Tja, beuker dat pak vla is ofwel een sterk staaltje sarcasme of weeral een briljante vlaag van verstandverbijstering.
Het is lastig discussieren met iemand die dingen zegt en er een wolk van schijnobjectiviteit en levenswijsheid omheen hangt.
Even een voorbeeld van jouw paradoxale praatjes met betrekking tot verkeersovertredingen.
Kortom snelheidscontoles vind je eigenlijk maar onzin maar het hoort erbij. Je maakt direct een koppeling tussen andere delicten en snelheidscontoles. Als oom agent jou een boete cadeau doet omdat je te hard rijd dan is dat terecht.
Nu een mooie losse flodder, een schoolkind van dertien zwanger maken gebeurt niet alleen in Nederland. Daarbij is dit eigenlijk een heel lastig probleem. Wanneer is iemand minderjarig en wanneer is iets strafbaar. Een meisje van 16 met een jongen van 18? Of ene meisje van 15 met een jongen van achtien?
En wat heeft dit te maken met te hard rijden? Ik keur beide af.
Die drie kilometer te hard rijden kan levensgevaarlijk zijn. Verkijk je daar niet op. Eigenlijk is een limiet van 120km zelfs nog te hoog. Het cafepraatje dat het maar omhoog moet omdat we zo'n haast hebben met zijn allen getuigd slechts van de dwaasheid die men uit zijn bier haalt.
Jouw opmerking over joints slaat helemaal nergens op. Zolang mensen een jointje in huis of tijdens het uitgaan roken heb ik daar geen problemen mee. Alcohol is immers een zwaardere drug dan weed. Als alcohol niet zo ingeburgerd dan zou het voldoen aan de kwalificatie harddrug. als je een van de twee achter het stuur gebruikt dan verdien je in mijn ogen wel straf.
Het is niet waar dat 70% van de mensen het met je eens is. Ik leg hierbij de nadruk op jouw woordje bijna. Je zegt in feite weer niks. Geen feit maar een mening. Het aantal radicalen in ons land valt ook heel erg te bezien. Dat simpele rechtse ideeën in crisjaren meer steun ontvangen ontken ik niet. Maar zelfs de aarstvader van de demagogie haalde nooit meer dan 38% van de stemmen.
Het stoort mij als mensen beweren te spreken voor een groep die eigenlijk helemaal niet te duiden is. Jouw mening opdringen als iets waar bijna iedereen het mee eens is helemaal niet realistisch. Zoveel stemmen als er zijn, zoveel meningen zijn er.
Het geschreeuw over aanpassen is niet productief. Er is echt geen sprake van dat jij je aan moet passen aan een ander. Nederland is immers een vrij land met een liberale grondwet die ons allerlei rechten verschaft waaronder het recht op meningsuiting en godsdienst. Zolang je een anders rechten niet belemmert dan mag je alles doen.
Wel vind ik het leren spreken van de Nederlandse taal heel belangrijk. Ieder Nederlands staatsburer heeft dezelfde rechten, of hij nu Ali Babba heet of Jantje Smit. Ali en Beuker zijn wat dat betreft gelijkwaardig. Zodra Beuker zich gelijkwaardiger voelt dan Ali dan zal Ali in Beukers bus net zo naar hem kijken als Beuker naar Ali kijkt en komen we nergens.
Wederzijds respect is belangrijk, ik leg het probleem niet aan een kant (hetgeen jij vrijwel direct doet). Ik vind aanpassen ook een te groot woord. Ik zou graag willen dat iedereen het gedrag op mijn normen en waarden aan zou passen maar als ik op het daar niet aan voldoen de doodstraf zou zetten dan waren er nog maar tien mensen in Nederland.
Jouw verhalen vertellen jouw waaarheid. Vol met tegenstrijdigheden, overdrijvingen en vooroordelen. Ik zeg niet dat jouw passagiers allemaal lieverdjes zijn, zeker niet. maar ik constateer wel dat jij direct je mening klaar hebt, en dat al lang voordat ze de bus instappen.
Als leraar moet ik boven mijn eigen vooroordelen staan en ze ontkrachten door logisch denken. Als ik met net zoveel vooroordelen als jij voor de klas zou staan dan zou ik met de helft van de kinderen niks bereiken omdat ik ze direct al negatief benaderen zou. Door die negatieve benadering zouden ze slechter presteren en had ik weer een bewijs voor mijn stelling dat ze toch al niks konden. Self Fullfilling Prophecy Beuker......... Self fullfilling prophecy
Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2004