1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is de vraag die de meeste mensen zich ook zullen stellen..
    Probleem is alleen de redevoering van het leger wat die dictator probeert aan te pakken.. Is de irakeese bevolking straks wel beter af of komt er weer een mannetje in amerika's pay pocket die zich van alles kan permiteren tenopzichte van zijn volk.. Vergeet niet dat dat ook zo met Saddam is begonnen..

Nee die opositie kijkt nu wel beter uit natuurlijk die heeft wel geleerd van na de 1ste golfoorlog.. Toen was een ideale kans om het intern op te laten lossen... Mensen echt te laten kiezen tussen Saddam en zijn tegenstanders, irakezen. Maar nee toen heeft amerika hun laten vallen..

Tja de irakeese propaganda is van een apart nivo.. Maar "onze" journalisten krijgen ook de meeste beelden van de amerikanen.. ook een vorm van propaganda natuurlijk. net zoals die irakees die een poster van Saddam van de muur scheurt.. Kan ook in scene gezet zijn natuurlijk.. Bij alles wat ik zie wat dat betreft zet ik vraagtekens.. Zeker bij de irakeese propaganda maar ook bij de amerikaanse. Want waarom gaf amerika die patriot raket pas toe NADAT het in Reuters had gestaan..? Als dat niet daar had gestaan was het dan in de doofpot gegaan? want het is natuurlijk wel een blunder.. egh en 2 tomahawks die in Koeweit terecht kwamen.. ook niet echt "precies".

Voor alle duidelijkheid ik ben niet tegen amerika, ik ben tegen de redenering voor deze oorlog en daardoor tegen bush. ok er zijn wel meer redenen waardoor ik tegen bush ben. Maar ik ben ook zeker tegen Saddam, en voor de bevrijding van het irakeese volk, alleen ik denk dat dit niet de manier zal zijn/is

Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Qua propaganda, we worden op alle mogelijke manieren op de hoogte gehouden, journalisten die met de troepen meereizen houden iedereen op de hoogte.
    Zelf ben ik niet afhankelijk van CNN, we hebben een schotel dus SKY news NBC en nog meer van dat soort zenders staan regelmatig aan, natuurlijk moet je alles met een korrel zout nemen, maar als ik weer beelden van al-jazeera zie begin ik toch echt heel hard te lachen.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die beelden van AJ zijn soms inderdaad ronduit belachelijk..
    We worden redelijk op de hoogte gehouden maar we krijgen alleen maar te zien wat amerika wil dat we zien.. Dat was ook zo in de 1ste golfoorlog.. en ja alles moet je met een korrel zout nemen.. een flinke ;)

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben benieuwd wanneer KPN, O2, Vodafone, T-mobile of Dutchtone dit gaan doorvoeren:

"Een Russisch telecombedrijf laat iedereen die telefonische scheldkannonades wil afvuren op Bush, gratis naar het Witte huis bellen. Het bedrijf, Excom, zal voor de telefoontjes geen kosten in rekening brengen, dat schrijft Planet op haar site." [www.nu.nl]

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Niet,dat is gewoon iets doms. Net als gratis geld geven aan mensen die zelfmoordaanslagen plegen.

6. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    mm denk dat dat niet echt lang zal duren.
    men krijgt voor alle anti-VS tegenwoordig geld zeg.
    Vliegtuig: 100.000 dollar Soldaat:50000 dollar Zelfmoord:25000
    |:- |:-

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehe, ik vind het grappig dat een oud communistisch bedrijf een dergelijk democratisch middel (telefoon is voor iedereen waarmee je je mening kan laten horen) gebruikt om een ander democratisch leider in de zeik te nemen. De wereld wordt democratischer met de minuut 8)

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wel lullig: krijg je zoveel geld, kan je het niet uitgeven omdat je een zelfmoordactie pleegt :D

9. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het toch over de Russen hebt,waar zijn die eigenlijk mee bezig wapens onder andere : Ground to Ground missles en nachtkijkers aan de Irakezen verkopen?Die zijn echt bezig met een vies spelletje.
    En dan zo schijnheilig doen over de oorlog.

En niet te vergeten zij hebben ook nog tsjetsenie.:mad:

Edit : dit is nog niet bewezen,maar toch wil ik er al op reageren.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  10. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
  11. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
  12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    wat bedoel je daarmee??

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk niet dat het Rusland is die zich het meest schandelijk gedraagt in deze oorlog, dat is altijd nog wel Frankrijk! Tegen deze oorlog zijn puur om eigenbelangen, maar het dan zo verkopen dat het om humanitaire redenen gaat. Echt: elk regime in deze oorlog is zo ongelooflijk smerig bezig! :mad:

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ze zijn tegen de oorlog in Irak, maar ze voeren zelf ook oorlog etc. Leek me vrij duidelijk dat hij dat bedoelde.

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Relax maar, het was gewoon ff een geintje tussendoor.}:]

Er bestaat trouwens maar 1 wet van Zilverpijl: aanbid McLaren:D

Laatst bewerkt: 25 mrt 2003
  16. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Dat proberen ze misschien, maar ik kan je verzekeren dat ze dat op deze wijze niet zal lukken. Het zal het extremisme alleen maar verder aanwakkeren.

17. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nee dat bedoel ik niet. Ik nam de JSF als voorbeeld om aan te tonen dat rechts heus niet zo vredelievend is als jij wilt doen voorkomen (naar mijn idee). Dit betekent niet dat rechts meteen oorlogszuchtig is. Want dat is meteen weer het andere uiterste.

Ik was zelf ook voor de aanschaf van de JSF, omdat ik vind dat Nederland een goede luchtvloot moet hebben voor diverse militaire operaties. En ik zou mijzelf toch niet als oorlogszuchtig willen bestempelen.:) Ik ben wat dit betreft trouwens wel van mening veranderd in de loop der tijd. Dit omdat de laatste tijd veel soldaten worden ontslagen om 800 miljoen te bezuingen. En dit is hetzelfde bedrag dat wordt geinvesteerd in de JSF.

Je hebt aan beiden kanten extremisten links en rechts. Wat je zegt over linkse protesten vind ik een tikkeltje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in. Maar dezelfde waarheid is ook op rechts van toepassing. Ik bedoel de demonstraties van de CD zaten ook vol racistische leuzen. En de inmiddels verboden CP '86 vond het wel eens nodig om buitenlanders in elkaar te laten slaan. En dan heb je meteen twee extreem-rechtse partijen. Als er problemen zijn met linkse demonstraties dan zijn dat meestal SP-stemmers. De meest extreme linkse partij. Maar met PvdA en VVD volk valt het qua relgehalte best wel mee.

Jullie hebben gister trouwens wel flink je best gedaan. Ik ben 1 dag weg en meteen 5 nieuwe pagina's met posts. Wat een leeswerk.:)

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nog ff voor Ugamer
    Ik weet zo niet meer waar het stond maar ik las ergens dat jij zei dat Turkije noord-irak binnenging voor de oliebronnen. Maar dat is volgens mij niet het geval, de Turken willen voorkomen dat de Koerden proberen een eigen staat te stichten, omdat dit anders tot problemen in Turkije zal leiden.

Ik ben wel naar 1 ding benieuwd: Op basis waarvan maak je het onderscheid tussen Turkije en de VS mbt de interesse voor de oliebronnen. Ik bedoel jij houdt vol dat de VS niet voor de olie komt, maar als Turkije komt dan zou dat inneens wel voor de olie zijn? Is het je trouwens opgevallen hoe bezorgd Rumsfeld wel niet was over het in brand steken van die oliebronnen.

Ik moest gisteren wel flink lachen over dat verhaal van die boer die met zijn jachtgeweer een Apache zou hebben neergehaald. Met zo een jachtgeweer beschadig je de verf van de Apache niet eens, laat staan neerhalen. Die Apache schijnt trouwens te kunnen vliegen met gaten in de rotor, hetgeen dit verhaal helemaal tot bullshit maakt. Waarschijnlijk hadden ze gewoon technische problemen en zijn ze daar geland. Als die boer al heeft staan schieten dan gebeurde dit waarschijnlijk gelijktijdig, waardoor die boer dacht dat hij hem had neergehaald. LOL

Ik hoop trouwens wel dat het weer goed komt met de piloten.

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En zilverpijl is er weer en iedereen is weer weg! mmmm, misschien zegt dat wat over jou? Hehehe, :D :D :D

20. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Daar bedoel ik mee dat Rusland tegen de oorlog is omdat hij niet legitiem is,terwijl zij al jaren een zeer vieze oorlog tegen tsjetsenie voert.in andere woorden ; zij meten met 2 maten.

Deel Deze Pagina