1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Das wel een beetje dubbel op dan :D
    Ik voorzie gele jaren met witte kragen! :D
     
  2. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij houden de pausen wel van een borreltje idd. Vroeger toen ik nog naar de kerk ging zag ik de pastoor tenminste veruit de meeste wijn drinken bij het opdienen van de maaltijd en dit is natuurlijk een representatief beeld voor alle kerkvorsten inclusief de paus. :9

    Maar aan de andere kant misschien drinkt de paus tegenwoordig helemaal geen bier meer. In de middeleeuwen dronk hij het natuurlijk wel omdat bier gezonder was dan water, maar tegenwoordig is dat een slap excuus. :9
     
  3. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn allemaal zakkevullers. :p
     
  4. madmaxensnow

    madmaxensnow bier bier meer bier

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het een domme zet om die vent paus te maken. ten eerste zat tie bij de hitlerjugend. meschin niet zijn eigen keus. maar tog schrikt het af. Ten tweede hij is conservatief. dus tegen condooms (nog meer mensen met aids) en geen gelijkhijd tussen mannen en vrouwen.

    rare katholiek
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hij was niet alleen bij de hiltlerjugend , maar zat ook nog als helper bij een antiluchtafweereenheid , en die hebben wel aardig wat vliegtuigen uit de lucht geschoten .
    Naja de kerk krijgt precies wat het wil , het zal de gelovigheid van de europeanen er alvast niet op vooruit helpen.
     
  6. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Een akelige gelijkenis. Vind je niet? }:]
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Naja, de gelijkenis is inderdaad treffend, maar dat heeft hij hélemaal niet nodig om de gelovigen uit de kerk te jagen .
    Zijn blijvend verbod op condoomgebruik zal het aantal volgelingen wel drastisch doen dalen , zeker als het de regio afrika betreft.
    Binnen enkele jaren staat de pope op het balkon aan het sint pietersplein en kijkt rondom zich, wat blijkt, djezees kraisjt hij is nog alleen , al de rest is omgekomen door het verbod op gebruik van condooms. :+ ;) :cool:
     
  8. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel je met die condomen, dat alle Katholieke Afrikanen dood zullen zijn of dat er minder Katholieken zullen zijn die afvallig worden door het verbod?
    De ontkerkelijking in Europa zal waarschijnlijk doorzetten mede door dit soort starre houdingen van de kerk, maar in Afrika schijnt de kerk enorm te groeien.
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    maar dat condoomverbod dat die oude pool uitgevaardigd heeft , blijft wel van kracht onder die nazi die ze nu hebben verkozen en bijgevolg zullen er in de komende jaren in afrika véél meer dood gaan aan aids dan er zullen geboren worden , en dan is de vraag nog , hoeveel van deze pasgeboren kinderen zullen dan al besmet zijn door het aidsvirus en bijgevolg een wrede dood zullen sterven zonder dat ze er op eniglei zelf schuld aan hebben. :'-(
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind niet dat je deze man mag afrekenen op het feit dat hij destijds dat soort taken verichtte. Het is heel goed denkbaar dat hij simpelweg geen andere keuze had. Ik geloof ook dat het algemeen goed was dat we dat soort mensen niet meer veroordeelden. Of kijk jij iedere Duitser nog steeds vies aan?
     
  11. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    De achtergrond van deze paus boeit me echt niet.

    De hele kerk boeit mij helemaal niet.

    Het enige wat ik graag had zien gebeuren, was dat een zwarte, lesbische vrouw tot paus verkozen zou worden. Dat zou een heleboel goed doen in deze wereld!
     
  12. madmaxensnow

    madmaxensnow bier bier meer bier

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik totaal met je eens.
     
  13. Ruud

    Ruud Guest

    Orgineel idee _0/ :
     
  14. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0

    Mee eens _O_ Veel jongens moesten in die tijd ook maar.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt altijd een andere keuze , duizenden kinderen zijn ginds destijds ondergedoken om niet aan die gruwel te moeten meewerken .
    En ik ben een belg , géén nederlander die vanuit zijn wieg al iets tegen de duitsers blijkt te hebben , gewoon omdat dit historisch gegroeid is uit de periode dat de nazi's vele nederlanders de hongerdood hebben ingedreven op het einde van de tweede wereldoorlog.
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    svennies, jij mag op jouw plek blij zijn dat je niet dermate geindoctrineerd werd op een leeftijd dat je daar heel gevoelig voor was. Hell, waarschijnlijk ben je dat wel, maar niet met zulke 'kwade' bedoelingen. Op zo'n moment ben je er van overtuigt dat wat jij doet 't goede is omdat je niet beter weet. Je hebt vast wel 'de keuze' op zo'n moment, maar waarom zou je voor iets anders kiezen als je denkt de goede keuze gemaakt te hebben? 'Wir haben es nicht gewust' is niet voor niets een cliché-zinnetje geworden; ik geloof onderhand dat er véél Duitsers waren die 't écht niet (goed genoeg) wisten.

    Wil niets goedpraten, maar zulke mensen nog zo lang aan hun eigen verschrikkelijke geschiedenis herinneren is zo, ehr, zinloos. 't Is niet alsof hij 't zelf vergeten is.
     
  17. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een interessante redenering van een Nederlandse priester gehoord: condoomgebruik wordt weliswaar verboden door de Paus maar datzelfde geldt voor het hebben van wisselende seksuele contacten, m.a.w wanneer men consequent met de leer van de paus zou meegaan zou een aids-epidemie weinig kans hebben gehad, maar omdat men het ene wel opvolgt (geen condoomgebruik) en het andere niet (monogamie) is de ziekte aids oncontroleerbaar geworden.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2005
  18. Ruud

    Ruud Guest

    Is het scheef om 't te vergelijken met Bush die kogelvrije vesten gaat verbieden?
     
  19. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, behalve als Bush ook de vuurwapens gaat verbieden, dan klopt de vergelijking wel. Als er een europees verbod op kogelvrije vesten komt, bijvoorbeeld. Want dan zegt men: er zijn in theorie geen vuurwapens (die zijn in europa immers verboden) dus hoeven er ook geen kogelvrije vesten te zijn, zoals de paus zegt: er zijn in (katholieke)theorie geen wisselende sexuele contacten dus zijn er voor het controleren van aids ook geen condooms nodig. De praktijk is anders natuurlijk. Maar die afstand tussen praktijk en theorie hebben religie en politiek dan wel weer gemeen.

    EDIT: overigens is een verbod van een staat veel dwingender dan die van een religie, (in de zin dat je je er moeilijk aan kan ontrekken.) behalve als de religie door je gehele omgeving wordt aangehangen, misschien.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2005
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar de kerk zegt wel dat een huwelijk vruchtbaar moet zijn , dus véél kinderen maken zodat de kerk vol zit , dus kan je dan géén kondoom gebruiken binnen het huwelijk , en als je partner onbewust besmet is door het aids-virus , wel dan ben jij daar gelijk het haasje mee.
    Maar het neemt niet weg dat aids er nu eenmaal is en het gebruik van condooms de enige effectieve manier is om de plaag in te dammen , en in dit opzicht zou de kerk dan het gebruik van condooms moéten toestaan om vooral in afrika de mensen daar tegen te beschermen .
    Het is zelfs zo dat in europa het aidsvirus bij diegene die het hebben opgelopen nu door middel van pillencocktails goed onder controle kan gehouden worden zodat de toestand van de meeste patienten hier zich stabiliseert zodat ze nog min of meer een normaal leven kunnen leiden, en dit in tegenstelling in afrika waar men de ziekte maar laat woekeren omdat de mensen daar geen geld hebben om de medicijnen die noodzakelijk zijn te kunnen betalen .
     

Deel Deze Pagina