Sykes, ik reageer rechtstreeks op jouw opmerkingen. Ik dacht te zien dat jij wel heel technisch over deze oorlog dacht. Ik heb echter iets verkeerd gelezen, jij bedoelde te zeggen dat ze Irakeze burgers een langdurige oorlog wilden besparen. En wat dat betreft heb je een punt, dat is voor burgers beter als een straatoorlog, zoals die nu wel begonnen is in een aantal steden in Irak.
Door de zin van de staatskas onder de betreffende zin werd de zin verwarrend, waardoor het leek of je beweerde dat de Amerikaans burger belastingeld bespaart moest worden. Mijn excuses daarvoor.
Wat ik steeds probeer te zeggen is dat deze oorlog ertoe leidt dat zowel Irakezen als Amerikanen dingen doen die niet horen. Terroristen die een Amerikanan bruut afmaken voor een camera, Amerikanen die Iraakse gevangen mishandelen, onschudlidge vluchtelingen afschieten en wat er al niet meer gebeurt.
Wat ik wil zeggen is dat Amerika aan iets begonnen is wat ze nooit waar kunnen maken. Het probleem is dat de menselijke psyche Amerika ertoe drijft om met het oog op gezichtsverlies, reeds geïnvesteerd geld, en bestaaande plannen, alles door te zetten. Er gaan waarschijnlijk steeds meer troepen naartoe en de situatie verslechterd, waardoor er weer meer troepen naartoe moeten.
Vietnam heeft reeds bewezen dat je ondanks de beste technologie, een groot leger, en veel geld, een oorlog alles in de soep kan draaien.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2004