Sykes, je spreekt nu al in jullie en wij termen. Er is gene jullie en wij, ik weet dat hokjesdenken je goed bevalt maar dat is allemaal te kort door de bocht.
Ik noemde onder andere Amerika's shock and awe strategy, waarbij vele onschuldigen vielen, maar niet genoeg om kwalijk te zijn volgens de Amerikaanse norm. Ik zeg telkens dat aan beide kanten gruweldaden plaatsvinden.
Er maakt niemand individuele soldaten zwart. Er geeft hier niemand de schuld van de daden op de foto's aan alle Amerikaanse soldaten.
Jij geeft echter wel alle moslims de schuld van de onthooding. Je moet inzien dat dergelijke zaken bij een oorlog horen. De betreffende Amerikanan zijn net zo schuldig als de Irakezen. Je beschuldigt anderen
van het verkeerd benaderen van feiten, terwijl je dat zelf ook doet.
Geen enkle cultuur is superieur of inferieur aan een andere cultuur en dat wil de Amerikaanse overheid niet inzien. De hier besproken misdaden tonen slechts dat er in beide kampen zieke mensen zitten, die waarschijnlijk zo geworden zijn door hun situatie, een situatie gecreeerd door de Amrikaanse inval.
Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2004