1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw Rechts: Wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DaNoS, 19 jan 2004.

  1. Dark Shadow

    Dark Shadow Active Member

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is nu een partij naar mijn hart
     
  2. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap je verhaal niet helemaal:confused:
    Verder is een afname van vluchtelingen geen synoniem voor geen vluchtelingen. Ze komen dus nog steeds. En nogmaals, als ze ze aan zouden passen vind ik het geen probleem. Maar op de huidige manier wel...
     
  3. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind het een erg goeie partij, lpf vind ik ook erg goed maar zonder pim bij deze partij heb ik niet veel vertrouwen meer in de LPF, de PVDA heeft het land gesloopt in hun tijd van macht. Iedereen zit maar op zn luie kont geld te vangen werken moeten ze gewoon!!! niet profiteren van de belasting betalers (dit gaat over zowel autochtonen als allochtonen), verder vind ik het erg ver gaan dat er bijv in Rotterdam de grootste moskee van Europa gaat komen............ dat gaat gewoon te ver. En dat volkslied ach je krijgt op die manier weer wat meer respect voor je land en misschien wel voor elkaar meer het idee dat we een WIJ zijn in dit land respect is ver te zoeken helaas. Verder heb ik van Nieuw Rechts een promotie poster gekregen waarop staat.... stipverhaaltjes met poppetjes die vreemde talen praten en een nl erbij die ??????? hij verstaat het niet dit in een aantal kleine stripjes boven op de poster staat. SPREEK NEDERLANDS! deze poster wordt verwijderd bij hoge school a-dam omdat het rasistisch zou zijn........ onzin dus het is gewoon associaal om een taal te praten die bijna niemand verstaat je woont hier dus praat Nederlands dat is onze taal in Nederland..en ja iedere partij heeft verder zijn goeie en mindere punten mij lijkt dit een goeie partij!
     
  4. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Hummm, weet niet lijkt me niet allemaal nodig. Ben zelf buitenlander en moet eerlijk bekenen dat ik me mateloos irriteerd aan het gedrag van allochtonen. Ik zie het zo ik ben hier in nederland als gast als ik ooit weg moet dan zal ik gaan, wel met gevoelens want ik ben van nederland gaan houden ook al eet ik geen boerenkool met braadworst en stampot.

    Feit blijf dat sommige gasten misbruik maken van de gastvrijheid van de gastheer en dat is fout. Ik zie het zo de gast moet zich aan de regels houden en aanpassen van de gastheer en doet die dat niet tja dan heb je het recht om hem je huis uit te zetten. Simpel toch, als ik in je huis verblijf dan ben je wel gek als je me nog laat blijven als ik je eigendom steel, je vrouw verkracht en je dochter in elkaar timmer of niet??

    En wat mee het meest irriteerd is dat sommige ook nog eisen gaan stellen van dat is ons recht, dikke L*L in je eigenland heb je die rechten niet eens ga daar maar protesteren wees blij dat je hier mag blijven en wees dankbaar, Nee dat dingen nu zo zijn is de schuld van de nederlandse man want ze zijn niet mans genoeg en een slechte gast een rotschop onder zijn kont te geven.

    Zo was er een minister die zei marrokaanse criminelen het land uit te zetten en ze de paspoort te ontnemen. Toen zei een bajesclant ja als hij me een goede toekomst in marroko kan garanderen dan mag die dat. Nou toen werd ik boos, wat voor toekomst dan?? In marroko kun je ook dealen en stelen en verkrachten en weet ik veel allemaal dus wat je hier doet met je leven kun je daar ook doen maar ja dan heb je geen hotel met een kleuren tv als verblijf...........*&^@%@!
     
  5. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0



    Nou Als je maar gewoon nederlands kan spreken is wel genoeg vindt ik, als je tegen een hollander spreek moet die je gewoon abn kunnen verstaan maar je mag best wel je eigen taal spreken met mensen in het openbaar. Ik hoef echt niet mee te luisteren met mensen in de bus over alle onzin, als ze maar wat doen aan die :mad: volume knop zoals die turken en morokanen doen is onzin en somaliers kunnen er ook wat van zeg:confused:
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Het heeft wel wat de partij. Sommigen punten zijn misschien hard maar zeker waar en nodig. Andere punten vind ik soms weer niks. Zo vind ik het nergens op slaan dat je een kut volkslied moet zingen op school bijv. Alsof ik nu zo trots op het land ben. Tuurlijk, het kan slechter, maar het kan ook zeker weten beter.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  7. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat het hoog tijd word dat allochtonen zich gaan aanpassen..
    tuurlijk, er zijn ook goede allochtonen.. maar het gaat van kwaad naar erger..
     
  8. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Nesem mijn respect gaat naar jou uit! jij bent dus als ik het zo hoor 1 van de vele buitenlanders die zich WEL goed hebben aangepast en zich goed gedragen! ben ik blij mee iig:)
    Maar ik vind het gewoon onbeleefd om in een trein je eigen taal te gaan praten je bnet hier in Nederland en bent (op papier)) een Nederlander, je verstaat geen woord van hun taal en daardoor is het erg onbeleefd, je voelt je buiten gesloten.
     
  9. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    ooh en thuis hun eigen taal praten vind ik verder goed hoor........ dat is natuurlijk hun eigen zaak in hun eigen huis:)
     
  10. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om zoveel reacties te zien...

    Ik vind het zeer opvallend dat vrijwel iedereen een antwoord klaar heeft over allochtonen of buitenlanders. Maar waarom is deze partij volgens jullie onlosmakelijk verbonden met het onderwerp "allochtonen" of "integratie"?

    Wat is het doel van een politieke partij: Verbetering van de samenleving?
    En wie heeft schuld aan de slechte situatie waarin Nederland verkeert?
    Waardoor vervagen waarden en normen?

    Ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit allemaal wordt veroorzaakt door de allochtoon of de buitenlander. Nederlanders zullen eerst ook eens naar zichzelf moeten gaan kijken en niet direct schuld proberen af te schuiven op andere bevolkingsgroepen. Er zitten ook NEDERLANDERS in de gevangenis, er zijn ook NEDERLANDSE drugsverslaafden... er lopen ook NEDERLANDERS met wapens over straat...

    Ik vind het zwak dat er mensen zijn die niet eens kritisch naar hun eigen omgeving/cultuur/waarden en normen kijken.

    Maar dan heb ik nog een vraag:
    Zou je zover gaan om op zo'n partij te stemmen?
     
  11. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zouden ze niet hun eigen taal mogen praten?
    Je hoeft toch niet te weten waar ze het over hebben?

    Dan zou er een regel moeten komen:
    In Nederlander dient in het openbaar VERPLICHT Nederlands te worden gepraat.

    Zou helemaal nergens op slaan...

    Ik vind het veel belangrijker dat ze Nederlands KUNNEN praten.
     
  12. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    mm ik ga er in iedergeval op stemmen (denk ik..... anders LPF) mm ik schreef duidelijk dat het ging om allochtonen EN autochtonen inverband met het hand op houden en geld vangen! En ja waarom staat zo`n partij met buitenlanders verbonden..... op het moment worden nou eenmaal veel problemen veroorzaakt door deze bevolkingsgroep de criminaliteit ligt hoger bij deze groep inwoners dat is bekend. Maar toen ik met mijn scooter naar huis reed en op eens een groep antilianen tegen kwam die mijn scooter graag wouden lenen (JATTEN!) en vervolgens maar een groot mes te voorschijn haalden nou toen brak mn klomp:9 maar ja.......... vul me maar aan.............. of verbeter
     
  13. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    maar gaat het daarom slecht met Nederland?
    Ga je daarom op deze partij stemmen?

    Ik zie in hun standpunten nergens staan dat de veiligheid op straat verbeterd moet worden... Dan had dat voorval met die antillianen zich misschien niet voorgedaan...
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  14. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    @ nesem,

    jij bent ook van niet nederlandse afkomst en jij bent (zo op het eerste gezicht ) ook 100% geintegreerd . En ik houd ook niet van bkool , ook al ben ik 100% nl . Maar het kan dus wel. Waarschijnlijk hebben jouw ouders je heel vrij , westers opgevoed. Wat denk jij dat jij of je ouders anders gedaan hebben dan al die andere niet nederlanders die veel moeite hebben met integreren??
     
  15. SagarAmarjit

    SagarAmarjit Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook een Nederlander van allochtone afkomst, maar ben het eens met het feit dat men in het openbaar Nederlands moet praten. Gewoon omdat het onbeleefd en kwetsend kan zijn.

    Maar, Nieuw Rechts probeert naar mijn idee de verschillen tussen allochtonen en Nederlanders te vergroten. Ze proberen alleen maar meer verschillen te benadrukken en dus in zekere zin haat te creeeren. Waarom ze dat willen is voor mij een raadsel.

    Er zijn standpunten waar ik het eens mee ben, zoals verhoging van koopkracht van lagere inkomens. Maar het feit dat ze de verschillen tussen Gastheer en Gast willen benadrukken, betekent voor mij dat ik niet op ze zal stemmen.

    @, azkickr. Wat is vrij en westers opgevoed?? Zoals ik het nu zie lijkt het erop dat vrij en westers betekend dat iedereen hetzelfde moet zijn, en als er verschillen zijn moet je bang zijn en diegene vooral niet proberen te benaderen. Ik dacht altijd dat vrij en westers betekende dat je open was voor andere culturen en andere mensen(die niet 'normaal' zijn), maar ik denk dat dit in de praktijk eerder schijntolerantie mag noemen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  16. Sokkebokje

    Sokkebokje Guest

    Nederland moet gewoon niks doen aan intergratie. Ze moeten zichzelf maar redden. In duitsland doen ze dit ook en daar zijn bijna geen alochtone te vinden die geen duits spreken...
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik vind niet dat je kan zeggen dat ze per se Nederlands moeten praten in het OV. Je verstaat er dan wel niks van, maar als je op vakantie bent praat je over straat toch ook gewoon in je eigen taal. Wel vind ik dat je je aan de taal moet passen wanneer je met een thuis-taal sprekende persoon communiceert. Zo zal ik in Amerika bijv. geen hamburger bestellen door het op z'n Nederlands te vragen en verwacht ik ook dat er hier Nederlands tegen mij gesproken wordt. Tuurlijk kan het altijd zijn dat een Engels-sprekende iets vraagt in het Engels, maar zodra je echt geruime tijd in een land woont dien je de taal daar van te spreken. Dit wil ook regelmatig het geval zijn bij Engelsen die Engels blijven praten en is het niet alleen bij Marokanen of Turken.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  18. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar er is wel een zeer duidelijk verschil vind ik tussen op vakantie zijn of hier al 5 jaar wonen.
     
  19. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    mm Danos,,,,,,,,,,,,,,, als ik dat allemaal moet gaan typen...... hehe maar ja die regel zou overdreven zijn idd maar die mensen moeten niet zo onbeschoft zijn om zomaar tegen over je in de trein hun eigen taal te gaan lopen lullen waar je geen woord van verstaat dat is gewoon associaal. En ja veiligheid op straat moet ook erg om hoog laat die agenten is wat doen en vooral mogen doenl..........................!
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Lekkere partij voor slimmerds die echte oplossingen niet begrijpen.
     

Deel Deze Pagina