1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[nieuws] Hoofdoekjesbelasting?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 sep 2009.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, geen profielwerkstuk of scriptie, dan zou ik me er te gemakkelijk van afmaken :p
     
  2. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Snel oordelen ben je goed in Mohammed.

    Ik ben meteen een islamofoob. Ik vind dat mensen moeten integreren en ik vind ook dat ze hun hoofddoek of jodenpet of burka of wat dan ook af moeten doen.


    Verder is dit een 1 van de populariteitsplannen. ik weet niet of je het debat hebt gezien maar Wilders heeft tenminste mega goede plannen.

    *Gevangenen hebben het beter dan bejaarden, dus verandering
    *Geld voor noodhulp verdubbelen en goede doelen snijden
    * JSF canselen
    * Hypotheekrente aftrek afblijven
    * Meer geld voor verzorging
    * niet bezuinigen op politie enzz
    * Criminelen het land uit
    * Asielzoekers sneller weigeren
    * Geld van EU terug halen en niet teveel betalen
    * Snijden in publieke omroepen

    en er is meer..
     
  3. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Hypotheekrenteaftrek is nogal een delicate kwestie. Het komt erop neer dat je minder geld voor een hypotheek betaalt maar het scheelt het meeste voor de rijken. De mensen die het arm hebben, kunnen het geld goed gebruiken maar eigenlijk wordt het 'misbruikt' door de rijken. Blijft moeilijk om dit te veranderen.

    En tja criminelen het land uit, dat is een utopie. Niemand wilt criminelen maar kom maar met een concreet en uitvoerbaar plan hoe je ze het land wilt uitkrijgen.
     
  4. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo misbruik? Ze maken er gebruik van, omdat ze er recht op hebben, dat is dan toch niet meteen misbruik, omdat het om een groter bedrag gaat?

    Vind het ook onzin om dit af te schaffen voor huizen met een waarde hoger dan €1 mln., aangezien mensen die het voor heen dan wel konden betalen, wel eens in de problemen kunnen geraken.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik was in begin ook absoluut geen voorstander van wilders; met name omdat zijn politiek vooral het roepen van oneliners was, maar een eerlijk debat uit de weg ging. Niet dat dat nu zoveel veranderd is, maar op zijn site ed. heb ik wel degelijk plannen gezien waar ik mee kan instemmen.
    Ik hoop alleen dat hij ook eens met andere punten komt en niet alleen aanstuurt op islamisering.

    Afschaffen van alle petjes ed. vind ik wel een beetje te ver gaan. Integreren is niet precies hetzelfde doen als de mensen daar; klinkt meer als assimilatie.
    Wat mij betreft gaat het meer om meegaan met de waarden en normen van het land waar je je in vestigt; zonder dat je je identiteit hoeft te verliezen. M.a.w. je spreekt hier nederlands, geeft elkaar een hand en oogcontact. Maar maakt mij niet uit of iemand nou een keppeltje op heeft of een hoofddoekje; zolang het dus maar geen burka is en je je gedraagt
    mwoah, je kan toch een grens instellen? Mensen die makkelijk een groot huis kunnen kopen profiteren inderdaad leuk mee van aftrek. Het is ooit begonnen om mensen die dat anders niet zomaar konden een huis te kunnen laten kopen. Anders zou ik ook geen huis kunnen kopen.

    En met betrekking tot criminelen.. ja alle criminelen land uit is een utopie, maar degenen die hier zijn komen wonen en crimineel gedrag vertonen kun je best laten vertrekken. (mssn niet als iemand hier al 10 jaar woont, want op een gegeven moment moet je ook zeggen dat iemand nederlands is, maar als je binnen 5 jaar al crimineel gedrag vertoont..gewoon oppakken al die gasten)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  6. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk in de gevangenis en kijk eens hoe veel allochtonen er zitten. Hoe bedoel je een klein deel?? meer dan 80% in de bajes is niet van nederlandse afkomst. Er was laatst een onderzoek in Rotterdam gedaan en de helft van alle allochtonen in rotterdam is al eens in aanraking of een bekende van de politie. Dus waar haal je in godsnaam dat kleine deel vandaan. Wat niet op cijfers berust is dat zijn de uitzendingen van opsporing verzocht. Maar als je daar kijkt valt het mij toch vaak op dat er veel noord afrikaanse daders tussen zitten. Dit moet je niet verbloemen zoals bijna de hele kamer doet maar gewoon KEIHARD AANPAKKEN!!!!!zoals wilders wilt doen
     
  7. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    * dat van die hoofddoekjes is gewoon hype

    maar alles wat hij heeft gezegt klopt als een bus.
    Als je het niet geloofd dan kijk je maar op dumpert
    http://www.dumpert.nl/mediabase/632481/4a436e63/het_autootje_van_wilders.html
    http://www.dumpert.nl/mediabase/632531/715850cf/wilders_aan_het_woord.html

    Ik vind het jammer dat sommige mensen het nog niet zien.

    en het beste van vandaag is dat een gevangene het beter heeft dan een bejaarden.
    EN DAT IS WAAR! Straf is een straf en dat is niet met zoveel luxe en goede sfeer!
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat die man in de politiek doet is natuurlijk het echte raadsel hier...

    Kan nietst meer toevoegen aan de discussie dan dat, ben ik bang.

    Overigens is de vergelijking met de vroege jaren van populist Hitler compleet terecht, behalve dan dat Hitler natuurlijk charismatisch en intelligent was en daardoor zijn gedroomde genocide kon uitvoeren.

    Het is zo jammer dat we in Nederland zoveel tijd en energie besteden aan iemand die het gewoon doet omdat hij het kan, omdat wij hem die aandacht geven die hij zo graag wil. Niet om iets te bereiken, niet om iets toe te voegen behalve absurde waangedachten zoals hoofddoekjesbelasting, maar omdat hij het kan, omdat hij zichzelf en zijn intolerante en domme discriminatie kennelijk boven het belang van Nederland stelt.

    Als hij nou gelijke monniken gelijk kappen zou voeren en zou zeggen dat elke uitkeringtrekkende nederlander ook het land uit moet, dan kunnen we nog praten. Maar discrimineren is zo ongoddelijk dom en makkelijk...

    Inspelen op natuurlijk xenofobische neigingen van mensen die zich door bedreigd voelen door iets dat anders is. Een volk dat zich niet aanpast sterft uit, lees de geschiedenisboeken er op na!

    Oppositiepartijen als Groen Links etc. brengen dit al jaren aan het licht, maar geen haan die er naar kraait. De partijen in de regering vergeten het altijd handig als ze het riepen in de verkiezingen of oppositie voorheen.

    Kortom, Wilders voegt niets toe en zegt niets nieuws, althans, op zijn absurde hoofddoekjesbelasting en andere discriminatiepraat na, natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  9. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Weet niet of dit al genoemd is had geen zin/tijd om alles door te lezen. Maar Geert kwam met het hoofddoekjes verhaal omdat ze willen dat wij nederlanders nog meer belastingen gaan betalen door het falen van onze Harry Potter. Daarbij gaf hij het voorbeeld van dan kunnen wij voor de hoofddoekjes ook €1000 belasting vragen. Deze uitspraak moet volgens mij niet te serieus genomen worden. Wat hij duidelijk wou maken is dat ze moeten stoppen met de belastingen steeds te verhogen en het volk laten "boeten" voor het falen van Balkenelende.

    Als we nou eens gaan bezuinigen op de lonen van het koningshuis, politici en alle hulp aan de ontwikkelingslanden. Eerst maar eens kijken naar ons eigen landje en daarna maar een kijken wat we nog over hebben voor de rest.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik zou wel willen dat de hoofddoekjes ervandoor gingen, maar dit plan slaat nergens op.
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat een beetje om de discriminerende intentie, natuurlijk. Het eigenlijke voorbeeld is zo absurd dat het het noemen niet waar is. Het gaat er om dat hij mensen die compleet de vrijheid hebben om een hoofddoekje te dragen, schijnbaar een schadelijke effect vindt hebben op de maatschappij, ook al veralgemeniseerd hij daarmee hard werkende en studerende jonge dames.

    Als hij mij de schadelijke hoofddoekdragende mensen laat zien, laat ik hem de schadelijke comazuipende asociale uitkeringtrekkende tokkies voetbalfan-Nederlanders zien. Kunnen we ze beide uitzetten.

    Maar dat kan hij niet, dus gooit hij iedereen op een hoopje met een sausje van xenophobie.
     
  12. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    dan kan hij jou ook laten zien dat die mensen de laatste tijd keihard aangepakt worden. Doe je bij het voetbal iets verkeerd krijg je gelijk een stadionverbod. Tokkies en kampers en noem het maar op worden ook veel harder aangepakt. Allochtonen in bijv utrecht zijn vogelvrij. Die mogen er elke avond een teringbende van maken. En wat ook elke keer zo kenmerkend is voor mensen zoals jij, is dat als je het over probleem allochtonen hebt ze constant naar andere groepen gaan wijzen wat jij ook doet. Dat is in deze discussie niet aan de orde. En als je bijv hooligans met probleem allochtonen gaat vergelijk zul je toch snel moeten constateren dat hooligans vele malen harder worden aangepakt. Die mogen voor jaren niet meer naar een voetbalwedstrijd. En de allochtonen die er een teringbende van maken op straat?? die mogen dat de volgende dag gewoon weer doen!
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Belachelijk, je weet niet waar je over praat. Hitler met Wilders vergelijken, en dan ook nog beweren dat Hitler een genocide in gedachte had? Het idee van genocide kwam pas veel later toen hij aan de macht kwam, hij probeerde eerst simpelweg de joden weg te krijgen door samenwerking met de joodse Duitse vereniging. Ooit van de Ha'avara Abkommen overeenkomst gehoord? Later, en in een totaal andere positie kwam het idee van genocide op, onder andere bij de Wannseeconferentie.

    Daarbij is hij inderdaad van mening dat elke Nederlander die geen reet uitvoert het land uit moet, alleen is dat met autochtonen een beetje moeilijk omdat die hier geboren zijn. Dat niemand een weerwoord heeft tegen Wilders zegt hooguit iets over de politieke wantoestand die is ontstaan met belachelijk slechte politici dan over Wilders die dit feit gewoon geniaal aanpakt. Wilders staat alleen aan de top, hij is op dit moment de enige die snapt die politiek heden ten dage werkt, namelijk via de media, daarbij is hij wel degelijk een aanwinst voor de politiek. Hij zorgt tenminste voor een breed publiek debat, iets wat andere politici maar niet schijnt te lukken.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  15. Enslaved NL

    Enslaved NL Pancake!!

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja, ik ben het er mee eens dat er TEVEEL buitenlanders in ons land zijn. Hoeveel van de bevolking is nou echt nederlands? Bijv: Vandaag op school, was een turk boos dat ik Nederlands was. WTF ben je dan mee bezig? ik zeg dan ga je naar je eigen land. en idd ik zie veel ste veel hoofddoeken. Ik ben zeker geen racist, maar ze zijn hier wel te gast in nederland. Dan moeten ze zich wel aanpassen aan onze normen en waarden.
     
  16. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen die hierheen zijn gehaald om te werken en hier al langer wonen dan jij leeft zijn `te gast´ ?
     
  17. Enslaved NL

    Enslaved NL Pancake!!

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0


    Erhmm, ja? Ze zijn toch niet hier geboren? hebben hun meegeholpen aan onze normen en waarden? NEE!

    en ze kwamen hier TE GAST om hier te Werken. Ze heten niet voor niets GASTarbeiders.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kortzichtig kan iemand zijn.

    Het zijn dus gewoon Nederlanders, en die mensen mogen dus ook gewoon blijven. Daarnaast irriteer ik me ook soms gruwelijk aan allochtonen, sommigen zijn zo arrogant en asociaal, zonder ook maar enige normen en waarden. Natuurlijk zijn er ook autochtonen die zich zo gedragen, maar het zijn wel opvallend vaak allochtonen. Ik heb niets tegen ze, maar dan moeten ze zich wel fatsoenlijk gedragen. De opvoeding van allochtone jongeren laat vaak te wensen over. Dit is echter geen reden om ze uit het land te zetten, al willen we dat soms nog zo graag.
     
  19. Enslaved NL

    Enslaved NL Pancake!!

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij maak het niet uit dat ze erzijn, maar er zijn er teveel, en de meeste houden zich neit aan de normen en waarden, en Super veel praten niet nederlands. dat is het enigste waar ik problemen mee heb. En dan vooral van die gangstertjes die denken dat ze wat zijn, de meeste geven gewoon BAGGER opvoeding.
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er teveel zijn ben ik het niet helemaal mee eens. Er komen er volgensmij nog maar vrij weinig uit het buitenland bij, het zijn tegenwoordig vooral kinderen van de reeds aanwezigen. Gewoon Nederlanders dus.

    Voor de rest ben ik het volledig met je eens.
     

Deel Deze Pagina