1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat voorbij aan een belangrijk punt. In theorie is het mogelijk om met monogamie het aidsvirus te controleren, want het virus kan zich dan nauwelijks verspreiden. Maar los daarvan; belangrijker nog is nu de eigen verantwoordelijkheid. Je kunt nu immers niet meer volhouden dat katholieken de leer blindelings volgen (zoals jij voordurend sugereert) maar dat ze selectief zijn. De ene richtlijn volgen ze wel en de andere richtlijn niet. Die selectie legt de verantwoordelijkheid voor de aids-epedimie voor een groot deel bij die slachtoffers en in een veel mindere mate bij de katholieke kerk.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Je hebt voor een groot deel gelijk , maar ook een punt is dat je hier in europa een aidstest kan laten uitvoeren om te zien of jij of je partner geen besmetting hebben opgelopen , maar dit is iets waar ze in afrika nog nooit van gehoord hebben.
    Je mag zéér zeker de levenswijze van de afrikanen niet vergelijken met onze europese levenswijze , en juist met dit feit zou de kerk moeten rekening houden .
    Het gaat er nu om dat deel van de bevolking dat ginds nog géén besmetting heeft opgelopen te vrijwaren van het virus .
    Ik heb nooit gezegd dat alle katholieken blindelings de leer van de kerk volgen , dit getuigd juist uit het feit dat er hier in onze contreien niet veel kinderen per gezin geboren worden.
    Maar als mens moet je kiezen , als je een beetje vooruit in het leven wil komen moet je met zijn beiden gaan werken , en kan je als dusdanig niet aan een groot huisgezin denken.
    In die optiek doen wij hier aan geboortebeperking door middel van condoom en pilgebruik .
    Dat wij hier noodgedwongen voor moeten kiezen kan de kerk ons niet kwalijk nemen , aangezien wij allen proberen te doen wat goed voor ons en ons gezinnetje is .
    Iedereen wil het beste voor zijn kinderen doen , en hoe minder kinderen je hebt , hoe meer je voor elk kind op zich kan doen en daar heeft de kerk zich niet mee te moeien , ik bepaal zelf wel de grootte van mijn gezin , en in die optiek heb ik aan het gezeur van een ouwe paus niets aangezien hij niet weet wat er in het echte leven gaande is.
    Nu kan je als man en vrouw samen lekker rustig sexueel van elkaar genieten zonder dat je elke keer moet zorgen maken of er nu iets op komst is of niet.
    In deze optiek is de pil of de condoom een ware zegen voor de gewone mens en daar kan geen knakker op het vatikaan iets aan veranderen. :+
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2005

Deel Deze Pagina