1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan het begin van het filmpje zie je een man in een oranje pak met meerdere terroristen. De man in het oranje pak zit op een stoel.

    Aan het eind van het filmpje zie je nog steeds de terroristen, alleen is van het man in het oranje alleen nog z'n hoofd over ==>afgesneden met een mes.

    Als je niet tegen bloed ofzo kan, NIET KIJKEN. Er zit geen censuur in en is ook niet geschikt voor mensen met een zwak hart, mensen hier schrik je echt van hoor! :{
     
  2. LYNX

    LYNX easy to peel, sweet.

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt me op dat er veel lui zien hier, die denken dat moslims er bijna allemaal extremisitische denkbeelden op na houden. Dit is gewoon te zwakzinnig en dom voor woorden.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  3. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat klopt wel. Ze moeten ook niet allemaal zo worden afgeschilderd, maar op dit moment zijn het wel de onruststokers in de wereld, en daar moeten we snel van af vind ik. Zo'n actie als dit vraagt natuurlijk ook niet om sympathie met moslims, voor een westerling is er vaak geen genuanceerd verschil tussen een "goede" en een extremistische moslim.
     
  4. Zexy.Poo.Maker

    Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees eens goed. Ik zei:
    Ik zei dus niet dat ze dit mochten doen. Wat ik bedoelde is dat hun de kans krijgen om dit te doen. Ze hebben het allemaal. De aanhangers en de wapens. Iedereen is bang voor ze. Ikzelf zou liever ook niet tegenover 5 Jahid aanhangers willen staan (terwijl ze zo dun zijn, dat als je ze een elleboog geeft, ze tot hun enkels afbreken :p). Snap je nu wat ik bedoel?
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja, Kijk.. 11 september was een vreselijke dag. iedereen weet het nog wel wanneer hij of zij op het moment waren toen de televisie aan stond. 4 vliegtuigen vol mensen ramden zich in 3 gebouwen (1 storte dus neer omdat waarschijnlijk de terrorsiteen het niet meer zagen zitten OF omdat er een aantal mensen de terroristen zouden hebben overmeestert, niemand zal het ooit weten)
    3000 mensen werden vermoord bij deze aanslag. Als je het op TV ziet dan vind je het erg. Ik ben ooit in Amerika geweest toen ik wat jonger was, En natuurlijk in het WTC geweest op de bovenste etage, zodat je heel de stad kon zien. Vorig jaar ben ik er weer geweest en zag een put i.p.v 500 meter hoog gebouw. dan slik je wel even. het is echt anders als je die ''put'' ziet als op tv.
    Waarom ik dit vertel? Moet je nagaan hoe die Amerikanen zich voelen!!
    En niet alleen voelen. het gaat ook om het idee. omdat er een paar idioten in deze wereld leven moeten WIJ ons aanpassen aan hun.
    Natuurlijk kon Amerika niet gewoon denken, nou aanslag mooi.. we gaan verder met ons leven. Nop.. ze hebben Afganistan aangevallen hebben de meeste idioten wel een schop onder hun kont gegeven en daarmee heeft die oorlog(nja meer aanval) echt wel geholpen.
    Maar niet alleen in Afganistan lopen idioten rond die denken dat ze beter zijn dan de rest. niet alleen daarom hebben de Amerikanen Irak aangevallen denk ik zelf. Met afganistan was het nog niet klaar. overal in de wereld lopen dit soort maloten rond. kijk maar op je eigen school. vraag een alloctoon wat hij van Amerika vind.. 9 van de 10 keer word Amerika ter dood veroordeelt i.p.v te zeggen dat hij of zij het niks vind (het land dus).

    De Irak oorlog heeft zeker een een (kleine?) link met 9/11. De Amerikanen willen zo`n aanslag nooit meer. En dat los je niet op door te praten (Duitsland/frankrijk) maar door harde actie.
    En ja helaas gaan er mensen dood bij een oorlog, maar veel mensen zijn nu vrij. kijk maar naar Al-SADR.. deze persoon heeft veel van zijn macht te danken aan de Amerikanen. zonder de Amerikanen was hij niks. en nu keert hij zich tegen de ''bezetter''.
    Wat Powell ook al heeft gezegt: ''Als de Iraakse regering ons niet meer nodig heeft, dan gaan wij.'' en dan word het dus een grote klerezooi in Irak.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    We zijn het iig eens dat dit filmpje naar alle waarschijnlijkheid echt is 8) . Maar ik ben het niet met je eens dat deze wreedheid gebonden is aan mensen, ik denk dat dit weldegelijk aan een geloof/overtuiging/sekte hoort en ga uit van het goede in een mens. Jij geeft als voorbeeld dat het mishandelen van negers in amerika door amerikanen zelf. Die gasten waren in mijn ogen op dat moment net zo idioot bezig en koppelde hun 'opschoning' van Amerika aan hun geloof/sekte. In deze sekte werden dergelijke dingen dus aangemoedigd, in het leger zijn dit soort acties verre van een normale bezigheid.

    Om het martelen en mishandelen van mensen al niet erg genoeg te maken, denk ik toch dat er een verschil zit tussen beheading en iemand ophangen, hoe vreed dit ook klinkt. Iemand vermoorden van zo dicht bij vergt veel gestoordheid, vastberadenheid en 'geloof' in wat je doet. Een trekker overhalen is niet moeilijk, misschien dat je dat dan nooit hebt gelezen in je boeken.

    Ik denk dat dit filmje ook 2 kanten uit te redeneren is, aan de ene kant laat het idd zien hoe vreed dee mensen zijn en hoe gevaarlijk. Voor mij betekend dit aan de andere kant alleen maar hoe veel harder er tegen deze lui moet worden opgetreden. Stook je het dan niet alleen maar op? vastwel. maar deze gasten moeten keihard verwijderd worden, net als de kkk en andere extremisten die leven om het leven van een ander kapot te maken. Dat die mensen die kapot moeten ook mij betreft maakt het voor mij dan ook niet moeilijk en ik ga hier ook niet over nuanceren. en met mooie praatjes/debatten en discussies haal je hun ook niet weg
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  7. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1

    kwil sowieso wel eens weten -no offence- op welke school je zit, want dit verschilt nogal.. Je kan zoiets beter in de stad vragen ofzo..
    bovendien: dit soort maloten-->kijk maar-->vraag allochtoon
    ik proef hier een lichte vorm van discriminatie :{ niet dat dit veel uit maakt, het kan namelijk ook gewoon jouw opvatting zijn maar licht dit dan nader toe..

    denken je nou echt dat deze afschuwelijke dingen alleen door moslims gedaan worden?
    dat zou ik namelijk erg zwak vinden, na een kleine zoektocht kan je zo al genoeg geweld vinden dat door niet-moslims wordt/is gepleegd. alleen al de gevangenis in baghdad, oorlog in congo, vietnam etc etc (om de oorlog in Irak als geheel nog maar achterwege te laten.)

    En wat ik me nou af vraag, schrijft een moslimextremist nu ook misschien:
    vraag een westerling wat hij van moslims vind.. 9 van de 10 keer worden moslims ter dood veroordeelt i.p.v te zeggen dat hij of zij het niks vind
    in deze thread lees ik namelijk vrij veel dingen als: soms denk ik wel eens bombardeer ze allemaal plat etc.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Je kon er eigenlijk op wachten tot zoiets ging gebeuren. Als je eerst ziet hoe die Amerikanen de moslims hebben vernederd; dat is voor hun cultuur ongeveer een van de ergste dingen die je kunt doen. Logisch dat ze dat niet zomaar laten gaan. Ik hoop alleen dat er nu niet weer gegeneraliseerd gaat worden over alle moslims.
     
  9. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dit het laatste was. ik verwacht gewoon weer een aanslag ergens in europa waarschijnlijk, want irak/afghanistan geven toch nooit op en de mensen in die landen zullen zich toch nooit verzoenen met amerika. ik zie het somber in en het lijkt me sterk dat deze situatie ooit nog vredig wordt..
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Voor de miljoenste keer, Irak had helemaal niks te maken met de aanslagen!!! |:-
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    voor het verkondigen van haat en mentaal supporten van dergelijke aanslagen hou ik ze weldegelijk medeverantwoordelijk en hebben ze er wel IETS mee te maken. Dit is echter al besproken, dus om hier nou weer verder op in te gaan.
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Irak heeft de aanslagen nooit gesupport. Irak heeft zelfs de aanslagen afgekeurd. De aanslagen kán en mág je Irak niet aanrekenen, dat blijft altijd nog het werk van Al Qaida. Verkondigen is altijd nog iets anders dan het uitvoeren van...
     
  13. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zal best, maar irak heeft echt wel te maken met de gebeurtenissen de laatste jaren, en dan bedoel ik niet 9/11.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bestye Sykes,

    In mijn boeken heb ik gelezen over psychologische experimenten waaruit bleek dat iedereen onmenselijke daden kan verrichten, dus eigenlijk zou je het menselijke daden moeten noemen. In een oorlogssituatie gelden andere regels, kijk ook eens naar getraumatiseerde veteranen en hun verhalen over het slagveld. Ik snap niet waarom je steeds wil bewijzen dat Irakezen gewelddadiger zijn dan Amerikanen, terwijl daar geen enkel bewijs voor is.
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Nee, Irak wordt continu in verband gebracht met allemaal zaken, en dat is héél wat anders
     
  16. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is een groot verschil tussen in staat zijn tot een daad en hem ook daadwerkelijk uitvoeren, dus dit is geen argument.
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    wanneer je gehele buurten naar buiten ziet lopen juichend om de duizenden vermoorde amerikaanse burgers dan krijg je wel een aardig beeld van hoe er over Amerika wordt gedacht. Dat sadam, de grootste tiran ooit zon beetje vanuit een slim politiek oogpunt maar even zegt dat ze hier niet achter zitten dan heb je mij niet bepaald overtuigd van de goede bedoelingen van de burgers individueel.

    En over het plegen van gruweldaden heb je me dan ook niet echt overtuigd, deze gebeurtenis dan in ogenschouw nemend, jij wilt dus zeggen dat ze met n 5en gruwelijk gek waren geworden en in staat waren zoiets te doen? Oorlog is erg, maar zo zwaar dat 5 mensen uit dezelfde eenheid doordraaien lijkt me niet. Als dat wel het geval is zou dat betekenen dat oorlog zo mentaal zwaar is dat mensen niet bij thuiskomst maar nu al helemaal doorgedraaid zijn. Dan loopt Irak dus vol met martelneigende (onthoofdende) amerikanen :confused: . Lijkt me niet.

    Ik geloof best dat dit weer in een boek heeft gestaan geschreven door een briljant theoreticussssss, maaarrrrr, heeft die persoon dan ook maar 1 stap in een guerillia oorlogssituatie gezet? Daar ben ik wel benieuwd naar.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eeeehm, die vraag kan ik jou ook stellen natuurlijk aangezien je zelf ook aardig wat theorieen oppert 8)
     
  19. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1
    Er was zo'n onderzoek in Amerika. kben ff de naam kwijt (help me ff :p) maar et ging ongeveer zo:
    1 ondervrager ondervroeg een verdachte die in contact stond met een of ander electrisch schokapparaatje, dit waren beide een soort acteurs die bij het project hoorden. Iemand die niet van het project af wist kreeg een commando van de ondervrager om aan de knop te draaien, de verdachte deed dan alsof hij pijn had, in werkelijkheid gebeurde er nix. Hij moest de knop steeds verder draaien etc. (et werd met veel personen getest)

    Ik weet niet precies meer hoe et ging maar kd8 dat et hier op neer kwam, dit is toch een duidelijk bewijs dat alle mensen tot kwaat in staat zijn...
    (Ik schaam me trouwes voor NL dat ik mensen dit moet uitleggen :confused:)

    btw, wrom leest niemand m'n andere reply :+
     
  20. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is echt een non-argument, misschien redeneren zij wel zo dat het niet te perfect mag zijn omdat het volk dan dat soort dingen gaan denken.

    Net hadden ze nog Pro's die alles weten, en nu weten ze niet meer hoe het moet??
     

Deel Deze Pagina