1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw Rechts: Wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DaNoS, 19 jan 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sjon, lees eerst eens wat beuker schrijft. De verbindingen die ik maak zijn dan niet zo verbazingwekkend. Als ik nu zeg dat ik het belachelijk vind dat ik een papagaai in ons land mag aanranden terwijl ik een boete krijg als ik twee kilometer te hard rijdt wat concludeer jij dan?

Ik reageer alleen op de inhoud. Als ik dan te horen krijg dat ik die verkeerd begrepen heb hoor ik graag wat hij wel bedoelt. Wil je trouwens niet zulke quasi intellectuele woorden als quasi intellectueel gebruiken ;)?

Jouw verhaal over respect voor de politie vind ik interessant. Maar waarom denk je dat Nederlanders zo weinig respect hebben voor de politie? De hele samenleving is gericht op individualisme, en niemand mag ons vertellen wat we moeten doen. Dat probleem zit hem echt niet alleen in harder straffen maar ligt in de wortels van de Nederlandse cultuur. De probleem Marokkanen zijn voornamelijk mensen die hier opgegroeid zijn. Dat de politie in Marokko harder optreedt is een feit maar dat lijkt me niet de enige verklaring voor het niet respecteren van agenten. Waarom respecteren hooligans de politie niet? Die hebben toch ook het vergelijk van de Spaanse/Italiaanse en Nederlandse politie dus moeten ze dat maar als excuus gebruiken?

Nederland staat bekend als land van de vrije opvoeding, de vrije gedachte. Steeds meer is de nadruk komen te liggen op het individu. In de oude liberale traditie was dit een individu dat eigen belang nastreeft maar anderenen respecteerd en accepteert. Tegenwoordig gaat het eigenbelang ten koste van anderen. het gaat niet om angst kweken om respect af te dwingen maar om het veranderen van de houding ten opzichte van de politie. Daar hebben opvoeders een taak liggen.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De snelheden worden steeds minder he ... tja ... ik begrijp deze discussie al helemaal niet meer ... als ik kijk naar de eerste vraag van deze thread ... wat vinden jullie van Nieuw Rechts en we het nu gaan hebben over papegaaien en over alochtonen ... en echte dropvretende Nederlanders ben ik de draad kwijt.

Ik ben zelf Rechts (VVD), maar ik kan me niet plaatsen in de stelling van Nieuw Rechts noch in de opmerkingen van Beuker en Jou ... het gaat allemaal over eigen waarnemingen ....

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Papagaaien zijn mooie beestjes hoor ;) Kom je nog wel achter als je vrijgezel bent ;)

Je pakt nu wel de meest onzinnige dingen eruit. Als je de rest ook gelezen hebt denk ik dat je begrijpt dat nieuw rechts een redlijk draagvlak heeft omdat de Nederlandse overheid in de ogen van een deek van het volk niet alle problemen op kan lossen op korte termijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2004
  4. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wilde op jouw quasi intellectuele niveau blijven met mijn quasi intellectuele woorden, zodat je het misschien zou snappen. :+

Ik lees wat mensen schrijven voordat ik er iets over zeg, dus maak je maar geen zorgen. Wat ik eruit zou moeten concluderen (als dat al nodig is), is dat de enige link is die hij legt, is de link waar het strafrecht in Nederland juist wordt toegepast en waar niet. Kortom aan welke kanten we zijn doorgeslagen. Verder staan die 2 voorbeelden los van elkaar, zoiets zou jij toch wel moet snappen.

En dan komt er weer een mooi voorbeeld van vreemde conclusies trekken. Waar heb ik gezegd dat ze dit als excuus gebruiken? Nergens. Het is een reden waardoor ze minder respect voor onze politie hebben. Owja en hooligans met marokkanen vergelijken draagt erg goed bij aan deze discussie :confused: De probleem marokkanen zijn hier opgegroeid maar veel daarvan gaan ook nog elk jaar terug naar marokko. Verder bedoelde ik niet dat ik de marokkaanse politie goed vind optreden, maar dat had ik er misschien vetgedrukt, schuingeschreven en underlined bij moeten zetten. Waarom het respect van Nederlanders afneemt voor de politie. Door de dingen die beuker zei in zijn post.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nu lees jij toch zeker verkeerd. Jij hebt dat inderdaad nergens gezegd. Ik vraag me alleen af waarom ze dat als reden aangeven? Strenger beleid van de politie in marokko is geen excuus om hier de regels te negeren.

Die hooligans haal ik erbij om aan te geven dat die mensen net zo min respect hebben voor de politie. Zij hebben echter geen land van herkomst met een strengere aanpak. Daar wringt de schoen dus niet. Het voorbeeld draagt dus zeker bij om aan te geven dat de achterliggende reden voor gebrek aan respect voor de politie daar niet in zit.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2004
  6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    effe snel een reactie....moet zo aan de trog(vreten).
    walrusje:)....ik kom behalve op de sportschool nooit in een sauna.....wees gerust wij kennen elkaar niet.

met helaas"snelheidscontroles bla bla" doel ik op dat het helaas weer nodig is om de regeltjes nog strenger te maken.
    ik geef aan dat ik voor regels ben,dat ik verwacht dat ze nageleefd en gecontroleerd worden maar wel in de verstandhouding dat dit geen politiestaatje wordt.
    zodra ik op elke hoek van de straat mijn papieren moet laten zien aan een fout geknipte agent met vettig haar in scheiding en een eng snorretje dan zijn we weer 50 jaar terug.
    HELAAS is het nodig om weer meer regels in te voeren........en ik zal met iedereen daar gehoor aan moeten geven want ieder normaal denkend mens weet dat dit helaas in deze tijd en samenleving nodig is.

mijn verhalen gekleurd......klopt als een bus(hoe toepasselijk)......en zo is 95%van de inhoud van de bus ook.
    nogmaals nodig ik je graag voor een dagje uit bij deze knappe snuiter op het werk.......maken we er een soort schoolreisje van en mag je zelfs bukken onder de stoelen als we weer terug op het eindpunt zijn.
    wees maar gerrust....als een blanke(om het maar gekleurd te houden) over de banken schijt en kotst vermeld ik het ook wel.
    er gaat bijna geen rit voorbij zonder dat er weer iets gebeurd...soms een kleinigheidje als alle stoelen weer eens ondergespuugd zijn door een groepje koters van een jaar of 7 en soms de wat serieuze dingen(dit is voor het eerst dat ik dit zo naar buiten breng).........5 jaar geleden ben ik beschoten tijdens het rijden op de bus vanuit een passerende auto waarbij de schade godszijdank bij 3 ruiten bleef.
    ik geloof tot op de dag van vandaag dat de jongens in de mooie bmw dit niet tegen mij als persoon hadden gericht maar eerder tegen het bedrijf of als actie om weer eens te laten zien hoe flink ze wel niet zijn.
    dit is dan wel het meest ernstige wat ik heb meegemaakt tijdens mijn baantje als buschauffeur en zo nuchter als ik ben.....vergeten doe ik het nooit meer.

talloze voorbeelden,echt boeken vol kan ik er inmiddels over volspuien wat ik in 6 en een half jaar al heb meegemaakt......en niks uit derde hand wereldleider walrus.
    ik ben hard,soms ongenuanceerd,heb een enorme plaat voor me kanis en een huid als 3 olifanten,streng en soms ook alles behalve vriendelijk.......maar wel altijd eerlijk en ik zeg waar het op staat en heb in middels een mensenkennis opgedaan op een manier die ik niemand toe zou willen wensen.
    voor de 2de keer vraag ik je dan ook om doelloos commentaar over mijn werk berrust in je eigen self fullfilling prophecy lekker voor je te houden want echt.......je heb werruuuukelijk geen flauw benul wat eeh schorum er rondloopt.
    overdrijven en vooroordelen.........hoor ik je nu weer denken.

ook nu terwijl ik dit typ ligt er in het vu ziekenhuis iemand dood te bloeden die neer is gestoken in dezeldfe straat waar mijn werkplek notabene is gevestigd namelijk garage west in de jan toorop straat........de school ligt aan de andere kant van de kruising.
    je kaart nu voor de ikbendetelkwijthoevaakstekeer een lulligheidje aan in de vorm van een snelheids overtreding.........en das dan alles.
    dan volgt een verhaal dat met regelmaat vol staat van verdaaiingen en onzin die niemand hier als post/reactie zelf heeft neergezet behalve jijzelf.
    mischien vanwege onduidelijk mijnerzijds of het verkeerd lezen ervan.
    nogmaals kan je helaas geen mooier voorbeeld geven dan een dagje met mij op te trekken..............sorry dude,ik moet nu weg beuk gaat naar lord off the rings rotk.

tot horens:)

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beuker ik moet eerst iets rechtzetten. Terwijl ik een post schreef ter illustratie van de door jou gemaakte opmerkingen op pagina 7 van deze thread had jij in de volgende posts al uitspraken gedaan waarin je het nut van snelheidscontrole onderschreef. Wel vind ik dat apart, maar wat dat betreft kwam mijn verhaal,dat bedoeld was om de warrigheid van jouw betoog te illustreren eigenlijk wat te laat.

Als ik lees dat je bent beschoten trek ik dat beslist niet in twijfel. Het lijkt me ook dat het een gigantische impact op je maakt. Hebben ze die lui nog gepakt? En gebeurt dat vaker met bussen?

Ik ben trouwens erg bezig met de mogelijkheden van straffen, belonen en het gebruik van regels en de manier waarop mensen hierop reageren. Ik werk de hele dag met, jonge, mensen die ik moet voorbereiden op de echte wereld. Bij het organiseren van een klas moet je efficiente omgaan met regels en bestraffing en beloning.Het is niet belangrijk om meer regels te creëren. Hoe meer regels hoe minder overzicht je als burger krijgt. Het is belangrijker duidelijke regels te hebben met duidelijke consequenties. Mensen willen duidelijkheid. Dat is onder meer een reden dat een partij als nieuwsrechts steun kan verwachten; ze zijn heel duidelijk, zei het niet realistisch.

Ik zal mijn self fullfilling prohecy verhaal even toelichten. Ieder mens wordt gevormd door zijn ervaring. Als je het oordeel van een groep laat berusten op die ervaring noem je dat inductieve inferentie. Je laat jouw eerdere ervaring bepalen hoe je een andere iemand uit die groep beschouwt. Wat ik wil zeggen is dat als er een jongen van allochtone komaf binnenkomt en geen goedemorgen terug zegt je hem direct beschouwd als spijbelde tasjesdief omdat je een aantal jongens kent die werkelijk zo zijn. Als je op ene dag honderd van die jongens in je bus krijgt en een ervan betaalt niet dan wordt jouw beeld bevestigd en versterkt. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal.

Als ik hoor wat je mee moet maken vind ik jouw conclusies begrijpelijk. Ik ben natuurlijk zelf ook geïndoctrineerd door vakken over deze materie te volgen. Ik probeer, en ik ben ook menselijk, mijn vooroordelen altijd opzij te schuiven en ieder mens als individu te beschouwen. Ingrijpende gebeurtenissen in je leven maken dat natuurlijk een stuk ook moeilijker.

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nog even terug naar dat pak vla.......waarom is het zo verschrikkelijk als je dat leegdrinkt??

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    @walrus.
    geeft niks......en ik zit hier niet om ruzie met jou te maken...laat dat ook duidelijk zijn.
    het is alleen niet het geval dat er maar een zo'n figuur niet wil
    betalen,de bus vervuild,bedreigd,vernield,verkracht(ja ook dat heb ik meegemaakt) etc etc.
    ik krijg er niet alleen 100 mee.....'t zijn er eerder 800
    van de plaatsbewijzen die ik dagelijks controleer klopt op zijn zacht's gezegd tussen de probleem uurtjes in minstens 50% niet....tis echt heel makkelijk want hun eigen gedrag laat ze zo door de mand vallen.
    wordt er op een metro staion in amsterdam west een razzia(schrijf ik dit goed?)gehouden wat de kaartcontrole betreft en dat in samenwerking met de politie......anders werkt het niet......dan worden er op een middagje met gemak 2500 processen verbaal opgemaakt.
    leuke noot.......at5(het locale amsterdamse tv kanaal)maakte verleden jaar een reportage over de onveiligheid op de amsterdamse metro perron's........tijdens het filmen werd er een toerist compleet de koelere geslagen en beroofd...dagelijkse kost dus.
    deze perrons worden nu ook sinds een jaar of 2 permanent bewaakt door een civiele bewakingsdienst die geregeld de handjes uit de mouwen mag steken.

de daders van de schietpartij zijn nooit gepakt.
    als zoiets gebeurd...is het al voorbij voordat het tot je doordringt wat er uberhaupt gebeurde.
    er reed een auto voorbij die ik alleen uit de contouren kon herkennen als een bmw "3" serie.
    je gaat zelfs in de eerste instantie niet eens uit van een schiet incident en denkt dat de ramen met stenen bekogeld worden.......wat ook heel normaal is,immers dit gebeurd echt dagelijks.
    ook het schieten komt met steeds meer regelmaat voor,soms met een windbuks en in sommige gevallen met een echt vuurwapen zowel in en op bus en tram.
    eind november verleden jaar sprak ik een collega die hetzelfde geval had meegemaakt op lijn 192 die door amsterdam geuzenveld rijd(wij noemen het al ghettoveld).

de sfeer verergerd en verergerd en wordt steeds benauwder en grijpt mij ook steeds vaker bij mijn strot.
    dit is de reden dat het ziekte verzuim in het bedrijf op een ongekend hoog peil staat............als je dit een paar maanden achter elkaar weer aan je voorbij heb zien trekken dan moet je er gewoon een paar dagen tussen uit om de klok weer op nul te zetten en de echte frustraties te laten verdwijnen.
    voor veel collega's is dan de grens ook allang overschreden want wellicht had je er ooit al eens iets over gehoord in het nieuws.........bijna alle bus/tram/metro bestuurders hebben zichzelf tegenwoordig bewapend.
    en dit denk ik dan maar als de boel weer eens verneukt wordt.
    http://members.home.nl/vmaxbob/fu.mp3

Laatst bewerkt: 24 jan 2004
  10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is er dus niet best aan toe in Amsterdam. Het woord razzia gebruiken is niet zo'n slimme zet omdat je dan al snel verbanden oproept met onze bruingepakte vrienden uit de jaren dertig en veertig. Laten we het hebben over een grote kaartcontrole actie :)

Een razzia is namelijk een inval in huis waarbij een miltaristische groep agenten met veel geweld mensen naar buiten sleurt.
    Vervolgens krijgen de opgepakten een pak slaag en een enkeltje stampvolle trein voor de kiezen waarna ze voor het laatst in de rij mogen staan. Niet echt gepast dus.

Wat denk ik ook niet meehelpt is het feit dat de meeste mensen het openbaar vervoer links laten liggen omdat ze hun eigen autootje prettiger vinden. Slecht voor het milue, en voor onze buschaufeurs. Als student reis ik eigenlijk alleen maar met het openbaar vervoer, ik heb nog nooit problemen gehad maar het is wel duidelijk dat er veel problemen zijn.

Zwartrijden is ook zoiets, veel mensen in ons land vinden dat normaal. Een egoistische houding als "Ze komen niet precies op tijd dus hoef ik niet te betalen" Dat is net als het jatten van fietsen door studenten, daar wordt ook op gereageerd met uitspraken als: "De mijne is ook gejat dus jat ik er eentje terug".

Waar ik van baal is dat de allochtonen alles op hun bord krijgen. Het klinkt als een cliche maar het is gewoon zo dat er een kleine groep, van ongeveer vijf procent het imago van de hele groep bezoedeld. Een partij als nieuw rechts bekijkt het te zwartwit.

Ik vind dat criminaliteit in het algemeen aangepakt moet worden. Worden er dan veel allochtonen gepakt? Kijk dan nietd e rest van de groep er op aan.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen een bus beschieten. Waarom in hemelsnaam?

11. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Walrus aangezien al onze zeer serieuze gesprekken op live zal ik ook is wat letters neerzetten ;). Die 5 % die jij noemt, zijn dat echte cijfers of grijp je die gewoon willekeurig uit de lucht? Mijn ervaringen zijn namelijk dat echt een groot deel van de marrokaanse jeugd het verziekt voor een klein deel. Als ik door een wijk fiets word er zo vaak naar je geroepen wat kijk je k*ank*rlijer en dat soort dingen. Kleine kinderen van 10 jaar roepen dat soort dingen zelfs. In de trein maak ik ook vaak zat mee dat ze een grote bek hebben tegen de conducteur of andere dingen. Vaak zie ik ze ook zwart rijden. Ik heb eerder het goevel dat 95% het voor 5% verpest.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haha, nou in zoverre, het zijn niet de cijfers van marokanen maar van allochtone criminelen in het algemeen. Van de 1,4 miljoen (niet westerse!) allochtonen in ons land zijn er 60000 crimineel. Dat is 4,28. Dat wil zeggen ze hebben een delict begaan, hierin zit een marge van ongeveer 1 procent omdat niet iedereen gepakt wordt en omdat er ook sprake is van minder ernstige delcten. Daarom rond ik het af naar 5%.

Bij Marokanen ligt dat percentage ongeveer hetzelfde (rond de 5%). Het zijn de cijfers van het CBS.

Het probleem zit hem erin dat die vijf procent ook direct het emest opvalt en samenklit. Als ik naar een willekeurige Nederlandse camping ag dan beklaag ik me ook direct over het groepje typerende asocialen op de camping dat altijd samen zit in een ongewassen hemd of in blote bast en viezigheid over de heg schreeuwt. (ter illustratie :))

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2004
  13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    eeehhhh....kleine noot.
    een razia is een gewone politionele klopjacht en heeft niks met cultuur,afkomst of whatsoever te maken.
    plaats het niet in je eigen hokje walrus dat iedereen die meer rechts als jouw denkt dit ziet of bedoeld als het vervolg van 6000000 joden.......iets over niet slim zei u?

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat zeg ik niet beuker, ik zeg slechts dat ik het geen slimme zet vind om de term razzia in te gebruiken.

Natuurlijk begrijp ik dat jij het woord niet zo bedoelt maar de term is voor velen onlosmakelijk verbonden met die periode. In de gescheidenisboeken leren kinderen letterlijk dat een inval van de duitse politie een razzia is. Het is afgeleidt van het Italiaanse woord. Jouw betekenis klopt maar komt in de Nederlandse taal weinig voor vanwege de bijsmaak.

Ik zeg alleen dat ik het gebruik van dat woord niet slim vond in de context. Dat je het woord ook niet juist weet te spellen is alleen al een reden om het niet te gebruiken :p Ik ging er van uit dat je dat niet bewust gebruikte en daarom had ik daarbij maar even uitgelegd wat veel mensen onder het woord razzia vestaan.

Dan vraag ik je toch waar jij het vandaan haalt dat ik mensen met een rechtser gedachtengoed dan ik in verband breng met de nazi's en jodenbvervolgingen? Het gaat slechts over de betekenis van een woord. |:-

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Aangezien ze nog niet hebben aangegeven hoe ze het gaan doen, zijn die tegenpunten onzin. Nu even jou punten bekijken..

Zoals ik al zei wordt het allemaal nog duidelijk in de toekomst. We moeten dus gewoon afwachten wat ze gaan doen. De belofte is in ieder geval goed.

Werk moet er inderdaad zijn, maar dat kan desnoods weer middels melkert banen etc. Nu komen asperge plukkers meestal nog steeds uit andere landen. Als je niet wilt werken, fine dan werk je niet, maar je krijgt niks van de overheid, simpel.

Wat heeft een multiculturele samenleving ermee te maken dat mensen het volkslied niet meer zingen? Betekend de multiculturele samenleving dat we de identiteit van ons land maar moeten vergeten? Waarom niet meer aandacht voor het land waarin je woont? Zal de gasten goed doen die denken dat ze in een ander land wonen waar alles mag.

Agenten zijn nu toch ook actief in de gemeenten? Ander telefoon nummer per gemeente? Ik dacht dat we toch wel op een techisch niveau waren waarop we dat makkelijk konden regelen. In Amerika bel je toch ook 911? Dossiers en administratie? Daar zijn ook computers voor, die moeten ze maar eens gaan gebruiken bij de politie.

het is geen eigen rechter spelen, het is zelfverdediging en het beschermen van ej eigendommen. Als een klojo jouw huis komt leegroven mag je hem lenstrappen, ben ik helemaal voor. Oorzaak gevolg is dat. Niet dood trappen, maar zeker wel immobiel maken zodat hij kan worden ingerekend en daarna 5 jaar achter de tralies verdwijnt.

Er zijn nu toch ook verkiezingen? Heeft Balkenende het volk omgekocht? Van mijn part mag iedeereen stemmen voor wat ie wil in een land, dat heet democratie. Wil je niet stemmen voor een politiechef, fine, moet je ook neit zeuren als je het er niet mee eens bent.

Dus? lijkt me meer geld kosten als ze op straat leven en alles wat los en vast zitten jatten. Dan maar afkicken en een jaar daar blivjen zitten. Daarna terug de maatschappij in. De oorzaak van hun probleem wordt dan ook aangepakt, omdat ze weer terughelpt de samenleving in. Afkicken is wat mij betreft verplicht, dus niet willen afkicken zit er helaas niet in voor ze.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hordo, volgens mij ga je nu voorbij aan het feit dat de oplossingen van Nieuw rechts vaak een averechts effect zullen hebben.

Als agenten al actief zijn in de gemeente waarom zouden we dan teruggaan naar de gemeentepolitie? Als je de gemeentepolitie invoert verandert deze dus alleen in naam. Hetgeen tijdverspilling is.

Wat doen ze overigens als er geen werk is? Een baan krijgen is moeilijk. Moeten we dan geen sociaal vangnet hebben voort mensen die niet ana het werk kunnen? Als je honderd werknemers hebt en tachtig banen wat moeten die twintig mensen dan doen? Zonder sociaal vangnet kan iedereen dus arm worden, en niks besteden, wat weer leidt tot minder vraag naar producten waardoor er weer minder geproduceerd hoeft te worden en waardoor er minder mensen nodig zijn en er dus nog minder banen beschikbaar zijn. Meer banen beloven en het omgekeerde bewerkstelligen. Tja, dat is wel leuk natuurlijk. Niet willen werken is iets anders dan niet kunnen werken!

En die bollen plukkers worden niet aangenomen omdat Nederlanders dat niet willen doen maar omdat ze uitgebuit kunnen worden voor een hongerloontje.

Verkiezingen op kleine schaal zijn veel makkelijker te manipuleren dan op grote schaal. Jouw vergelijking gaat niet op. Omkoping is dan dus wel realistisch. Of er moet kostbaar toezicht komen op deze verkiezingen vanuit een centraal orgaan. Het is dus alleen maar een kostbare zaak, waarvan het geld beter in andere zaken gestoken kan worden.

Dat punt van het volkslied is lachwekkend. We kunnen iedereen wel het volkslied leren maar daarmee creëer je echt geen saamhorigheid. In ene wereld vol mondialisering waarbij de informatietechnologie en logistiek ons steeds meer wereldburgers maken is dit wel het laatste dat we moeten doen. De partij speelt in op de angst van identiteitsverlies.

Onder Narcose afkicken is geen goede methode. Het is hartstikke kostbaar. Junks op straat laten zitten dat wil niemand. Het beleid zou er op gericht moeten zijn ze uit de samenleving te houden totdat ze in staat zijn normaal mee te draaien. Dit in een nieuwe omgeving om oude vriendschappen te voorkomen.

Ik beweer niet dat rechtse oplossingen niet werken, maar qua realiteitszin biedt nieuw rechts geen alternatief. Een partij als de VVD heeft degelijk beleid, waar ik het niet mee eens ben, maar waar wel over nagedacht is. Bij nieuw rechts ontbreekt het aan onderbouwde stellingen en gaat het slechts om makkelijk scoren.

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol:{ niet om het een of ander hahaha........maar je citeerd een quote die niet van mij is en schrijft razzia net als mij(wat overigens goed is).
    toch beter lezen hahha.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik citeer mezelf beuker. Die quote geeft wel aan hoe goed je leest. Je herkent mijn quotes niet eens :'-( En dan doe ik wel zo mijn best voor je :'-(

Nu quote ik jou wel:

Ai, ik quote nu als een nostradamus. Voor deze quote spelde je hem zeker goed O-) maar je twijfelde over de spelling |:- Dan kun je altijd een synoniem gebruiken _O_

maar goed, nu schrijf je razzia wederom net als ik, alleen geven we er een andere betekenis aan.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2004
  19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hordo, heb je al een lidmaatschap?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe Hordo geeft in iedergeval een goede reactie op mijn argumenten. Ik heb veel van deze partijen zien komen en gaan. Nieuw Rechts geeft mij een slecht gevoel? Waarom? Ze zijn al een paar keer negatief in het nieuws geweest wegens steun aan radicalen. Of ze een echte politieke partij gaan worden is nog maar een vraag ... Ik geef ze voorlopig de stempel extreem rechts.

Met deze bewering ben ik het gedeeltelijk mee eens ... Want ik ben het wel in grote lijnen eens met de VVD ... Ik ben zelfs een actief lid ;)

Laatst bewerkt: 29 jan 2004

Deel Deze Pagina