1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0

    Jep, sommige mensen zijn daar zo gek.
    Echt alles wat Amerikaans is daar tuffen ze op.
    Democrtie duurt ook niet lang daar.
    Daat weet ik nou al :)

    //edit : Wie Zoekt Zal Vinden ^^
     
  2. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Het bewijs dat de wereld achter Amerika aan loopt...

    Mensen openen topics voor Nick Berg op allerlei forums...

    Bush is 100x op TV, de VN is op TV, Balkenende is op TV....

    Bulgaren en Aziaten worden onthoofd..maar waar blijven al die topics??? Waar zijn alle persconferencies??? Waar is die motherfucking Bush die niks geeft om de wereld maar alleen om Amerikanen???? Anders had hij wel op die andere moorden gereageerd...
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Heeft ie ook op gereageerd..
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Hier maar weer verder dan met m'n vraag. Heeft iemand een idee waarom Amerika zo onpopulair is in Europa (en daar buiten)?

    Het is inmiddels echt mode geworden om Amerika te haten. Maar waarom? Omdat er geen "weapons of mass destruction" zijn gevonden? Who gives a fuck? Saddam (en z'n zoons) waren soieso al jaren verkeerd bezig, Irak heeft het nu echt wel beter dan tijdens het 'Saddam-tijdperk'. Al is deze oorlog om de verkeerde (hoofd-)reden gevochten, er zijn genoeg andere redenen te verzinnen waarom Saddam afgezet moest worden.
    Wat blijft er dan nog over? Onschuldige mensen die sterven tijdens de oorlog? Klopt, maar welke dictator moord in zijn tijd duizenden (o.a. politieke) 'tegenstanders' uit? Wie liet mensen ombrengen omdat ze het niet met hem eens zijn? Wie zijn de mensen die nu onschuldige Iraakse burgers ombrengen om de tijdelijke regering ten val te brengen? De Amerikanen?

    Demonstraties tegen de oorlog, maar niet tegen het gijzelen en onthoofden van volstrekt onschuldige mensen door terroristen? Demonstraties tegen de regering Bush, maar niet tegen Al-Qaeda en hun zelfmoordaanslagen in Irak? Het lijkt wel de omgekeerde wereld. :{

    Ik zeg het je, die Amerika haters zijn op hol geslagen. Dat er kritiek op Amerika is is te begrijpen en in sommige gevallen ook gewoon terecht. Ik ben het er mee eens dat Amerika ook niet altijd een heilige is, maar wel een stuk beter dan de mensen waar tegen ze vechten.

    Dus nogmaals, heeft iemand een goede reden voor deze haat campagne tegen Amerika? Kritiek, ok, maar het gaat echt te ver (imo).

    Deze post verandert niks in deze of andere eindeloze "Amerika" threads, maar ik moest het even kwijt. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Je hebt het over tal van amerika threads, daar staat het antwoord ook al tig keer in. Tevens moet ik wel benadrukken dat er geen sprake is van amerika-haat, maar van haat jegens Bush. Je kan niet ontkennen dat die vent in zijn eentje (ok, met Cheney, Rumsfeld e.a.) de hele wereldpolitiek in goed en kwaad heeft verdeeld. Ik hoop van harte dat Kerry wint en dat hij het tij kan veranderen, want de manier waarop de republikeinen business doen is alleen goed voor een een klein clubje zakkenvullers :mad:
     
  6. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  7. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees "De balans van de macht" van Robert Kagan. Best een interressant boek van een gerrenomeerde journalist. (is wel een beetje pro-v.s en hij lult een beetje veel over hoe groot het amerikaanse leger wel niet is maar toch leuk om te lezen)
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    wat staat erin dan? Wat zijn zijn conclusies?
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Kort gezegt: Het slachtoffer (Amerika) word dader(terroristen), dader word slachtoffer.
     
  10. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Daz ;) een beetje moeilijk samen te vatten. Het gaat vooral over waarom Europa de VS zo multilateraal vind en zelf eigelijk weinig macht heeft omdat Europa militair weinig voorstelt.

    De haat jegens de V.S is al best oud. Tis meteen na WO II (daarvoor was het ook al aanwezig) door frankrijk erg versterkt.

    De Gaulle heeft een grote rol gespeelt door zich meer op Europa te richten en zich anti-amerikaans op te stellen.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat Technoob een heel goed punt heeft. Waar is die Amerika-haat dan? Zitten wij met z'n allen aanslagen te beramen en te plegen tegen de VS? Nee, we tonen alleen een kritische houding! En dat is alleen maar goed, want denk je nu echt dat de VS kritiekloos is ten aanzien van Europa? Natuurlijk niet!
    En nogmaals hé, laten we de zogenaamde 'haat' nuanceren door het te hebben over de amerikaanse overheid en niet over de VS zélf

    @BUZZA: :D
     
  12. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe erg 11 september is geweest Amerika moet nou niet ineens als het slachtoffer worden gezien. Al Quada heeft niet zomaar van de ene op de andere dag besloten om een paar jaar lang bezig te zijn met zo'n omslachtige en vooral walgelijke aanslag.
     
  13. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Een artikel dat veel licht werpt op wat er op dit moment gebeurt in de wereld, van Bernard Lewis, de goeroe der Arabisten. 11 jaar voor 9/11.

    http://www.theatlantic.com/issues/90sep/rage.htm

    Copyright © 1990 by Bernard Lewis. All rights reserved.
    The Atlantic Monthly; September 1990; The Roots of Muslim Rage; Volume 266, No. 3; pages 47 - 60.
     

Deel Deze Pagina