1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat kan ik zeggen Dutch Force. Je hebt helemaal gelijk. Als je het in de vorm van een dergelijk verhaal leest is het heel confronterend. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het is om een neefje zo te verliezen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2004
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    Ten eerste, en dit moet je onthouden, ik vind het echt verschrikkelijk voor je neefje. En voor je familie. Maar als je hier komt praten vraag je ook om reacties terug, en jij wilt dudielijk een confrontatie, dus hier heb je m:

    dit is dus iets verschrikkelijks, en mooi dat je dat juist even aanhaalt. Dit zijn natuurlijk DE Amerikanen allemaal die het doen. Boe, slechterikken. En als je hier verteld dat moslims een trein laten ontploffen in madrid met honderden slachtoffers die helemaal geen haat hebben tegen hen waar kinderen bij lopen en dus ook vrouwen dan is het weer een selectief groepje die het heeft gedaan.

    En we vliegen 2 vliegtuigen in de grootste wolkenkrabbers die er zijn. Denk je niet dat de hitte daar lichamen aan de railing deed smelten? Werken daar geen burgers? De mensen op de bovenste etage moesten gvd hun dood tegemoet springen om niet leven te verbranden. En het merendeel was nog tegen de oorlog van bush ook. Maar dat is natuurlijk een heel selectief groepje moslims. En alle Amerikanen zijn schuldig.

    Ik begrijp je reactie omdat je zelf van dichtbij leed hebt meegemaakt, maar je bent dus 0% objectief meer. en dat heavy het met je eens is snap ik dan niet helemaal, jij bent net als ik gewoonneutraal, dus hoe kun jij je nou zo voelen. Als maatjes van mij misschien wel jouw familie nu beschermen en ze worden weer beschoten door een stelletje van die lijpe mongolen dan is dat normaal en terecht. En natuurlijk weer een selectief groepje. Ik wordt het zo zat dat onschuldige gedrag. Als je boos bent, wes dat dan ook en praat er over, maar neem zelf voor jouw partij ook verantwoordelijkheden op. Wij rouwen tenminste ook om onze fouten, moslims lopen juchend op straat, zie je het verschil al!?!
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  3. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    in de eerste instantie; ik begrijp niet waarom je ze moslims noemt, de amrikanen noemen we toch ook niet de christenen- het zou dan ook wat socialer overkomen.( nu lijkt het meer of je anti-islam bent). En wat betreft de aanslag in Madrid zou ik toch meer actie-reactie willen noemen.



    ik neem aan dat je de beelden ook al meerdere keren hebt gezien. En je kan ook helder nadenken. Vondt je het ook niet raar dat de Twin Towers recht naar beneden vielen; ik bedoel als een viegtuig met een snelheid van 950 km per uur op ieen gebouw komt aanvliegen kan het toch onmogelijk recht naar beneden instorten. Ook is het raar dat de gebouw compleet instorte. aangezien het maar 10 bovenste verdiepingen waren van maar lieft 150 verdiepingen; de onderste (meer dan 100) waren gewoon intact. Wie weet was het een propaganda van bush om een reden te hebben om de midden oosten binnen te vallen. en sympathy krijgen bij de amerikaanse volk.
    en we weten allemaal wel hoe dom en strijdlustig bush is.
    ( trek je eigen conclusies )


    Ik heb niks gezegd over voelen of whatever. hij legt in de eerste stukje uit hoe de mensen daar zich voelen; en ik zou probeer je eens in de positie van die mensen te plaatsen. En ik vindt dat er dingen in zitten die er tog zeker kloppen.


    dus wat jij hier wilt zeggen is dat je best burgers mag doden als militanten door iemand beschoten.... want dat slaat echt nergens op.


    huh..? waar heb je het over. Can you give me an example, cuse i cant recall such a event.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    als het maar tegen amerika is, jij weet het wel weer recht te praten. aardig gevoelloos en gestoord cwat je even weet te beschrijven. Misschien had het leuk geweest als jij in die toren had gestaan. Misschien had je je mening iets aangepast. |:-
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  5. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    we doen opzich hetzelfde; jij verdedigd amerika die tallozen onschuldige mensen heeft vermoord en al 2 landen heeft aangevallen zonder de toestemming van de VN. in dat geval ben jij ook gevoelloes en gestoord.

    anywayz kun je op het hele ding reageren en neit alleen dat kleine stukje.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    Hoezo zou ik. Je bent een wackjob. Ik verdedig zulke erge daden niet. Maar gelukkig waren het maar 10 verdiepingen, en dat het recht naar beneden instortte was eigenlijk toeval en niet hun schuld. Idioot.

    ten tweede, van 1 van de twee situaties kunnen we zeggen dat het met opzet is gedaan. Ik snap niet wat ik zou moeten verdedigen anders dat het verschrikkelijk is. En ik snap niet wat jij 'vededigd', dit is gewoon erg en het is duidelijk dat je in lala-land woont. realiteit een beetje zoek?
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  7. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    edit// en wat betreft de amerikanen ik heb echt niks tegen; ik ben al vaker naar de vs geweest en heb het erg naar mijn zin gehad. daartegen ben ik zeer anti-bush en dan met name zijn beleid. verder vind ik gewoon dat soort dingen niet meer hoeven voor te komen. de wereld heeft genoeg gezien in ww2
     
  8. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    worden we nu opeens persoonlijk m8. En ik vind het dan wel èrg toevallig dat het recht naar beneden storte. Ik heb in de eerste instantie nooit gewild dat er zoiets zou gebeuren en ik na de gebeurtenis ook mijn rouw en respect getoond voor de amerikanen- dit even voor de duidelijkheid. :{
     
  9. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    het komt anders aardig anders over. en het bespreken van hoe die toren naar beneden valt is niet relevant, wat die terroristen deden, dat is relevant.
     
  10. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat dit wel verklaart waarom de V.N moeilijk tot besluiten komt
     
  11. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    dit kwam anders ook niet al te best over
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  12. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je..
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat je tegen bush bent kan ik inkomen. Maar dit hoeft niet te betekenen dat je alles moet goedkeuren wat in de naam van allah gebeurt. Blijf reeel, zie wat er gebeurt met welke belangen en bedoelingen, en zeg niet dat ze enig recht hebben omdat ze het zo hard hebben onder amerika.
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    uit die hoek kom jij ja.
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik denk dat ik snap wat je bedoeld 8) , geen woorden maar daden. Ik zou het ook anders hebben aangepakt bij de vn. Ze reageren laat, en doen vaak niets.
     
  16. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    ik ben blij dat we het ergens met elkaar kunnen vinden... :+

    kijk ik keur de acties van beide kanten niet goed, ik begrijp niet wat mensen zo agresief maakt, maar ik denk dat het gewoon bij de mensheid hoort.
     
  17. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0

    dit meer dan waar, als de vn zo traag doet met dit soort belangrijke zaken kan het in de toekomst heel erg mis gaan.. wat denken jullie.
     
  18. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sykes
    Waarom verbind je nog steeds de aanslagen van al-qaida in amerika en spanje met met de oorlog in irak. Irak had daar niets mee te maken. Die conclussie is gisteren nog getrokken door de onafhankelijke commissie voor 9/11.
    Dat mensen als Bush en Cheney zeggen dat irak al-qaida steunde wil niet zeggen dat het waar moet zijn. Ze gebruiken die zogenaamde link als excuus voor hun acties in irak. En ze zullen dat blijven herhalen tot na de verkiezingen. Het is simpel weg een leugen.
    De war on terror is alleen maar moeilijker geworden om te winnen sinds de oorlog in irak, omdat veel moslims nu denken dat amerika echt met een kruistocht bezig is, zoals bush het heeft genoemd. Tot een zekere punt is dat ook het geval, want net als vroeger gaat het om "het kwaad"(vroeger islam, nu internationaal terrorisme)te verslaan. Door het "goede" (vroeger christendom, nu democratie) te propageren.
    Net zoals vroeger heeft het nu weer te maken met geo-politieke en economische belangen, maar om mensen dus zover te brengen om te accepteren dat er oorlog gevoerd moet worden, heb je de propagenda machine nodig.
    Vroeger was het, de islam moet gestopt worden anders worden we overspoeld door de moslims en de bevrijding van het heilige land. En nu is het irak heeft banden met al-qaida en irak heeft massa vernietigings wapens.
    Het heeft alleen dit keer niet eeuwen geduurd totdat mensen begrepen dat ze werden genaaid door de politici, voor hun eigen politieke doelen.

    Politiek is een spel en alles wat de politici zeggen moet je nemen met een korreltje zout en beseffen dat ze altijd bezig zijn met hun eigen agenda die zelden wordt onthuld.
     
  19. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Waren het niet de terroristen die dreigde met meer aanslagen als Spanje zich niet terug zou trekken uit Irak? Wie legt de connectie tussen al-quida en Irak dan volgens jou?
     
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat wil je zeggen? Waar wil je heen? :confused:

    Als ik het hier boven heb over irak, heb ik het over saddams irak.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004

Deel Deze Pagina