Vraag ik me serieus af. Als een maatje van mij serieus helemaal van de kaart is omdat ze net 3 man hebben neergschoten in een vuurgevecht, dan neem ik dat gewoon maar even aan oke? Komt dat nog in het nieuws, denk het niet meer.
En het is allemaal politiek correct wat je zegt. Maar, dat zij een economisch achterland zijn maakt die macabere instelling van ze niet goed (in mijn ogen). Die hele CULTUUR is opgebouwd uit agressie, geen kunst of liefde. Stenigen is gewoon geaccepteerd vandaag de dag. Dat is representatief voor heel dat land. Armoede is geen excuus. Als het in een arme achterbuurt in rotterdam gebeurt dan keur je het ook niet goed of wel?
Dat kinderen omkomen, dat is idd de harde verschrikkelijke werkelijkheid van oorlog. Niet het publiekelijk martelen van gevangenen.
Propoganda was (naar jouw voorbeeld) in WO2 ook aanwezig, Vietnam en de golf oorlog. Maar zaten wij dar lekker vrolijk een irakees te laten smeken om zijn leven zodat het volk kon meekijken? NEE! Dat is ziek, gestoord en het laat zien dat deze propoganda WEL geaccepteerd wordt door irakezen en waarschijnlijk wel representatief is voor een groot deel in IRAK. (zelfs die idioote russen in afganistan die als beesten tekeer gingen zijn niet trots op die daden, maar in de naam van allah schijnt het dan wel goed en groot te zijn om rechtstreeks naar de huiskamer uit te zenden ) Dit is gewoon een hard voorbeeld dat dit zo is.
Er zijn idd veel verschillende stromingen. Puntje bij paaltje, iedere stroming haat ook de VS en daarbij vaak ook het westen als geheel. Dan heb ik het over HATEN, tolerantie aan hun zijde is ver te zoeken. Of het nou soenieten sjieeten zijn, ze haten elkaar, maar ze haten ook het westen en ze vreten die walgelijke propoganda gewoon op.
Begin je de instestelling in te zien? haten haten haten haten, als zij eens wat meer als LAND bezig zouden zijn om zichzelf op te bouwen dan te klagen en haten dan zouden ze alles in huis hebben met hun goedkope mankracht, olie, en aangeboden hulp van het westen om groeitijgert te zijn. Dit lees je niet zo snel in je boeken, maar: het begint echt bij het INDIVIDU, en daar zit het gewoon verrot fout. Dat is wat er moet veranderen.
Laatst bewerkt: 15 jun 2004