1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Iedereen schrijft selectief, het is echter zo dat jouw selectiviteit in het bijzonder zich niet beperkt tot onschuldig toeknijpen van ogen maar er is bij jou sprake van klassieke deductieve inferentie. Je oordeelt op basis van enkelingen zonder gedegen onderzoek. Daarnaast ben je bezig jouw eigen ideëen te bevestigen met selectieve voorbeelden.

    Niemand hier wil de daden van enkele Irakezen of enkele Amerikanen projecteren op alle soldaten en Irakeze burgers. De kwaadaardige minderheid krijgt d emeeste aandacht omdat zij juist opvallen. Aan beide kanten vind je wreedheden, daarbij gaat het om (on) menselijkheden van mensen in een oorlogsistuatie. Feit is ook dat Amerika met zijn raketten een zogezegd schone oorlog voerde waarbij slechts enkele duizenden onschuldigen de dood vonden |:- |:-

    Ik wil niet alle Amerikanen over een kam scheren. Wel wil ik stellen dat de Amerikaanse overheid deze situatie veroorzaakt heeft door binnen te vallen in Irak.

    De manier waarop jij de zaken beschrijft vind ik hypocriet. Je zegt dat het altidj weer die kloten moslims zijn terwijl de Amerikanen gelijksoortige streken flikken. Het zijn die kloten mensen, die kloten situaties creëren waarin zij kloten acties uitvoeren.
     
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Jaja, wel heel erg leuk populistisch gemekker van je gerjan met je kotsen van die PRO-amerikanen maar ondertussen wel Xboxen van het kapitalistische, Zeer-Amerikaanse Microsoft. Als je dan toch zo idealistisch bent moet je zoals iemand anders ook al postte lekker je levensstijl aanpassen en je xbox het raam uitgooien.
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    hij zegt nergens dat hij problemen heeft met amerikaanse kapitalistische systeem... 8)
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste ben je zelf te wereldvreemd dat je niet weet dat er in Fallujah een auto reed met Amerikaanse aannemers, om het land dus op te bouwen, die vervolgens in de fik gestoken is met de mensen er nog in. De verkoolde lichamen werden uit de auto gesleurd en vervolgens met stalen buizen geslagen, daarna met touwen door de stad gesleept, om vervolgens aan een brug te worden opgehangen. (www.rtlnieuws.nl Dossier Irak voor de beelden)

    Ten tweede wil ik weten wat je onder "jullie soort" verstaat, is dat een groep mensen die dit soort gruweldaden zeker niet goedkeurt-soort. En zo ja waar val jij dan onder?
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron?
    Dat is geen feit, dat is een ongegronde aanname. Dat jij dat denkt moet je zelf weten, maar probeer dit soort onzin niet als feiten te presenteren.

    Het leger hoort van bovenaf gecontroleerd te zijn... :{

    Dat kun je doen....het slaat welliswaar nergens op, maar je kunt het aannemen. (dat doe jij zelf ook maar)
    Ik snap niet dat jij je zo hebt laten indoctrineren door amerikaanse propaganda.
     
  6. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het staat er niet letterlijk, maar als hij kotst van PRO-Amerikanen is het niet zo moeilijk voor te stellen dat hij een hekel heeft aan Amerikaanse denkwijzen waarvan kapitalisme een belangrijk voorbeeld is.
     
  7. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Oh mijn god, wat ben jij ontzettend dom!!!8)
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  8. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    "Dont give me that fuckin bullshit, hans!" Hypocratie ten top, alle amerikanen zijn kut en ze maken me misselijk, maar hun kapitalistische systeem bevalt me wel.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Waarom heeft Nederland geen minister van propaganda? Lijkt mij wel een leuke functie.
     
  10. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Oh mijn god, wat ben jij ontzettend dom. Lekkere argumentatie hoor, daarmee win je het wel.
     
  11. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Op dat soort reacties hoef je t niet te winnen met argumentatie.
     
  12. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    ..kheb filmpjes gedownt van "een download programma":9
    bij zoeken moet je: Taliban invullen, en dan een paar filmpjes downen, kheb heb een paar filmpjes waar hoofden van LEVENDE mensen worden afgesneden.. en nog veel meer gruwlijke dingen..
     
  13. Karelax

    Karelax Guest

    Amerika.. ik ben het eens met de anti Amerikanen hier, 1 Amerikaan onthoofd.. duizenden IRakzen dood.. tjsa?
    Wie heeft er trouwens een WERKENDE link van het filmpje, kan die gene me ff pm'en of in deze thread zetten?
     
  14. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    eeehm nee, hij zegt dat hij moet kotsen van alle pro-amerikanen en hun ideeen. hij refereert naar hun argumentatie en hij zegt daarbij helemaal niks over amerikanen zelf óf hun systeem...
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  16. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Mij heb je niet overtuigd. integendeel.
     
  17. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ligt niet aan mij. Zie da -Z-. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind dat te voor de hand liggend om nog uit te gaan leggen.
     
  18. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je denkt dat je respect krijgt door andersdenkenden als dom en onwetend af te doen dan zit je er naast. En ik heb het niet over die nietszeggende reputatiepuntjes op dit forum.
     
  19. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar zoals ík al zei, als je tegen PRO-amerikanen, kun je er ook van uitgaan dat ie tegen de Amerikaanse idealen is (die idealen vloeien voort uit PRO-Amerikanisme) en dus hypocriet is door wel de lusten van de Amerikaanse cultuur te genieten, maar zodra hij het er niet mee eens is is hij ineens tegen de PRO-Amerikanen.
     
  20. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Die idealen vloeien helemaal niet voort uit het pro-amerikanisme. De Pro-Amerikanen zijn mensen die alles wat Amerika doet proberen goed te praten, en de rest van de wereld slecht noemen. Dat heeft vrij weinig met de Amerikaanse cultuur of economie van doen. :{
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004

Deel Deze Pagina