1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuw begin schooljaar

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 6 sep 2005.

1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    beetje slijmen bij mn informaticadocent helpt ook weleens.. vooral als je informatica doet \o/
    dan kan je soms zo op een computer:)

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik hoef geen kw uren in te tekenen omdat ik 32 uur les heb. Eigenlijk maar 29, maar ik heb drie dubbeluren.. Ik heb N&G met latijn, filosofie en scheikunde 2...

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    filosofie? welk jaar doe jij? en wat hebben jullie al gehad?

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    De vierde :) Uhm. De zin van het leven, verhouding mens/dier, en we hebben het nu over robots.. Of ze in de toekomst net zoals mensen kunnen zijn, daar moeten we ook een essay over schrijven endezo.. Film over gekeken. Wel interessant en érg apart allemaal. Maargoed. Ik mis nogal veel lessen omdat ik Scheikunde op het zelfde uur heb....:mad:

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    filosofische antropologie dus..
    descartes met zijn mens/machine vraagstuk
    en de mens die een rationeel dier schijnt te zijn.

ook freud met zijn es, ich en über ich..
    en plato met zijn grotvergelijking, en zijn menner met 2 paarden

belangrijk onderwerp is dit.. legt de basis voor alles wat je erna krijgt, omdat je rekening moet houden met menselijke eigenschappen in je redeneringen etc.

welk boek gebruiken jullie?
    en ik zou aanraden om de film "what the bleep do we know?" te kijken:)

filosofie op school kan in t begin wel apart zijn door de andere denkwijzen, maar met de juiste uitleg kan t nog leuk worden..

PS. laat je docent eens kijken naar essaywedstrijden, dit is erg handig als je toch bezig bent, om dan meteen maar meteen mee te doen.

6. JeePee

JeePee Guest

Ahhh, vandaag zit de eerste week er al weer op :)
    Nog 39 te gaan 8) :+

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    het is al bijna weer kerstvakantie hoor..

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Uhm.. Het boek hebi k weinig opengehad.. Ik weet niet precies hoe het heet.. Ik vind het nu iig al vet leuk, en de leraar is ook heel aardig.. Onze school doet ook altijd mee met op weg naar het jongerenlagerhuis, en dan alleen de filosofie leerlingen.. Dat is allemaal wel leuk. Ben vorig jaar zelf ook mee geweest ookal had ik nog geen filosofie.

9. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    BEn alweer toe aan vakantie bohh gek heb ram geen zin meer in school.
    echt te saaie vakken terwijl ik er eerst op verheugde vorige weke op kamp al geweest van woensdag tot vrijdag alleen maar sporten maar heb geen zin meer in school hangt me de keel uit.

10. Victor

Victor Guest

Rustig kerel, altijd van de positieve kant bekijken... :)

Deel Deze Pagina