1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Olie, wat als het op is?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DownfieldMold, 18 jul 2006.

1. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zit er ook wel een voordeeltje in, als je nu een paar miljoen plastic tassen koopt voor 0,25 cent kun je ze in de toekomst verkopen voor een eurootje of 10 waarmee je de helft goedkoper bent dan de winkel. Lijkt me een gouden handeltje, niet?? ;)

2. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Anti-materie is de toekomst. Nu nog even een manier verzinnen om het te produceren en we hebben geen energieproblemen meer.

In sommige gevallen resteert alleen de inwendige energie van de deeltjes, die manifest was als hun massa (men zegt wel dat "de volledige massa in energie wordt omgezet"). Die energie ontsnapt dan in de vorm van elektromagnetische straling. Zo vervalt een elektron-positronpaar in twee fotonen. Een gram materie met een gram antimaterie levert bij volledige annihilatie 1,8 × 1014 joule energie op, de verbrandingsenergie van ongeveer 30.000 vaten ruwe olie.

Oeps niets gezegd...

Can we hope to use antimatter as a source of energy? Do you feel antimatter could power vehicles in the future, or would it just be used for major power sources?

There is no possibility to use antimatter as energy "source". Unlike solar energy, coal or oil, antimatter does not occur in nature: we have to make every particle at the expense of much more energy than it can give back during annihilation.

You might imagine antimatter as a possible temporary storage medium for energy, much like you store electricity in rechargeable batteries. The process of charging the battery is reversible with relatively small loss. Still, it takes more energy to charge the battery than what you get back out of it. For antimatter the loss factors are so enormous that it will never be practical.

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  3. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    jij hebt zeker net de bernini mysterie gelezen. :+

4. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    daarom, alternatieven genoeg, we moeten alleen nog even wachten totdat iemand die groene plastic broodzakjes met gele stippen wilde maken een rendable anti materie reactor maakt.

5. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Antimaterie is uitgesloten, aangezien het meer energie kost om het te maken dan dat het bij annihilatie oplevert (zie boven). Als Anti-materie in de vrije natuur zou voorkomen, maar dat is dus per definitie niet het geval.

Kernfusie daarentegen is wel rendabel, de energie die nodig is om de grondstoffen te verkrijgen uit zeewater -deuterium en tritium; de waterstofisotopen H-2 en H-3- is veel kleiner dan de opbrengst die ontstaat bij kernfusie (via massadefect=>E=mc^2) .

De enige problemen zijn kleine technische problemen, maar die zullen in de komende jaren opgelost.

Daarnaast blijft kernsplitsing een goed alternatief om deze periode te overbruggen.

6. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet, maar kost het niet tering veel geld om antimaterie te maken? Paar miljoen volgens mij? En dan nog dat het NERGENS tegen aan mag komen tenzij je bijv. een 2e Hirshima o.i.d. wilt? Tja, en als Amerika Irak wilt binnenvallen voor olie kunnen ze dat niet even doen als HUN olie al op is(je weet wel, die dingen die tanks heten AKA Abrams & crap die volgens mij diesel zuipen?)...
    Niet dat het veel uitmaakt in Irak, gezien ze daar toch al zitten & altijd nog infanterie hebben...

& dan heb je ook nog megagrote schepen(cruises, olietankers(:+)) die stookolie zuipen...

En als ze kernenergie gaan gebruiken, zet dan a.u.b. geen onervaren mensen neer & apparatuur die het soms ff niet doet. Tenzij Chernobyl relax was:{.

7. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hier veel onwetende niet-wetenschappers rondpraten.
    Denk dat dit topic daarom ook een beetje fantasie-twistje heeft :)

En even terug op de waterstofcel(brandstofcel of Hydrogen-car), deze tanks voor het opslaan ervan worden heel stevig gemaakt, en die veilig opgeborgen ergens midden in de auto zit met kevlar en weetikveel wat.

8. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No way dat je met een tank vol waterstof een stad opblaast. Het geeft een behoorlijke knal, maar je leraar overdrijft het een beetje. Btw, de terroristjes zouden het dan al heel makkelijk hebben want zo'n probleem is 't niet om grote hoeveelheden waterstof te produceren.

@ Sickness, wel gelezen, maar ik kon het me nog uit een kijk herinneren. Ik geloof dat ze daar wel zeiden dat t de krachtbron van de toekomst was, maar niets blijkt minder waar.

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Als je olie op is moet je nieuwe halen:)

Je doet er niks tegen, helemaal niet nu China een Amerika de tweede begint te worden met hun veelverbruik van olie. Tegen de tijd dat het op is zijn er wel andere energie bronnen, maar zolang er nog olie is (wereldeconomie draait erop) is er geen reden voor belanghebbenden om een andere energie bron te introduceren, ze gaan zichzelf niet in hun vingers snijden..

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als Amerika het eindelijk doorheeft & verder gaat op bovenstaande andere bronnen, zijn er natuurlijk gewoon nog andere landen die rustig door gaan in China, die gaan dan tenzij het goedkoper is lijkt mij, niet ff verder met bijv. waterstof...

11. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dat afval is inderdaad een zeer groot probleem, de halveringstijden zijn niet echt bepaald tijden van een kwartier of een uurtje, het gaat om duizend jaar, dat soort tijden.
    Helaas bestaat er geen materiaal dat ervoor zorgt dat het de straling goed beschermt. Ik denk dat we de gevaren van kernafval onderschatten, want wat als een van de tanks of waar ze ook in mogen zitten kapot gaat en in de grond komt? Wat dan?
    Ik wil concrete antwoorden, geen antwoorden van: "Het is veilig, het gebeurt tegenwoordig niet meer."

Verder over de toekomst, er zijn wel ideeën, maar welke genoeg energie voorzien voor de rest van de wereld is een probleem. (Goed en gezond drinkwater is ook een probleem voor de rest van de wereld, maar dat is een ander onderwerp)
    Ik had een tijd geleden Netwerk gezien, hierin werden allerlei alternatieven voorgeschoteld, maar waarom er niks mee gedaan wordt is mij een raadsel.

Aan de andere kant, de oliesjeiks en oliegiganten gaan liever niet over op andere energiebronnen, jij ziet ook niet graag dat je broodwinning verdwijnt.
    Nieuwe markt, nieuwe kansen. Daarom willen ze liever bij het oude blijven, maar Shell is wel bezig met ontwikkelingen van andere energiebronnen of energiewinning. Ik weet niet meer wat het was, maar ze hebben er al 5 of 10 jaar een patent op.

Ik wil eigenlijk niet aan de toekomst denken op dit gebied, maar we moeten wel nu wat verzinnen en bezig zijn, anders zijn we te laat.

(Klinkt als een doemscenario, heerlijk dat doemdenken8) )

Deel Deze Pagina