Hier maar weer verder dan met m'n vraag. Heeft iemand een idee
waarom Amerika zo onpopulair is in Europa (en daar buiten)?
Het is inmiddels echt mode geworden om Amerika te haten. Maar waarom? Omdat er geen "weapons of mass destruction" zijn gevonden? Who gives a fuck? Saddam (en z'n zoons) waren soieso al jaren verkeerd bezig, Irak heeft het nu echt wel beter dan tijdens het 'Saddam-tijdperk'. Al is deze oorlog om de verkeerde (hoofd-)reden gevochten, er zijn genoeg andere redenen te verzinnen waarom Saddam afgezet
moest worden.
Wat blijft er dan nog over? Onschuldige mensen die sterven tijdens de oorlog? Klopt, maar welke dictator moord in zijn tijd duizenden (o.a. politieke) 'tegenstanders' uit? Wie liet mensen ombrengen omdat ze het niet met hem eens zijn? Wie zijn de mensen die
nu onschuldige Iraakse burgers ombrengen om de tijdelijke regering ten val te brengen? De Amerikanen?
Demonstraties tegen de oorlog, maar niet tegen het gijzelen en onthoofden van volstrekt onschuldige mensen door terroristen? Demonstraties tegen de regering Bush, maar niet tegen Al-Qaeda en hun zelfmoordaanslagen in Irak? Het lijkt wel de omgekeerde wereld. :{
Ik zeg het je, die Amerika haters zijn op hol geslagen. Dat er kritiek op Amerika is is te begrijpen en in sommige gevallen ook gewoon terecht. Ik ben het er mee eens dat Amerika ook niet altijd een heilige is, maar wel een stuk beter dan de mensen waar tegen ze vechten.
Dus nogmaals, heeft iemand een goede reden voor deze haat campagne tegen Amerika? Kritiek, ok, maar het gaat echt te ver (imo).
Deze post verandert niks in deze of andere eindeloze "Amerika" threads, maar ik moest het even kwijt.
Klik om te vergroten...