1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Oh ja, ik was echt van plan om hem te grazen te nemen (sarcasme, voor we daar weer over vallen). Er is hopelijk ook nog zoiets als beschaving, we zijn toch hopelijk geen holbewoners meer zeg. Een beetje discussie moet kunnen (met of zonder hier en daar wat minder directe opmerkingen).
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  2. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Okey ben hier niet om ruzie te zoeken.

    Maarre heeft iemand nog dat filmpje? ik kan hem nergenst meer downen. Desnoods een link PMen?
     
  3. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wordt ook niet goed van die mensen die zeggen dat alles wat Amerika doet goed is....feit blijft dat ze niets in Irak te zoeken hebben. Massavernietigingswapens? Waar dan...? (Voor de duidelijkheid, ik praat hiermee de onthoofding absoluut niet goed)


    En je zegt dat als je tegen de Amerikanen bent, dat je dan gelijk de westerse wereld gedag mag zeggen, dus zeg ik dat de westerse wereld uit meer bestaat dan Amerikanen.
     
  4. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Sommige westerse landen (lees nederland) zijn echte schoothondjes van amerika hoor. Let maar op. Amerika is de # 1 wereldmachthebber als het om oorlogvoeren. Zit een westers land ooit in een oorlogsituatie dan gaat er direct een belletje naar de vs. De VS is gewoon super machtig als het daar om gaat. Dat is natuurlijk ook best klote voor de rest van de wereld maar het kan erger. Ik ben over het onderwerp irak 50/50. Simpel omdat wij als normaal westers volk niet alles weten, je moest eens weten wat er gepropagandeert/achtergehouden/naar de voorgrond gedrukt/ word. We zullen zien.
     
  5. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zie hier een paar keer zeer irritante dingen voorbij komen. als ik zeg dat ik tegen Bush en z'n beleid ben, dan kan ik meteen irakezen gaan p**pen. dit is iets wat dus totaal nergens op slaat. wie zegt dat die shit van die terroristen goed is dan, ik niet. En het is niet zo dat wanneer ik 1 ding zeg dat je daar iets anders zomaar van kan afleiden.

    btw, ik zie het nog wel tot een 3e wereldoorlog komen. mensen hier hebben net zoveel haat als die terroristen tegen hen. en ik denk niet dat iemand hier op een terrorist wil lijken...

    dit is echt zon 2e wereldoorlog scenario, haat tegen een bepaalde groep mensen. Er komt iemand naar voren die mensen het idee aanpraat: alle irakezen zijn slecht, en binnen de kortste keren staan ze op de trein.....
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    @ glue. Idd man, als jij niet weet wat ik met falluja bedoel dan ben je al helemaal niet op de hoogte van de gruweldaden die irakezen recentelijk hebben veroorzaakt. En ik heb het hier over burgers die amerikaanse burgers over de kling jagen.

    Welke tv zender gebruik jij als bron eigenlijk om die mening van jou kracht bij te zitten? Al Jahzehra (correct me als de spelling hiervan niet klopt :9)? Je hebt geen kennis van de gebeurtenissen maar hebt het lef ons een stelletje haters te noemen die niet verder dan dit komen? Ik stel voor dat je die dikke lul van die arabier is uit je ogen haalt en ook is echt om je heen kijkt. Weet je idd eigenlijk wel waar irak ligt? ben jij er wel ooit is geweest? Heb jij er dan wel vrienden die daar rond lopen? Ik denk dat ik wel een aardig beeld krijg van wat daar gebeurt en die gasten zetten aan 1 stuk door haat aan jegens het westen, en ja makker, dat ben jij ook ! En die gasten loop je te verdedigen? De tolerantie zit diep gewortelt......Dat je het niet eens bent met amerika moet je zelf weten, maar verdedigen, triest triest triest.


    @Leo, idd, DOOR de moskee, sorry _O_


    Ik vind de post hiervoor dan ook een prachtig voorbeeld. Zon beetje iedere irakees haat het westen en iedere niet moslim en greenbean kondigt aan dat wij nazigedachtes hebben en ze onderhand het liefst op treinen zetten... Zou je de situatie niet even om willen draaien? En gebruik ipv treinen maar meteen een mes door je strot, dat vinden ze lekkerder.

    Denk je nog na? Je hebt gelijk Greenbean, MTV zegt dat amerika fout is, IRAK is dope!
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  7. Je hebt gelijk dat er een haat tegen deze mensen ontstaat. Ik vind dat niet gek als je ziet wat ze doen tegen het westen. In de tweede wereldoorlog had iedereen ook haat tegen de z.g.n. moffen.

    Het probleem is dat er een bepaalde groep mensen zich negatief uitlaat tegen het westen of zelfs moorden (denk aan Berg). De media laat alleen deze negatieve beelden zien zodat er een verkeerd beeld ontstaat. Ik weet zeker dat 90% van alle Irakezen blij zijn dat Saddam nu weg is door de Amerikanen. Al durven ze niet blij te zijn (wat begrijpelijk is als je jaren in een land leefd waar je onderdrukt wordt).
     
  8. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarop baseer jij al je aantijgingen?? Kan je mij dat effe uitleggen, prettyboy.

    PS je hebt zeker over het hoofd gezien, dat na die gruwelijkheden honderden Irakezen zijn omgekomen en ja de meeste slachtoffers hadden geen geweer in hun handen. Jij noemt ze zeker collateral damage.

    War is over if you want it.
    (John Lennon)
     
  9. Sorry,

    Ik weet niet wat je bedoelt. :confused:

    Edit: Je bedoelt de aanval op Irak?
    Die honderden doden is de prijs die je betaald voor vrijheid. Europa kon ook niet worden bevrijd zonder dat er doden vielen (D-Day, Normandië)

    Natuurlijk is het afschuwelijk dat er doden vallen. Voor mij zijn de doden in de kwestie Irak maar een getal maar als je bedenkt dat elke doden een vrouw heeft, vader, moeder, broers, zussen en niet te vergeten ook kinderen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2004
  10. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind zeggen dat je kotst van een bepaalde groep verder gaan dan het niet met ze eens zijn. Dan blijf je niet neutraal, zogezegd.
     
  11. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Nederland is een schoothondje? Ja, dat zijn we toch al zo'n beetje 58 jaar.

    Wat ik alleen wel irritant vind, en hetzelfde geld voor de kwestie Israël, is dat sommige mensen eens wat verder moeten kijken dan onze linkse pers eens weergeeft. Linkse pers, wat een onzin, of niet dan. Ik ben geen Fortuynist (maar een VVD-er), maar de pers geeft geen goed beeld. Amerika wordt altijd als het kwaad afgeschilderd. De laatste keer dat de acties van Amerika werden goed gepraat was tijdens de Balkan oorlog. Maar ja toen was linkse Bill natuurlijk ook aan de macht.

    Waarom ik zei dat jullie de arabieren pijpten? Nou, omdat jullie eerst op mij gingen kotsen.

    Rush NL had nog eens liever gezien dat Saddam aan de macht was, een geweldige chap niet? Echt leuk, onthoofdingen en massamoord. Hmmzz, We Love Saddam!


    In principe is Amerika gewoon toch wel 'de westerse wereld'. Zij zijn de kapitalisten en hebben in principe bijgedragen aan de opbouw van dit land (of weet je dat ook al niet, want nee, het was niet Ché Gueverra die ons land opbouwde, jammer hé?)...
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Onderwerp: VS vs. Islamitische Wereld
    XBW threadnummer: 51804
    Gerelateerde xbw threads: 51803...

    Houdt deze discussie nou nooit eens op...
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt deels gelijk. Het grootste gedeelte is blij dat sadam weg is. Maar Sadam is niet meteen Allah. feit blijft dat eerder 90% nogsteeds tegen het weste is en als ze de kans krijgen meedoen aan gruwelijke parades. Noem een falluja, of een actie van die gestoorde pallestijnen van vorige week. Het grootste gedeelte vind de bevrijding goed, maar lopen wel fijn met zn allen afgehakte stukken/verkoolde Amerikaans lijk of israelisch lijk door de straten te gooien roepend 'Allah Akbahr' en "dood aan de amerikanen""dood aan het Westen". Ik vraag me zo langzemerhand af of Amerika idd juist heeft gehandeld. Irakezen werden aangezet tot meer haat, maar of dit nou mensen zijn die je deze vrijheid zou gunnen :confused: .

    Dat deze mensen zo zijn haal ik btw niet alleen uit cnn verslag, ook veel van mijn vrienden vertellen hier over die observeren gewoon wat ze zien tijdens hun patrouille.
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dat is geen feit, dat is jouw mening. Veel mensen zagen dit als een gevaar voor eigen land, dat je het hier niet mee eens bent oke, maar kom niet met zon nutteloze hippie opmerking.
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ok, in mijn ogen begint deze thread uit de hand te lopen.
    Sterker nog ik begin een wrang ondertoontje van rassen/geloofs haat hier te bespeuren.

    Er worden stellingen neer gezet die gebaseerd zijn op selectieve media beelden.
    Het is zeker niet zo dat het grootste gedeelte van de irakeese bevolking anti-westers is. En het liefst iedere westerling dood ziet.
    Dat ze liever zien dat de amerikanen en VN uit hun land gaan is niet ondenkelijk en ook kan ik dat begrijpen.
    Dat er een paar extremisten moorden plegen uit de naam van Allah wil ook niet zeggen dat elke moslim het daar mee eens is of ondersteund.
    Zo heeft b.v. de arabische aftak van BBC news duizenden mailtjes binnen gekregen van v.n. arabieren die de onthoofding van Berg afschuwelijk vinden.
    (was gisteren op BBC World)

    Vergeet niet dat de meeste nieuwsbeelden die je ziet op tv via CNN komen.
    CNN is hetzelfde kanaal wat juichende palenstijnen toonde na 11/9 en pas een week later ook rouwende palenstijnen liet zien. Mogelijk selective nieuwsgeving dus en in mijn ogen daardoor ook niet helemaal betrouwbaar.

    Zelfs wat soldaten daar meemaken is selectief. Ik heb het idee dat jullie vergeten hoeveel van de normale bevolking daar leeft in angst voor die extremistische groeperingen. Ga jij als burger daar openlijk roepen dat je voor de VS bent met dat soort groeperingen in je land? Ga jij vriendelijk doen tegen die westerse soldaten, nee tuurlijk niet.. Niet als je het risico loopt om gedood te worden. Dus hou je je afzijdig, dus komen die soldaten alleen maar de anti-VS burgers/extremisten tegen.

    Wat ik nu ieder geval zie zijn 2 partijen die beide schijnbaar lak hebben aan mensen rechten. De amerikanen (zeker niet alle maar een groep) en de extremisten.
    Want die foto's etc die vrijgegeven zijn i.v.m het vernederen etc van gevangenen schijnen dus ook alleen nog maar het topje van de ijsberg te zijn.
    En als er nu niet snel iets veranderd daar krijg je een visueze cirkel waarbij extremistische groeperingen wraak nemen voor die US martel acties en de US soldaten/cipiers uit frustratie weer wraak nemen op gevangenen door die extremistische groeperingen.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    En waar haal jij je bronnen vandaan? Jij bent mischien zonder dat je het weet aardig selectief aan het beschrijven. Wanneer zo'n irakees of een hele stad uitrukt voor een gruweldaad dan is dat selectief, maar wanneer 3 amerikanen iets doen dan representeert dat het hele leger en is het ook nog eens veel erger dan gedacht.

    Ik kan je WEL vertellen dat de daden die die irakezen flikken 1000X ergter zijn dan de vernederingen en (natuurlijk niet te tolereren) aanpak van sommige Amerikanen. Zij zijn beestachtig en DIT is pas het puntje van de ijsberg.

    ten tweede, noem jij 1000den mailtjes een bewijs van de gehel goedheid daar? Mensen die daar een computer WILLEN besturen zijn niet bepaald de extremisten waar wij het over hebben. Die zijn niet bepaald technisch ingesteld en gebruiken geen westerse aparatuur (of japanse :9). Btje representatief houden dus, want er zijn wel degelijk zeer veel irakezen hatelijk ingesteld jegens ons. En als ik zeg dat dit meer dan de helft is kan je dat gerust aannemen, en ja, ik bekijk een hoop beelden meer dan die jij net even opnoemde.

    Ik snap niet waarom je soldaten van 'onze wereld/economie zo zwart wilt maken door alles van irakezen te relativeren en van amerikanen op te blazen. Dit schijnt een denkwijze in nederland te zijn om sociaal maar aavaardbare argumenten te verzamelen. Als we nu echt eerlijk zijn dan leggen we ook meteen de verhalen uit van zenders al Al Jahzehra, en niet alleen discussiepuntjes van CNN.
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    8)

    Vond dit zo grappig. Eerst zit je te roepen om verificatie van bronnen, vervolgens ga je met eigen ideeen strooien 8)

    [edit]net nog ff de thread doorgelezen hier. De nuance is wederom ver te zoeken...-zucht- :{ [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  18. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Denk je werkelijk dat we (wtf is dat :confused:) daar een kruistocht aan het voeren zijn. Drijf de zaak toch niet zo op de spits. Er loopt daaar helemaal geen leger van ons. Tot op heden heeft de VN geen resolutie uitgebracht.

    Totaal imperialsime in een nieuw jasje wat je daar ziet mijnsinziens. Kan er zelfs wel inkomen dat het hele land momenteel op zijn gat ligt en dat dat deels aan de bezetters (het zijn vreemde krijgsmachten zonder internationaal mandaat, mijnsinziens bezetters) wordt verweten :{
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Er gebeuren evenzo gruwelijke dingen door Amerikaanse soldaten, die wij uiteraard niet mogen zien. De huidige communicatie technologie laat ons echter alles zien en we zijn bekend met het feit dat Amrikaanse militairen evenwel onmenselijke dingen doen.

    Niet religie is de vijand van de mensheid. Extremisme is onze vijand.

    Amerika heeft dit over zichzelf afgeroepen. Een oorlog beginnen is vragen om gruwelijkheden.Het is gruwelijk dat men dit op film zet en uberhaupt doet, maar hetzelfde speelt zich ook aan de andere zijde af. Is dit niet even onmenselijk bestoken van weeskindjes met raketten? Dan zie je alleen niet wat er gebeurt (alhoewel herinneren jullie je de beelden niet van de Iraakse jongen zonder armen en benen, en de lijken die we niet zagen).

    Je moet niet alles afschuiven op moslims. Als je dan toch ergens kwaad op wil zijn dan is het op de mensheid in al haar dwaasheid.
     
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004

Deel Deze Pagina