1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat is ook wat ik ervan denk.
    Mijn ouders kunnen trouwens allebei niet goed van dichtbij zien & ik juist niet goed van ver!!!
    Ik ben vorig jaar es naar de oogarts geweest & ik had toen -2.5 op ene, op andere -1 ofzo. Nu zal dit wel nog slechter geworden zijn.
    Ik zal proberen minder op pc te zitten(jammer dat jullie al mijn leuke berichtjes zullen meoten missen) en dan zal ik verslag uitbrengen.
    Kga dat rustig aan beetje afbouwen :)
    Want ik wil niet altijd een bril/lenzen dragen.
    Misschien als ik nu heeltijd ver kijk, ik dan ineens goe zal zien?
    Ik heb het al geprobeerd, zonder vruchten. Mischien moet ik het wat meer doen.

2. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit gezegd zijnde, zit ik hier nog steeds :)

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zal niks uitmaken hoor. Gaan echt wel meer dan een paar weken overheen :p

4. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    noemen ze stress ? IEDEREEN met oog pronlemen heeft na een vakantie minder oog-problemen gewoon door minder stress

5. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat je nu slechter ziet, komt omdat je waarschijnlijk in de groei zit.

Je had hiervoor al mindere ogen, maar merkte daar niet erg veel van. Nu je lichaam groeit, groeien je ogen ook mee. In dit geval worden ze dus slechter en ga je merken dat dingen op een afstand onscherp worden.

Ik heb het zelf ook gehad. Tot m'n tiende geen bril gehad, maar ik merkte op school dat ik moeite had om het bord te lezen. Ik kreeg tot een bril van -2 (ik ben ook bijziend). Toen ik ging groeien, gingen mijn ogen erg achteruit. Op m'n 16e had ik uiteindelijk -7.0 en -5.75.

Ik draag nog wel gewoon een bril. Geen problemen mee (ook niet met voetballen) en sommigen zeggen juist dat het bij me past. Ik heb wel extra dungeslepen kunststof glazen, want jampotten zien er niet uit... :)

6. SiLeNt

SiLeNt Elite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een half jaartje ook lensen
    en die draag je s'nachts. S'Ochtends doe je ze uit en hopla zie je
    een paar dagen scherp..wel een duur geintje maar het is wel vet :p

7. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt wel mee hoor, als je zachte lenzen gewoon goed onderhoud en geen Hans Anders spul koopt dan levert het echt niet zo snel problemen op...
    Je moet natuurlijk je (zachte) lenzen niet 24 uur per dag aandoen, gewoon alleen wanneer het nodig is.

Heb zelf een paar maanden met harde lenzen gelopen (proef-periode), maar ik krijg dan echt constant wat in m'n oog en dat is niet prettig, ik wil gewoon onbezorgd rondlopen met m'n ogen :).
    Ben nu overgestapt op zachte lenzen en volgens m'n opticien zijn harde lenzen inderdaad wat beter dan zachte, maar zachte zijn echt niet slecht zolang je ze niet verwaarloosd (zijn geloof ik ook zuurstofdoorlatend hoor).

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    sinds mn 6 jaar draag ik een bril, sindsdien zijn mn ogen alleen maar achteruit gegaan..

Later ben ik wel overgestapt op lenzen omdat ik een hekel had aan die bril...

(zit nu op -9 :D )

9. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    zo man.. bijna iedereen heeft hier een bril of lenzen (of gewoon slechte ogen ;) ik denk dat er dus toch wel een verband tussen beeldschermen en slechte ogen is..
    btw.. ikke ook bril hebben :) -1D en -1D niet echt adembenemend dus :D

10. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik kwam erachter dat ik een bril nodig had net na het slagen van mijn rijbewijs... 8)
    Ik moest toen ver weg iets op een container lezen wat ik dus niet kon zien maar voordat ik met instructeur uit auto stapte en naar examencentrum ging toen vroeg hij toevallig: "Tim, wat staat er op die container? " Nou ik kon het niet lezen en zei ook dat ik het niet kon lezen :{ . Nou we naar binnen... Evenlater naar buiten met examinator en ik was beetje 'paniekerig' maar zij van: We doen de ogentest... wat staat daar ong. 30 meter verderop op de container, die zwarte kleine letters linksonder?
    Nou ik dat onthouden :9 en dat uit mijn hoofd zeggen. Had dus geluk O-) .

Dit was ter inleiding... wat ik nog steeds achteraf grappig vindt en mensen die het hebben gehoord ook.

Ik toen uiteraard naar opticien geweest. Bleek dus -0,75 en - 1,00 te hebben. Dus moest een bril... Heb ik ruim 2 jaar maar alleen op met autorijden en voor de rest never omdat ik het niet vindt staan bij me.
    Daarnaast heb ik contactlenzen geprobeerd maar dat beviel me niet zo om in mijn oog te gaan zitten met mijn vingers. Misschien probeer ik dat nog is over 1 jaar als ik 21 jaar ben...

Verder heb ik gedacht aan laseren maar dat is heel duur en daarbij ziet het er niet tof uit en heb je ruim 1 week last van je ogen maar daarna schijn je perfect te kunnen zien.

Wat wil ik hiermee allemaal zeggen? :confused: Nou, dat als je niet goed ziet, of het denkt... ga dan naar de opticien/oogarts en laat het meten. Je staat niet voor schut met een bril want zijn veel alternatieven.

Nogmaals... mijn bril heb ik alleen op met autorijden... voor de rest zie ik maar ver weg beetje vaag. Raak ik aan gewend. Heb zelfs het idee dat ik weer ietsje beter zie omdat mijn ogen niet lui worden door het niet dragen van een bril waardoor ze gecorrigeerd worden. Maar dit kan ook bullshit zijn, maar ik denk het.

Oke groetjes _O_

Laatst bewerkt: 1 nov 2003
  11. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Hehe, best grappig dat je er op een bepaalde manier achter moet komen dat je slechte ogen hebt.

Bij mij was het toen m'n moeder een keer vroeg welke tram eraan kwam 8).

12. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb op de basisschool een super te gekke blitse kleurrijke Mickey Mouse bril gehad. :cool: Ondertussen heb ik al jarenlang lenzen, en merkte ook dat mn ogen vervolgens de eerste twee nog slechter werden. Nu zijn ze stabiel, maar hoop toch ooit zo'n operatie te kunnen laten uitvoeren.

13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Zo'n operatie kost best veel knaken. En moet je eigenlijk alleen doen als je een hoge sterkte hebt. En als je later ouder wordt zal je toch wel weer aan de leesbril moeten!!!

Mocht je geen bril willen neem dan gewoon lenzen joh!!
    Maar een bril is tegenwoordig meer een mode artikel geworden he!! Dus er zal best wel wat moois voor je bij zitten!!!
    Enne dat van je beeldscherm gaan je ogen achteruit is een fabeltje!!!

14. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij hadden ze 100 jaar ook net zulke slechte ogen als tegenwoordig. Het verschil is alleen dat het nu heel eenvoudig is om ze te laten meten en heel veel mensen doen dat ook. Daarom lijkt het alsof steeds meer mensen slechte ogen hebben.....

15. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mwaa, Ikke ook bril hebbe :mad:. Ik kwam erachter in groep 8. toen had ik iets van -1. 4 jaar later -3. En nog steeds een bril:mad:. Nou en als jullie zeggen dat brillen ownen. no way for me :D

16. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Serieus??

17. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0

Originally posted by SiLeNt
    Ik heb sinds een half jaartje ook lensen
    en die draag je s'nachts. S'Ochtends doe je ze uit en hopla zie je
    een paar dagen scherp..wel een duur geintje maar het is wel vet :p
    --------------------------------------------------------------------------------

is dat waar? ik heb er namelijk wel eens van gehoord maar ik dacht dat het nog een experiment was en dat het nog niet echt te koop was dus zeg maar... Bij welke opticien heb je dat gehaald dan? Zou wel erg handig zijn lijkt mij :)
    Ikzelf heb geen bril maar de laatste tijd ook een beetje last met van ver af kijken dus ik moet het binnenkort ook maar es laten testen :{ en anders neem ik denk ik ook wel lenzen want een bril staat niet echt bij mij IMO :p en wat is dan het beste om te nemen? ik heb wel wat gehoord van harde en zachte lenzen enz, maar zit er dan ook echt verschil tussen die van de Hans Anders en die van een zeg-maar 'duurdere' opticien? :confused:

18. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Moesten die lenzen bestaan & betaalbaar zijn zou ik ze ook wel nemen!
    Ik las een maandje geleden in de krant over een man die zo'n operatie had gedaan maar uiteindelijk zag hij niets...:confused:
    Lenzen 's nachts zou wel cool zijn!

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Lenzen s'nachts zijn echt handig hoor.

Nacht lenzen is de corecte term. Zijn iets prijziger dan normale lenzen en de vraag is ook maar of je ogen hiervoor geschikt zijn.
    dus je moet eerst een vooronderzoekje doen. Je kan dit navragen bij een opticien in de buurt. Niet bij zo'n flut opticien als hans anders of specsavers, want die hebben dit niet. Je moet namelijk speciale aparatuur aanschaffen om die lenzen te kunnen aanmeten.

En dat die man zijn ogen heeft gelaserd en niks ziet lijkt me sterk!!

Moet die maar bij een goede gaan.

Wij zijn de beste in regio utrecht!!!!

20. SiLeNt

SiLeNt Elite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sit bij iris optics in ridderkerk..moet er eens in het half jaar heen om te kijken hoe het gaat...over een tijdje krijg ik neiuwe lensen (van dezelfde gast) en dan kan ik iets van 4 dagen zien en dan 1 nachtje de lensen weer in :p
    maar het is zwaar relax omdat je overdag ook geen geklooi met lensen heb..geen vuiltjes in je oog bla bla...

Deel Deze Pagina