1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[nieuws] Hoofdoekjesbelasting?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 sep 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik zeg alleen dat hij Hitler trekjes heeft. Ik impliceer nergens dat ik denk dat Hitler binnenkort 6 miljoen Turken gaat vergassen ofzo :/

En Hitler een dictator? :lol:
    Just to remind you, hij is verkozen tot president in 33.

Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  2. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al zei het is volstrekt idioot als je wilders met hilter gaat vergelijken in welke vorm of in welke tijd dan ook.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar een duidelijke reden heb je nog niet gegeven...

Weet je wat ik belachelijk vind? Dat we hier nog moeten over 'discussiëren'.
    Ik zie ook weinig posts die wat bijdragen...

4. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard met een korreltje zout, daar ben ik het met je eens. Hoewel niet iedereen dat in eerste instantie zal denken, als je ziet hoe serieus hij is tijdens het debat over zijn voorstel.

En dan die dieperliggende boodschap.. Dat is er niet 1, maar zijn er op zijn minst 2.

1. Minder Islam zichtbaar op straat. Oké iedereen zijn ding, kan me best hierin vinden, leef zelf in A`dam dus weet hoe extreme vormen dit af en toe aanneemt.

2. Mensen zijn Niet vrij in hun geloofsuiting. Grondrechten anyone? Met zo`n maatregel als 'Belasting op hoofddoekjes' kom je er openlijk voor uit dat je niet voor vrije geloofsuiting bent. En dan mag je je best wel schamen in een land als Nederland, zoals ook Halsema al zei.

Dus begrijp wel wat je zegt met "Het gaat echter om de diepere boodschap en daar heeft hij imo gelijk in." Want je bekijkt op die manier het voorstel in een (te) beperkt perspectief.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hier ben ik het ook wel mee eens. Turkije is een moslim land en je ziet daar niet 1 vrouw met een hoofddoek. Snap dan eigenlijk niet waarom dat hier in Nederland dan wel zo vaak gebeurt. Het komt op mij een beetje over alsof ze interessant willen doen van 'kijk mij mijn godsdienst is goed handhaven' o.i.d., terwijl een moslimvrouw dus echt niet dag en nacht met hoofddoek op hoeft te lopen.

Die opmerking van Agnes Kant is prachtig en heeft eigenlijk geen verdere toevoeging meer nodig waarom dit idee niet doorgaat.

6. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja over het idee zelf valt weinig te zeggen. Om puur 1 kleding stuk te belasting gaat natuurlijk nooit door. Als het religieuze hoofddeksels worden wilt Wilders het niet omdat hij keppeltjes en het jodendom nogal belangrijk vindt.

De reden dat hij dit voorstel doet is om in de aandacht te komen en het probleem aan te kaarten. Persoonlijk heb ik helemaal niks tegen hoofd doekjes, alleen burka's zijn iets teveel voor me.

7. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had vroeger wel een Godfather avatar.:+ Maar ik heb nooit zoiets in mijn sig gehad. Dus ik denk dat je mij met iemand anders verward.;)

Waarom is dat vreemd? Ik wil er alleen maar mee zeggen dat Wilders voor deze mensen op komt en dat hij daarom zo populair is bij deze mensen.

Ik sta er nog weleens van te kijken dat men Nederland nooit heeft platgegooid met stakingen zoals in Frankrijk.

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat mensen ook denken dat hij het serieus bedoelde. De enige reden waarom hij het zei was om populistisch Nederland achter zich te krijgen.

9. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    De helft van de Wilders stemmen is wel populistisch. De andere helft heeft imo heel goede argumenten om op hem te stemmen.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nou de eerste moet ik nog horen :+ Geert Wilders is echt een belediging voor extreem rechts Nederland.

11. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind Wilders niet extreem rechts, maargoed.

Ga me verder niet in deze discussie mengen want die valt toch niet te winnen. We zullen zien hoe Nederland zich ontwikkelt in de komende jaren. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat er botsingen gaan komen tussen diverse bevolkingsgroepen.

12. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Extreem rechts is meestal anti semitistisch en Geertje is nogal dikke vrienden met Israel. Dat is zover ik weer de enige reden waarom de extreem rechtsen niet op hem stemmen.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat ik bedoelde is dat Wilders een niet zo'n slimme jongen is. Het zijn ook de wat zwakkere mensen die voor Wilders vallen.

14. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind Wilders niet veel verschillen met Fortuyn. Fortuyn bracht zijn boodschap echter wat genuanceerder.

Daarnaast zie ik mezelf niet als een zwakkere. Meen weleens te hebben gelezen dat het vooral hoger opgeleiden zijn die op hem stemmen.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die cijfers wil ik dan heel graag zien! :lol: _O_

16. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar volgens mij niet voor zijn ideeën. Wat hij vooral doet ik het debat over de Islam en allochtonen doet aanwaaien. 100miljoen extra volgend jaar voor de vluchtelingen terwijl iedereen erop achteruit gaat vind ik van de gekken. Maar wat voor oplossingen hij dan heeft vind ik achterlijk. 'Gewoon' mensen met dubbele paspoorten die een misdrijf begaan het land uitgooien werkt natuurlijk niet.

17. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1152465.ece/Wilders_scoort_bij_hoger_opgeleide_kiezer
    Kom jij maar eens met cijfers dat vooral "zwakkeren" op Wilders stemmen.:emo:

Waarom zou dat niet werken? Volgens mij kost dat het minste en werkt het. Of vind je dat zielig voor die mensen? Als je je netjes gedraagt hoef je ook niet bang te zijn om het land te worden uitgeknikkerd. Je hebt niks aan deze mensen, ze kosten alleen maar.

Een groot deel van de problemen in Nederland komt mijns inziens door de slappe optredens van politie en justitie. Er wordt te weinig gestraft, dus leert men ook niet van fouten.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk niet dat discussie met jou hierover zin heeft. Want gezien je naar kempi luistert, 'fakkelbrigade' onder je naam hebt staan en het over 'haten' hebt, zul je wel allochtone ouders ofzo hebben of zelf allochtoon zijn. En ik kan me voorstellen dat je het dan niet op Wilders hebt.

@ Flinter: Dat werkt juist perfect. Als je hier werk zoekt, omdat je gewoon onder erbarmelijke omstandigheden in je eigen land moet leven, en een baan hebt, of een opleiding volgt, dan heb ik daar respect voor. Maar voor mensen die hier een beetje komen luieren met een uitkering heb ik 0 respect. En zeker voor al die jatberen niet. Stelletje ondankbare vlerken. Als het aan mij zou liggen zouden ze de volgende dag met heel het gezin weer in het buitenland staan hoor. Als je hier alleen maar komt om alles te jatten of om hier gangster te doen dan hoef je van mij geen uur langer in nederland te zijn.

Deze jongens zouden wat mij betreft dus morgen weer in Suriname zitten:

[yt]j0B1UkdrOf0[/yt]

Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  19. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar worden ze naartoe gezet? Stel het zijn Marokkaanse-Nederlanders. Denk je dat Marokko ze zomaar graag over neemt voor niks? Wellicht zijn ze naar Nederland gekomen vanuit politieke redenen en zullen ze in hun eigen land gelijk levenslang krijgen. Tuurlijk is het plegen van misdrijven een slechte zaak, maar ook het gegevens dat als je met een dubbel paspoort het land potentieel uit gezet kunt worden zal de werkende en hoog opgeleiden met een dubbel paspoort ook wel aan het denken zetten en die zullen vrijwillig weg gaan, wat alles behalve handig is voor Nederland.

20. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Politieke redenen? En wel elk jaar naar je thuisland op vakantie gaan.:emo: Als jij echt doodsbang bent en daarom bent gevlucht zou je niet eens meer terug willen.

Deel Deze Pagina