1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

1. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat ben ik niet....

Maar ik ben wel evil....

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    erg kort door de bocht denk je niet? Ik 'wilde' die filmpjes ook zien, gedreven uit nieuwsgierigheid en om te weten wat 'de vijhand' dan precies aan het doen is. Ik kan niet zeggen dat ik hier op geilde, walgen lijkt me meer op zijn plaats.

De filmpjes zijn pure propoganda (ze worden met oorlogsliedjes tegenwoordig zelfs op al jahzeira uitgezonden (hoe je het ook schrijft)) om zieltjes te winnen bij het irakeze (ea islamitische landen) om mee te doen aan hun heilige oorlog. Beetje allah akbar roepen want verder dan dit en zinloos burgers om het leven helpen komen ze niet. Propoganda is een middel om mensen te sturen met beelden die zij willen zien. Ik vind het dan ook een harde realiteit dat veel mensen idd deze filmpjes willen zien, een amerikaan die gedood wordt,- want dat is allah akbar |:- . Deze filmpjes schijnen daar massaal op verkocht te worden op markten(in foto's of video banden en zelfs dvd's). Kunnen we hier uit opmaken dat de irakezen idd martelingen 'lekker' vinden en verheerlijken? Er is namelijk een grote markt voor, en propoganda wordt 'geschreven' voor het eigen publiek....

Als mensen dit dus zo graag willen zien, kunnen we ze dan niet nogal primitief noemen? Ik oordeel nu niet meteen, maar het zet je wel even aan het denken!

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind je were wat te vaag Sykes. Als deze filmpjes masaal verkocht worden, volgens jouw brond dan vraag ik me helemaal af in hoeverre de irakezen blij zijn met het ingrijpen van de VS.

Als er echt masaal dergelijke fimpjes op de markt zijn douden die toch uitlekken en veel vaker gebruikt worden als propaganda om de terrorsiten slecht af te schilderen?

Ik denk dat deze fimpjes op Al Jahzeera niet vele voorkomen. het is een nieuwszender en geen zender die oproept tot een heilige oorlog. Wel is het beeld dat ze schetsen gekleurd en wordt Amerika als vijand afgeschilderd, hetgeen ook een vorm van propaganda is.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Naar wat ik heb gehoord zijn die dingen gewoon te koop op markten. Ik heb ook nooit gezegd dat irakezen amerikanen lieverdjes vinden, voor de zoveelste keer, alles duidt eerder op haat, alleen hadden ze tijdens de 'bevrijding' meer haat en angst voor saddam. Dat is toch ook aardig vaak bevestigd bij intervieuws met burgers....Ik denk dat dit een achterliggende gedachte is waarom die dingen zo groots worden aangeboden. Als het veel ordt angeboden moet er dus ook enigszinds markt voor zijn, het kost oimmers doekoes.

Al jahzeira heeft wel vorige week nog een moord op een amerikaan utgezonden met de nodige leuke muziek erbij. Maakte me nogal misselijk. ik geloof dat die te vinden is op flabber link naar het filmpje
    Ik geef even geen meningen meer, maar kijk eens naar de feiten.

edit: ik wil je er nog even op attent maken dat het nieuws niet alles weet daaro. Vrienden vn mij hebben al talloze vijhandige irakezen uitgeschakeld, hoor je daar wat van? Eerst was dit een hot item, nu hoor je het nieteens wanneer er hele greoepen plunderaars worden neergeschoten.

En de coalitie/vs gaat die beelden ook niet zomaar uitzenden, dit is zeer nadelig voor bush en de mening van westerlingen. De leiding verliest support omdat het er gevaarlijk is en onze jongens walgelijk gemarteld kunnen worden. Tevens zijn het in veel gevallen geen amerikanen, maar ook 'heidene', dieven etc. Iets waar wij geen belang bij hebben, maar al jaren zo gebeurt. de activiteit stenigen is daar ook niet onbekend. Eigenlijk zouden we cnn ofzo er over moeten inlichten,. kijken of zij het niet wisten en het dan in ene wel een verhaal voor t.v. wordt. (als ze echt onafhankelijk zijn verwacht ik dat wel)

Al met al is dit dus walgelijk in mijn ogen, maar in bijvoorbeeld irak een dagelijkse bezigheid. Het gaat mij nog geeneens om de echtheid wat vast weer ter discussie zal komen, maar het feit dat je martelen als iets positiefs promoot. Ik vraag jullie daarom eigenlijk wat jullie daar van vinden?

5. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    'T blijft gewoon gruwelijk.. We krijgen echt nog 's problemen met 't oosten. Durf ik een wedje om te leggen Misschien wel een WWIII. Misschien een beetje vergezocht maar toch. Denk er maar 's over na.

6. privaterayen

privaterayen Guest

nou lekker fijn filmpje was het weer zijn die faces of dead films trouwens echt? want paar jaar terug kon je ze nog huuren in de videotheek?

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    de enigste rede waarom ik dit niet zie gebeuren is omdat al die islamitische landen onderling zo verdeld zijn. Ze maken alles en iedereen af die ook maar iets anders zijn dan zijzelf. Wanneer al die islamiten verenigd zijn dan zijn wij idd de vijhand. (maar ik zie dat niet zo snel gebeuren) WW3 is dan helemaal niet ondenkelijk, aangezien wij allah niet aanbidden gaat het natuurlijk helemaal fout want jah, als je die motherfocka niet aanbid dan kun je voor jezelf nadenken...en das fout heh _0/ |:- .

8. privaterayen

privaterayen Guest

waarom willen islamieten altijd onthoofden gebruiken zie die als troffee ofzo?

9. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ja die hangen ze boven de openhaart 8)

10. privaterayen

privaterayen Guest

raar volkje die islamieten

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wreedheden zijn niet alleen in irak populair. Amerika kampt bijvoorbeeld met het probleem van de snuff movies, waarbij vrouwen worden ontvoerd, verkracht en vermoord. Het liefst in één take.

Dat die filmpjes er zijn is enerzijds walgelijk anderzijds niet verbazingwekkend. Mensen zijn niet allemaal beschaafd en de faces of death reeks geeft al aan dat mensen graag dergelijke dingen zien. Ik denk dat je voor ogen moet houden dat de cultuur in Irak anders tegenover straffen staat dan de nederlands, even zoals de VS en nederland op dit gebied wezenlijk verschillen.

Over Al Jazeera en de muziek. Al Jahzeera is een serieuze nieuwszender en gene propaganda machine. Het is de CNN van de Arabische wereld. Weleens de muziek gehoord op CNN bij de constante herhaling van de ineenstorting van het world trade center?

Ik vraag me inmiddels af wanneer we eindelijk onze atoomoorlog krijgen. Tot die tijd ag ik lekker in de tuin zitten.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2004
  12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sorry Sykes maar volgens mij wete je niks van de Islamitische cultuur. Het is geeneens een cultuur. In Irak is geweld meer geaccepteerd dan in andere islamitische landen door de aarde van de voorheen geldende wetten en regels onder ene wreed regime.

Toen de Turken een groot deel van de wereld in handen hadden waren zij tolerant ten opzichte van andere geloven. In de basis zijn Islamieten niet vijandig ten opzichte van het joden en christendom en wordt jesus mede gezien als een profeet waarvan de boodschap niet goed geinterpreteerd is.

Feitelijk zou de hele Islamtische wereld wat dat betreft tolerant moeten zijn. Jammer genoeg zijn er fundamentalisten die een ander imago schetsen. Eigenlijk is oom Bush ook een fundamentalist die ook mensen met een andere overtuiging onder de voet loopt. Verschil is dat Bush middelen heeft en de kleine groepjes terroristen niet.

Fundamentalisme is overigens een reactie op de uitbuiting door westerlingen en vind dus ook vooral veel steun in zeer arme landen. Het merendeel van de Arabische wereld kampt amper met fundamentalisten.

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    haha, hier lach ik gewoon om. Cultuur en geloof, 1 pot nat, het zijn dezelfde mensen die het doen en mensen proberen het altijd maar weer goed te praten door die 2 te scheiden. HET ZIJN DEZELFDE MENSEN!

snuff movies, lekker vies idd, maar wel een ander kaliber dan allah akbar ik snij je kop er nu af en wil je mamma en paps even gedag zeggen. Weirdo dat je dat op 1 plank zet.

Uitbuiten van arme landen? Die gasten willen geen kapitalisme. Dat zit niet in hun CULTUUR (zo goed?), zij zullen nooit rijk worden, en zij zullen altijd meer moeite hebben hun eten en onderdak te regelen omdat ze gewoon niet kunnen concurreren ---> met alle economische nadelen van dien (kort door de bocht, maar puntje bij paaltje kom je daar terecht). Wij gebruiken hun niet, zij willen gebruikt worden en geven ons de schuld dat ze arm zijn. Daar lach ik gewoon om, zo krom is dat. Dat 1 % daar zo rijk als hell is door de olie is hun corrupte systeempje, waar amerika natuurlijk in mindere mate ook mee te kampen heeft.

En alsjeblieft, over fundamentalisme hebben we het al zo vaakl gehad. Jaja, ze zijn allemaal onschuldig heh, maar als de lijken achter de auto hangen en er lekker mee rondgereden wordt dan zijn we er allemaal bij. En natuurlijk zit iedereen binnen, nou als er een lijk achter een auto door mijn straat gereden werd dan zou ik daar wat aan doen. Maar ja, das dan ook niet meer dan BESCHAAFD heh. Faces of death had geen poot om op te staan, en als je goed zoekt kun je idd de meest vulgaire shit vinden op het net. Maar faces of death of die andere troep wordt niet massaal aangeboden en geromantiseerd om zo door duizenden te worden afgenomen. Leek me nogal een verschil, maar zo staat het even duidelijk voor je samengevat

Edit: bush is idd een dom rund. Maar om hem te vergelijken met terroristen? _0/ Joehooe, ga je nou niet een beetje ver?

14. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Vind ik ook, k, Bush is oorloglustig, maar aan de ene kent heeft hij wel gelijk. Hij wil gewoon een einde maken aan die poppenkast daar. Ik weet niet of ik dit wel mag zeggen hier, en zo ja, dan edit ik et wel, maar ja, de Islam is gewoon een debiele cultuur! Die cultuur heeft het meeste geweld van ze allemaal, en het ergste is nog dat ze het accepteren. Gesluierde vrouwen, en vrouwen die niet eens naar een andere man mogen kijken, dat is toch debiel. Het is grof, en ik zeg niet dat ze die mensen uit moeten roeien, maar een eind daaraan maken zou goed zijn, en ja, dat kan alleen maar door oorlog, hoe hypocriet het ook klinkt. Misschien niet een heel erg verstandige keus, want door oorlog worden die mensen ook weer geïnspireerd tot zelfmoordaanslagen. Ze moeten gewoon accepteren dat ze een steekje los hebben, en willen ze dat niet, dan moet de wereld daar wat aan doen.

15. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ''I can see that your a simpleton'' the red guy 8)

16. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Walrus heeft wel een punt. Wat mij opvalt is dat na ongeveer de 15e eeuw de Islam een stap terug lijkt te doen qua emancipatie.

Toch, het Ottomaanse rijk heeft jarenlang verschillende culturen getollereerd (alhoewel Turken altijd de baas waren). Het moslimextremisme is echt iets van de 20e/21e eeuw. Misschien hebben wij westersen onze cultuur te veel opgedrongen met de gedachte dat het een superieure cultuur is.

Bush is in mijn ogen geen terrorist. Hij jaagt niet bewust burgers massaal de dood in. De manier waarop moslim fundamentalisten met westerse mensen omgaan baart mij wel zorgen, dit soort excessen horen bestreden te worden. Het is een erg moeilijke kwestie, hoe kun je tolerant zijn tegenover intolerantie....

17. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    wat?

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    in princiepe zeg je hetzelfde als walrus, maar je hebt gelijk als je het zo zegt. We kunnen wel mooi vergelijken met hoe het was, maar als we even kijken hoe het NU is en hoe het er dae afgelopen 20 jaar aan toe gaat daar.....

Het kan me weinig schelen dat islam ooit 'beschaafd' was. Terwijl het daar beschaafd was gingen je handjes er gewoon af voor stelen, en je werd gewoon gestenigd als je naast een verkeerde man liep (als vrouw zijnde). Wij waren TOEN net zo erg waarschijnlijk, maar wij hebben tenminste stappen vooruit gezet. Landen als irak lijken door erge onderdrukkingen en hun eigen fanatisme en intollerantie alleen maar stappen achteruit te zetten.

precies...die is al eerder geopperd en het is tevens de meest zinvolle opmerking in deze hele thread (naar mijn mening).

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    :9 ik snap het ook niet helemaal, klinkt filmachtig ofzo :confused:

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beste Sykes,

Het verbaast me dat je geloof en cultuur een pot nat noemt. Je beseft duidelijk niet dat er binnen de Islam evenveel stromingen zijn als binnen de Christelijke kerk. Dat is geen dom praatje maar ene feit. Onderscheidt tussen Sjiíeten en Soenieten is welliswaar de baelangrijkste spitsing in de islam maar daarbinnen heb je tal van subgroeperingen met hun eigen regels.Terwijl Turkije een Islamitisch land is lijkt de cultuur ervan totaal niet op de cultuur in Iran. Het geloof is slechts een onderdeel.

De uitspraak over keuzes voor armoede is van een dusdanig kaliber dat ik mij sterk begin af te vragen in hoeverre het nuttig is er op te reageren. De bevolking daar heeft nooit gekozen voor uitbuiting en ze hebben er zeker niet voor gekozen om in armoede te leven. Heb je weleens van Aardrijkskunde gehoord? Daar heb je een schitterende altidj toepasbare theorie waarbij je een ontwikkeld gebied hebt en een achterland. Het gebied dat floreerd maakt gebruik van dit achterland. Welvaart komt rechtstreeks voort door de uitbuiting van de wereld, die vervolgens geduid wordt als minder ontwikkeld.

Fundamentalisten zijn er in grote getale. Probleem is dat de plaatsen waar westerlingen vermoord worden niet representatief zijn voor hele Irak. Wat jij vergeet is dat het beelden zijn uit een stad die continu belegerd wordt door de Amerikanen. Zowel de streken van de Irakezen en Amerikanen in dergelijke situaties zijn walgelijk maar ze horen in een oorlogssituatie.

We zitten in een situatie waarmee je wat betreft nieuws en overpijnzing alle kanten opkan. Zie ik een doodgeschoten Amerikaan, denk ik wat een stelletje debielen die een arme Amerikaan afschieten die daar zit om het land op te bouwen. Maar later zie ik op TV een Irakeze vrouw zonder arm, die net haar drie kinderen verloren heeft doordat Amerikanen ze beschoten omdat ze dachten dat er terroristen in de bus zaten in plaats van het gezinnetje dan walg ik van de Amerikanen.

Tot slot wil ik er op wijzen dat culturen verschillen maar altijd gelijkwaardig zijn. We zijn allemaal mensen en we moeten niet vergeten dat de verhouding tussen goede en slechte mensen bij elke huidskleur gelijk ligt. Dat er nederlandse NSB'ers waren wil toch ook niet zeggen dat Nederland een nazi steuenend land was?

En waarom spreken we eigenlijk zo lang over een bron, die iemand iets verteld heeft. Ik zou liever een controleerbare bron hebben in plaats van speculatieve bronnen. Als jouw verhalen de waarheid zijn zou deze ook wel naar buiten komen via de PR machine van de VS of via de journalistiek.

Deel Deze Pagina