1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Offspring album

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Johannus, 29 sep 2003.

1. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    oké.. die kwaliteit is ver te zoeken in nummers als pretty fly en why don't you get a job, maar ik vind (en veel met mij) dat het gros van de nummers op die cd's heel aardig is :{

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar eerlijk is eerlijk de Offspring zijn wel mede verantwoordelijk voor de "punk"rage van toen. Wat de Breezahkutjes van nu zijn waren de Offspring-mutsen toen.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Punk als middel om bij een groepje te horen met texten als "ik ben meer punk dan jou want ik heb één Offspring-album meer dan jou..."

4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar ja uiteindelijk is Punk ooit wel verzonnen als modetrend dus tsja wat is Punk

5. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, stop maar. Hier komt teveel onzin in voor:{.

1.
    Ahum? wat dacht jij dan dat hun eerste cd was?? Hun eerste CD was (zoals bij zo'n beetje iedere beginnende punkband) zo a-commercieel als het maar kan. Zoals Johannus al zei, er zijn er nu misschien nog maar zo'n 500 van in omloop. Deze self-titled CD is helemaal niet zoals ze nu zijn, je zou het album bijna als een soort hardcore kunnen beschouwen. Erg underground. Met bijvoorbeeld een nummer als 'Kill the president". Overigens is dit nummer er in een nieuwe oplage na sept 2001 afgehaald waarschijnlijk vanwege de aanslagen. Het 2e Album Ignition zette deze lijn enigzins voort, met een erg ruwe sound dat zeker niet poppy genoemd KAN worden. Dit album is ook door andere punkrock artiesten geprezen, en kon al als een kleine doorbraak binnen de punkrockscene gezien worden.

Uiteindelijk kwam The Offspring met Smash, die echt voor naamsbekendheid zorgde. Eerst Come Out And Play en daarna Self Esteem stond The Offspring opeens in de hitlijsten.

Daarna hadden ze mot met de platenbaas, deze wilde hen een soort 2e Smash laten uitbrengen. Ook wilde hij Smash onder andere platenlabels opnieuw uitbrengen. Just all about the money. Daar had The Offspring geen zin in, en kregen ze een voor hun veel aantrekkelijker aanbod van Colombia records waar ze wel muzikale vrijheid kregen.

Daar zijn achtereenvolgens Ixnay on the Hombre, Americana en Conspiracy of One uitgebracht.

2.
    Je bedoelt vast Ixnay on the Hombre:{. Deze was weer wat minder bekend dan zijn voorganger Smash, omdat de singels van deze CD wat ruiger en sneller waren voor het grote publiek (All I Want bijvoorbeeld). Dat wil niet zeggen dat de CD geen succes was bij punkrockers. JIJ beweert dat het geen succes was omdat het niet bij het grote publiek aansloeg:{. Kijk dat is een ander verhaal.

3.
    Sorry maar dan heb je niet veel van punk of punkrock begrepen. Over het algemeen is het niet eens zingen wat ze in punk doen, meer schreeuwen. En Dexter zingt zo, en het hoort bij het imago van de band. Net zoals de zang van Curt bij Nirvana hoort. Trouwens kan je Nirvana en Pearl Jam niet eens vergelijken met The Offspring omdat dat beide grunge bands zijn:{.

Zo:cool:. Ik geef toe dat de laatste 2 albums wat softer zijn dan de eerste paar, maar er staan zeker goede nummers op.

De nieuwe CD wordt waarschijnlijk weer wat ruiger en sneller dan de afgelopen 2 en dat zien Offspring-liefhebbers als ik wel zitten:).

Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    *heeft de opmerking niet helemaal door :{

misschien dat de offspring een rage veroorzaakte en een grote aanhang kreeg, maar het heeft niets te maken met breezah's van nu! Breezah's is een cultuur die verder gaat dan muziek (muziek is een bij terein en gaat over ongeinspireerde bagger als scooter (kotst HEEL HARD), en andere tmf shit (dit wil niet zeggen dat alle tmf shit slecht is, maar er zit genoeg slechts tussen om ff voor het gemak te generaliseren :p)

Offspring rage kwam gewoon voort uit GOEDE muziek. Als dat al niet meer kan :{

7. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    t is wel de band die mij into rock bracht als t ware.
    Ik heb er nog steeds goeie herinneringen aan en was best wel fan.
    (in de brugklas he)
    Ik ben wel benieuwd waar ze nu mee op de proppen komen.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    the Offspring ook een eigen subcultuur gelanceerd die zijn eigen maniertjes en handelingen bezit. Uiteindelijk gaat het erom in een hokje te kunnen zitten, net zoals TMF-luitjes dat doen. En ja, ik betwijfel de muziekkwaliteiten van the Offspring. En ja, ik betwijfel het of het bij the Offspring alleen gaat om de muziek.

Laatst bewerkt: 2 okt 2003
  9. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij gaat het iig om hun muziek. Waar het hen om te doen is valt idd aan te twijfelen. Maar is voor mij het punt niet echt, omdat ik gewoon geniet en blij wordt van hun muziek. Muziek kwaliteiten of niet... (ook dit is in muziek een vaag begrip als je het mij vraagt..)

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik ben geen ingewijde en ik geef toe dat ik me heb vergisd. Ik heb ignition gekregen van iemand nadat ik Smash had gehoord had. Ik dacht dat smash voor Ignition op plaat was gezet.

Smash is leuk, maar je merkt duidelijk dat ze enigzins beinvloed waren door bijvoorbeeld Nirvana.

Ixnay on the Hombre vond ik als zestienjarige best wel leuk. Maar de muziek is niet erg origineel en lijkt te veel op wat ze eerder al hadden gedaan. Ook lijken de nummers op zichzelf nogal op elkaar. Ik ruik zelfs invloeden van the Beatles op dat album.

Het argument van artistieke vrijheid slaat in mijn ogen nergens, Ixnay on The Hombre is smash met iets ruigere nummers. Ik weet de titels zo niet uit mijn hoofd maar ook op Amricana staan minstens vijf nummers die bijna replica's zijn van nummers op Ixnay on the Hombre.

Vraag is, herhalen ze zichzelf bewust of onbewust ?

Ik ben geen punkfanaat, maar soms komt er een goed bandje voorbij. Offspring zit in mijn ogen een beetje met het probleem dat de inspiratie op is. Een beetje zoals een Acda en de Munnik en de Rolling Stones dat ook hebben.

11. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    en ik zie het weer helemaal terugkomen:

enigzins Blink 182, maar vooral 'bands' als Avril Lavigne zijn absoluut geen punk, maar het is zo'n stoere meid, dus wil elke meid ineens een stropdas en wijde broek dragen :{

12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    enigzins Blink 182..........foei dat ben ik je niet met je eens blink 182 vindt ik wel bij punk horen. Blink 182 _O_ en inderdaad dankzij "bands" als Avril Lavigne zorgen voor een slecht imago.
    En dat nieuwe album van The Offspring daar ben ik wel benieuwd naar (heeft zelf Americana,en die is toch echt welk goed)

Deel Deze Pagina