1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw Rechts: Wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DaNoS, 19 jan 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Fardo, briljant dat je de tijd hebt willen nemen om op alle stellingen te reageren (dat duurde mij te lang).

    Beuker, jouw posts zitten vol tegenstrijdigheden waardoor mij soms niet duidelijk is waar je nu heen wilt. Mijn laatste zin sloeg op het feit dat je de uitbreiding van een azc in verbinding bracht met het sturen van mensen naar Irak. Wat iets is dat niet echt een punt heeft. Of bedoelede je te zeggen dat mensen een dergelijke koppeling maken?

    Ik vraag me stellig af of het nu werkelijk aan mij ligt dat ik jouw stellingen soms verkeerd interpreteer? Je reageert op gebeurtenisssen waaran je conclusies verbindt, zonder aan te geven dat je die conclusies zelf niet steunt. Je houdt een betoog van drie allinea's en dat eindigt met een zin die het tegengestelde uitdrukt.

    Wederom reageer je nu op een post met levenswijsheid. Je geeft geen feiten, en zelfs geen ondererbouwde mening. je begint ditmaal je betoog met het verhaal van jouw vader die, als ervaringsdeskundige, bij de politie, wel weet hoe alles in elkaar zit. Daarna gebruik je speculatieve zinnen als "Je hoort Maar al te vaak...." De statements zijn zo subjectief als het maar kan.

    Even een omgekeerd voorbeeld: "Ik ken een paar Marokanen, en die werken me hard, de een wordt leraar, de andere econoom, en de derde maakt schoon daarom zullen alle allochtonen wel een geweldige bijdrage leveren aan onze samenleving" Dit heeft niks te maken met feitelijkheden maar met een subjectief concept.

    Ik vind jouw busverhalen interessant, en ook leuk om te lezen, maar je merkt vrijwel onmiddelijk dat de verhalen heel erg gekleurd zijn. je zit vast in een echte zelfvervullende voorspelling; je gebruikt elke ervaring om je vooroordelen te bevestigen.

    Als dat jouw mening is dan respecteer ik dat maar ik vraag me wel af waarom je daarna de analyserende houding aanneemt. Denk jij zelf net zo als de potentiele LPF stemmers? Of druk je de mening van die mensen uit?

    Het lijkt me dat jouw betoog over het slappe beleid jouw mening verwoord. Daarna wil je aangeven dat je het daarom aannemelijk vindt dat een partij als nieuw rechts meer steun zal krijgen,

    Ik begrijp jouw punt wel, als ik tussen de regels doorlees.Nieuw rechts en wijlen Pim Fortuijn waren goed in het bieden van, onrealistische, maar simpel klinkende en goed bekkende oplossingen. De geschiedenis heeft bewezen dat een bepaald deel van het volk in roerige tijden vrijwel direct aangesproken wordt door makkelijke rechtse oplossingen. Ik zeg niet dat deze mensne onghoord moeten blijven maar ik hoop wel dat mensen die zich tot derghelijek partijeen aangetrokken voelen nadenken over de realiteit, de gevaren en gevolgen die een dergelijk partij binnen de politiek aansticht.
     
  2. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dan krijg je geen uitkering meer eens kijken of ze dan nog steeds niet willen werken. Het probleem is dat veel mensen nu niet werken omdat hun uitkering hoger is dan wanneer ze zouden werken.


    We leven in een multiculturele samenleving dat klopt, maar om ze het gevoel te geven van inburgering zou dit een stap in de goede richting zijn. Sancties? Gewoon de normale sancties die gegeven worden op scholen als kinderen ergens niet aan mee willen doen

    Effectief werken hoeft niet ten koste gaan van deze maatregel met de tegenwoordig mogelijkheden. Het kost misschien wat meer maar dan bouwen we maar een Joint Strike Fighter minder.

    Momenteel is het zo dat wanneer jij een inbreker in je huis hebt je hem nog niet ens mag slaan omdat jij dan degene bent die de bak ingaat en hem een schadevergoeding moet betalen, dat lijkt me de omgekeerde wereld.

    Denk dat je hier wel erg slecht naar de mens als individu kijkt maar dit standpunt is discutabel dat ben ik met je eens.

    De andere kant hiervan is gratis Heroine verstrekken, denk dat het kiezen is uit twee kwade waarbij dit misschien de minsdte overlast voor de burgers oplevert.


    Denk persoonlijk dat deze partij een grotere inhoud heeft als Janmaat met zijn "beste landgenoten...." misschien dat Michiel Smit niet helemaal de juiste persoon is als voorman, maar er als er een soort tweede Filip de Winter opstaat denk ik dat deze partij op een hoop sten kan rekenen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Blauw dat probleem slaat als een tang op een varken. Als jij een bijstandsuitkering hebt dan heb je sowieso veel minder dan bij een gewone baan. Je haalt twee problemen door elkaar.

    Als je ziek wordt en je bent aan de beterende hand, maar de kans op terugval is groot, dan kun je niet gaan werken omdat je dan bij een eventuele verslechtering en terugkeer in de WAO gestraft wordt voor je inzet door vermindereing van jouw uitkering. Dus meedoen wordt gestraft in plaats van beloond.

    Bouwen we wel ene joint strike fighter minder? Waarom denk je dat het politie apparaat veranderd is? Het is nu zelfs niet efficient geneoeg. Komt de gemeente politie krijgen we nog meer decentralisatie en miscomunicatie dan nu het geval is.

    Dat verhaal van die inbreker is een fabeltje, gebaseerd op een enkel broodje aap (okay misschien is het echt gebeurd, maar een aanklagende inbreker is meer uitzondering dan regel) verhaal. Er is een groot verschil tussen handelen uit noodweer en iemand verrot slaan. Als er een inbreker in je huis staat en je betrapt hem is hij meestal direct vedwenen, zonder slag of stoot. Zo iemand wil gene problemen dus maakt dat hij wegkomt. Als je al een knuppel in huis hebt liggen voor het geval er inbraak plaatsvind zit er ook iets fout.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2004
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    @walrus:
    in mijn verhaal verkondig ik voor een deel mijn mening,en voor een groot gedeeldte lees je eigenlijk over de zin en onzin van reeds gebeurde dingen.
    de link die jij legt tussen een azc en militairen in irak leg jijzelf waarmee ik hier alleen maar als voorbeeld neem dat zowel op politiek als op gemeente niveau beslissingen genomen worden waar naar mijn mening nog een nachtje over geslapen had kunnen worden.
    ik weet het....."achteraf kijk je een aap in zijn reet"maar op deze schaal en in deze tijd mag ik verwachten dat deze hoog geschoolde dames en heren met iets beters komen.
    de overheid creeerd deze situatie voor een enorm gedeeldte zelf door maar al te vaak niet te luisteren naar zijn eigen bevolking.
    natuurlijk zijn het de mensen zelf die een steen door een raam gooien,een auto verbranden of iemand iets aandoen,maar de weggestopte opgepropte frustraties komen toch ergens vandaan.

    de laatste zin die jij plaatst in jouw laatste post "over de knuppel in huis"geeft aan dat jij de schuld neerlegd bij diegene die per definitie liever het zekere voor het onzekere neemt.
    walrus.....dit inbreekverhaal van blaauw is niet alleen waar,het gebeurd ook nog eens op een schaal waar jij geen flauw benul van heb.
    ikzelf heb dit al 1 keer(gellukig niet persoonlijk want dan schreef ik nu uit mijn cel)mee gemaakt van heel dichtbij.
    mijn beneden buren in amsterdam zijn 8 jaar geleden wakker geschrokken door een inbreker die nadat hij zijn zakken gevuld had een pak vla aan het leegdrinken was in de keuken terwijl mijn buren sliepen.......in de kamer daarnaast.
    HIJ DRONK EEN PAK VLA LEEG.........dit soort figuren walrus zijn gek genoeg om je strot eraf te snijden terwijl jij met je meissie in je nest ligt.
    de knop is omgegaan bij mijn buurman en heeft hem echt de trap afgebeukt.
    s'ochtends stond de politie voor de deur,niet alleen voor de schade en of gestolen goederen,maar ook voor een proces verbaal tegen mijn buurman.

    ook is er jaren terug een politie agent zijn baan kwijt geraakt door een soortgelijk voorval tijdens een inbraak bij de desbetreffende agent thuis.
    je kan niks meer zeggen of doen of je wordt tegenwoordig door je eigen achterban terug gefloten.
    wellicht weet je ook nog wat er gebeurde met de 2 agenten die op bureau warmoestraat voor de 12 keer dezelfde junk naar buiten lazerden.
    zelfs volgens de vele getuigen(op gewone mensen op straat) was met het slachtoffer geen discussie mogelijk.
    hij viel vervelend op straat waarbij hij zijn nek brak..........2 agenten zonder werk omdat ze hun werk deden,net als de marinier in irak.

    de individiualisering waar de overheid zo over loopt te piepen vloeit voort uit het falende beleid.
    ieder voor zich want er is niemand die je komt helpen.....zonder er zelf beter van te worden.
    ik ben het nog steeds zat........met mij nog veel meer.
    je bent een aardige knul en zeker niet dom....maar ik kan wel merken dat wij in een enorm verschillend millieu wonen en werken waarbij wij beiden mede door onze ervaringen onze meningen op aanpassen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  5. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er in godsnaam zo erg aan het leegdrinken van een pak vla???

    (behalve dat vla meestal niet echt lekker drinkbaar is, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar erg woest van wordt:{)
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Tja, beuker dat pak vla is ofwel een sterk staaltje sarcasme of weeral een briljante vlaag van verstandverbijstering.

    Het is lastig discussieren met iemand die dingen zegt en er een wolk van schijnobjectiviteit en levenswijsheid omheen hangt.

    Even een voorbeeld van jouw paradoxale praatjes met betrekking tot verkeersovertredingen.

    Kortom snelheidscontoles vind je eigenlijk maar onzin maar het hoort erbij. Je maakt direct een koppeling tussen andere delicten en snelheidscontoles. Als oom agent jou een boete cadeau doet omdat je te hard rijd dan is dat terecht.

    Nu een mooie losse flodder, een schoolkind van dertien zwanger maken gebeurt niet alleen in Nederland. Daarbij is dit eigenlijk een heel lastig probleem. Wanneer is iemand minderjarig en wanneer is iets strafbaar. Een meisje van 16 met een jongen van 18? Of ene meisje van 15 met een jongen van achtien?
    En wat heeft dit te maken met te hard rijden? Ik keur beide af.

    Die drie kilometer te hard rijden kan levensgevaarlijk zijn. Verkijk je daar niet op. Eigenlijk is een limiet van 120km zelfs nog te hoog. Het cafepraatje dat het maar omhoog moet omdat we zo'n haast hebben met zijn allen getuigd slechts van de dwaasheid die men uit zijn bier haalt.

    Jouw opmerking over joints slaat helemaal nergens op. Zolang mensen een jointje in huis of tijdens het uitgaan roken heb ik daar geen problemen mee. Alcohol is immers een zwaardere drug dan weed. Als alcohol niet zo ingeburgerd dan zou het voldoen aan de kwalificatie harddrug. als je een van de twee achter het stuur gebruikt dan verdien je in mijn ogen wel straf.

    Het is niet waar dat 70% van de mensen het met je eens is. Ik leg hierbij de nadruk op jouw woordje bijna. Je zegt in feite weer niks. Geen feit maar een mening. Het aantal radicalen in ons land valt ook heel erg te bezien. Dat simpele rechtse ideeën in crisjaren meer steun ontvangen ontken ik niet. Maar zelfs de aarstvader van de demagogie haalde nooit meer dan 38% van de stemmen.

    Het stoort mij als mensen beweren te spreken voor een groep die eigenlijk helemaal niet te duiden is. Jouw mening opdringen als iets waar bijna iedereen het mee eens is helemaal niet realistisch. Zoveel stemmen als er zijn, zoveel meningen zijn er.

    Het geschreeuw over aanpassen is niet productief. Er is echt geen sprake van dat jij je aan moet passen aan een ander. Nederland is immers een vrij land met een liberale grondwet die ons allerlei rechten verschaft waaronder het recht op meningsuiting en godsdienst. Zolang je een anders rechten niet belemmert dan mag je alles doen.

    Wel vind ik het leren spreken van de Nederlandse taal heel belangrijk. Ieder Nederlands staatsburer heeft dezelfde rechten, of hij nu Ali Babba heet of Jantje Smit. Ali en Beuker zijn wat dat betreft gelijkwaardig. Zodra Beuker zich gelijkwaardiger voelt dan Ali dan zal Ali in Beukers bus net zo naar hem kijken als Beuker naar Ali kijkt en komen we nergens.

    Wederzijds respect is belangrijk, ik leg het probleem niet aan een kant (hetgeen jij vrijwel direct doet). Ik vind aanpassen ook een te groot woord. Ik zou graag willen dat iedereen het gedrag op mijn normen en waarden aan zou passen maar als ik op het daar niet aan voldoen de doodstraf zou zetten dan waren er nog maar tien mensen in Nederland.

    Jouw verhalen vertellen jouw waaarheid. Vol met tegenstrijdigheden, overdrijvingen en vooroordelen. Ik zeg niet dat jouw passagiers allemaal lieverdjes zijn, zeker niet. maar ik constateer wel dat jij direct je mening klaar hebt, en dat al lang voordat ze de bus instappen.

    Als leraar moet ik boven mijn eigen vooroordelen staan en ze ontkrachten door logisch denken. Als ik met net zoveel vooroordelen als jij voor de klas zou staan dan zou ik met de helft van de kinderen niks bereiken omdat ik ze direct al negatief benaderen zou. Door die negatieve benadering zouden ze slechter presteren en had ik weer een bewijs voor mijn stelling dat ze toch al niks konden. Self Fullfilling Prophecy Beuker......... Self fullfilling prophecy
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2004
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    TheWalurs en Beuker(sr) wat hebben jullie opmerkingen met nieuw rechts te maken .... :{
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Uh, het gaat over rechts gedachtegoed......
     
  9. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    in·te´gre·ren
    werkwoord; integreerde, heeft/is geïntegreerd; afleiding: integratie

    I onovergankelijk werkwoord

    -in een eenheid opgaan

    II overgankelijk werkwoord

    - volledig maken
    voorbeeld
    + zelfstandig naamwoord
    een integrerend deel
    dat wezenlijk tot het geheel behoort
    - in een geheel doen opgaan


    Wat is hier zo moeilijk aan te snappen. Integreren wil gewoon zeggen meedoen met onze maatschappij. Simpel, aanpassen die hap of teruggaan. Geen geschijt met de liberale grondwet of whatsoever.

    Ik heb een beetje het idee dat jij hier in het ASEL forum in elke thread m.b.t. ethiek/filosofie/politiek doet alsof jij hier helemaal gelijk hebt. Jou missie hier is om ieders mening te weerleggen, wat deze ook is. Dat irriteert me zwaar.
    Als iemand van jou niet mag beweren dat 70% het met hem eens is, waarom zou jij dan wél mogen zeggen dat het er minder zijn :{

    Komop, doe ff normaal. Je ziet toch ook wel dat het niet goed gaat met Nederland. Als paars dat niet heeft op kunnen lossen, als het huidige kabinet het niet op heeft kunnen lossen, hoe wil meneer de Walrus het dan oplossen? Komop man, met je slimme theorieën.... Links is niet ver genoeg gekomen, waarom dan geen kans geven aan rechts?
     
  10. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    En omdat ze het bij jullie altijd doen, doen ze het overal?
    Een goede vriend van me is totaal kapot gemaakt tijdens zijn schoolperiode, door blanken. Hoppa, argument ontkracht.

    :{
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm .... daar ben ik het niet mee eens het topic gaat over nieuw rechts en niet het rechtse gedachten goed... Tevens gaan beide meningen die jullie gaven over prive happeningen .... en ook daar kan ik geen rechtse mening uit halen. Zoals je weet ben ik een ras echte VVD'er :+, maar rechts en links zijn niet altijd even rechts en links ;) ...

    Nieuw Rechts vind ik op dit moment een Lucht Ballon en de standpunten vind ik niet ondebouwd. Dit is geen LPF maar eerder een Vlaams Blok... LPF was zo slecht nog niet, maar nog steeds volkomen stuurloos en heeft een andere kijk op sommige standpunten
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  12. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Een woord opzoeken in een woordenboek is één ding. Er een interpretatie aanhangen is een tweede. In een eenheid opgaan betekent niet per definitie dat aanpassen, dat nodig is om in die eenheid op te gaan, alleen vereist wordt van de minderheidsgroep. Als de meerderheid duidelijk laat blijken dat de minderheid niet gewenst is zal die minderheid nooit opgenomen worden in het geheel. Integratie of in een geheel opgaan is het meest succesvol als er bereidheid bestaat van twee kanten, als er moeite wordt gedaan door twee groepen. Nu ga ik geen oordeel vellen over welke groep er meer aan doet en welke niet. Maar de vooronderstelling dat integreren alleen een probleem is dat ligt bij de minderheid, is een onjuiste. In een geheel opgaan vereist altijd consessies van twee partijen.
    Integreren betekent niet simpelweg aanpassen, want een aanpassing biedt nog geen garantie tot opname in een groep, integreren betekent dat beide partijen tevreden zijn met hoe de leefsituatie (integratie in een maatschappelijke context, althans) is. Dan kunnen we spreken van een geheel dat door consessies tot elkaar is gekomen. Integratie voltooid.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    als het bij hem altijd de negers zijn, dan maakt het voor hem niet uit wie hetbij jullie doen, hoor:{
    en volgens mij staat ook nergens dat het overal de negers zijn.....
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nou nou

    @walrus:confused:
    rare reactie walrus.....had ik niet van je verwacht en valt me eigenlijk zwaar tegen van je:{
    op geirriteerde wijze reageer je al met de eerste openingszinnen dat je wederom mijn verhaal in twijfel trekt en dat dit min of meer wel eens een uit de duim zuig variant zou kunnen zijn....slap.

    voor de derde keer leg jij een link tussen 2 voorbeelden in een hele verkeerde context zodat het in jouw bewoording idd wel heel erg mal klinkt.
    met de snelheids OVERTREDING en het gefrunnik aan een meisje van 13 door een lam stuffkonijn verklaar ik alleen maar dat het een uit den boze is...en het ander bijna gewoon is....omdat het mag.
    ik vind snelheids overtredingen maar onzin?????kereltje waar zeg ik dat.
    dit is weer een reactie uit jouw hoek verzonnen in jouw bovenkamer.
    notabene schrijf ik een regel eronder dat deze terrecht zijn.....slap.

    de een na de andere snier vliegt vervolgens uit je vingers richting het toetsenbord wat in mijn ogen overkomt als een serieus teken van......slap.
    "Nu een mooie losse flodder"
    "Jouw opmerking over joints slaat helemaal nergens op"
    "Zodra Beuker zich gelijkwaardiger voelt dan Ali dan zal Ali in Beukers bus net zo naar hem kijken als Beuker naar Ali kijkt en komen we nergens."
    wat bedoel je hier in godsnaam mee:confused:
    "ik leg het probleem niet aan een kant (hetgeen jij vrijwel direct doet)."
    walrusje.....als jij iets beter had opgelet dan had jij ook allang gelezen dat ik al meedere malen verteld had dat ik niemand op uiterlijk,afkomst,kleur,geslacht,groningers etc etc behandel.
    gedrag.......daar pak ik mensen mee.
    je vond mijn busverhalen toch zo leuk?

    "Jouw verhalen vertellen jouw waaarheid. Vol met tegenstrijdigheden, overdrijvingen en vooroordelen. Ik zeg niet dat jouw passagiers allemaal lieverdjes zijn, zeker niet. maar ik constateer wel dat jij direct je mening klaar hebt, en dat al lang voordat ze de bus instappen."

    lees de krant,kijk het journaal,haal je kop uit de grond en doe aub niet dit soort reacties.
    ik kom ook niet naar school om te vertellen hoe jij je werk al dan niet zou moeten doen.
    met mijn werk komt een stukje mensenkennis mee dat alleen maar groter en groter wordt opgebouwd door ervaring zowel positief als negatief............ervaring walrus.....geen wijsheid:confused:

    "Als leraar moet ik boven mijn eigen vooroordelen staan en ze ontkrachten door logisch denken"
    dan lees je je eigen wereldwijsheid nog een keer voordat je weer zo nutteloos op een post van mij of iemand anders reageerd.
    mischien stop je dan met je eigen vooroordelen over de ervaringen van mensen hier die in jouw ogen paradoxale praatjes zijn..........hele slechte reactie walrus:{
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  15. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Walrus jij bent een typische SPer. Overal kritiek op uiten en altijd anderen vebeteren en nooit eens met goede alternatieven komen. Kijk dat jij het niet met rechts eens ben, kan ik nog begrijpen, maar kom dan met een oplossing! Ik kan ook lopen schreeuwen dat ik ergens niet mee eens ben, maar dan wordt er van mij verwacht dat ik alternatieven bied. Die jij niet beste walrus.

    Hoe zou het dan volgens jou moeten gaan? Moeten we zelfde koers houden? Moeten we nog meer allochtonen toelaten zodat meer als 10% van onze samenleving allochtoon is? Kijk dat gegeven opzich heb ik niks optegen, maar de problemen die het met zich meebrengt gaan mij veels te ver. Ik zeg niet dat Marokkanen per defenitie crimineel zijn. Maar het is wel degelijk een feit dat zij procentueel gezien meer in de criminaliteit zitten dan de Nederlanders. Je hoort me niet zeggen dat wij Nederlanders zulke lieverdjes zijn, maar hoe je het ook wend of keert wij zijn toch veeel minder crimineel. En dan kun je wel allemaal leuke feitjes gaan opsommen van mensen die wel goed geintergreerd zijn, maar ga jij eens in de grote steden kijken. Complete wijken worden daar enkel bewoond door allochtonen. Dat kan nooooit goed. Dat verslechtert de ontwikkeling van de samensmelting in het Nederlandse volk. Want dat is integatie.

    Als een Nederlander naar bijv. Canada vehuist wordt er van hem vewacht dat hij Engels kan praten. Ik weet zeker dat een Nederlander zich op den duur ook volledig zal aanpassen aan de Canadese maatschappij. Hoe komt dat? Daar zijn geen massale Nederlandse gemeenschappen. Geen Nederlandse getto's. Dat is het verschil. Ik vind dan ook dat er aan die zwarte gettos in Nederland veel aandacht moet worden besteed

    En verder is het een feit dat west-eruopeanen een totaaal andere kijk op de maatschappij hebben als de niet-europeanen. Dit noemen we de shame en guilt societies. Mensen uit het midden -oosten denken volgens de shame society. Dit houdt in dat zij eer het belangrijkste vinden. Eer gaat boven alles. Als een familielid van marokkaan bijvoorbeeld homo is dan is dat een grote schande voor de familie en wordt hij vestoten. Dit veklaart ook bijv. Murat zich aangetast voelde in zijn eer. Dat is nu eenmaal belangrijk bij die mensen. Wij leven volgens de guilt society. Overal zijn regels voor en als je schuldig bent dan ben je dat ook echt want staat in de wet. Deze 2 maatschappijen botsen tegen elkaar. Want waarom zou je naar een agent luisteren? Wie denkt hij wel dat ie is? Ik laat me niet in mn eer aantasten.

    Wat ik dus wel zeggen is dat op dit kritieke punt en wat naar mijn menig de hoofdrede is waarom het integratiebeleid van paars is mislukt hard moet worden aangepakt. Hier moet het nieuwe integratieproces voledig op gebaseerd worden.
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Biscuitje,

    Je zegt het al integreren is opgaan in het geheel. In Nederland zijn we juist rijk in diversiteit. Ga jijzelf op in het geheel? Ik verwijs naar onze grondwet en daarbij duid ik aan dat we allemaal grondrechten hebben. Het zijn altijd de mensen die hard roepen dat mensen zich aan moeten passen zonder daar ook maar iets aan te doen. Natuurlijk vind ik integratie belangrijk, maar doodleuk zeggen, je moet je maar aanpassen dekt de inhoudt van het woord integreren niet. Om maar vanuit onze grondwet te spreken, je moet zorgen dat je een andere niet schaadt in het beschikken over zijn/haar grondrechten. Van mijn part bouwen ze honderd moskees, draaien ze de hele dag de gabberhouse van kabouter kebab, zolang ik er maar geen last van heb. Kennis van de Nederlandse taal is wel van groots belang omdat het de samenleving werkbaar maakt. Een essentiële vraag is overigens ook, hoe kunnen mensen integreren als? Zwarte scholen en wijken ontstaan niet voor niks. Een citaat van een kind uit mijn klas van vorig jaar: “De moeder van els zegt dat ze niet op onze school zit omdat het hier vol zit met turken en Marokanen”.

    Nederland heeft jaren verkeerd in eren tijd van schijntolerantie en nu komt die frustratie bij veel mensen naar boven. We zijn eigenlijk nooit tolerant geweest.

    Nu doe jij exact hetzelfde als ik en doe dus irriteer je jezelf waarschijnlijk helemaal kapot ;) Mijn missie is niet ieders mening te weerleggen. Bij beukers opmerking over 70% geeft hij door te speculeren over percentages aan dat zijn opvatting de juiste is. Natuurlijk mag hij dat doen, maar het is beslist niet de waarheid en al helemaal geen argument.

    Jouw laatste uitspraak “Links is niet ver genoeg gekomen, waarom nu geen kans voor rechts”slaat helemaal nergens op”. De VVD zit al jaren in de regering, er is meestal sprake geweest van een centrum rechtse coalitie en paars was noch links, noch rechts. Het huidige kabinet is al behoorlijk rechts. Het CDA is verder naar rechts gegaan dan voorheen onder leiding van de rechtse vleugel. Of bedoel je te zeggen dat het huidige rechtse kabinet faalt en dat we dan nog verder naar rechts moeten opschuiven?
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    llol

    "Een citaat van een kind uit mijn klas van vorig jaar: “De moeder van els zegt dat ze niet op onze school zit omdat het hier vol zit met turken en Marokanen”. "

    een collega van mij had zijn dochtertje van 4 een dagje mee op de bus tijdens de schoolvakantie.
    na 2 ritjes vroeg het meisje of deze bus alleen voor buitenlandse mensen was.
    niks paradoxaals walrus...een kind van 4 weet niet eens wat het betekend en ziet ook alleen maar wat haar eigen ogen zien......of is ze nu al wat minder tolerant,heeft het vooroordelen of is het gewoon gek?
     
  18. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Agree @ Beuker en X BelieveR

    Walrus het enige wat jij doet in dit soort discussie is jezelf boven iedereen plaatsen in je eigen ogen. Jij denkt dat je ontzettend veel kennis van zaken hebt. Vervolgens lees je even snel de posts door van anderen en kom je met je reply. Die reply's zitten vol met uitspraken die mensen niet gezegd hebben, beschuldigingen die nergens op gebaseerd zijn en links die op de meest vreemde wijze gelegd worden en dit alles verbonden met quasi-intelectuele woordjes en zinsbouw. Een hele vreemde manier van discussieren. Ik heb al eerdere discussies met jou geprobeerd te voeren, maar een discussie werkt alleen wanneer je ieders mening respecteerd en die mening probeert te weerleggen met inhoudelijke en op waarheid beruste argumenten. Jammer dat jij de mening van anderen niet respecteerd en daardoor de mening niet kan weerleggen met inhoudelijke en op waarheid beruste argumenten, aangezien jij conclusies trekt uit posts van mensen die werkelijk nergens op slaan.

    Ik heb niet veel tijd om een heel verhaal te typen maar sommige mensen zullen mijn standpunt inmiddels weten. In ieder geval ben ik het zo'n beetje met alle posts van beuker eens. Dit klopt gewoon als een bus met de werkelijkheid. Ja Walrus dit is de werkelijkheid. Misschien niet in de noord-oostelijke uithoek van Nederland, maar in ieder geval wel in de randstad.

    Ik wilde ook nog iets toevoegen aan het verhaal van beuker over dat de politie hier niet meer gerespecteerd wordt. Nederlanders hebben al in afnemende mate respect voor de politie, maar bij marokkanen bijvoorbeeld is het al helemaal ver te zoeken. En dit is niet omdat ze aggressieve criminelen zijn en blablabla, maar omdat de politie in marokko vele malen harder is. In marokko durfen ze nauwelijks een agent aan te kijken en moeten ze al helemaal niet proberen een middelvinger op te steken of een scheldwoord te roepen. Ik werk met heel veel marokkanen (en andere allochtonen) en dit zijn de dingen die ik van hun hoor. De meeste marokkanen gaan in de zomervakantie 2 maanden terug naar marokko, waardoor het verschil tussen nederlandse politie en marokkaanse hun steeds duidelijker wordt.

    pfff uiteindelijk toch weer een heel verhaal
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beste Beuker,

    Allereerst noem ik je nog gewoon Beuker. Ik heb een angstig vermoeden dat je mij wel eens in de sauna bent tegenkomen omdat je me steevast kereltje en walrusje noemt ;)

    Beuker, die twee uitspraken hebben dus helemaal niks met elkaar te maken. Bij "Is deze bus alleen voor buitenlandse mensen" gaat het om een kind dat constateert en uitspreekt wat volwassenen vaak niet durven zeggen.

    Mijn voorbeeld slaat op het ontstaan van zwarte scholen. Kinderen op een basisschool zijn nog niet gewend aan de scheiding tussen de versschillende bevolkingsgroepen. als ouders zich terugtrekken van een school omdat de school zogezegd teveel buitenlanders bevat dan ontstaat er direct een scheiding. Als kinderen al niet de kans krijgen om te integreren moet je ook niet verwcahten dat ze het later nog kunnen. Dat is dus éen essentieel punt voor het inegratiebeleid, maar er gebeurt helemaal niks.

    Volgens mij lees jij zelf niet wat je typt. Jij zegt dat er meer controles moeten komen. (JAMMER GENOEG OOK MEER SNELHEIDSCONTROLES). Dan geef je aan dat het zwanger maken van een dertienjarig meisje normaal is terwijl je niet eens drie kilometer te hard mag rijden. Wat bedoel jij daar nu wel mee? Waar gaat dat dan wel over? Wat hebben die dingen met elkaar te maken? Waarom bezig je ze in een zin?

    Inplaats van roepen dat ik alles verkeerd lees hoop ik dat je je dan eens nader wil verklaren.

    Ik vind jouw busverhalen leuk beuker. Maar je moet toch toegeven dat jouw verhalen allemaal gekleurd zijn. Als ik jouw verhalen moet geloven dan zit je bus vol met honderd rellende allochtonen die de bus vol schijten en daarna uit stelen gaan en komt er af en toe een onschuldige hardwerkende blanke binnen die wel goedemorgen tegen je zegt. Die stijl maakt jouw verhalen juist leuk om te lezen en natuurlijk zijn ze voor een groot deel waar, maar overdrijven is jou niet vreemd.

    Ik benader jou beslist niet op basis van vooroordelen Beuker. Ik reageer op dingen die je schrijft op het forum. Jouw verhalen zijn geen paradoxale praatje, want die bevatten nooit tegenstellingen. Maar zodra je een betoog houdt voor een bepaalt punt staat het vol met, zowel schijnbare als werkelijke tegenstellingen. Als jij allemaal statements plaatst ter illustratie dan verwacht ik dat ik daar op kan reageren. inplaats van direct te zeggen dat ik niet goed lees kun je ook zelf teruglezen en je nader verklaren. Ik heb een grappig voorbeeld genomen uit deze thread waarin je jezelf op een zelfde manier tegenspreekt.

    Je gebruikt jouw vakgebied vaak als argument om jouw eigen wijsheid op dit gebied te onderschrijven. Ik probeer je er echter op te wijzen dat sociaal werkers, overheidsinstanties, medewerkers van asielzoekerscentra en mensen in het onderwijs net zo goed met die problematiek geconfronteerd worden.

    Ik heb er respect voor dat je ondanks de problemen in je bus blijft zitten en niet overspannen naar huis gaat. Hetzelfde geld voor conducteurs.

    Als het over slappe reacties gaat wil ik je wijzen op kleinerende toonzettingen, het wegwuiven van feiten door praktijkvoorbeeldjes (liefst uit de derde hand) te noemen en het afdoen van een anders mening als hetgeen uit de fabeltjeskrant komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2004
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    X-Believer, ik heb de gegevens eens bekeken betreffende allochtonen, en die in een eerdere discussie geplaatst. Van de 1,4 miljoen allochtonen in ons land zijn er 60000 met justitie in aanraking gekomen. Dat is een feit. Nu vind ik 60000 mensen wel veel maar ik denk dat velen van jullie te hoog van de toren blazen als het om criminaliteit gaat. Je kan in procenten praten maar we hebben in aantal veel meer autochtone dan allochtone criminelen. Ik vind dan ook dat je criminaliteit in het algemeen aan moet pakken en niet alles af moet schuiven op een bepaalde groep. Iedereen is gelijkwaardig. Ben je crimineel verdien je straf, of je nu zwart wit, groen of rood bent.

    Canadese Nederlanders maken hun eigen drop, praten thuis Nederlands, en hebben nog een sterke band met het moederlan, viert sinterklaas en ook zijn ze voor Nederland met het voetballen. De Nederlander past zich net zo aan als de gemiddelde Marokkaan en zorgt dat hij zich redden kan in de samenleving. Doordat veel autochtonen wegtrekken uit de zwarte wijken en kinderen van scholen halen met veel buitenlanders (waardoor een kettingreactie ontstaat) kunnen zij zich redden zonder bijvoorbeeld goede kennis van de Nederlandse taal.

    Waar blijft je alternatief? ;) Ik ben het helemaal met je eens dat we aan deze zwarte wijken wat moeten doen. Maar de grote vraag is hoe creëer je spreiding? Welke blanke Nederlander wil een mooi huisje in de Bijlmer? Goed onderwijs is in mijn ogen belangrijk, en meer samenwerking met ouders. Een cursusje is niet afdoende, er moet weer een open samenleving ontstaan waarbij onze smeltkroes geen pap met krenten is. Dit probleem is te lastig om maar even wat radicale ideetjes in te zetten.
     

Deel Deze Pagina