Sorry dat ik het zeg maar hoe krijg je dit uit je strot Sykes. Je bent zelf zo intolerant als het maar kan.
Allah, God en Jahwe zijn allemaal slechts benameningen voor een monotheistische god.
Glue zei het al, terroristen zijn niet mensen die iets doen vanwege het geloof maar zij doen dit op hun eigen ideolgische gronden waar zij het geloof aan koppelen.
De hufters die dergelijke dingen doen veroordeel ik zeker en mensen die anderen op deze manier afslachten verdienen zelf geen beter lot. Maar ze hebben niks met de Islam te maken.
Ze gebruiken de Islam slechts als rechtvaardiging van hun daden. Zoals christelijke fanatici ook mensen doodmaakten in naam van god. Zo heb je ook mensen die strijden in de naam van de democratie, wat ook niet strookt met democratische principes. Een kruistocht voor de democratie is evengoed ene kruistocht.
Religies zijn niet verantwoordelijk voor wandaden van mensen. Alle religies pleiten voor vrede en broederschap. Mensen die doden in de nama van Allah zijn geen echte moslims maar asocialen.
Sorry Sykes, maar als jij wil pleiten voor tolerantie en geen angst voor alles wat anders is moet je toch echt eens in de spreekwoordelijke spiegel kijken want je geeft niet het goede voorbeeld.
Ik ben het met je eens dat deze mensen verschrikkelijke misdaden plegen (ja dat is een feit) en dat ze niet normaal zijn. Waar jij de fout ingata is zeggen dat je Allah haat. Ik denk zelf dat je bedoelt te zeggen "Ik haat religieuze fanatici die religie gebruiken om hun misdaden te rechtvaardigen"
Als dat het geval is ben ik het helemaal met je eens.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2004
1 persoon vindt dit leuk.