1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Denk je dat het leuk is om tegen de ongeldige acties van de regering van de VS te zijn :confused: ?
     
  2. Lionhard

    Lionhard Guest

  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik zal eerst het gedrag van de heer bush beschrijven zonder conclusies te trekken.

    Feit: Er is geen spoor gevonden van vernietigingswapens in Irak. Saddam heeft deze ook niet ingezet tijdens de inval van de Amerikanen in Irak. Ook de belangrijkste onderzoekscommisies en organen die de VS kent bevestigen dat deze wapens niet aanwezig zijn.

    Reactie van Bush: Er zijn wel massavernietigswapens.

    Feit: De commisie die de problematiek op elf september onderzoekt en de banden tussen Saddam Hoesein en Al Quaida heeft onderzocht concludeert dat er helemaal geen relatie is tussen de clan van Hoesein en Al Quada.

    Reactie van Bush: "Ik zeg nog steeds dat er banden tussen Saddam Al Quaida zijn omdat ze er gewoon zijn"
     
  4. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet je er ook bij vertellen dat Saddam een tiran was en decennia lang een volk onderdrukt heeft en daarnaast ook nog misdaden tegen de mensheid heeft gepleegd door chemische wapens te gebruiken op de sjiieten (ik geloof tenminste dat zei het waren, excuses als ik ernaast zit).
     
  5. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Die door Amerika daar is neergezet.(Saddam)
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Saddam is helemaal niet neergezet door de Amerikanen :confused:
    Hoe kom je daar nou weer bij!?
    Saddam begon zijn jaren als een arm kind en vluchte op een dag naar zijn oom ofzo. Daar heeft ie waarschijnlijk vanalles geleerd en op latere leeftijd heeft hij iemand vermoord (de president geloof ik). Hij is gevlucht naar Egypte en kwam pas terug toen hij weer welkom was ofzo.
    Hij werd toen aangestelt doro de president die er toen was maar langzamerhand kreeg Saddam MEER macht dan de president zelf en is dus afgezet (/vermoord?).
    Toen steunde Amerika INDERDAAD irak tegen de Iran oorlog.
    Maar daarna begon het gezeik...

    Maar goed, je kan niet Amerika iets aanrekenen dat ze zaken hebben gedaan met de Irakezen / Osama bin laden. Nog een voorbeeld daar TEGEN: hoop jaar geleden hadden wij oorlog met Spanje nu gaan we ieder jaar daarnaar op vakantie.. is ongeveer het zelfde. om nog maar niet eens te hebben over duitsland. Soms heb je vrienden en daarna vijanden of andersom.
     
  7. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Als het een beetje tegen zit kunnen we vandaag weer zo'n filmpje verwachten want Al-Quada heeft nu weer een Amerikaan in Saoudi Arabie te pakken en de deadline voor hun eisen loopt vandaag af.
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    triest dat het zo is. Weer een onschuldige burger martelen. Maarja, we weten hoe ze zijn.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    wie zijn ze?
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    jajojo, ten tijde van het gebruik van Saddamschemische wapens was er nog druk onderhandeling met Amerika. Herinner jij je de plaatjes van rumsfeld bij Saddam in de zandbak niet?

    Bovendien werden de gronstoffen en technologie voor die chemische wapens geleverd door, Amerika en het Verenigd Koningkrijk.

    Even een leuk rijtje feiten dat ik vond opgesomd door iemand met teveel tijd in handen.

     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ja jezus, fucking moslims nou goed? Ik kan iedere keer weer haarfijn uitleggen wie of wat we bedoelen terwijl jullie het over Amerikanen hebben. Gewoon ZE dus.
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Oooooh Sykes, je bedoelt je millitante terroristen in het land Irak die een bepaalde religie aanhangen. *)

    En jullie wie zijn dat? Als ik het over Amerikaans beleid heb doel ik niet op alle Amerikanen maar op het beleid van de regering Bush.

    Jesus, wat hierf die ermee te maken? :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2004
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Meer dan de helft van deze 'feiten' liggen in het verlengde van elkaar en zijn geschreven tegen Amerika (ze melden niet alles alleen wat lekker uitkomt). Ik vind dit weer zo lekker zwart maken van amerika.

    Waarom zijn de amerikanen zo rijk? Antwoord, omdat ze harder werken, meer weten en kapitalisme hanteren. Dat irakezen dit niet doen moeten ze zelf weten.

    Waarom hebben ze zo'n groot defensie budget? Om zich te beschermen tegen idioten als moslim extremisten. Na 9 / 11 is dit budget gigantisch gestegen.

    Hoeveel kilo heeft amerika gedropt: X kilo op miltante posities met geleidende computersystemen die zo min mogelijk onschuldigen doden. Kunnen we dat ook van madrid en twin towers zeggen met beduidend minder kilo meer burgers doden?

    Zo kun je ook in het oogpunt van een amerikaan een heleboel goedmaken!!
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2004
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    how cute.

    Maar het werd dus gedaan door bepaalde moslims. (dat is hoe ze die bepaalde religie noemen) Je mag het beestje best bij de naam noemen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2004
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hoezo werken Amerikanen harder? Het is een land met hoge werkloosheidscjfers. Dat grote defensiebudget was dus vergeefs want ze beschermden zichzelf niet maar waren bezig met andere dingen.

    Ik vidn ook niet alle genoemde punten correct. Maar de eerste groep is gewoon de realiteit.

    Ik heb niks tegen Amerika of Amerikanen. Wel tegen Bush en zijn wanbeleid waarbij gewoonweg alle normen en waarden die een grootmacht hoort te hebben vergeten worden.
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ga nou niet zeggen dat amerikanen niet 'slimmer' werken en doen dan irakezen. Ze zijn niet voor niets zo rijk geworden. Dat het een keiharde banenmarkt is waar overuren en bikkelen normaal zijn dat is wel een gevolg. Wil je dat? Eigen keuze en cultuur. De irakezen hadden duidelijk iets meer het hakuna matatta gevoel, als ze eten kunnen en met allah zijn dan is het goed. Dus een excuus dat amerika onterecht rijk zou zijn lijkt me niet op zn plaats tussen het rijtje bombardementen en oorlogszuchtigheid die aardig discutabel zijn.

    Ik ben blij dat je tenminste inziet dat dit anti amerika propaganda is. Ik weer zeker dat veel bezokers aan dit topic er weer van zullen smullen en denken gelijk te hebben.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2004
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee, ik vergelijk ze niet met Irakezen, Daar kom jij mee op de proppen.

    Nee Sykes, jij bent lekker objectief. Inplaats van eens een aantal stellinbgen tegen de oorlog weerleggen begin je een discussie over iets anders dat ik niet eens aansnijd.

    Ik hoef mij niet te excuseren voor het feit dat ik zeg dat er in Amerika hoge werkloosheid is. Ik zeg nergens dat Amerika rijk is. Hier komen we later nog wel op teug.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2004
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    O jah?

    En ik vergelijk ze met irakezen omdat al die voorbeelden die je opnoemde een link legde met irak en amerika. Leek me duidelijk genoeg, het is jouw inbreng weetje...dusss

    Ik heb ook geen tijd om iedere stelling te beantwoorden van jullie als je zelf op die van mij vaak maar half antwoord geeft. Ik ben hier geloof ik aardig alleen tegen jou glue en nogwat mensjes.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee, er is een weznelijk verschil mer Amerika te linken met Irak op basis van de feitelijke gebeurtenissen. De link tussen Amerika en Irak zijn beide golfoorlogen, de steun van Amerika aan Irak in de eerste golfoorlog, de strijd met Irak tijdens de tweede golfoorlog en de huidige inval van Amerika met het omverwerpen van Saddam.

    Jouw uiteenzetting van het verschil tussen werkende Irakezen en Amerikanen is gewoonweg een stukje gezwets over mentaliteit in een land dat niet is gebaseerd op enig feitelijke grond. Het is handig als je verdieping zoekt over Amerika, hun finaciele situatie en de reden voor de huidige positrie van Amerika.

    De VS is wat betreft rijkdom en kwaliteiten vergelijkbaar met Europa met als grote verschil dat er in Europe nog geen werkelijke eenheid is. Beide gebieden zitten in d epost industriele fase. De Amerikaanse rijkdom en economische groei zijn het resultaat van de toenmalige grote fosiele bandstoffenhoeveelheid in het continent. Mede door die voorzienigheid (in bijvoorbeeld Texas) is er in Amerika een energie verspillende cultuur onstaan. Die nu leidt tot uitputting van de eigen bronnen.

    Amerika heeft de regering met een gigantische staatsschuld, die vooral gemaakt is om miljarden in defensie (offensie!) te steken.

    Ik vind het jammer dat je claimt dat er half op jouw stellingen gereageerd wordt, want ik probeer dat zeker inhoudelijk wel te doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2004
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    @Sykes,
    besef je niet dat de "drive" van een terrorist de ideologie is en niet de religie, de religie moet als het ware de middelen goed keuren die de terroristen gebruiken, een religie kan nooit een doel op zich zijn, omdat het niet iets concreets is, een ideologie is dat wel en daar strijden deze mensen voor, de ideologie

    ik blijf mezelf ook al herhalen, het moet blijkbaar

    toen Timothy McVeigh de federale overheids gebouw in Oklahoma opblies, hoorde ik ook niemand roepen, "de Christenen hebben het gedaan", terwijl iedereen weet dat hij een fundamentalistische Rednek uit het zuiden was, een christen dus, maar dat die Christen was deed er niet toe, zijn ideologie dreef hem tot zijn acties en niet zijn religie
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2004

Deel Deze Pagina