We zijn het iig eens dat dit filmpje naar alle waarschijnlijkheid echt is . Maar ik ben het niet met je eens dat deze wreedheid gebonden is aan mensen, ik denk dat dit weldegelijk aan een geloof/overtuiging/sekte hoort en ga uit van het goede in een mens. Jij geeft als voorbeeld dat het mishandelen van negers in amerika door amerikanen zelf. Die gasten waren in mijn ogen op dat moment net zo idioot bezig en koppelde hun 'opschoning' van Amerika aan hun geloof/sekte. In deze sekte werden dergelijke dingen dus aangemoedigd, in het leger zijn dit soort acties verre van een normale bezigheid.
Om het martelen en mishandelen van mensen al niet erg genoeg te maken, denk ik toch dat er een verschil zit tussen beheading en iemand ophangen, hoe vreed dit ook klinkt. Iemand vermoorden van zo dicht bij vergt veel gestoordheid, vastberadenheid en 'geloof' in wat je doet. Een trekker overhalen is niet moeilijk, misschien dat je dat dan nooit hebt gelezen in je boeken.
Ik denk dat dit filmje ook 2 kanten uit te redeneren is, aan de ene kant laat het idd zien hoe vreed dee mensen zijn en hoe gevaarlijk. Voor mij betekend dit aan de andere kant alleen maar hoe veel harder er tegen deze lui moet worden opgetreden. Stook je het dan niet alleen maar op? vastwel. maar deze gasten moeten keihard verwijderd worden, net als de kkk en andere extremisten die leven om het leven van een ander kapot te maken. Dat die mensen die kapot moeten ook mij betreft maakt het voor mij dan ook niet moeilijk en ik ga hier ook niet over nuanceren. en met mooie praatjes/debatten en discussies haal je hun ook niet weg
Laatst bewerkt: 17 mei 2004