1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw formule 1 spel!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door boomer, 18 apr 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ferrari en M.Schumacher hebben vorig jaar niet de F1 saai gemaakt.. Je kan dat niet zo stellen. Vorig jaar was de ferrari gewoon te dominant. Maar dan hadden williams en mclaren maar een betere auto moeten neerzetten.
    Dit jaar is de ferrari minder dominant. Dat ligt wederom niet zozeer aan de ferrari maar aan de andere teams. Williams en McLaren hebben gewoon veel geleerd van vorig jaar. Maken misschien beter gebruik van de nieuwe regelementen. In ieder geval hebben ze het gat met ferrari behoorlijk weten te dichten..
    Of de nieuwe McLaren beter wordt dan de ferrari is natuurlijk ff afwachten. Het is ook baan en banden afhankelijk.
    Het wordt idd tijd voor een andere WK kampioen maar als Schumacher hem dit jaar weer wint is dat toch echt verdient.
    Hoe dan ook tot op heden hebben we een mooi F1 jaar.. Rookies die best goed presteren, weer een paar echte racers (lees mannen met ballen) zoals montoya en ook alonso en ook steeds spannende races.
    Vind het alleen jammer van villeneuve dat ie teveel energie steekt in het maken van domme opmerkingen en niet presteert op de baan.

2. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Met die nieuwe auto van mclaren gata het niet zo goed. Vergeet ook niet dat ze nu echt niet met de auto van vorig jaar rijden. Er zitten heel veel onderdelen van de nieuwe auto onder.

3. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ze moeten montoya een straf geven en alonso een beloning 8) 8)

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Montoya een straf?? waarvoor..? voor die inhaalactie van hem? BS!

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Wat loop jij nou weer te blaten. Montoya deed niets verkeerd. Hij gaf Schumacher voldoende ruimte. Maar Schumacher had ivm onderstuur meer ruimte nodig met als gevolg dat hij tegen Montoya aan reed. Is dus niets anders als een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Waar geen van beiden wat aan kon doen.

En Alonso een beloning...ben je wel helemaal lekker. Het was levensgevaarlijk wat hij deed. Als Coulthard niet zo alert was geweest had hij erbovenop geknald met wellicht ernstige gevolgen. Want met zo een snelheid was DC zeker gaan vliegen. En wat nou als hij dan over de vangrail landt in een post van de baancomissarisen. Had hij dan ook een beloning moeten hebben...:{

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Schumi-Montoya was idd gewoon racen.. Beide waren ze niet fout vind ik.

Alonso. hmm ja en nee.. ik ben het wat dat betreft ook niet helemaal eens met olav mol.. tuurlijk was het schrikken maar als je goed naar de herhaling kijkt zie je dat Alonso niet zoveel vroeger remt en dat David nog helemaal niet aan het remmen was (iets wat hij ook later in een interview zei).
    Of David wou een inhaal manouvre doen of misschien een foutje maar hij was zelf later met zijn rempunt terwijl Alonso nou net op dat moment een brake-test deed. Ik denk dat het een beetje samenloop van omstandigheden was.
    Ik had de race opgenomen en ik heb een paar keer dat stuk terug gekeken en ook hoe beide remden de ronde ervoor. David ging die keer duidelijk harder naar de bocht als de ronde ervoor. Ik denk dus zelf dat hij wou inhalen waardoor die brake-test van Alonso net een beetje rot uitkwam.
    Misschien een waarschuwing voor Alonso maar in mijn optiek niet meer als dat.
    Ik vond die actie van hem bij schumacher in de laatste bocht goed b.v. Waarom zou zoiets niet mogen? Ik snap niet de verontwaardiging van mensen over het liften van het gas in die bocht om iemand af te remmen.. Dat is gewoon racen vind ik.
    Dat accefietje met Coulthard is misschien wat meer twijfelachtig maar nog, wat ik zelf zag was het een samenloop van omstandigheden.

7. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Dat in de laatste bocht met Schumi is op zich niets mis mee, omdat dat nog wel mee viel. Alonso lifte eventjes. Dat met DC was extreem zo vroeg als hij remde. Ik heb ergens gelezen dat uit de telemetrie van DC bleek dat DC nog 10 meter voor zijn rempunt zat. En toen trapte Alonso al vol de rem in. Die chicane is erg krap om in te halen, dus een inhaalmanouvre lijkt mij onwaarschijnlijk daarzo. Die lach op het gezicht van Alonso na de race zei al genoeg. Hij had bewust zo vroeg geremd om Coulthard te naaien. En zoals Mol al zei, had hij al een voorwaardelijke straf na Brazilie. En wat mij betreft mogen ze hem nu een race schorsen, want de gevolgen van zulk soort geintjes kunnen desastreus zijn.

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja telemetrie zal niet liegen.. Alleen zoals ik al zei wat ik zag was dat coulthard die ronde ook harder richting bocht ging..
    Die chicane is ook krap, ik had het ook erg vreemd gevonden als coulthard er daar voorbij was gegaan. Aan de andere kant heb ik wel eens vreemdere inhaal acties gezien.
    Daar heb je wel gelijk in, en ik zeg ook niet dat Alonso het niet bewust deed he, ik had alleen zelf het idee dat het meer een samenloop was.
    Die telemetrie zal idd wel kloppen en dan zal Alonso waarschijnlijk wel meer als een waarschuwing krijgen. Nou ja we zien het in de loop van de week wel ;) Ik ga er maar vanuit dat de stewards of the meeting er ff meer verstand van hebben dan ik :)

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Wellicht dat het vroeg remmen van Alonso een vertekend beeld geeft van het remmen van DC.

Ze hebben Alonso al vrijgesproken. :mad:
    http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws

Ik hoop het:+

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja dat zou idd kunnen.. Ligt er ook net aan natuurlijk wat de telematrie berekend/ziet .. Als coulthard net wel een inhaalactie wou doen en zijn rempunt verlegd zal dat ook niet kloppen met de telematrie.

Misschien een goede keuze misschien niet. Wat ik wel vreemd vond was dit
    "Coulthard leek aan de winnende hand in een gevecht om de vierde plaats. Alonso had enkele ronden weerstand geboden, maar de Spanjaard leek kansloos in een aanval voor de beruchte chicane van de Nürburgring."
    Daar waren we het allebei al over eens dat dat wel een vreemde bocht is om in te halen..
    Ik hoop overigens wel dat Coulthard dit heeft gedaan:
    "Ik heb mijn eigen visie op dit incident die ik onder vier ogen met Alonso zal bespreken, maar uiteindelijk zullen de Stewards er een oordeel over moeten vellen", aldus de Schot."
    Het is wel een actie geweest die ze met hun beide uit moeten praten.. of het nou wel of niet goed was van Alonso.. Anders krijg je weer van die haat en nijd acties op de baan zoals we b.v. hadden met Hill en Schumacher.

11. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Wellicht dat DC zich positioneerde om hem op het rechte stuk in te halen. :confused:

Maar deze laten we zeggen controversieele situatie moeten ze zeker uitpraten.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja dat zou kunnen.. Als DC sneller door de chicane was gegaan als Alonso dan had ie hem er zeker op het rechte stuk naast kunnen prikken..
    Maar ja blijft een soort koffiedik kijken natuurlijk want dat zullen we nooit weten.. DC is natuurlijk ook wel zo slim om het niet te zeggen als ie net een inhaalactie wou doen. Want dan krijg je van "oh je deed het dus zelf" ;)

Yep dat zeker. Gelukkig voor Alonso is DC niet de kwaadste en valt er met hem echt wel te praten.. lol.. Senna was een ander verhaal geweest ;)

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik was het alweer bijna vergeten, maar een paar jaar geleden (ik meen 1999) heeft Mika Hakkinen in die chicane Eddie Irvine (toen nog Ferrari) op schitterende wijze gepasseerd. 8) Dus het is blijkbaar toch wel mogelijk daar.

14. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Was dat niet in 2000? In 1999 won Herbert op de Nurburgring.

15. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    dat zou best kunnen. Of het was 1998. Hakkinen won die race met die inhaalmanouvre in ieder geval .

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dan zal het wel 1998 zijn, want in 2000 zat Irvine al bij Jaguar, en toen was het ook een regen race waarin Irvine uitviel doordat hij een crash had met R. Schumacher en Verstappen:)

17. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen kan weer zijn top 8 lijstje posten voor de Gp van Frankrijk op Magny-Cours.

Mijn Top 8 is:

1. R schumacher
    2. Montoya
    3. Raikonen
    4. Coulthard
    5. Trulli
    6. Barrichello
    7. Webber
    8. Da Matta

18. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook maar eens een keertje voor de fun mee.
    mijn lijstje:

1: Michael Schumacher
    2: Ralf Schumacher
    3: Kimi Raikkonen
    4: Rubens Barrichello
    5: David Coulthard
    6: Fernando Alonso
    7: Mark Webber
    8: Jarno Trulli

19. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden: