1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Jeuzes komt ie weer met z'n preek ;)
     
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Vraag ik me serieus af. Als een maatje van mij serieus helemaal van de kaart is omdat ze net 3 man hebben neergschoten in een vuurgevecht, dan neem ik dat gewoon maar even aan oke? Komt dat nog in het nieuws, denk het niet meer.

    En het is allemaal politiek correct wat je zegt. Maar, dat zij een economisch achterland zijn maakt die macabere instelling van ze niet goed (in mijn ogen). Die hele CULTUUR is opgebouwd uit agressie, geen kunst of liefde. Stenigen is gewoon geaccepteerd vandaag de dag. Dat is representatief voor heel dat land. Armoede is geen excuus. Als het in een arme achterbuurt in rotterdam gebeurt dan keur je het ook niet goed of wel?

    Dat kinderen omkomen, dat is idd de harde verschrikkelijke werkelijkheid van oorlog. Niet het publiekelijk martelen van gevangenen.

    Propoganda was (naar jouw voorbeeld) in WO2 ook aanwezig, Vietnam en de golf oorlog. Maar zaten wij dar lekker vrolijk een irakees te laten smeken om zijn leven zodat het volk kon meekijken? NEE! Dat is ziek, gestoord en het laat zien dat deze propoganda WEL geaccepteerd wordt door irakezen en waarschijnlijk wel representatief is voor een groot deel in IRAK. (zelfs die idioote russen in afganistan die als beesten tekeer gingen zijn niet trots op die daden, maar in de naam van allah schijnt het dan wel goed en groot te zijn om rechtstreeks naar de huiskamer uit te zenden :confused: ) Dit is gewoon een hard voorbeeld dat dit zo is.

    Er zijn idd veel verschillende stromingen. Puntje bij paaltje, iedere stroming haat ook de VS en daarbij vaak ook het westen als geheel. Dan heb ik het over HATEN, tolerantie aan hun zijde is ver te zoeken. Of het nou soenieten sjieeten zijn, ze haten elkaar, maar ze haten ook het westen en ze vreten die walgelijke propoganda gewoon op.

    Begin je de instestelling in te zien? haten haten haten haten, als zij eens wat meer als LAND bezig zouden zijn om zichzelf op te bouwen dan te klagen en haten dan zouden ze alles in huis hebben met hun goedkope mankracht, olie, en aangeboden hulp van het westen om groeitijgert te zijn. Dit lees je niet zo snel in je boeken, maar: het begint echt bij het INDIVIDU, en daar zit het gewoon verrot fout. Dat is wat er moet veranderen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
  3. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    boeie, maakt het wel weer leuk! *) , alleen een beetje jammer dat je vaak aardig denigrerend overkomt.
     
  4. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist en met het woord geilen overdreef ik ook een beetje maar de meeste mensen kijken het filmpje met de kennis dat zij ervan zullen walgen, dat een een shock-effect teweeg zal brengen.

    En toch drukt men op die link en gaat men rustig wachten tot het filmpje met de dood van een volstrekte vreemde is gedownload...

    En das behoorlijk primitief en niet dat ik daarboven sta ofzo. ik doe net zo hard mee maar dan begrijp ik niet dat de mensheid zichzelf zo adoreert.
    Beetje hypocriet...
     
  5. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik verbaas me er telkens weer over hoe neerbuigend jij je veel te lange stukjes schrijft. Wil je je mening door verveling opdwingen ofzo? De drogredenen spatten er van af (daar kan sykes ook wat van trouwens), doe daar eerst maar eens wat als je je volgende column neerzet.
     
  6. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dan lijkt gewoon alles wat je zegt slim en juist...
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je het zo bekijkt heb je idd een punt. Je weet al wat je ongeveer voorgeschoteld krijgt, en toch ga je kijken naar een walgelijke moord. Het enigste verschil blijft dan denk ik wel dat ik hier bijvoorbeeld van walgde en overdonderd werd, ik had geen flau idee dat het zo erg en goor was, je bent er niet echt op voorbereid. De 'doelgroep' moet dit dus allah akbar vinden. Sick.
     
  8. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon te triest voor woorden... Als de amerikanen vrouwen verkrachten, kinderen vermoorden, mannen oppakken en in de gevangenis mishandelen zijn dat de gruwelijke feiten en gebeurtenissen van een oorlog, Wordt een Amerikaan afgemaakt is dat heel erg gruwelijk en wordt er ook gelijk de geloof en de cultuur erbij getrokken. En ik zal je zeggen als een Amerikaan mijn familie iets zou hebben gedaan zou ik zeker niet aarzelen om een mes over zijn strot te halen. En dat de oosterse landen agresiev zijn, Kun je je nog herineren wie met de kruistochten was begonnen. En de slavenhandel zorgde in Nederland ook voor een aardig inkomen. Ik zie de kinderen die daar vermoord worden ook nooit de nieuws halen, dus dit opeens zo populair...
    stelletje hypocrieten..
     
  9. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    blaat, wat fijn dat ji ook een mening hebt joh. En jah, met nog meer kelen doorsnijden komen we er wel hoor :confused:
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eeehm, ik denk dat je post van HeAvY-GeAR misinterpreteert. Hij zegt immers nergens dat hij kelen doosnijden een goed iets vindt. Ik vind het wel een goed punt. Waarom komt het westen met dezelfde daden weg (bijvoorbeeld) als zijnde 'voor de vrede' terwijl we vervolgens met een beschuldigende vinger naar andere landen staan te wijzen als ze dat ook doen.
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Zou jij niet flippen dan als iemand jouw familie iets aandoet? Dat is namelijk wél het geval in Irak, daar zijn enorm veel mensen hun familieleden kwijt geraakt door bombardementen en/of schietpartijen. Dan kan je wel zeggen 'het is oorlog', maar dát is nu precies juist een opmerking die mensen maken hier in het veilige nederland
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    jij hebt hier 100% gelijk. Ik deel deze mening ook. Ik vind het alleen dom dat die gast die hier lekker in Nederland zit fijn even tussendoor komt zonder iets nuttigs toe te voegen zeggend dat hij in die situatie zeker ook even met een mes aan de haal zou gaan. Nergens voor nodig, en wij weten echt niet wat er door onze koppen heen zou gaan als het zou gebeuren. Vind het gewoon niet toevoegen. thats all.
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hé SyKeS1, misschien is HeAvY-GeAR wel een moslim.... (ok, nu even heeeeel veel smilies neerzetten voordat links én rechts over deze opmerking gaan flippen)
    :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    haha, nou vooruit, als hij moslim is, uit irak komt en slechte ervaringen heeft met tanks op zn deurmat dan mag hij hier zijn frustraties wel uiten. Ik luister sowieso al niet meer naar dit soort nutteloos gezwets van dat soort gasten tussendoor, daar ging ik in het begin van de thread wat te fel op in. Ik heb er een les uit geleerd.
     
  16. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sykes

    Stenigen is gewoon geaccepteerd vandaag de dag.

    Wil je dit even onderbouwen.
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Wil je zeggen dat je dat geeneens wist? ggogle.com biedt denk ik wel wat uitkomsten. Anders ken ik nog iemand die er gewoond heeft en het ook bevestigde. Misschien dat die wel een bron weet. Ik heb het meerdere malen in de afgelopen jaren op de radio gehoord 538 radio 1 bijv. van extreme gevallen. Ik weet niet of de 'kleinere' dorpsaangelegenheden worden vastgelegd. Misschien kan je zelf ff op google kijken glue?
     
  18. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    wat post jij een heleboel onzin zeg...

    ik word er zo misselijk van..

    mensen die denken dat ze alles weten, niet luisteren naar anderen die het er niet mee eens zijn en vervolgens andere posts afzeiken...

    "allah akbar blablabla" zegt genoeg over het respect dat je hebt voor andere religies..

    "men keurt het absoluut niet af", hoe weet jij dat? woon jij in Irak? op tv zie ik kinderen samen met soldaten lopen....

    echt, je hele post (en alle andere posts die ik niet heb gelezen) staat vol beweringen die alleen een (eerlijke) soldaat in Irak of een Irakees kan bevestigen..

    Jezus je zou bijna denken dat je met een moslim bent getrouwd...

    Wat een onzin.... als Joden Palestijnse kinderen met tanks overrijden ga je toch ook niet generaliseren, of wel?? Neej jij iig NIET..
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
  19. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Sykes

    Over welk land heb jij het?
     
  20. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat slaat echt nergens op!
    Edit: ik geef je wel gelijk dat een soldaat of inwoner het eigenlijk alleen kan begrijpen zoals ZIJ dat doen. Wij mogen daar ook best een visie over hebben, daar is dit forum toch voor, of ben je het daar ook niet mee eens sonic?
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004

Deel Deze Pagina