toch blijf je in deze discussie 3 kampen houden.
1tje dat denkt dat de oplossing ligt in een doos die al 300 keer geopend is,maar steeds op een andere manier wordt uitgepakt.
en 1tje wat graag andere oplossingen ziet,de fabeltjeskrant allang niet meer leest en graag weer voorruit wilt.
op dit moment staan we stil en stilstand is achteruitgang.
en altijd kamp nmr 3 vol met mensen die wat hangen tussen 1 en 2 maar eigenlijk niet weten waar ze zich het lekkerst tussen voelen.
je ziet het hier en je ziet het als er weer eens gestemd mag worden.
ieder zijn meug,dat is immers je eigen goed recht en alle koppen in dezelfde richting lijkt zelfs mij ook niet altijd gezond,een mens is geen lemming.
mijn gedachtengang gaat echter wel uit volgens kamp 2.
de werkwijze,het beleid,justitie en de politiek faalt op dit gebied.
nederland mag dan wel het ruimdenkende multiculturele alles accepterende land van europa zijn maar naar mijn mening staan een hoop verhoudingen scheef hier.
de controle en het overzicht is al jaren zoek en de overheid moet zijn benen uit hun reet rennen om de boel weer op orde te krijgen.
doen ze dit niet...dan doen anderen het wel voor hun.
voorbeelden genoeg dat mensen het hier in het hele land meer dan spuugzat zijn.
het is soms ongegrond,maar er hoeft maar ergens rottigheid te zijn bij het locale azc,de probleemwijkjes in de steden en dorpen op school en zelfs in het openbaar vervoer en de bom barst weer eens.
azc's vatten plotseling vlam en de moskee heeft geen ruiten meer puur omdat de mensen zich belazerd voelen en in de steek gelaten.
schiet de politie een gewapende marrokaanse crimineel dood........dan drinkt de burgermeester(immers baas van de politie) s'middags een kopje koffie met pappa en mamma om spijt te betuigen.
wordt er een meisje vermoord (marrianne vaatstra) praktisch naast een azc dan verklaard de burgermeester een maand ofwat daarna dat het kampement met 50% gaat uitbreiden...gevolg,heel friesland ontploft.
een nederlandse delegatie van het korps mariniers wordt door dezelfde politiek naar irak gestuurd om daar hun werk te doen.
de man wordt opgepakt voor een feit wat niet eens bewezen is omdat hij gehandeld heeft in een situatie die alleen hij en zijn maten mee hebben gemaakt.
deze man is dus een van de mooiste voorbeelden hoe het huidige beleid in elkaar steekt.
in nederland mag je een schoolkind van 13 zwanger maken terwijl je een joint rookt en helemaal lam bent........maar als je 3 kmph te hard rijd ben je wel de lul.
de verhoudingen staan helemaal scheef(dat moet oudkerk ook gedacht hebben toen hij weer eens naar de hoeren ging)
ik ben echt voor veel meer controles(snelheids controles helaas ook)want in de loop der jaren is nederland een bakermat geworden voor mensen die denken dat alles kan en mag.......en zelfs buiten de landsgrenzen is dit allang bekend.
snelrecht mag nog sneller,politie mag nog meer bevoegdheden krijgen(gvd sinds 2 jaar mogen ze pas iemand fouileren of in een kofferbak kijken)drugsmokkelaars zijn allemaal de klos en niet alleen als ze maar "genoeg"bij hun hebben,controles op uitgaande gelden mbt kinderbijslag,ziektekosten(hele families lopen het ziekenhuis plat op een zorgpas) en de bekende draaideur crimineeltjes mogen wat mij betreft in een zoutmijn gaan werken.
het nederlandse beleid wat dus ook de integratie onder zijn vleugels heeft rammelt aan alle kanten.
het zomaar oplossen van dit probleem lijkt zelfs mij bijna godsonmogenlijk want nogmaals...de mensen moeten het voor het grootste gedeeldte zelf doen.
maar lukt het niet en mensen gooien er met de pet naar ,hebben liever dat ik mijzelf moet aanpassen aan het gedrag en denkwijze van hunzelf dan zal er toch echt actie ondernomen moeten worden.............en laat de overheid die oplossing maar eens heel snel vinden want partijen zoals nieuw rechts en mensen die nog veeeeel radicalere denkwijze hebben floepen als paddestoelen de grond uit hier.
ik ben het zat.....en ik weet bijna zeker dat 70% van heel nederland het met mij eens is.
Laatst bewerkt: 21 jan 2004