand eventjes een beetje proberen in te halen... :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2004
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat allah geroep zit mij niet lekker, dat lijkt me toch wel heel raar, dat je als terrorist Allah, Allah roept terwijl je iemand afmaakt> Dit kan twee dingen bewijzen: Terroristen zijn idioten (dat wisten we al) of het is een stukje propaganda waarin de Amrikanen gewoonweg doorslaan. Beide zijn volgens mij niet best.

    Genoeg gespeculeer, nu even weer gewoon. Hebben jullie dit reeds gelezen?

    http://www.planet.nl/planet/show/id=85106/contentid=473840/sc=1daaaa
     
  12. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij was al eerder gewaarschuwd daar niet meer te komen, maar hij ging toch... Je weet aan de ene kant toch ook wel dat daar van die soort dingen kunnen gebeuren ?
    Misschien waren het wel Amerikanen, die zich voordeden als terroristen, om zo te zorgen dat Bush in de verkiezingen gaat winnen, dat de mensen weer weten waarom de soldaten in Irak zijn ? En er word na die 1e doden van Nederland gelijk gesproken over terugtrekken. Ik vind dat niet kunnen, tegenover de andere landen. En je weet toch dat je je leven riskeert als soldaat ? Tuurlijk is het vreselijk als er iemand overlijd, maar trek dan niet terug, want dat is ze beroep, hij heeft toegestemd om in et leger te gaan. Ik bedoel dit niet vervelend, maar meer om te laten zien, dat hij in et leger wilde, en toen doodgeschoten werd. Waarom zijn de eigenlijk die hele oorlog ook begonne :confused::confused::confused:
     
  13. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Als eerste wil ik zeggen dat ik de mensen die in de 'moslim' extremisten groepen zitten erg zwakke mensen vind. Ze gebruiken de islam om hun slechte en niet acceptable daden te schuilen.

    Ten tweede; ik heb zo een beetje de thread doorgelezen en ik vind dat iedereen die hier zit en zegt dat alle moslims van geweld houden of iets dat daarop lijkt; zich beter moet laten informeren.

    Ook vind ik dat mensen zich teveel laten leiden door de media; Het lijkt nu opeen dat alle martelingen die door de amerikanen erg goed zijn. Als ik zou zien dat mijn broer/ vader/oom of wie dan ook zo werd mishandeld zou ik de amerikanen ook geen kop koffie aanbieden maar iets wat ze horen te krijgen. Ik zeg niet dat je onschuldige mensen erbij moet betrekken. Door al die politieke motieven worden onschuldige mensen gedood.
     
  14. valko

    valko www.xboxkaart.nl

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou trouwens nog meer mensen kunnen quote en misschien dat iemand anders dat al eerder heeft gedaan maarik weet niet of deze mensen het nieuws goed volgen maar hier word weer gezegd dat het een risico van het vak is als je in t leger gaat. MAAR dat klopt geen ene reet van want Nick Berg was in Irak om Telecommunicatie lijnen te repareren om van Irak een beter land te maken en nu zeggen jullie dat het een risico was soory hoor maar die man was er om puur vredeliefende redenen en wel om Irak beter te maken hij had trouwens ook een eigen telecommunicatiewinkel. En dus niet om militaire redenen...... Dus die klootzakken die heb hebben gedood beroven hun eigen land van een goed telecommunicatie systeem en het is gewoon hufterig... Maar Nick Berg was dus gewoon met vredelievende bedoelingen daar heen gegaan en dat wou ik even kwijt aan degene die niet de biografie hebben gevolgd van Nick Berg... :confused:
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat er hierover gespeculeerd wordt vind ik raar. Voor dit soort bizarre situaties hebben ze Navo wel. Die onderzoeken dit ook wl, los van CIA. Dat dit gedaan is door een westers land is gewoon weg idioot en vrij erg om te denken dat dit zo is. Degene die dit artikel heeft geschreven is zo overduidelijk anti-amerikaans. Hij noemt redenen zoals bijv mc red opnoemd die echt helemaal nergens op slaan. Die stoel is idd bizar, maar die hebben wij geloof ik ook in onze achtertuin gehad. Die dingen heb ik bij een arme boer uit sri lanka waar ik laatst was in zijn huiskamer zien staan, die dingen staan idd overal.

    Om dit verhaal even heel realiteverend te ontkrachten, wanneer dit door amerikanen (CIA) zou worden gedaan dan zou dit echtwel perfect tot in de puntjes zijn geregeld. Bij de cia lopen vastwel 'pro's' die weten wanneer iets echt of nep is, of hoe ze iets echt moeten laten lijken.

    Tevens win Amerika hier NIETS mee. Hoe komt men erbij dat dit goed is voor bush? Sinds 2 weken geleden zijn er fotos vrijgekomen van doodskisten van Amerikaanse burgers. Mensen weten dat het gevaarlijk is voor hun zonen/vrienden/familie, maar worden zo keihard geconfronteerd. Dat zoiets gruwelijks kan gebeuren als op het filmpje schrikt mensen af, en burgers zien liever niet hun landgenoten zo in gevaar. Resultaat is dat er eerder op kerry wordt gestuurd die zsm de militairen weg wil halen.

    Wanneer het een 'individuele' actie zou zijn kun je natuurlijk nooit iets bewijzen. Maar ervan uitgaande dat dit het geval zou zijn dan is het dus niet in scene gezet. Ze zouden hier de middelen niet voor hebben. Het moest dan zeer goed 'getruukt' worden (te ziek dat ik dit zo moet bespreken, maar dan is het er ook maar uit). Ik geloof niet dat een militair die niet helemaal extreem de realitijd kwijt is door een geloof in staat is om zo iets gruwelijks te doen met al zn collegas die er ook allemaal even 'zin' in hadden. dat is gewoon te erg, en 'beheading' is iets wat in de arabische geschiedenis veel voorkwam, niet die van amerika. Dan zouden ze dit allemaal even moeten weten en uitvoeren, lijkt me niet.


    Punt is gewoon dat er geen enkel bewijs is dat iemand anders dan een stelletje laffe sletten hier achter zitten. Omdat dit gewoon het geval is lijkt het me ter nagedachtenis van Nick niet echt nodig hier veel verder over te gaan. Op deze manier wordt er weer eens wat extra haat gecreerd naar Amerika, wat ze in dit geval naar mijn mening absoluut niet verdienen.
     
  16. Wat gebeurt er precies in dat filmpje? Doet die Nick nog iets? Stribbelt hij tegen? Ik hoef het liever niet te zien (ik heb al eens een filmpje gehad via MSN dat iemands hoofd er word afgesneden |:- en waar ik erg van geschrokken ben).

    Maar ik ben toch weer nieuwsgierig wat er nou precies gebeurt :)
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik geloof de theorie dat het filmpje nep is niet, het waren in mijn ogen terroristen. Ik vind echter dat de door jou genoemde argumenten geen hout snijden. Waarom niet? De Amerikaanse burgeroorlog en de Amerikaanse geschiedenis zijn zeer bloederig, in Amerika is de doodstraf nog gewoon, martelingen in de reguliere Aemerikaanse gevangenissen zijn heel normaal, in Amerika werden jaren negers afgeslacht en in de tuin in brand gestoken, in Amerika heb je hih school shootings, en ga zo maar door. Moet ik er daarom vanuit gaan dat elke wrede daad door de Amrikanen is gepleegd nee. Het gaat om MENSELIJKE WREEDHEID en niet om wreedheid gebonden aan een cultuur.

    Zowel Arrabieren als Amerikanen zijn in staat iets dergelijsk te doen. Er is sprake van oorlog en dankzij de wandaden van de ander zien ze de tegenstander niet meer als menselijk.

    Wat ik als argument aan wil voeren voor de echtheid van het filmpje is de schade die het op zou leveren als de film gemaakt is door Amerikanen. Mocht iets dergelijks uitkomen is het een ramp voor Amerika.

    Je kan twee kanten op redeneren, enerzijds bewijst een dergelijk filmpje de wreedheid van de terroristen, anderzijds de onvrede van de Irakezen over de Amrikanen (en het spreekt dus het beeld dat de Amerikanen willen schetsen tegen) en het gevaar dat er in Irak schuilt.
     
  18. Zexy.Poo.Maker

    Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Adolf Hitler, Sadam Hoessein, Osama Bin Laden, Al-Quada, de Jahid en al die anderen, deze hebben maar één doel voor ogen en dat is wereldmacht (of in Hitlers geval, het perfecte mensenras). Niets staat voor hun in de weg.
    Maar plaats je eens in hun situatie. Die mannen en groeperingen, deze willen dit allemaal zo graag en ze kunnen (of konden) dit ook nog doen. Wat zou JIJ nou doen als jij een doel voor je ogen had en je had de kans om dit ook nog eens uit te voeren?
    Het is gewoon moeilijk voor te stellen, maar meer mensen dan dat jullie denken zijn het met hun eens. Dit is zo en dat zal altijd zo blijven.
     
  19. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik nergens op slaan. dus omdat die mensen een 'doel' voor ogen hebben mogen ze dit soort dingen doen??
     
  20. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    [/qoute]de echte site...Hier wordt veel door osama's aanhang etc gepost, kweet niet of ik dit hier mag posten maargoed, verwijder het dan maar.

    http://www.al-ansar.biz/vb/

    Ik vind dit erg, maar ik vind wat die amerikanen doen (mensen laten aanvallen door honden etc) ook erg.

    Amerika is zelf ook vaak fout geweest, en Bush is al helemaal fout bezig.

    Ik moet KOTSEN van die pro amerikanen...[/qoute]

    Gadverdamme goorheid, hoe kunnen ze zoiets nou ooit doen man!? :mad: :mad:
    Ik bedoel, je gaa toch niet een normale gast gewoon ff oppakken en doomaken alleen omdat hij een amerikaan is? Pak dan een van die gasten die die andere gevange genomen militaire lieten zien en snij hun keel door... :mad: :mad:
    Echt te erg voor woorden dit man... en ik moet nog ontbijten
    Oke, komt een beetje hard aan maar ik vind die moslim religie en de hele zooi daarvan(degene die die zooi leren aan die gastjes) dat die kunnen doodgaan en het liefst op de manier van die gast!
     

Deel Deze Pagina