1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik zoek nergens wat achter, ik vind het alleen belachelijk dat de VS Hoessein vergelijkt (en ja zijn daden zijn ook erg) met Stalin en Hitler, puur om de zogenaamde publieke opinie achter zich te krijgen. Trouwens, we zijn hier toch om te debatteren over Irak, dus laat het maar een heel verhaal worden

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind mn baas niet leuk ;) (als ik hele verhalen ga tikken)

Ik snap nu jou punt trouwens beter...en daar heb je wel gelijk in. Deze oorlog is dan ook een media/publike opinie oorlog (waar Sadam tot nu toe veel beter in is)...iedereen die het een b'tje volgt heeft dat denk ik wel door en walgt er van...maar t is niet anders...(doordat ik je reden van het vorige stukje begrijp is mijn lange verhaal opeens niet zo lang meer hè ;))

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben blij dat je de moeite neemt om de posts nog eens goed door te lezen, iets wat naar mijn mening te weinig gebeurd! Ik bedoel, er worden veel interessante dingen gemeld op deze thread maar jammer genoeg komen er dan weer al te vaak mensen die weer brullen [compleet met spelfouten] "huh kut sadam, bom sadam.ales moe plat!!".
    Ik begin me trouwens af te vragen hoe discussies eruit zien op "the green mile", wordt daar een beetje op niveau gedebatteerd? Ach, wat zit ik te lullen, beetje van het onderwerp e veranderen.... "HUUUH: BOMB SADDAM " ;)

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Green mile...zal wel meevallen...de enige interesante discussies hiero tellen toch niet mee ;) (oei, off topic)

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Goh, ik zit de hele tijd al te wachten op reacties van de pro-oorlog demonstranten: 'bij ons zijn er geen rellen geweest...wij demonstreren netjes....oorlog is goed...".
    Maarja, er waren dan ook maar 100 man opgekomen + winnie de jong, hahahaha:D :D :D

6. twist

twist Guest

Lol, die heeft natuurlijk nog niet in de gaten dat het nergens op slaat om te gaan demonstreren :cool:

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHA, zat me te bedenken dat de pro-oorlog mensen veelal uit economische belangen voor de oorlog zijn, maar het loont de moeite niet om te demonstreren voor een oorlog!!! HAHAHA. Dat betekent dat die mensen die vandaag demonstreren eigenlijk stiekem tegen de oorlog zijn!!! :D :D :D

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als Saddam's daden ook erg zijn, wat is er dan raar aan dat de VS hem met Adolfje en Stalin vergelijkt?

En ik denk je dat je discussiëren i.p.v debatteren bedoelt. :+

9. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    is dat je koosnaampje ?

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mijn mening is dat er zulke enorme negatieve connotaties verbonden zijn aan de termen Hitler (geen adolfje, alsjeblieft zeg) en Stalin waar de VS gebruik van maakt om Saddam zwart te maken! Saddams daden zijn erg, maar hoe kan als VS zijnde iemand vergelijken met Hitler/Stalin terwijl je hem zelf in het zadel hebt gezet.

Punt twee: grappig: doordat ik mijn punt zo vaak moet verduidelijken lijkt het hier wel bijna een spel met woorden: debatteren is het goede woord! :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    "De Britse minister Peter Hain van Wales en Europese Zaken wil dat de Verenigde Naties de leiding krijgen over de wederopbouw van Irak na het einde van de oorlog" [www.nu.nl]

Volgens mij stemde de VN tegen deze oorlog... En is de VN daarna ook de lul als de VS Syrie en Iran gaat aanvallen? Fijn, op deze manier is de VN gedegradeerd tot een schoonmaakbedrijf.

Laatst bewerkt: 6 apr 2003
  12. mattenijsjes

mattenijsjes xbox rulzzz

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de oorlog op irak een goeie daad.ze probeeren zo wijnig slachtofers te maken door preciesie bombardementen.maar bij oorlog geld ook burgerslachtoffers.zou het goed zijn een game te maken met als thema vs vs irak?ik vind van niet :mad:

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou, die precisiebombardementen zou ik niet zo 'precies' noemen, laten we het maar gewoon bombardementen noemen. Dat thema wat je aandraagt voor zo'n spel, het zou wel kunnen: we hebben immers ook een medal of honor. Maar het irritante is alleen dat de VS totaal geen schone handen heeft in deze oorlog, dus wie zou de hoofdrol moeten spelen? Misschien wellicht zoiets als een onpartijdige Serious Sam die alle Irakezen, Amerikanen, Engelsen over de kling jaagt

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben voor Bush

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Goh. Leuk voor jou. Mo-ti-va-tie?

16. Hugo2u

Hugo2u Oldbie

Leuk Bevonden:
    0
    Beide zijn fout, saddam is een leider van het type stalin, iedereen die verdacht lijkt wordt samen met z'n familie gruwelijk afgemaakt. Familie bush (lees usa) denkt alleen aan hun eigen belangen, hebben Saddam in het zadel gehouden en vaak geholpen. En hebben door de vrijheidstrijders in Irak na de eerste golfoorlog in de steek te laten, 300.000 doden op hun geweten. Er is geen goed en kwaad, geen zwart en wit......

Power corrupts! Absolute power corrupts absolute!!

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Helemaal mee eens. En nog even voor de mensen die vinden dat Bush de term 'Hitler' mag gebruiken om Saddam te typeren: de familie Bush is groot geworden door Hitlers staalindustrie te financieren. Who's to blame als je ook bovenstaande in overweging neemt?

Kijk op: "Hoe staalbaron Thyssen en grootvader Bush Hitler groot maakten" uit [http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott.htm]

"-citaat- In many ways, Bush's Hamburg-Amerika Line was the pivot for the entire Hitler project." [uit: http://www.tarpley.net/bushb.htm#3 -- ]

18. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    waarom loopt bush niet gewoon naar de hel..??:cool:

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Omdat hij nog wat werk heeft af te maken. Iran en Syrie zijn de volgende...

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Of Noord irak
    /edit bedoel natuurlijk Noord-Korea :)

Deel Deze Pagina