1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet jou alles 3 keer uitleggen, slim ben je niet he?

    Wat ik dus bedoel is dat ik nog nooit een jood heb horen zeggen dat hij begrip op kan brengen voor de palestijnse zelfmoordterroristen, maar als die er zijn dan vind ik dat verraders. Je hebt het wel over de moordenaars van hun familie of vrienden (elke jood daar kent mensen die er slachtoffer van zijn geworden).

    Dit heeft trouwens niks te maken met mijn mening over de manier waarop Sharon nu het probleem probeert op te lossen. Hij maakt het alleen maar erger naar mijn idee.
     
  2. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zeg ik dus. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Sykes die reputatie dingetjes zo overdreven stuurt. Je kan het ook heel makkelijk namaken heh!
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2004
  4. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Schandalig. Ik las vanochtend ook in de volkskrant dat de "Bush-administratie" zoals ze dat zo mooi zeggen, er van af wist. We gaan een leuke tijd tegemoet als die kerel nog herkozen wordt straks. :mad:
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Kijkend naar de Amerikaanse mening, wordt Bush steeds minder popualir. Misschien komt er wle een andere republikein naar voren. Als Bush aan de macht blijft na zijn vele schandalen en onwaarheden wordt ik gestoord.

    Alhoewel, ik had ook nooit verwacht dat we het huidige kabinet konden krijgen. Dus niks is vreemd.
     
  6. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Bush is idd een grote boere lul. En je kan wel best wel hardop zeggen dat de wereld er door hem en zijn vriendenclubje, er niet beter/veiliger is op geworden. Daarom is het idd niet goed dat ze in Irak een beetje de vredesstichter proberen uit te hangen, terwijl ze door de meeste moslims (laat ik maar op Sykes1 toer gaan) toch al gezien worden als de Anti-Christ. En door de meeste Europeanen gezien wordt als een malloot die zijn Texaanse/Amerikaanse olieimperium wil bijvullen.

    En ik heb idd begrip voor (en ik sta er ook gewoon achter) dat veel mensen een hekel beginnen te krijgen aan alles wat maar met die malloten en hun land te maken heeft. Zo lekker man, generaliseren ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  7. -Red-

    -Red- Tcolor of Communism

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze hebben in ieder geval iemand omgepakt => wellicht zijn ze op de goede weg.

    Maar alhoewel Amerika zou de hele aresstatie hebben kunnen opgezet, en zou dus onschuldige mensen misschien hebben opgepakt, Alleen om gezichtsverlies te vermijden, en een overlord imago te behouden/versterken.
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    gast, moet ik nou echt alles 3 keer uitleggen. Ik leg het nu heel subtiel neer geloof ik zo, en vraag nu voor de 3e keer niet mij aan te vallen maar met tegenargumenten komen. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk als je er pal achter staat. echter moet alles weer op mij op wat ik zeg of niet. Als je geen argumenten kan geven zeg dat dan gewoon.

    en dat hippie slang is aardig makkelijk te copieren, of zie ik dat fout? (ik heb m geloof ik ook van iemand hier :9 ) Voor dat ik deze tread bezocht gebruikte ik m geloof ik toch nooit. is iig lekker lijven hangen, btje boos doen terwijl het niet echt beledigend is toch? :cool:

    edit: volgens mij mag ik geeneens punten weggeven ofzo omdat ik op -8 sta. thx guyz :cool:

    edit edit: -9 8) , tis duidelijk dat ik geeneens mn mening hoef te geven, na nogmeer lieve berichtjes en slechts een paar oprechte doodsbedreigingen vraag ik me af of ik mensen van zulk niveau wel lastig moet vallen met een bredere visie :confused:
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sykes, uik ben het ook niet eens met jouw kort door de bocht stelling over veel moslims. Dat heb ik reeds gezegd.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2004
  10. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Sykes, kijk gozer ik vind dat als je niets zinnigs te zeggen hebt, dat je dan je kop moet houden en niet loos dingen moet gaan roepen, wat je nooit serieus kan onderbouwen bv. "Moslims schijnen het cool te vinden"
    wat mezelf betreft, de reden dat ik niet met argumenten kom, zoals jij het stelt, is dat iemand als TheWalrus genoeg zegt om al jouw uitlatinngen te ontkrachten, waarom zou ik hem moeten herhalen, zoals jouw volgelingen reageren op jou, bij deze wil ik zeggen: "TheWalrus is on a distinguished road"
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    haha, nou hou dan helemaal je kop dan dicht man.
     
  12. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @sykes, precies, waarom kan je die conclussie ook niet voor jezelf trekken?
     
  13. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Meneer de Guru, hou je kop dan ook. Ik zie dat je splinter cell hebt gespeeld (goed hoor!) dus je weet hoe je stil moet zijn.
     
  14. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    geldt ook voor alle Sykes volgelingen ;)
     
  15. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgelingen, ja tuurlijk. Kruip jij even terug onder de rots waar je vandaan komt.

    edit- en voor de duidelijkheid, Blijf! in godsnaam!
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat weet ik. dat mag je ook best zeggen. Ik ben het daarbij niet eens met jou overgesimpliceerde (is dat een woord :confused: ) opmerkingen. Moslims zijn net hooligans, kleine meerderheid verpest het voor de rest etc. Dit KAN misschien wel zo zijn, maar daar merk je niets van.

    Je kan toch niet ontkennen dat het de afgelopen jaren zo vaak mis is tussen moslims. Veel mensen hebben worden idd steeds negatiever vanwege 9/11, madrid, nick berg, de 100en bomaanslagen de afgelopen paar jaar, kortom de duizenden onschuldige burgers die daarbij om het leven kwamen, waar we iedere week zo'n beetje weer mee geconfronteerd werden.

    Zoals ik al aangaf heb ik begrepen dat de haat jegens het westen daar groot is. Ik vraag een argument waarom dat niet zo is, en eigenlijk heb ik van het begin af aan alleen maar gehoord dat een kleine groep het voor de rest verpest. Hoe kom je hier dan aan? Van Glue hoor ik toch niets nuttigs en die verschuilt zich maar banggetjes achter walrus (ruimte zat dan lijkt me), dus misschien dat jij me dat kunt vertellen.

    Zoals ik al 100x heb gezegd, van wat ik heb gehoord, gezien en wat mij is verteld door personen die daar zaten of direct contact hebben met die cultuur heb ik een aardig beeld gevormd, wat helaas, niet echt positief is. Het is idd een klein groepje verantwoordelijk voor de aanslagen, dat ben ik met je eens, echter de goedkeuring hierachter is bij veel mensen aanwezig.

    Wanneer je een willekeurige cnn camera door een irakees stadje ziet gaan en dat gehele stadje verband een vlag , of slaat met stokken op een verkoold lijk dan kunnen we toch stellen dat deze burgers iets representatiefs hebben voor de gehele populatie? Of zijn de vredelievendere mensen toevallig allemaal binnen, maar als ze buiten hadden gestaan hadden ze het verminken van lijken wel openbaa afgekeurd??? Wanneer je zoiets ziet gebeuren dan doe je daar toch wat aan als mens zijnde, respect voor andere heb ik nog niet gezien op die manier daaro. Ik benadruk hierbij even dat dit niet meteen beelden zijn waar ik alles op baseer, ik geef alleen aan dat het wel weer toevallig is dat de grote groep waar jullie het over hebben altijd ver te zoeken is om er een spreekwoordelijk stokje voor te steken.

    dus nogmaals, op vriendelijk verzoek, leg het me eens uit en vertel me waar deze mensen dan WEL zijn.

    edit: ik denk dat die opmerkingen van meneer lijm wel weer aantonen hoe generaliserend er over mensen wordt gedacht die niet zo denken als hij.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2004
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    omdat ik wel voor mezelf kan spreken en, nog belangrijker, denken.

    Tevens kan ik zelf een oordeel vormen en niet alleen maar ja joh! en loser! roepen naar iedereen die wat anders zegt dan wat in jouw ogen niet de mening is van mtv.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het probleem is wederom het volgende, aldus jouw Ameerika steunen de meeste Irakezen de afzetting van Sadam. Destijds zag je allemaal mensen voor de camera roepen hoe geweldig de Amerikanen waren.

    Wat je niet begrijpt is dat de Aemrikanen in sommige gebieden onschuldige vluchtelingen hebben afgeschoten (mensnen die de stad wara oorlog was ontvluchten), ambulances beschieten enzovoorts. Op TV zie je de extreme situaties.

    Ik vind dat jij het probleem helemaal bij moslims neerlegt. Het probleem is veel groter en beide partijen hebben schuld.

    Wat ik aldoor probeer te zeggen is dat je niet iedereen onder een noemer moet plaatsen. Wat een leuk, representatief, voorbeeld uit het verleden is om deze stelling te bewijzen zijn de misdaden van de nazi's die vervolgens herhaald werden tegen sudeten duitsers na afloop van de oorlog.

    Het probleem is dat deze mensen elkaar niet als mensen zien. Iets wat ik heel begrijpelijk vind. Als jouw familie door Amerikanen afgemaakt is dan zie je de Amerikanen als onmensen. Hetzelfde als een terrorist een van je mede soldaten afmaakt, dan zie je diegene als onmenselijk.

    Zij begaan dezelfde fout als jij, Sykes. Zij generaliseren ook, en zien een heel volk als boosdoener in plaats van de minderheid die zaken verkeerd doet.

    Jij zegt: "Dit kan misschien wel zo zijn maar daar merk je niks van". Daarom kraag ik je nu welke autochtonen in het nieuws komen? Dat zijn veelal de mensen die dingen verkeerd doen. Rellende hooligans zijn interessanter dan de goede burger, die vrijwel onzichtbaar is.

    Ten tijde van de aanslagen kwamen er een paar Marokaantjes in beeld die zogezegd blij waren. Die mensen krijgen aandacht. Niet degenen die steun betuigen, of net als elke andere nederlander geschokt zijn en niks zeggen.

    Van de Irakezen zou ik een haatgevoel jegens Amerika overigens goed begrijpen. Amerika legde ze eerst een oorlog op, beweerde iets goeds te brengen maar bracht alleen nog meer chaos, en nu kan niemand meer normaal over straat. Vonden wij de duitsers sympathiek toen ze ons land overnamen en hunideologie aan ons oplegden?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2004
  19. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sykes, waneer heb ik iemand aangesproken met "loser", kan dit mij niet herinneren, als dit het geval is wil ik mijn excuses aanbiedenen aan de persoon in kwestie
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Okay, resultaten van verschillende onderzoeken in nederland onder moslims.

    Zeker 73 % van de molsims keurt de aanslagen af en is tegen een heilige oorlog.
    10% van de moslims die ondervraagd werden begrijpt ene dergelijke oorlog wel. De rest heeft geen mening. Wel begrijpt een groot deel (40%) van de moslims dat er aanslagen worden gepleegd maar deze mensen keuren de aanslagen wel af.

    De minderheid, veelal lager opgeleide jongeren met een grote mond, bederft het dus zeker wel voor de meerderheid.

    Ik keur de aanslagen van 11 setember zeker af, maar ik begrijp wel waarom het gebeurd. Een aanslag moet je ook zien als een spiegel, op het voorafgaande. Kijkend naar Amerika's misbruik van de strijdkrachten ten tijde van de SU, het boycotten van landen en de wijze van uitbuiting is het niet verbazingwekken dat sommige wanhopigen dergelijke dingen doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2004

Deel Deze Pagina