Olympische Winterspelen 2010 Vancouver

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Aernhem, 13 feb 2010.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.039
    Op dat punt reed hij 2.9 seconde voor op Lee en pakte per rondje een paar tiende seconden op die tijd, dus hij was er wel degelijk een aardig stuk onder gekomen.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.424
    Ik zou iig niet blij zijn met de goude plak,ookal doet die Koreaan van wel.
    Heeft ie nu gewonnen door een fail van kramer en zn coach terwijl ie weet dat sven hem gewoon keihard aan het ownen was.

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    lol 4mans bob trekt zich terug omdat de stuurman het te gevaarlijk vindt:+ lekker voor zijn teamgenoten zo'n lafaard in je team te hebben. jaren training voor niks

4. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik vind de NS meer wat voor hem. Die zijn ook bekend om de wissels

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die was grappig negen uur geleden, toen iedereen die grap maakte. ;)

6. Sabet

Sabet Hangmat

Leuk Bevonden:
    0
    4mans bob van NL of van een ander team?

7. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    van NL

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Als Nederland straks in Zuid-Afrika wereldkampioen wordt door dat iemand van de tegenpartij een knullig eigen doelpunt maakt is toch iedereen ook blij

9. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    volgens mij klopt dat rondje 27 ook niet. de tijdwaarneming op dat moment klokt een 27er maar die klokt dat skobrev daar is aangekomen. de tijdwaarneming begint met tellen zodra iemand over de buitenbaan finishlijn komt en er over de binnenbaan finishlijn gaat. dat is 1 rondje. aangezien skobrev over de buitenbaan komt en kramer over de binnenbaan finishlijn gaat ziet hij 1 rondje van 27 die voor een gedeelte is gereden door skobrev en een gedeelte door kramer. 27 seconde is 4 seconde sneller dan ´normaal´ en ook ongeveer de achterstand van skobrev op kramer (op dat moment). het rondje is dus zo snel omdat zodra de tijdwaarneming begint met tellen voor dat ene rondje als kramer al 4 seconden verder is.

ow kut ik typ nu dit hele stuk maar nu weet ik niet zeker of zijn tijd wel gecorrigeerd is tijdens de race... ach laat maar...

over 1 jaar weet niemand dit meer en staat lee gewoon in de boeken als de snelste toendertijd.

10. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Geloof me, dit gaat de geschiedenisboeken in, iig in NL.. Dit gaat Sven nog jaren achtervolgen.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    En waarschijnlijk zal hij dat op dat moment ook zijn. Vergeet niet dat het zijn 3e 10km was en pas sinds september lange afstanden rijdt. Zelf met zilver is dit een velen malen grotere prestatie dan wat Sven doet. Verder vind ik zelf de medaillles van Wüst en Tuitert ook veel specialer. Ze versloegen gewoon de torenhoge favorieten.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk inderdaad dat het een mooi gevecht gaat worden tussen Lee en Kramer de komende jaren. Mits Lee die 10 km blijft rijden natuurlijk.

Het is ontzettend knap van Lee om met je 3e 10 km gewoon een 12.58 te rijden op een laaglandbaan. Sven traint al jaren op de 10km om zover te kunnen komen.

Het is knap lullig voor Sven dat hij de winst op die manier heeft verspeeld, het is ook echt zonde. Want hij had zonder die wissel gewoon een 12.55 minstens gereden. Als je verliest omdat iemand beter was is dat makkelijker te accepteren dan verliezen door een grove fout van een ander.

Ik heb groot respect voor de manier hoe hij 10 minuten later zijn verhaal al staat te doen, zonder zijn coach echt finaal de grond in te trappen. Vind ik echtt knap.

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Kramer heeft gewoon pech gehad. En Bob de Jong mag gewoon blij zijn met zijn medaille. Hij heeft niets met Kramer te maken, zit niet eens in hetzelfde team. Het feit dat het een landgenoot is boeit niet. Ik ben een enorme sportliefhebber en kijk veel. Met iedere sport heb ik mijn favorieten. Met deze Olympische Spelen ben ik bijvoorbeeld voor Magdalena Neuner, Lindsey Vonn en Bode Miller. Ik ben niet voor mensen als ze toevallig uit hetzelfde land als ik komen. Ze moeten me aanspreken of niet. En Ireen Wust vind ik verschrikkelijk, dus vind het jammer dat zij goud gewonnen heeft. Ik zag eigenlijk liever Groves of Friesinger winnen. Kramer had ik het op zich nog gegund omdat hij al 4 jaar domineert. Maar Lee heeft een mooie race gereden, en heeft dus terecht goud. Met zo veel sporten op de OS wint iemand die niet tot de favorieten behoorden. 1 foutje en je kan een medaille vergeten. Sport is hard, maar ook mooi.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heeft te maken met de hoek waaronder Lee schaatst....was op DWDD toch?

Dat mens dat bewegingswetenschappen studeerde legde het uit.

Kramer zit echt 5 graden boven de hoek van Lee en kan dus op dat punt nog verbeteren.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152

Zeg maar wie je bedoelt dan Rampage. Het ligt er maar net aan hoeveel make-up ze op hun gezicht smeren. Dat meisje linksboven ziet het er best uit en is volgens mij die Eve Muirhead. Had toevallig gisteren nog een interview met dat team gezien op de BBC. Want ik vind curling best tof. Het is maar 2 keer per jaar op tv en dan vind ik het best leuk om naar te kijken. Het is een leuk spel waar best veel tactiek en precisie bij komt kijken.

16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien moet Kemkers ook maar even van baan wisselen:+.

Het enige wat Sven kan doen, is keihard doorgaan en wachten op de volgende Olympische Spelen. Dan kan ook natuurlijk alles weer anders zijn, maar Sven is dan 27 en heeft nog altijd zeer veel kwaliteiten in huis. Echter duurt dat nog wel even...

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.039
    Die grap was gisteren leuk, maar is ondertussen al een miljoen keer gemaakt. :x

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Klinkt leuk en aardig maar die koreaan is 21. Die groeit dus nog veel sneller. Kramer is verleden tijd, dit was zijn laatste kans.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vond de medaille van Vonn ook geweldig. Vaak zie ik gewoon graag een underdog winnen. Dat is de vreugde vaak velen malen groter en niet zo nep als wanneer Federer weer een grandslam wint...

Links boven is goed te douwen hoor :)

Denk dat Kramer net te groot is om die hoek te kunnen halen. Je ziet wel steeds meer technieken uit het skeeleren en short-track naar het baan schaatsen komen. Blijkbaar is het nuttig. Met een skeeler techniek kunnen ze 2 keer met dezelfde voet afzetten in 1 schaatsbeweging als ze in een bocht zitten. Zal zeker nog vaker te zien zijn in de volgende jaren. Meeste schaatsers trainen immers in de zomer vaak op skeelers.

Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En waar zou de Koreaan in kunnen winnen dan?

Spiermassa? Wordt lastig met zijn Bouw
    Techniek? Die is al uitstekend, vandaar zijn snelle tijden
    Uithoudingsvermogen? Misschien....

Deel Deze Pagina