1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    sorry, een cultuur waar vrouwen op zon manier worden onderdrukt wil ik best inferieur noemen. Die manier van denken hebben wij gelukkig al een tijd achter ons gelaten. Dit moet bij hun nog gebeuren. en buig dit niet af als een Hitler opmerking, ik heb het niet over een ras of individu, maar zon cultuur heeft een langere weg te gaan dan bijv die van Nederland.

    En loop asjeblieft niet hier weer op zon manier de docent uit te hangen. Natuurlijk is het niet mogelijk grofweg over alles zon scheiding te maken. Dit is voor degene die zich voelen aangesproken en weten heus met wie ik jullie bedoel. Er is in dit topic een aardige scheiding en veel van hen "kotsen" op Amerikanen. Aan hen was dit bedoeld.

    Ik geef als laatste idd veel moslims hiervan de schuld. In een land waar het normaal is om bij 9/11 de straat op te rennen en te juichen is iets goed mis. Dat is barbaars haast. ik beschuldig ze, en dat weet je uit het andere topic, van het feit dat veel van hen aanzetten tot haat. Niemand weet hoeveel % daadwerkelijk zo in elkaar steekt daar. Maar zelfs jij moet toegeven dat dit waanzinnig hoog ligt en dat het aanzetten tot ook verschrikkelijk gestraft moet worden.
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee, de KKK houdt er alleen maar een extreem racistisch gedachtengoed op na. Zij staven hun radicale ideeen aan bijbelpassages.

    Extremisten zijn in het algemeen fout.
     
  3. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok je hebt mij overtuigd. Er is echter wel het verschil dat geen weldenkende westerling de daden van de KKK niet veroordeeld, terwijl moslimextremisme door islamieten vaak wel gedoogd wordt door moslims.

    Hoe vaak hoor je niet over moskeeën in Nederland die jongens ronselen voor die lui?
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Wat een zeer vervelende discussiethread is dit weer zeg. Extremisme komt voor in elke cultuur, iedereen die dat ontkent is niet lekker. Dit is niet gebonden aan een geloof, overtuiging of huidskleur. Kijk naar het Waco-incident! Kijk naar Al Qaida! Kijk naar Noord Ierland! Iedereen die zich niet gedraagt moet opgesloten worden, maar ga niet vervolgens een hele cultuur of overtuiging over één kam scheren... :{
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    hoevaak heb ik dat wel niet uit irak gehoort deze week. Hele groeperingen die de koran aan hun heilige persoonlijke oorlog knopen. hele 'buurten' zitten dus bij zon moskee aangesloten. Moskeeen zijn de grootste aantrekkers van strijders, binnen en buitenland voor die lul allah.

    dit zijn er heel wat meer dan KKK bijeenkomsten. Concentreer je daar maar eens op.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    je slaat de spreekwoordelijke kop op de spijker. ik denk dat ons docentje een btje kortzichtig is en lekker aan het blaten is om de echte haatpunten te verdedigen.

    @ da z. daar heb je gelijk in man. maar is hety je dan echt niet duidelijk dat ze in 'moslimlanden' niet iets fanatieker zijn, actiever, en haatvoller? Dat ze daarbuiten ook nog eens in staat zijn vliegtuigen in gebouwen te torpederen? ik heb de ira erge dingen zien doen, maar dat hadden zelfs zij afgekeurd.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb jarenlang in een dorpje op de veluwe gewoond. Buurmannen die pertinent SGP stemden enz. Dacht toch echt dat er wel een bepaalde vorm van onderdrukking plaatsvond daar. Vrouwen mochten stemmen, als ze stemden wat de man vond dat er gestemd moest worden. Totale vrijheid :confused:. Jongens die bij mij op de lagere school, zaten en waar ik het goed mee kon vinden, mochten niet meer langskomen toen we naar de middelbare school gingen (ja ik ben heiden in die mensen de ogen)? Keuzes te over als je in zo'n gezin opgroeit :{.

    Gods wil laten uiten door weigeren van inenten van je kinderen en bij polio oid zeggen dat dat god's wil is? Natuurlijk ver verheven boven het inferieure volk tussen de Eufraat en de Tigris, niet?

    Misschien dat je je eens in de Nederlandse cultuur moet gaan verdiepen voordat je je met zaken gaat bemoeien die zich duizenden kilomters van ons verwijderd afspelen. Aan de kennis van de preciese cultuur in Nederland (ja dat gaat verder dan de randstad) schort het iig.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    hahaha, nu praat je echt onzin. ga je dat vergelijken met een onderdrukking in irak? (en mij zelfs de les lezen 8) )lekker stenigen die meiden, nee in nederland hebben we het hard. Gast, nergens is het perfect, maar je kan het wel goed hebben. dat kunnen we toch gerust zeggen niet?
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Elke cultuur die een andere groep (zij het mannen/vrouwen/andere rassen) stelsigmatig onderdrukt is fout bezig.
    Maar zelfs daarin zijn de moslim/arabische landen niet de enige.
    In australia hebben b.v. de Aboriginals nog steeds geen volledige rechten.
    In amerika hebben de native americans nog steeds minder rechten (i.e. minder scholing etc)
    Overigens vind ik Nederland nou ook niet bepaald meer het voorbeeld van hoe een cultuur moet zijn. Moet je zien hoe wij met onze ouderen en gehandicapten omgaan.
    Gelukkig begint in veel arabische/moslim landen langzaam maar zeker een ommekeer te komen tenopzichte van vrouwenrechten. Zeker nog een lange weg te gaan. Maar de emancipatie strijd hier is ook nog niet zo erg lang geleden ;)

    Er liepen inderdaad arabieren/moslims etc te juichen.. Maar er waren ook erg veel arabieren/moslims die rouwde na 11/9.
    Maar dat wordt altijd vergeten.
    En ja er zitten zeker haatstichters tussen. Maar die kan je niet representatief maken voor alle moslims.
     
  10. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    (Misschien is het ook wel leuk om te weten dat een organisatie als de KKK niet veel voorstelt als je kijkt naar de grote van de Islam.)
     
  11. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Jij hebt het over een dorpje dat duidelijk een uitzondering is in Nederland, in het midden oosten is bekrompenheid de norm. Dat geeft ons niet het recht om dat voor ze te veranderen trouwens. Door 11 september heeft alquida amerika alleen wel een vrijbrief gegeven en heeft amerika ook mijn steun in dit geval.
     
  12. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    zeker, nederland is niet perfect. En trouwens, rouwen had ik niet meer dan normaal gevonden. Het gaat mij er om dat er zo veel de straat op gingen, dat is wat er fout zit. Dat kun je in zon bevolking niet goed praten door te zeggen ja maar mn buurman heeft niet staan juichen :confused: .
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik word een beetje moe van dat superieure westerse denken. Waar mensen aan voorbij neigen te gaan is dat sommige delen in de wereld niet zo ontwikkeld zijn als de westerse. Maar is het dan juist om ze te gaan bestempelen als 'achterlijk'? Én, dat is misschien nog wel een veel belangrijkere vraag, is het dan wel verstandig om dit soort gebieden te gaan bewapenen met westerse technieken en wapens (wat de VS stelsematig doet)????
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    nee, dat is het volgens mij ook niet. Maar waarom zeg je nou weer dat je ziek wordt van dat westerse denken? dat is al zo vaak gezegd...en dit leidt tot niets. Ikzelf krijg bij zon opmerking meteen weer zoiets van ik wordt ziek van zon opmerking, want ik wordt ziek van het verkondigen van haat. Wat echtwel meer naar boven komt dan een 'superieure gedachte'. en niemand heeft ze bestempelt als achterlijk. Dat is duidelijk neergezet, het gaat niet om het individu, alleen om de cultuur zelf. Die heeft in de ogen van veel mensen hier een langere weg te gaan dan die van (zoals gezegd) bijvoorbeel nederland.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Laat ik het anders stellen: dezelfde discussie word keer op keer gevoerd hier. Hoeft niet erg te zijn, als er maar een beetje ontwikkeling in zit. Dat gebeurt hier klaarblijkelijk niet, gegeven mijn opmerking over de 'westerse denken' en opmerkingen over culturen. Ik laat hier dan ook bij. Mensen staan te lijnrecht tegenover elkaar hier en beginnen iedere keer weer dingen te persoonlijk op te nemen. Ik zie jullie wel als er wel wat zinnigs gebeurd in dit soort threads
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou helaas zijn er wel degelijk westerlingen (weldenkend ga ik ze dus niet noemen) die de KKK acties ondersteunen.
    Er wordt helaas idd teveel van dat soort extremistische groeperingen gedoogd door moslims. Maar dat is niet ondersteunen.. En dat gebeurt vaak meer uit angst dan uit sympatie.


    SykeS ik hou er niet echt van als mensen kleinerend over mij gaan doen.
    Vind het wel grappig dat je mij als kortzichtig bestempeld terwijl volgens jou alles wat zo'n beetje moslim is haat predikt.
    Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat je niet een heel geloof/bevolkingsgroep over 1 kam kan scheren door de acties van een paar extremisten.

    Ik had het beter gevonden als je gezegd had "misschien is het ook wel leuk om te weten dat een organisatie als de KKK niet veel voorstelt als je kijkt naar de grootte van b.v. Al Quada"
    Kijk je heb gelijk erin dat Al Quada vele male groter is dan de KKK.
    Maar net als dat de KKK christendom misbruikt, misbruikt Al Quada de Islam.
    Hoe dan ook Al Quada is idd vele male groter als de KKK, vervelend alleen dat Al Quada dat voornamelijk te danken heeft aan de financiele steun, kennis en training die ze van de VS hebben gehad ten tijde dat rusland in afghanistan zat.

    Tuurlijk is rouwen niet meer als normaal.
    Het is ook fout dat er groepen de straat op gingen om te juichen, waar zie jij mij zeggen dat ik dat niet vind?
    En die lui zijn zeker fout, maar wat jij doet is ook niet goed door de hele bevolking te be/ver-oordelen door die gasten die wel de straat op gingen.
     
  17. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    weet ik wel zeker. ze blaten niet anders man. echt kansloos.

    @ nemesis, dat ging niet over jou, maar over thewalrus
     
  19. Re4p0r

    Re4p0r clan-kamikaze.nl.tt

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn.. die site heeft wel coole video-titles: "Jeeps pull of arm", maar je moet gvd betalen!! :mad:
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Waarom vervalt een klein groepje mensen, waaronder Sykes hier steeds weer in een mantra waarbij iedereen ongelijk heeft behalve zij zelf en waarbij iedereen die niet met hen is tegen Amerika is.

    Nooit gaan jullie in op zinnige argumenten. Spreek ik over fouten aan twee zijden en niet zwart wit denken dan ben ik een dwaas. Leer eerst eens nuanceren voordat je maar aan een stuk je mening uitkraamt. Bronnen worden niet gebruikt, redeneren is lijkt deze mensen vreemd.

    Overgeneralisatie leidt tot niks.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2004

Deel Deze Pagina