1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderzoek: Motivatie om te gamen en de ervaring van een game-sessie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door LeidenGameResearch, 6 mei 2015.

  1. LeidenGameResearch

    LeidenGameResearch New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Xboxworld forums.

    Voor een onderzoek naar de motivatie om te gamen en de ervaring van een game-sessie van de universiteit Leiden zijn we op zoek naar participanten die minimaal 5 uur per week games spelen.

    Voor het onderzoek vragen we je om een vragenlijst van ongeveer 15 minuten in te vullen, en tussendoor een half uur te gamen. Welke game, hoelang en op welk platform mag je helemaal zelf weten. Dit gebeurt allemaal thuis door op onderstaande link de klikken, er is verder geen contact met het onderzoeksteam voor nodig. Deelnemers kunnen hun e-mail achterlaten om mee te doen aan een loterij van VVV-bonnen, en (optioneel) om een samenvatting van het onderzoek te ontvangen na afloop. Dit email adres is losgekoppeld van je antwoorden op de vragenlijst: alles is volledig anoniem.

    Heb je interesse? Klik dan op de onderstaande link! Het is waarschijnlijk het handigste als je de vragenlijst om een al geplande game-sessie heen plant, zodat je effectief maar 15 minuten kwijt bent aan het onderzoek.

    de link: https://uleidenss.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1XhahRl20s6edvv

    Voel je vrij om de link te delen met gamende vrienden/kennissen: hoe meer participanten we hebben hoe beter.

    Heel erg bedankt voor de moeite alvast!

    Vragen kunnen gesteld worden in dit topic (ik zal het geregeld checken) of gemaild worden naar dit adres: boris.brandhorst@umail.leidenuniv.nl

    Boris Brandhorst, BSc
    Dr. Winnie Gebhardt
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mag ik nog kiezen ook? Hmmm wat zal ik doen
     
  3. LeidenGameResearch

    LeidenGameResearch New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, we laten je helemaal vrij in je keuze. De enige twee eisen die we stellen zijn dat de sessie een half uur duurt, en dat de tijd aan één spel wordt besteed. Voor de rest maakt het ons niet uit welk spel, hoelang, op welk platform, single player, multiplayer, genre etc.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ga nu ff raidje doen in destiny. Vul het zo wel voor je in man :)
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gedaan, maar wat the fuck.. Je gaat je eigen taaltje maken? Wat heeft dat met gamen te maken :9

    Daarnaast vond ik deel 2 van de vragenlijst nogal apart overkomen. Wat is "steel je van vrienden/familie om games te kopen" voor een vraag om te stellen :p

    Voor mij is het in ieder geval niet duidelijk wat het doel van de enquete/het onderzoek is en dat stoorde mij tijdens het invullen. Na die zelfverzonnen woorden kon ik het ook moeilijk serieus nemen. Ik was alleen maar aan het lachen daardoor. Mijn tip is dan ook om het doel duidelijker weer te geven voor de participanten.
     
  6. LeidenGameResearch

    LeidenGameResearch New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, dankjewel voor je inzichten. Het grote probleem met participanten van tevoren inlichten is dat je mogelijk de reacties van mensen kleurt (bewust of onbewust). Om dit te voorkomen hebben we ervoor gekozen om een beetje vaag te blijven over de precieze doelen van het onderzoek. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat vervelend is tijdens het invullen.

    Ik kan in ieder geval zeggen dat het niks met een nieuwe taal te maken heeft :). Dit onderzoek is puur psychologisch en we zijn zoals gezegd geïnteresseerd in waarom mensen gamen en wat voor invloed dat heeft op hun ervaringen tijdens de game-sessie.

    Nog even een algemene mededeling voor iedereen die de thread leest: het is dus de bedoeling dat je het eerste deel van de vragenlijst (5 minuten) vóór je game-sessie invult. De tweede helft (10 minuten) moet na de game-sessie worden ingevuld.

    Heel erg bedankt voor jullie deelname en feedback, het helpt ons onderzoek enorm!
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Duidelijk :) succes verder
     

Deel Deze Pagina