1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0

Hehehe ok,mijn fout.

1e Wet van Dmatri : neem niet alles te serieus. ;)

2. kutmetperen

kutmetperen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    schmilverpijl

"Maar met PvdA en VVD volk valt het qua relgehalte best wel mee."

Tot het over voetbal gaat.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Re: schmilverpijl

Als ze maar deze daad maar niet gaan uitvoeren tijdens voetbalrellen... Anders wordt het hier zo'n rommel ![uit www.vvd.nl] De VVD staat open voor verzoeken van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk om een militaire bijdrage te leveren en vindt dat deze verzoeken steeds op eigen merites moeten worden beoordeeld.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik snap het hele gezeur niet van het kabinet. Lopen ze ruzie te maken over het wel of niet leveren van een eventuele militaire bijdrage. Wat was het sturen van die Patriots dan?
    Het zijn gewoon een stelletje hypocrieten daar in Den Haag.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sterker nog: het zijn AMBTENAREN!

6. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nederland levert ook helemaal geen militaire bijdrage aan de oorlog in Irak!

Nederland heeft op verzoek van Turkije (NATO bondgenoot) patriots beschikbaar gesteld ter bescherming van turkije, wij doen dus helemaal niet mee hoor.
    Wat mij betreft mag de regering ook wel Nederlandse militairen naar Irak sturen, dan doen ze eens wat voor de centen!

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Al onze militairen zitten in Afghanistan de VS troepen te vervangen zodat de VS haar troepen naar de Golf kunnen sturen. Hoe bedoel je dat nederland géén militaire hulp levert aan de VS...

8. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Omdat nederland niet betrokken is bij gevechtshandelingen, en wat het verhaal van afghanistan betreft, de nederlanders en de duitsers die daar nou zitten zijn daar als "vredesmacht".

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wat je zegt klopt natuurlijk wel, maar als Irak Turkije bestookt met raketten en de Nederlandse patriots schieten deze uit de lucht dan valt Nederland in principe dus wel Irak aan ter verdediging van Turkije. Voor mij is dit dus gewoon een militaire bijdrage hoe je het ook bekijkt.
    En laten we alsjeblieft geen militairen sturen want dat word toch alleen maar een drama met onze laffe politiek. Zodra er ook maar de kleinste kans is op gevaar krijgen ze gelijk opdracht om zich terug te trekken, want stel je toch eens voor dat er Nederlandse militairen omkomen. Als je een leger hebt weet je toch gewoon dat er slachtoffers vallen in oorlogstijd.

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nog niet zo lang geleden werd Nederland opgeschrikt door een aanval op Nederlandse militairen in Kabul... nou ja aanval er viel een granaat op een paar kilometer afstand van hun kamp. Meteen heel politiek Den Haag in rep en roer. Stelletje laffe honden.

11. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Nee Nederland staat daar onder de vlag van de NATO, op het moment dat Irak Turkije aanvalt zijn alle lidstaten die ook het militaire convenant hebben ondertekend verplicht om turkije te verdedigen.

En idd. laten we zelf maar geen "helden" sturen anders krijgen we misschien nog wel een herhaling van het srebrenica dossier.

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd in dit soort gevallen gaat het niet meer om landen maar dan wordt het Nato in zijn algeheel. Elk land heeft daarvoor getekent.
    Nou zie ik het alleen niet snel gebeuren dat irak turkije aanvalt (je weet nooit maar ok)

Egh nee zeker liever niet eigenlijk..

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Nou ja, politiek Den Haag is natuurlijk wel verantwoordelijk voor het leven van die soldaten. Zo'n granaat stelt in de praktijk misschien niks voor maar ik kan me wel voorstellen dat ze zich zorgen daarover maken.

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zoals ik al eerder schreef geef ik je helemaal gelijk wat betreft de plaatsing van de patriots, maar persoonlijk vind ik het een militaire bijdrage als je het in het verlengde ziet. Dit is dus gewoon mijn dwarse mening. :cool:

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dan kan je net zo goed het leger opheffen, die mensen gaan het leger in, dan moeten ze ook doen waar ze betaald voor worden namelijk: klaar staan voor je land, of daar waar het land wilt dat je klaar staat.

16. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt helemaal gelijk, als soldaat weet je de risico's van je vak. Maar feit blijft dat er mensenlevens op het spel staan en dat daar voorzichtig mee moet worden omgesprongen.

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Precies, militairen weten wat voor risico ze kunnen dragen. Ik vind het gewoon vreselijk irritant hoe de Nederlandse politiek altijd zo zwaar overdreven reageerd. En verantwoording nemen ze ook niet, zie Srebenica. Natuurlijk waren er meerdere partijen schuldig, maar wat daar gebeurde is nooit meer goed te praten.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je vergeet alleen wel ff dat de politieke bewindslieden wel het liefst op hun zachte pluche blijven zitten. Als je niet overdreven reageert dan denkt iedereen dat je het niet erg vindt en dus zal niemand op je stemmen bij de volgende verkiezingen.... Zucht, ik word de laatste echt zo ongelooflijk moe van dat korte termijn denken van de politiek de laatste tijd!! :mad:

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het zegt natuurlijk ook wel wat over de gemiddelde Nederlander. Al hoewel zo gaat het over de hele wereld. Ik heb wel een paar goede ideeen over hoe je het politieke landschap zou kunnen veranderen, maar dat is weer een andere discussie.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Aah joh, geef die paar ideeen ff, ben benieuwd! Wellicht dat we ze kunnen toepassen op het toekomstige regime van Irak. Als het maar niet zoiets is als: iedereen moet opdonderen en de belasting moet worden afgeschaft! :D

Deel Deze Pagina