1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sykes, ik reageer rechtstreeks op jouw opmerkingen. Ik dacht te zien dat jij wel heel technisch over deze oorlog dacht. Ik heb echter iets verkeerd gelezen, jij bedoelde te zeggen dat ze Irakeze burgers een langdurige oorlog wilden besparen. En wat dat betreft heb je een punt, dat is voor burgers beter als een straatoorlog, zoals die nu wel begonnen is in een aantal steden in Irak.

    Door de zin van de staatskas onder de betreffende zin werd de zin verwarrend, waardoor het leek of je beweerde dat de Amerikaans burger belastingeld bespaart moest worden. Mijn excuses daarvoor.

    Wat ik steeds probeer te zeggen is dat deze oorlog ertoe leidt dat zowel Irakezen als Amerikanen dingen doen die niet horen. Terroristen die een Amerikanan bruut afmaken voor een camera, Amerikanen die Iraakse gevangen mishandelen, onschudlidge vluchtelingen afschieten en wat er al niet meer gebeurt.

    Wat ik wil zeggen is dat Amerika aan iets begonnen is wat ze nooit waar kunnen maken. Het probleem is dat de menselijke psyche Amerika ertoe drijft om met het oog op gezichtsverlies, reeds geïnvesteerd geld, en bestaaande plannen, alles door te zetten. Er gaan waarschijnlijk steeds meer troepen naartoe en de situatie verslechterd, waardoor er weer meer troepen naartoe moeten.

    Vietnam heeft reeds bewezen dat je ondanks de beste technologie, een groot leger, en veel geld, een oorlog alles in de soep kan draaien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2004
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nieuw punt van discussie. Wat denken jullie?

    Heeft Rumsfeld opdracht heeft gegeven om gevangen niet volgens bestaande VN afspraken te behandelen?

    Dat Amerika nu van schandaal in schandaal belandt vind ik wel een teken aan de wand. Ik ben benieuwd wat hier nu weer uit rolt.
     
  3. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    wel, das een nogal groot punt... klopt wel ja met vietnam... O-) lkkr voor je amerika! :D (ik vind ze namelijk soms wel een beetje eigendunken op tv)
     
  4. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.newyorker.com/fact/content/?040524fa_fact

    @ TheWalrus: dit artikel geeft een heel duidelijk beeld over hoe het zo ver is gekomen in Abu Ghraib,
    de verhoor methodes waren oorspronkelijk dedoeld voor hoog geplaatste, Taliban en Al-Qaida verdachten in Afghanistan en werden vervolgens ingezet tegen: "cabdrivers, brother-in-law, and people pulled of the streets", toen de opstand groter werd
    Vorige week ontkende Rummy onder ede dat hij iets wist over de mishandelingen in de gevangenis. Dit kan hem fataal geweest zijn.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    een willekeurige marrokaan die je in utrecht passeert.
     
  6. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het ook geldverspilling aangezien:
    -Er worden wel levens gered, maar er vallen ook doden
    -De mensen hebben hier helemaal niet om gevraagd
    -mensen in Amerika zelf staan wel om hulp te springen, los eerst maar het armenprobleem daar vreedzaam op, ga dan op een vreedzame manier mensen in bijv. Afrika helpen dan kan je je wellicht een wereldverbeteraar noemen, en overwegen mensen te helpen op een gewelddadige manier door een oorlog in een ander land te beginnen om daar mensen te helpen.
    -er zal nog wel meer zijn maar daar heb ik ff geen zin in :9
     
  7. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1
    lekker generaliserend..
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ja heh pik, je vroeg toch waar ik dit hoorde? ik heb het ongeveer 5 keer toevallig overhoort. wat vrij vaak is aangezien ik niet vaak naar ze luister. Dit schijnt nogal cool gedrag te zijn ofzo, ik vond het zelf aardig triest.

    Argumenten als: "de mensen hebben er niet om gevraagd" vind ik aardig lame. snap je het al, het was oorlog, daar vraagt niemand om. "er worden levens gered maar er gaan ook mensen dood", oeh, heb je daar lang over nagedacht? Waar het dus over ging was in het geval van oorlog, is het besparen van zo veel mogelijk mensen in vijhandelijk gebied het meest menselijke wat je kan doen, ookal kost dat klauwen vol met geld. Dat je veel kritiek hebt tegen Amerika heb ik begrepen, maar je moet ze wel nageven dat ze koste nog moeite besparen om zo weinig mogelijk burgers te raken. Als je hier anders over denkt hoor ik het ook graag, maar dan met een GOED argument.
     
  9. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dan dat wij elkaar hebben begrepen, want ik reageerde meer op geldverspilling door de gehele oorlog, niet als deze al begonnen is. Dan moet je natuurlijk 'zoveel mogelijk mensen blablabla ook al kost dat klauwen met geld'.
    en ik zie dat mijn "er worden levens gered maar er gaan ook mensen dood" nogal scheef overkomt, maar dit was meer een argument om het (op 1 na)laatste kopje te ondersteunen, waarom men beter het geld aan andere dingen uit kan geven-->Ik vind vreedzaam mensen helpen nog altijd beter dan een oorlog beginnen om mensen te helpen. Dit eerste heeft volgens mij dus meestal een hogere prioriteit dan het laatste.
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    In principe is dat idd op korte termijn het beste, en vredigste, op lange termijn geloof ik dat actie ondernemen in sommige situaties beter/enigste optie is. Of dat in irak zo was laten we maar in het midden, aangezien we het daar toch niet over eens worden.
     
  11. DeYous

    DeYous xbox rules

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    1
    dat laatste vind ik een goed idee, maar volgens mij begrijp jij mij op het eerste punt nog niet helemaal
    Er zijn verschillende dingen in deze wereld die verbeterd moeten worden, begin dan met de dingen in eigen land en de dingen waarmee geen slachtoffers vallen, aangezien je zo meer mensen helpt! Natuurlijk moet je ingrijpen als er echt afschuwelijke dingen worden gedaan, maar ik vind dat Amerika zijn prioriteiten te vaak verkeerd stelt. (waar ik dus niet verder op in ga :9 )
     
  12. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    dus Sykes liep langs 5 trieste Marokanen in Utrecht en die vonden allemaal dat het "cool" was, waarop Sykes de conclusie trekt dat Moslims hier in Nederland wat NB is overkomen cool vinden

    ZoZO, dat heb je goed onderbouwd
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    nee hoor hippie. Daar haal ik mijn conclusie niet vandaan. Het viel me alleen op. Jij kijkt weer es wat rond denkt weer wat te zien en geeft meteen kritiek, zozo, goed onderbouwd. Als je nou is wat vaker 'meedeed' en dan wat nuttigs zei dan nam ik je misschien nog serieus.


    @ DeYous, i got cha! :D
     
  14. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    je hebt het toch over moslims hier in nederland?
    welke argumenten heb je dan gegeven om je mening te onderbouwen, dat de moslims in Nederland het "cool" vinden?
    hoeveel van de 1.000.000 Moslims heb jij gesproken om die conclussie te trekken?
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beste Sykes, je geeft jezelf zo snel prijs. Je spreekt over ze, wat jouw positie al aangeeft, en hebt dingen overhoord. Ik hoor ook elke lekkere meid naar me roepen dat ik een macho ben, maar in werkelijkheid zijn dat hooguit wat vijftien jarige meisjes die dat doen.

    Je praat wel heel arogant wat ik alleen terecht zou vinden als je ook eens niet alleen je eigen discussie voert maar op argumenten van anderen reageerd.

    Je spreekt jezelf tegen, de Islamieten zijn volgens jou vrijwel allemaal tegen Amerika, maar de oorlog die bedoeld was om islamieten te bevrijden is gerechtvaardigd en de meeste Irakezen zijn blij met de Amerikaanse inval.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    daar heb ik helemaal geen mening over, er was alleen iemand die zij dat geen moslim zo dacht, terwijl ik heel toevallig een aantal keer in de stad van willikeurige personen (marrokanen) iets anders hoorde. Ik zeg niet dat dit de mening is van iedereen. Zoals ik al zei, als je eens had meegelezen is er ergens halverwege deze thread al een discussie hierover geweest en daar heb ik al wel een hoop uitgelegd waarom ik denk dat er wel een vrij groot aandeel moslims in irak zo negatief denken. Maar om hier nou uitgebreid op terug te komen....de situatie die ik stelde iets van 3 blz terug was dat jij bijvoorbeeld eens moest zeggenwaarom het NIET zo is. Echter krijg ik geen argumenten (1tje dan van iemand die bewijzen had ofzo maar ze alleen niet vermeldde) alleen maar weer aanvallen op mezelf. Dus kom maar op...en hoeveel van die moslims heb jij dan gesproken?

    even buiten dit, statistisch gezien mag ik het toch wel opmerkelijk noemen dat je zoveel pro 9/11 opmerkingen hoort. Als je hoort wat er bijv alleen al bij mn zusje in de klas wordt gezegd kan ik zeggen dat er aardig onfrisse gasten bij zitten.
     
  17. Karelax

    Karelax Guest

    He Sykes1 je moet de meningen van de mensen op dit forum afkraken niet de mensen op dit forum zelf.., daar ben ik voor :)
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dan spreek ik me nog geeneens tegen. Er zijn grote groepen anti amerikanen in de stad waar nu de Nederlanders lopen. Veel van hen waren in eerste instantie bang voor Sadam en blij dat hij weg is, maar de haat tegen Amerika blijft echter bestaan. Ik word idd lichtelijk geirriteerd wanneer mr lijm zon opmerking er uit knalt terwijl hij geloof ik geeneens het voorgaande heeft gelezen. En maakt me er op attend dat ik geen 100000 moslims heb gesproken, sorry hoor, maar wie heeft dat ooit wel gedaan dan? Maar ik zal me inhouwuh.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    true true
     
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @sykes
    maar je zegt wel: "Moslims schijnen het cool te vinden" om vervolgens te schrijven: "ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn"
    vind ik toch een beetje overkomen als stemmingmakerij

    wat betreft "Pro-9/11" bedoel je dat veel moslims "begrip" hebben voor de aanslagen, dit bericht werd echter door de media de wereld in geholpen, omdat ze een aantal moslims hadden ondervraagd, die zeiden dat ze het begrepen waarom die aanslagen waren gepleegd,
    je kan dit vergelijken met joodse mensen die zeggen, dat ze wel begrijpen waarom de palestijnen aanslagen plegen, dat betekent toch niet dat ze het goed keuren
     

Deel Deze Pagina