Dat is de vraag die de meeste mensen zich ook zullen stellen..
Probleem is alleen de redevoering van het leger wat die dictator probeert aan te pakken.. Is de irakeese bevolking straks wel beter af of komt er weer een mannetje in amerika's pay pocket die zich van alles kan permiteren tenopzichte van zijn volk.. Vergeet niet dat dat ook zo met Saddam is begonnen..
Nee die opositie kijkt nu wel beter uit natuurlijk die heeft wel geleerd van na de 1ste golfoorlog.. Toen was een ideale kans om het intern op te laten lossen... Mensen echt te laten kiezen tussen Saddam en zijn tegenstanders, irakezen. Maar nee toen heeft amerika hun laten vallen..
Tja de irakeese propaganda is van een apart nivo.. Maar "onze" journalisten krijgen ook de meeste beelden van de amerikanen.. ook een vorm van propaganda natuurlijk. net zoals die irakees die een poster van Saddam van de muur scheurt.. Kan ook in scene gezet zijn natuurlijk.. Bij alles wat ik zie wat dat betreft zet ik vraagtekens.. Zeker bij de irakeese propaganda maar ook bij de amerikaanse. Want waarom gaf amerika die patriot raket pas toe NADAT het in Reuters had gestaan..? Als dat niet daar had gestaan was het dan in de doofpot gegaan? want het is natuurlijk wel een blunder.. egh en 2 tomahawks die in Koeweit terecht kwamen.. ook niet echt "precies".
Voor alle duidelijkheid ik ben niet tegen amerika, ik ben tegen de redenering voor deze oorlog en daardoor tegen bush. ok er zijn wel meer redenen waardoor ik tegen bush ben. Maar ik ben ook zeker tegen Saddam, en voor de bevrijding van het irakeese volk, alleen ik denk dat dit niet de manier zal zijn/is
Laatst bewerkt: 24 mrt 2003